بی ام وطراحی

تغییر بزرگ در بی ام و، رئیس تیم طراحی به رولزرویس منتقل شد

رئیس طراحی برند ب‌ام‌و به رولزرویس منتقل شده و ازاین‌پس خودروهای شرکت آلمانی توسط دو طراح جدید ارایه خواهند شد که از پولستار و مینی آمده‌اند.

از اول اکتبر تغییر بزرگی در تیم طراحی گروه ب‌ام‌و رخ خواهد داد زیرا هرچند «آدریان ون هویدونک» همچنان رئیس طراحی کل این گروه خواهد بود اما رئیس طراحی برند ب‌ام‌و یعنی «دوماگوی دوکس» از سمت خود کنار خواهد رفت. وی که از آوریل ۲۰۱۹ تیم طراحی برند ب‌ام‌و را رهبری کرده است، به رولزرویس نقل‌مکان خواهد کرد و سکان هدایت تیم طراحی این برند بریتانیایی را در دست خواهد گرفت. بدین ترتیب، خودروهای آیندهٔ ب‌ام‌و توسط دو نفر طراحی خواهد شد.

مسئولیت طراحی خودروهای میان سایز و لوکس این شرکت بر عهدهٔ «ماکسیمیلیان میسونی» خواهد بود یعنی کسی که قبلاً ریاست طراحی پولستار را بر عهده داشته است. وی پس از گذراندن شش سال در برند زیرمجموعهٔ ولوو، وظیفهٔ طراحی بزرگ‌ترین خودروهای ب‌ام‌و و همین‌طور مدل‌های آلپینا را بر عهده گرفته است. خودروهای کامپکت تا میان سایز ب‌ام‌و نیز ازاین‌پس توسط «الیور هایلمر» طراحی خواهند شد که از سال ۲۰۱۷ رئیس طراحی مینی بوده است. وی و تیمش همچنین مسئولیت طراحی خودروهای M را هم بر عهده خواهند داشت. در رأس بخش طراحی مینی، جای هایلمر را «هولگر هامپف» خواهد گرفت که قبلاً رئیس بخش دیزاین‌ورک گروه ب‌ام‌و بود. مدیر طراحی سابق رولزرویس «آندرس وارمینگ» هم حالا بخش دیزاین‌ورک را رهبری خواهد کرد.

دلیل ایجاد این تغییرات در تیم طراحی گروه ب‌ام‌و مشخص است. اگر اخبار خودرو در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی مثل پدال را دنبال کرده باشید، از نظرات منفی در مورد طراحی خودروهای این شرکت آلمانی باخبر هستید. بااین‌حال، آمار فروش داستان متفاوتی را بیان می‌کنند. ب‌ام‌و سال گذشته با فروش ۲,۲۵۲,۷۹۳ دستگاه خودرو، رکورد جدیدی را به ثبت رساند اما آیا بدون طراحی‌های بحث‌برانگیز، این تعداد می‌توانست بیشتر باشد؟ پاسخ این سؤال را هیچ‌گاه نخواهیم فهمید ولی افزایش فروش این شرکت می‌تواند به دلیل عرضهٔ مجموعهٔ گسترده‌ای از مدل‌ها با ترکیبی متنوع از خودروهای درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی باشد که کل بخش لوکس بازار را پوشش داده است. همچنین هرچند شاید روزهایی که ب‌ام‌و خودروی نهایی رانندگی محسوب می‌شد به پایان رسیده باشد اما این شرکت باواریایی همچنان خودروهای پرفورمنسی را با گیربکس دستی عرضه می‌کند.

بااین‌حال، واقعیت غم‌انگیز این است که موفقیت ب‌ام‌و در بازار فروش به خاطر خودروهایی نیست که علاقه‌مندان سنتی به رانندگی را به وجد می‌آورد بلکه بخش عمده‌ای از فروش این شرکت را شاسی‌بلندها به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد خریداران با سلطهٔ نمایشگرهای بزرگ بر کابین خودروهای ب‌ام‌و و حذف کنترل‌های فیزیکی هم مشکلی ندارند. این نشان می‌دهد که ما دیگر بازار هدف ب‌ام‌و نیستیم. منظور از ما کسانی است که با شنیدن نام ب‌ام‌و یاد مدل‌هایی مثل E39 و E46 می‌افتند. همچنین این شرکت برای عرضهٔ مدل‌های سری نئو کلاس خود آماده می‌شود که طراحی‌های کاملاً متفاوتی دارند.

