فروش بامو در سراسر جهان در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ با ۲.۳ درصد افزایش به نزدیک ۱.۱ میلیون دستگاه رسیده است.
بامو در نیمهٔ اول سال جاری ۱,۰۹۶,۴۸۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده که علیرغم کاهش ۱.۳ درصدی در سهماههٔ دوم سال، همچنان عنوان پرفروشترین برند لوکس جهان را در اختیار دارد. فروش برند بامو در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرده و فروش خودروهای الکتریکی این شرکت نیز با افزایش چشمگیر ۳۴ درصدی به نزدیک ۱۸۰ هزار دستگاه رسیده است. برای مقایسه، فروش مرسدس در نیمهٔ اول امسال با ۸ درصد کاهش به ۹۶۰ هزار دستگاه رسیده که از این تعداد تنها ۹۳,۴۰۰ دستگاه به مدلهای الکتریکی اختصاص دارد. این رقم که ۱۷ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان میدهد، تقریباً نصف فروش خودروهای الکتریکی بامو است.
فروش آئودی هم در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ با ۸ درصد کاهش به ۸۳۳ هزار دستگاه رسیده است هرچند که فروش مدلهای الکتریکی این برند ۱.۳ درصد افزایش داشته است. بااینوجود، آئودی اعلام کرده که در حال بررسی تعطیلی کارخانهٔ بروکسل خود به دلیل تقاضای پایین برای Q8 E-Tron است. این کراساوور الکتریکی پرچمدار آئودی ممکن است زودتر از موعد مقرر کنار گذاشته شود.
دیگر برند لوکس گروه فولکسواگن یعنی پورشه هم در نیمهٔ اول امسال ۱۵۵,۹۴۵ دستگاه فروخته که ۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. کاهش فروش قابلتوجه ۳۳ درصدی در چین و کاهش ۵۱ درصدی فروش جهانی تایکان دلایل اصلی کم شدن فروش پورشه در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ هستند. ازاینرو، مرسدس، آئودی و پورشه برای کمک به افزایش فروش خود و جبران کاهش تقاضا، به معرفی مدلهای جدید در آینده امید بستهاند.
بامو اما با رشد فروش ۲۲ درصدی سری ۷ در نیمهٔ اول سال جاری، شرایط خوبی را سپری میکند. X1 و سری ۳ هم دیگر مدلهایی هستند که فروش مناسبی را تجربه کردهاند. بخش M این شرکت نیز موفق به فروش ۹۹,۵۱۸ دستگاه خودرو شده است. این خودروساز باواریایی به دلیل طراحی بحثبرانگیز برخی محصولاتش بشدت موردانتقاد قرار گرفته است اما به نظر میرسد خریداران مشکلی با این طراحیها ندارند. در جدول زیر میتوانید آمار فروش تمام برندهای گروه بامو را ببینید.
فروش سهماههٔ دوم ۲۰۲۴ | تغییر (درصد) | فروش نیم اول ۲۰۲۴ | تغییر (درصد) | |
گروه بامو | ۶۱۸,۸۲۶ | -۱.۳ | ۱,۲۱۳,۳۵۹ | -۰.۱ |
برند بامو | ۵۶۵,۵۵۳ | +۲.۲ | ۱,۰۹۶,۴۸۶ | +۲.۳ |
بامو M | ۵۱,۴۱۸ | +۶.۶ | ۹۹,۵۱۷ | +۵.۱ |
مینی | ۵۱,۹۷۹ | -۲۷.۶ | ۱۱۴,۰۵۴ | -۱۸.۷ |
رولزرویس | ۱,۲۹۶ | -۱۶.۵ | ۲,۸۱۹ | -۱۱.۴ |
بامو موتورسیکلت | ۶۶,۶۳۸ | +۲.۶ | ۱۱۳,۰۷۲ | +۰.۲ |
گروه بامو الکتریکی | ۱۰۷,۹۳۳ | +۲۲.۲ | ۱۹۰,۶۲۲ | +۲۴.۶ |
مازیار
۲۲ تیر ۱۴۰۳سری سه چهار و هفت جدید خیلی خوبن از اولش هم گفتم
این نئوکلاس هم موفق خواهد بود
SMS
۲۲ تیر ۱۴۰۳از نظر من بنز لوکس تر از بی ام و هست و بی ام و اسپرت تر ولی این خیلی خوبه
آره بعضی از مدل های بی ام و شبیه ماشین های چینی شدند و زشت اند ولی یه سری هاشون زیبان
سپهر
۲۲ تیر ۱۴۰۳همونایی که میگی زشتن اگه از نزدیک ببینی نظرت عوض میشه،من سری هفت جدید رو وقتی تو عکس دیدم میگفتم زشته وقتی از نزدیک دیدم کاملا نظرم عوض شد…با اختلاف زیباترین و با ابهت ترین سری هفت تاریخه
بهنام
۲۲ تیر ۱۴۰۳منم سری هفت جدید رو از نزدیک دیدم و بنظرم بدترین طراحی ب ام و هست.
نانو
۲۳ تیر ۱۴۰۳بی ام و دیر پیر میشه ولی بنز اینطوری نیست
فرشید
۲۳ تیر ۱۴۰۳هیچ وقت معنی و مفهوم واژه اسپرت تر رو نفهمیدم. یعنی ورزشی تره؟ چون اسپرت به معنی ورزش و ورزش کردن هست. خب عایا کسی با این ماشین ها ورزش انجام میده؟ جالبه این واژه رو روی همه چیز میشنوی. ساعت، لباس، موبایل، لب تاب و….
abbas
۲۳ تیر ۱۴۰۳آره جوجه رو آخر پاییز میشمارن
سید علیرضا
۲۲ تیر ۱۴۰۳مردم دنیا زشت پسند شدند ؟؟
amir
۲۲ تیر ۱۴۰۳بدبخت شدیم حالا سه چهاربرابر زشت تر طراحی میکنن
هیروهیتو
۲۲ تیر ۱۴۰۳M3 و M4 و سری هفتم که خوبن
SRT8
۲۲ تیر ۱۴۰۳تنها امیدم این بود بازار روی خوشی به بیمر نشون نده تا مجبور شه یه فیس درست درمون رو ماشیناش بزنه که اونم ظاهرا قراره کلا به همین قیافه عادت کنیم 💔
.
۲۲ تیر ۱۴۰۳قابل توجه همه اونایی که منتقد طراحیهای جدید بی ام دبلیو و بنز هستن
در نهایت اونا هستن که ترند بازار رو تعریف میکنن….نه مشتری
همونحوری که پارس و براتون کردن سلطان!
پیام
۲۲ تیر ۱۴۰۳تا ببینم نظر تیو فایو سوارا چی باشه
نویدی
۲۲ تیر ۱۴۰۳BMW کاربلدترین خودروسازه.
محمدهادی
۲۳ تیر ۱۴۰۳«بی ام و خودروساز باواریایی به دلیل طراحی بحثبرانگیز برخی محصولاتش بشدت موردانتقاد قرار گرفته است اما به نظر میرسد خریداران مشکلی با این طراحیها ندارند.»
خیلی واقعا این نتیجه عجیبه!!
ببین اگه خودروهاش تماما زیبا و متناسب بود فروشش چی میشد…
بی ام و این روزا داره بهترین روزهای تاریخ شو سپری میکنه♥️♥️♥️♥️
B
۲۲ تیر ۱۴۰۳دوستان طراحی که میکنن از رو هوا نیست همیشه مشتریانشون رو هم مد نظر قرار میدن که ما ایرانیا جزو مشتریانشون نیستیم
ولی خودمم به شخصه فکر میکردم خارجی ها استقبال نکنن گویا سلیقه اونا خیلی متفاوته با ما
سپهر
۲۲ تیر ۱۴۰۳ای ول…ماشین فقط آلمانی
سپهر
۲۲ تیر ۱۴۰۳عالی…ماشین فقط آلمانی
faster
۲۲ تیر ۱۴۰۳مفهوم زیبایی شناسی در حال تغییره و گویا الان عجیب بودن و خاص بودن بیشتر ملاکه
علی Shelby
۲۲ تیر ۱۴۰۳طراحی هاشون ابهت داره
حالا همون هایی که میگن زشته اگر بهشون مفتی بدن
همچین میریزن میگیرن که نگو
B
۲۳ تیر ۱۴۰۳داداش اینکه بی ام وست یه دبه ماستم مفتی بدن همه صف میکشن
Navid_A.J
۲۲ تیر ۱۴۰۳به قول مکانیک عزیزمون: نخرید آقاااا، نخرید
کامبیز شهابی نژاد
۲۲ تیر ۱۴۰۳آقا مهدی زنده باشه ، شکر زیاد مصرف میکنه
Absurd Hero
۲۲ تیر ۱۴۰۳بنظر میاد اونی که ناراحته خودت باشی
چون زیر پستی که هیچ ربطی به تویوتا نداره داری فشار میخوری
زیزیگولو
۲۳ تیر ۱۴۰۳ژاپن و آلمان همیشه رکورد دار فروش جهانی هستن
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۳ژاپن تو اقتصادی پرفروشه،تو لوکس پرفروش باشی یعنی روح و شخصیت و اصالت و طراحی وپرستیژ و لذت رانندگی و همه چی…فقط المان
M power
۲۵ تیر ۱۴۰۳من عاشق موتوراشم.چ برسه به ماشین هاش