بی ام و

برنامه‌های بی‌ ام‌ و؛ اتصال به شارژر تسلا، پنل خورشیدی روی بدنه و عدم بازگشت به فرمول یک

مدیر تکنولوژی بی‌ام‌و استفاده از شارژرهای تسلا، عدم تولید ون‌های تجاری و ادامه غیبت در فرمول یک را اطلاع‌رسانی کرد. پنل‌های خورشیدی نیز به عنوان تجهیز قابل سفارش ارایه خواهند شد.

معمولاً خودروسازان ترجیح می‌دهند درباره جزئیات محصولات آتی خود با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنند اما بی‌ام‌و به کارهایی که انجام نخواهد داد اشاره کرده است! فرانک وبر مدیر بخش توسعه بی‌ام‌و در مصاحبه با مجله Automobilwoche به سؤالی درباره وجود هرگونه برنامه برای گسترش همکاری‌های کنونی با آمازون و تولید ون‌های تجاری پاسخ داده است. او می‌گوید:

چنین برنامه‌ای وجود ندارد. تولید ون در برنامه‌های تجاری ما نیست چراکه ما بی‌ام‌و هستیم و ون تجاری نمی‌سازیم.

مدیر تکنولوژی ارشد بی‌ام‌و همچنین بازگشت دوباره این برند به فرمول یک پس از ترک رقابت‌ها در سال ۲۰۰۹ به دلیل عملکرد ضعیف سائوبر را رد کرده است. او می‌گوید فرمول یک در میانه یک دگرگونی قرار دارد و در سال ۲۰۲۶ قوانین جدیدی معرفی خواهند شد. از طرف دیگر مسابقات استقامتی همخوانی بیشتری با این برند لوکس دارند زیرا تکنولوژی قوای محرکه توسعه یافته برای خودروی M هیبرید V8 در نسخه‌های جاده‌ای M نیز بکار خواهد رفت. وبر همچنین به جنبه‌های استفاده از سقف‌های خورشیدی در خودروهای برقی برای افزایش شعاع حرکتی این وسایل نقلیه اشاره کرده و می‌گوید:

می‌دانم که افراد زیادی این ایده را دوست دارند اما من می‌خواهم از آن‌ها بپرسم که شما چه میزان الکتریسیته را می‌توانید با استفاده از سقف خورشیدی خودرو به دست آورید و چند کیلومتر مسافت بیشتر را با آن طی کنید

یکی از نکات جالب درباره بی‌ام‌و سری ۳ نسل E46 این است که امکان سفارش پانل خورشیدی در سانروف آن وجود داشته است. انرژی به دست آمده از این طریق برای تهویه هوای کابین و خنک کردن آن بکار می‌رفت. این آپشن کمیاب جایگزین سانروف استاندارد خودرو می‌شود و دارای دکمه خاموش و روشن است که اطراف آن را سه هواکش احاطه کرده‌اند. فرانک وبر همچنین در همین مصاحبه گفته است بی‌ام‌و خودروهای درون‌سوز را تا دهه ۲۰۳۰ میلادی تولید خواهد کرد.

در خبر مرتبط دیگر با بی‌ام‌و باید گفت سرانجام این خودروساز استاندارد NACS در آمریکای شمالی را پذیرفته است. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط رولزرویس و بی‌ام‌و آمریکای شمالی، با آغاز سال ۲۰۲۵ محصولات بی‌ام‌و، مینی و رولزرویس مجوز استفاده از جایگاه‌های سوپرشارژر تسلا را خواهند داشت. قبلاً نیز چندین خودروساز مطرح برنامه‌های خود برای استفاده از شبکه شارژ تسلا را اعلام کرده‌اند. سباستین مکنسن مدیرعامل بی‌ام‌و آمریکای شمالی به تسهیل تجربه مالکیت خریداران محصولات برقی بی‌ام‌و تأکید کرده و می‌گوید:

در حال حاضر و با عرضه ۶ محصول برقی بی‌ام‌و، مینی و رولزرویس در آمریکای شمالی اولویت اول ما اطمینان از دسترسی راحت و مطمئن خریداران به شارژرهای سریع است. این توافق جدیدترین تلاش ادامه‌دار ما برای ارائه گزینه‌های شارژ متنوع برای مشتریان خواهد بود

این توافق جدای از بیانیه اخیر بی‌ام‌و به همراه شش خودروساز دیگر برای تأسیس یک شرکت جوینت ونچر برای ساخت شبکه شارژ جدید خودروهای برقی در آمریکاست. جایگاه‌های جدید شارژ توسعه یافته توسط این شرکت از پورت‌های NACS و CCS پشتیبانی خواهد کرد و همین امر نشان می‌دهد بی‌ام‌و نیازی به استفاده از اجباری از پورت‌های NACS در خودروهای برقی خود نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. parhamiof

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    (چرا که ما بی ام و هستیم و ون تجاری نمیسازیم.)
    همین بسه :)

    موافقم 22
  2. Siavash

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این جمله رو دوس داشتم و به دلم نشست. خداروشکر همچین برنامه ای ندارن:
    «تولید ون در برنامه‌های تجاری ما نیست چراکه ما بی‌ام‌و هستیم و ون تجاری نمی‌سازیم.»

    موافقم 21
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ببینید تسلا چه سودی کنه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. amir

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    فقط یکی به بمیر بگه جون مرده زندت یکم بهتر طراحی کن اول از همه دپارتمان طراحی رو اخراج کن جدید بیار مثلا بیمر هستی ها اون اف ۱۰ ایکس شیش سری دو نسل قدیم سری ۶ رو طراحی کردی

    موافقم 3
    مخالفم 6
  5. JaMsHiD

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2758 ديدگاه)

    «تولید ون در برنامه‌های تجاری ما نیست چراکه ما بی‌ام‌و هستیم و ون تجاری نمی‌سازیم.»
    شما ها فعلا طراحی اون سری پنج و نئو کلاس فاجعه وار رو درست کنید ون بخوره تو سر ما !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا