بی ام و برنامههای جاهطلبانهای برای خودروهای الکتریکی دارد و میخواهد این خودروها تا سال ۲۰۳۰ سهم ۵۰ درصدی از فروشش را تشکیل دهند. با افزایش فروش، این خودروساز آلمانی میخواهد تسلط تسلا بر بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را به چالش بکشد. به عنوان یادآوری باید گفت تسلا سال پیش به حکمرانی بیامو در بازار لوکسهای آمریکا پایان داد.
بیامو امسال میخواهد ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در کل دنیا به فروش برساند و این رقم را نسبت به سال پیش دو برابر کند. اگرچه این میزان فروش هنوز هم فاصله قابلتوجهی با فروش بیش از ۹۳۰ هزار دستگاهی تسلا در سال قبل و فروش احتمالی بیش از ۱ میلیون دستگاه در سال جاری دارد اما به نظر میرسد مدیران بیامو به از دست رفتن مزیت رقابتی تسلا اطمینان دارند. مدیر فروش گروه بیامو در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است این خودروساز روی فروش بسیار قوی و سریع خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد.
پیتر نوتا اظهار داشته است:
تسلا برای مدتی از یک نقطه فروش منحصربهفرد سود میبرد اما این مزیت به پایان رسیده است
او افزوده است مشتریان خودروهای برقی در سالهای گذشته برای اولین بار با چنین خودروهایی آشنا میشدند درحالیکه خودروهای الکتریکی کنونی باب میل افراد بیشتری هستند.
بیامو دو رقیب جدید برای تسلا دارد که یکی i4 فست بک برای رقابت با تسلا مدل ۳ و دیگری شاسیبلند iX برای رقابت با تسلا مدل X است. نوتا خودروی i4 را به عنوان خودروی رانندگی الکتریکی نهایی توصیف میکند و میگوید این محصول الکتریکی همان چیزی است که مشتریان از بیامو انتظار دارند. پیشفروش این دو خودرو قبلاً بهصورت کامل انجام شده است و نمایندگیهای بیامو در آمریکا صدها پیش سفارش برای i4 و iX دریافت کردهاند. همچنین نوتا میگوید زمان سفارش کنونی این خودروها حدود ۶ ماه است.
i4 و iX تنها آغاز راه الکتریکی بی ام و هستند. سه محصول الکتریکی جدید نیز طی دو سال آینده عرضه خواهند شد که یکی سدان پرچمدار i7 و دیگری سدان i5 است. سومین محصول الکتریکی گروه بی ام و نیز مینی کانتری من است که در سال ۲۰۲۳ از راه خواهد رسید. اولیور زیپس مدیرعامل بی ام و نیز اظهارات مشابهی داشته است. او میگوید:
ما این کمپانی را به محدودیتهای توانایی تولید خواهیم رساند. تقاضا رو به افزایش خواهد بود. ما قبلاً این وضعیت را برای iX و i4 دیدهایم
بی ام و در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ تعداد ۴۲۱۰ دستگاه خودروی درونسوز و الکتریکی را در آمریکا به فروش رسانده است درحالیکه آمار فروش تسلا در این مدت ۷۱۲۵۰ دستگاه بوده است.
ممد ژانگولر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دمش گرم جمله سنگین بود 👏
راستی یک خبری شنیدم که تسلا میخواد تو حوزه تولید موبایل هم استارت بزنه راسته ؟
🤍🤍Tesla lover🤍🤍
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بله راسته
تسلا می خواد روی ماشین های پرنده جت الکتریکی گوشی موبایل و یک ربات به اسم اپتیموس هم کار کنه تنها روی ماشین کار نمی کنه
ممد ژانگولر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱میگن سایه یک آدم فضایی روی پرده اتاق خوابش دیدن راسته؟
میگن با دنیای موازی در ارتباطه
مازیار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهرا نام بردن ها از برند رقیب مد شده اما این یک شمشیر دوسویه هست و بازخورد منفی هم داره
ehsan.fa
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی تسلا میاد بی ام و و ماشین خودش رو میکنه تو بالن و توش دودزا رنگی روشن میکنه باید انتظار داشته باشه اینا هم کامبک بزنند. تسلا خودروساز واقعی نیست ولی بی ام و امکانات زیادی داره وای به روزی که تویوتا و فولکس واگن به صورت گسترده بیان تو بازار الکتریکی ، تسلا تنها آماری که میده مسافت ۴۰۰ متر یا یک چهارم مایل هست چون تو پیست و تو مسافت بالای ۸۰۰ متر شکست میخوره
حیوانم
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱وای به روزی که تویوتا و فولکس واگن به صورت گسترده بیان تو بازار الکتریکی
خخخخخخخخخخخخخخخخخ من…….تو تویوتا و فولکس واگن اخه این چه افکاریه شما دارید عزیز من شما داج و بیوک و فراری و ووووووووووو اصلا نه دیدی نه سوار شدی 90 درصد هم وطن های ما فقط بلدن بگن تویوتا فلان است .
داداش من فورد دیدم چهل سال مدام کار کرده شب و روز زیر افتاب و بارون و گل و شل سرما و گرما یک سانتش اکسید نشده حالا هی تویوتا رو ماله بکشید بابا تویوتا فقط تو خاورمیانه یه خورده جا افتاده توی امریکا{مرکز دنیا} … 8 سیلندر ازش در میاد .
2311
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱شما یه EV دیگه معرفی کن که تو یک مایل یا هر پیستی از پلد سریعتر باشه (خواهشا نورا و اویا رو مثال نزنید اونا هایپرکار هستن)
حیوانم
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱واسه یه زمانیکه خبر روی کاغذ پخش میشد بله ولی الان که رسانه پیشرفت کرده دیگه شما چه نامی ببری چه نبری فرقی نمیکنه فقط یه عده متعصب هستند که فکر میکنن دنیا فقط بی ام و یا بنزه این داستانا نیست ما توی کشور محصور و محدود و عقب مونده ای هستیم و الا برند ها و مارک ها خیل قابل تری نسبت به این چند برندی که سر زبون من و شما هست وجود داره من به همین کشور های تازه کشور شده{از ما با عرضه تر} سفر داشتم ماشین زیاد دیدم زیاد هم سوار شدم خدایی یه شورلت دیزل 8 سیلندر سوار شدم چند روز توی شوک بودم یه مدت هم افسردگی بعد از برخورد با این همه وقار و اصالت داشتم اقا واقعا از ته دل میگم ما عقب مونده تر از حتی کشور های قحطی زده هستیم مخصوصا از نظر خودرو و خودرو سازی
ماشین دوست
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آفرین به چین
باریکلا به کره
ایکس
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱همکاری کنید با نخریدن خودرو صفر تو قرعه کشی ها و کنار گذاشتن حرص و طمع.این دو خودروساز زالوی ایرانی و خون آشام های چینی ساز رو عقب بزنیم و واردات خودرو بدون حق گمرکی و آزاد برای هر نفر رو بدست بیاریم.این دو خودروساز ایرانی با بازیه رانت قرعه کشی مردم ایران رو با طمع سره کار گذاشتن
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با احداث کامل گیگا فاکتوری های جدید تولید تسلا تا ۲۰۳۰ به راحتی به ۵میلیون دستگاه میرسه
Jhy
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کاری با ظرفیت تولید و اینکه تسلا توانایی تولید اونهمه ماشینو داره یا نه ندارم چون اطلاعاتم در اون حد نیست ولی میشه دقیقا بگید این تعداد مشتری رو بر چه اساسی میگین؟
اگه ۵ میلیون بخوان تسلا بخرن که دیگه باید اکثر شرکتا تا چند سال آینده به مرز ورشکستگی برن
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این رو که من قبلاً هم بارها و بارها گفتم و برخی کاربران انیشتین فن تسلا ناراحت هم شده بودند !
یادم هست در یکی از مصاحبهها ، ایلان ماسک به این موضوع اشاره کرد که تسلا خودروساز نیست و روزی توسط رقابت با بزرگان این صنعت خورده میشود اما خوشحال هست که تحول ایجاد کرده و به نام تسلا تمام شده !!!
حالا پیداشون میشه ، همان انیشتینهای بیسواد ؟!
viper2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی واقعا امکان داره تسلا بره کنار؟
اخه اونا ۲۰ سال زود تر شروع کردن . .. نمیدونم شاید.
viper2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱راستش دارم توی شک میفتم که تسلا شکست نخوره . چونکه احساس میکنم بی ام و قدرت بیشتری داره . کسی نظری داره؟ که تسلا تا ۱۰ سال دیگه تو برقی ها اول هست؟ . ممکنه دوباره امریکا شکست بخوره
بهنام
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تسلا تا زمانی که نو آوری داشته باشه شکست نمیخوره و این چند ساله آخری نو آوری خاصی از تسلا که بوی واقعیت بگیره ندیدم اما در آینده شاید …
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱لازم نیست سختش کنیم که.الان وضع دو خودروساز رو ببین بعد نتیجه گیری کن.bmw از روی لجش یه شکری خورد.نکته مهم اینه که بعد تسلا جنرال موتورز قرار داره که با قدرت میتازه بعدشم ریویان لوسید فورد هستن.بیمر باید یه چیزی رو کنه تا بگیم خوب با وجود این یه چیزی میشه.تسلا هنوز برگهای آسش رو رو نکرده.وقتی گیگا فکتوریهای دیکشم رو قلتک بیوفته کی میخواد جلوش رو بگیره.
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اما جداً ای کاش bmw به جای سخنرانی میرفت و یه فکری به حال نابودی اصالت طراحیش میکرد که یک به یک تِر زده توش و با هر معرفی نسل جدید بیشتر نااُمید کننده میشه اوضاع !
البته نسل جدید سری ۷ هرچه از بیرون فاجعه شده ، در داخل کهکشانی به راه انداخته و بخصوص کیفیت و جنس متریالها که دیوانهکننده عالی شده ک۶ از تو عکس هم میشه لمسشان کرد و فهمیدشان !
امیدوارم دوباره bmw برگرده به چرخهی رقابت با دوستان آلمانی جذاب خودش !!!!!
کامران
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ب ام و میگه ما به حکمرانی تسلا پایان میدیم تویوتا میگه ما آشپزخونه داریم ولی هیچکدوم ازینا به Model S P85 یک دهه پیش نرسیدن ب ام و حتی پلت فرم اختصاصی ev نداره ماشینای برقیش تونل گیربکس و میل گاردان دارند 😂
AMIR / ARMI
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آروم باش مرد
همین امسال بود اندازه کل فروش بی ام و که برقی هیبریدی و بنزینی باشه تسلا فقط ماشین برقی فروخت تو بازار آمریکا
فلکس واگن هم همچنین انتظاری از خودش نداره تا ۱۰ سال دیگه
نه پلتفرم اختصاصی داره نه اندازه تسلا هزینه توسعه کرده نه کارخونه ای که بتونه همچنین کششی داشته باشه نه جایگاه شارژی
کی همچنین حساب کتابی داده دست بی ام و ؟؟
تنها جایی که فعلا بی ام و میتونه تسلا رو شکست بده در اندازه جلو پنجره هستش وسلام ✋
Nima
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پاسخ به آقایون بى ام دبلیو آخر متن اومده:
بی ام و در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ تعداد ۴۲۱۰ دستگاه خودروی درونسوز و الکتریکی را در آمریکا به فروش رسانده است درحالیکه آمار فروش تسلا در این مدت ۷۱۲۵۰ دستگاه بوده است.
تسلا ۱۷ برابر کل درون سوز ها و الکتریکى هاى بى ام دبلیو فروخته!۱۷ برابر!
فکر کنم نسبت به برقى هاش حساب کنى بالاى ۴۰ برابرش فروخته!
دقیقا کى دورانش تموم شده؟ تسلا؟
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱یک مقدار از هیجان کم بشه بد نیست.
آمار فروش متن اشتباهه و شرکت BMW در ۳ ماهه اول امسال بیش از ۷۳ هزار دستگاه فروش داشته و اگه مقداری، فقط ذره ای راجب خودرو میدونستی قیاس ۱۷ برابری را همینجوری به کار نمیبردی!
Silent
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱امار فروش BMW در امریکای شمالی در بخش الکتریکی ها Q1 2022:
i3: 9
i8: 4
iX: 347
ارقام بر حسب دوونه هست :)))
……………………………………………………..
