آینده مسابقات لمان روشن است زیرا بیامو هم اعلام کرد همانند برخی خودروسازان مشهور دیگر به این مسابقات استقامتی و نمادین بازمیگردد. پیروی معرفی خودروی V8 هیبرید M در مسابقات قهرمانی ایمسا آمریکای شمالی، این خودروی مسابقهای از سال ۲۰۲۴ در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا و مسابقات ۲۴ ساعته لمان حضور خواهد یافت.
carscoops می گوید این خبر مهمی محسوب میشود زیرا به معنی اولین حضور پروتوتایپ بیامو در لمانز طی ۲۵ سال اخیر است. بیامو آن زمان در اوج بود چراکه خواکیم وینکلهاک، پیر لوئیجی مارتینی و یانیک دالماس با خودروی V12 LMR پیروزیهای ارزشمندی را در سال ۱۹۹۹ به دست آوردند. خودروی جدید ژرمنها در کلاس هایپرکارها حضور خواهد یافت و تستهای آن قبلاً آغاز شدهاند. بیامو V8 هیبرید M بهطور موفقیتآمیزی تستهای خود در دالار را پشت سر گذاشته است. البته بخش اعظم تمرکز اولیه بیامو روی مسابقات ایمسا بوده است و مدیر بیامو M موتور اسپرت میگوید در حال تلاشی قاطعانه برای بازگشت به لمان هستند.
فرانک فن میل مدیرعامل بیامو M نیز با تائید سخنان همکارش اظهار میدارد:
تصمیم بیامو برای استفاده از خودروی V8 هیبرید M در مسابقات ایمسا ۲۰۲۳ و لمان سال ۲۰۲۴ دستاورد مهمی برای این پروژه محسوب میشود. مسابقات ایمسا آمریکا و استقامت جهانی که در سراسر جهان برگزار میشود پلتفرمهایی عالی به شمار میروند و پروتوتایپ ما نشان دهنده جذابیت خودروهای الکتریکی شده بیامو M در آینده خواهند بود
برای یادآوری باید دانست پروتوتایپ LMDh که ماه پیش معرفی شد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت حدود ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر استفاده میکند. سیستم هیبریدی این خودرو متشکل یک پیشرانه الکتریکی، اینورتر و باتری ولتاژ بالاست. این خودروی مسابقهای میتواند بهصورت تمام الکتریکی نیز در برخی بخشها همچون پیت استاپ تردد کند.
R@min
۶ مرداد ۱۴۰۱موتور P66/3 نسخه هیبرید موتور تنفس طبیعی P66/1 هست که تو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رو M4 DTM سوار شد و توفیقی به دست نیورد و به آئودی و مرسدس باخت.
جزو موتورهای تاپ لمانز نخواهد بود چون مشکلاتی داشت اما امکان داره تکنولوژی برقی کنارش چیز متفاوتی باشه که باید دید در آینده چه می کنه.
Elemento
۶ مرداد ۱۴۰۱سرگرمی هایی که با ظهور رایانه و سیستم های هوشمند به تفریحات مردم اضافه شدند ورزش ها و مسابقاتی مثل لمانز رو بسیار کم مخاطب تر از قبل کردند و این خبر بسیار بدیه.
لمانز الان باید از هر کشور مطرح اروپایی 4-5 تا شرکت کننده می داشت، لامبو، فراری، آلفا، بنز، بیمر، آئودی و جگوار و …
ولی، متاسفانه، خیلی کم فروغ شده
mos
۶ مرداد ۱۴۰۱لمانز و در کل wec همیشه مخاطب های خودش رو داشته و داره هر چند که بخاطر فاصله طولانی بین هر مسابقه همیشه زیر فرمول یک بوده، مثلا لمانز همین امسال بیش از ۲۴۴ هزار تا تماشاگر داشت سال های بعد بخاطر حضور تیم های بیشتر شلوغ تر هم میشه.
علت عدم حضور شرکتهایی که میگید بخاطر خودشونه که به دلایل مختلف نمیخواستن میلیونها دلار هزینه برای توسعه هایپرکار LMP1 و تشکیل تیم بدن ولی الان که با قوانین LMDh هزینه ها به مقدار زیادی پایین اومد و توسعه راحت تر شد خیلی از همین شرکت ها وارد wec شدن.
محمد هادی
۷ مرداد ۱۴۰۱بی ام و سابقا در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ با خودروی استقامتی خود بسیار درخشید و باعث ابراز رضایت مسئولان تیم مسابقه یی بی ام و شد
توی مسابقات تورینگ DTM هم همواره خودروی M6 این شرکت همیشه نتایج بسیار درخشانی کسب میکرد دربین رقبای خود
من امیدوارم این رویداد معرفی خودروی جدید شرکت هم دنباله روی افتخارات این خودرهای قبلی باشه تا برگ درخشان دیگه یی به کتابچه افتخارات بی ام و در مسابقات اتوموبیل رانی افزوده بشه
بی ام و قبل شروع رقابتهای لمانز،خیلی خوب باید موتور خودروی خودش رو تحت شدید ترین شرایط مسابقه یی قرار بده تا به قابل اطمینان ترین نقطه ممکن در توانایی های فنی و فیریکی این موتور دست پیداکنه
این بسیار کسی مثل منو خوشحال میکنه،و برا پیروزیش ازته دل دعامیکنم
Porsche 911
۸ مرداد ۱۴۰۱فصل لمانس پیش رو با حضور پورشه و کادیلاک و ب ام و و بقیه بسیار جذاب خواهد شد
امیدواریم رقابت ها تنگاتنگ باشه و شاهد یکه تاز بودن تیمی به صورت مطلق نباشیم
هر چند به شخصه بدم نمیاد پورشه یکه تاز باشه😁