امار TESLA رو هم بنویس بقیه ببینن اگر هیجان تویوتا گذاشت. GF4 تازه اوومده رو مدار توو خود اروپاش.
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱قرار بود طبق پیش بینی های شما و اکانت های دیگه برقی ها بیان درون سوزهارو یهو از گود خارج کنند.
این شرکت ها خودروساز هستن و اهمیتی نداره داخلش برق باشه یا سوخت فسیلی و کارشون فروشه و موفقیت و فقط سال به سال درصد فروش برقی هاشون بیشتر میشه و آرزوی سقوط اونها را نتنها نخواهید دید بلکه در ادامه شاهد اتفاقات جالبی خواهید بود.
Nima
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱شرمنده من از ماشین سر در نمیارم.
آقاى احمدزاده هم که آمار نوشته آخر متن اشتباه کرده
نویسنده اصلى هم اشتباه کرده
من دست جمعى از دانش بالاى شما کمال عفو رو دارم!
Nima
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بعد شما یه لطفى بکن
۷۱۲۵۰ رو تقسیم بر ۴۲۱۰ بکن . بگو جواب عدد چنده.
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نیما جان شما بزرگواری و بنده قصد ناراحتی شما را نداشتم و چکیده ی سخن ما این بود که اگر علاقه مند و دنبال کننده ی این صنعت هستید یک آمار تقریبی فروش شرکت ها احتمالا دارید و نمیشه شرکتی که سالانه در یک بازار بیش از ۳۰۰ هزار فروش داره بیاد در ۲ ماه ۴ هزار خودرو بفروشه مگر اینکه اکثر تاسیساتش در یک جنگی نابود بشه.
ارین صاحب جمعی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال جان لطفا پاک نکن : مفهوم فشاری رو از تو واقعا آموختم چرا فشاری میزنی خوب راست میگه تموم شده دیگه خودتون این بازی کثیفو شروع کردید و الان دارید جواب میگیرید خودتون خواستین کیفیت اشغال و باتری مچاله شده و هزارتا چیزای دیگه با این همه سوتی که شما تو این دو سه سال دادید فولاد بود آب شده بود مس بود سبز شده بود اهن بود زنگ میزد
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱شما اول یه فکری به حال طراحیت بکن بعد راجب بقیه اظهار نظر کن
احمدرضا
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ب ام و نه تنها گند زده تو طراحیش کمر همت بسته پرستیژ برند رو هم خراب کنه
seyedjavad.mercedesbenz
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من نمیدونم چرا دوستان فکر میکنن یا تسلا باید همیشه در صدر باشه یا باید به کلی نابود بشه ، باور کنید تسلا هم میتونه یه برند معمولی با وضعیتی معمولی باشه ، در مورد پست هم باید بگم که فعلا که بدجور همه دارن برای بهتر شدن میتازونن ، باید صبر کرد دید کی زودتر به نفس نفس میافته
Aboalfazl demon
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تسلا اگه یک شرکت ساده بود شکست میخورد
ولی چون برای ایلان ماسکه شکست نمیخوره
( خودم از ایلان ماسک خوشم نمیاد اما تا چند سال آینده اسمش کنار بزرگان در کتاب تاریخ برای همیشه ثبت میشه )
2311
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بقول دوستان تلگرمی، پرتاب شدم (((((((((((((((((((((((:
بشین تا تسلا تموم شه
Jdm باز
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اینکه رقبای تسلا در زمینه الکتریکی ها زیاد شدن و دیگه تنها نیست، کاملا مشخصه ولی هنوز زوده بخوایم بگیم تسلا از صحنه کنار میره، چون هنوز فروش خیلی بالایی داره و رقباش تو بعضی مسائل یکم عقبن
در کل بنظرم بهتره صبر کنیم و ببینیم در چند سال ابنده چه اتفاقی میفته
Elmiraj
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱یه روزی دیتر زتچه مدیر عامل وقت دایملر فرمودن که تسلا تا پایان سال ورشکست میشه….!!!!
—هشت سال بعد این حرف اکنون تسلا ۱۴ برابر دایملر ارزش داره…
— همون تسلا باعث افت ۲۵ درصدی فروش در خاک المان شده…
— در حالی که تسلا در دوازده ماه گذشته بیش از یک میلیون ماشین الکتریکی فروخته ، همون دایملر از اعلام آمار فروش الکتریکی هاش امتناع میکنه…
— و جالبتر از همه کامیون تسلا کاری کرده که مدیر بخش تراک دایملر که ۱.۲ قرن سابقه در تولید کامیون داره علنا اعلام کنه که کامیون تسلا را بررسی خواهد کرد…!!!!
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دادا اینترنت شما دقیقا چجوری سرچ میکنه؟!
مرسدس سال گذشته ۴۹ هزار دستگاه خودروی برقی و مجموعا ۲ میلیون و ۹۰ هزار خودرو فروخت و در سه ماهه ی اول امسال ۲۲ هزار دستگاه خودروی برقی فروخته که احتمالا تا آخر سال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه بشه و همینطور سال به سال با افزایش فروش محصولات برقی به کارش ادامه میده.
الان بری جایی بگی شرکتی از دادن آمار فروش امتناع میکنه حتما یه اسمی روت میزارن.
تسلا با فروش ۳۹ هزار دستگاهی چطور موجب کاهش فروش برندها در آلمان شده!
فروش خودرو در آلمان چند ساله نزولی شده و از سه میلیون و ۶۰۰ رسیده به دو میلیون و ۶۰۰ و این عینکی که برای تماشا زدی موجب این کامنت های سخیف شده.
Elmiraj
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱آمار تکی محصولات…!!!
استاد…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بامو هم مثل خود ماسک وعده داد بعضیا چرا الکی جبهه میگیرن! ماسک هم کم ایده نداده عملی نشده تازگیا برج تسلا با ارتفاع بیشتر از برج خلیفه و ورود تسلابات به همه خونه ها تا سال ۲۰۵۰ و روبوتاکسی ها هم اضافه شده!باید دید بالاخره این همه وعده که انسان های جوگیر میدن کی عملی میشه!
Clean energy (صیانت!)
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سریع فوری انقلابی
Saman
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱باز یک پست مناسب دست و پا شد تا آنتی تسلاها سفره دل بگشایند بخصوص بعد از رونمائی ب ام و کجو کوله سری هفت خخخخخخ تازشم جناب ب ام و فاصله تکنولوژیکی شما با ماشینهای الکتریکی چینی هم زیاد شده مهندسی نابتان تبدیل شده به کور کوری خوندن و حرفهای خاله زنکی. تسلا شده کمپانی درجه یک و پیشتاز خودروسازی کجای کاری؟
امیر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا برخلاف عقیده خیلی از دوستان، تسلا تازه اول کاره
تو این سالهای اخیر بیشتر تمرکزش روی بحث تکنولوژی و ساده بودن بوده اما جدیدا و در اینده نزدیک با احداث کارخونه های جدید، وارد مباحث دیگه از جمله کیفیت و طراحی خواهد شد
از نظر تکنولوژی بعید میدونم حداقل تا ۱۰سال دیگه شرکتی بهش برسه!
ایلان ماسک هرچند به اصطلاح شیاد و کلاه بردار باشه، اما خوب میدونه چطوری وضعیتو کنترل کنه
امین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱با تولید سایبر تراک و رودستر جدید کار بی ام وه خیلی سخت میشه
Ali
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱من المان زندگی میکنم خودم هم تویوتا دارم خیلی از المانی ها تویوتا رو بهتر از ب ام و میدونند در کل تویوتا ماشین خوبی هستش چون خیلی کم هزینه و پر دوام هستش
شایان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینجوری باشه منم امریکا هستم شش ماه شش ماهم انگلیسم امریکایی ها فورد و تسلا و اشغال مطلق میدونن انگلیسی ها هم میگن رولزرویس باعث ننگشونه تو امریکا حتی افرادی هستن که بنز و ب ام و رو پرستش میکنن تعداشونم زیاده سه وعده کنارش دعا و نیایش میکنن
تسلا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱این اتفاق نمی افته
دلشو خوش نکنه
حالا چرا چون که اون هدفش تسلا اما تسلا هدفش رقابت با یه شرکت نیست بلکه چند شرکت و فروش جهانی است