بااین‌حال، انتظار نداشته باشید که افراد جدید در تیم طراحی ب‌ام‌و بر ظاهر خودروهایی مثل iX3 که سال آینده معرفی خواهد شد یا i3 که در سال ۲۰۲۶ به بازار می‌آید تأثیر بگذارند زیرا طراحی یک خودرو چند سال قبل از معرفی رسمی نهایی می‌شود؛ بنابراین، احتمالاً تأثیر این تیم‌های طراحی جدید را در خودروهایی خواهیم دید که اواخر دههٔ جاری معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی صالحی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    رولزرویس هم به فنا رفت😟

    موافقم 119
    مخالفم 10
    1. amir

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      این واقعه بزرگ را به رولزرویس تسلیت و به بی ام و تبریک میگم امیدوارم لاقل یذره این طراحی مضحک و زشت فعلی به تدریج تغییری به خودش ببینه

      موافقم 100
      مخالفم 10
      1. علی Shelby

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (540 ديدگاه)

        واقعا رولز رویس هم به فنا رفت دیگه

        موافقم 26
        مخالفم 4
      2. Ali matin ladani

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        رولزرویس خیلی وقته زیرمجموعه بی ام و هست همین رولزرویس فعلی موتورش رو مهندسان و طراحان شرکت بی ام و ساختن تو دوزی و طراحی داخلی تو انگلستان انجام میشه

        موافقم 13
        مخالفم 2
    2. amirkhanzadeh

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      خدا کنه دست به گند بزرگی با عنوان طراحی آینده نزنه
      من همین رولزرویس با این طراحی رو ترجیح می دم

      موافقم 53
      مخالفم 4
      1. amir

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        متاسفانه مطمئن باش این بد سلیقه ها گند میزنن به طراحی رولزرویس و با عنوان ریسک فروش معرفی میکنن

        موافقم 33
        مخالفم 6
        1. JaMsHiD_R1988

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2797 ديدگاه)

          برند اشرافی نیازی نداره که به افرادی ماشین بفروشه که از تلویزیون تو ماشین و طراحی فضایی خوششون میاد ( میشه گفت عموم جامعه و جامعه کارمندی که دنبال قمپز در کردن برای دوست و فامیله )
          شاید بگیم الکی گرون
          ولی یه چرخ رولز رویس رو به کل هیکل بیمر سری هفت جدید و کابین S کلاس فعلی ترجیح میدم

          موافقم 32
          مخالفم 16
    3. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      این طراحا رو باید نابود کرد نه اینکه قانون پایستگی روشون گذاشت.از بی ام و به رولزرویس.
      رولزرویس نابود شد.

      موافقم 38
      مخالفم 5
      1. Cert

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        رولز رویس طراحی خوبی هم ندارد مانند این است که به یک لباسشویی یا شوفاژ نگاه می کنید

    4. Ahmad

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      به نظر من طراحان ماشین ها رو از ادم هایی باید انتخاب کرد که فرم بینی شون مادر زادی صاف باشه وقتی کسی دماغ اش کج کوله چطوری میتونه ماشین قشنگی طراحی کنه

      موافقم 4
      مخالفم 31
    5. آریا

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      یک سال دیگه: رولزرویس xm با ظاهر بی ریخت وزن بالاتر از اتوبوس معرفی شد!😂

      موافقم 11
      مخالفم 4
    6. mmd@

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      حالا رولز رویس میشه بی ام و سطل زباله😭

      موافقم 2
      مخالفم 6
    7. جرمی کلارکسون

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (984 ديدگاه)

      خداحافظی با محصولات رولز رویس

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. مجید

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    خدا را شکر

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. MehdiTurbo

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      یبار میبینی این جدیدای یه جوری طراحی میکنند میگی ترو خدا همون قبلیه برگرده 😂😂

      موافقم 39
      مخالفم 5
    2. توحید

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      تو این چند سال اخیر اگه نگاه کنین متوجه میشین که بی ام و اونقدرهام طراحی بدی نداشته (انتخاب بین بد و بدتر)
      فرض کنین یه خانواده معمولی رو به بالا تو یک کشور اروپایی باشین و بخواین از بین سدان های لوکس آلمانی یکی رو انتخاب کنین
      با اینکه طرفدار پر و پا قرص مرسدسم، ولی تو این چند سال اخیر (بعد از 2016-2018) اصلا طراحی هاش رو دوست نداشتم مخصوصا وقتی طراحی e-class نسل های قدیمی رو با این جدیداش مقایسه میکنم
      درخصوص آئودی هم کلا از اول نظر مثبت نداشتم (ابعاد رینگ و لاستیکش که اصلا با بدنه همخونی نداره و انگار یه بچه مدرسه ای کفش های باباش رو پوشیده باشه)
      میمونه ب ام و
      که اگه خوب بگردی احتمالا بتونی سری 5 یا سری 3 رو انتخاب کنی
      یا اگه کراس اور بخوای بری سراغ x5
      البته تو مدل های های لوکس باز هم انتخابم مرسدس خواهد بود (بنز S یا بنز GLS)

      موافقم 10
      مخالفم 29
      1. amir

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        الان میدونستی ام فایو جدید از یه شاسی بلند فول سایز سنگین تر شده ؟ جلوپنجره خوکی شکل سری سه و چهار بعد از چند مدت هنوزم قابل تحمل نیست

        موافقم 35
        مخالفم 6
      2. JaMsHiD_R1988

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2797 ديدگاه)

        حالا خوبه آئودی با کفش رسمی باباش میاد
        باز بی ام و که با دمپایی ابری دستشویی میاد رو باید چیکار کنیم

        موافقم 22
        مخالفم 5
      3. MehdiTurbo

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        قبول دارم افت طراحی بنز خیلی شدید تر بی ام و بوده ولی اینکه به شدت نسبت به نسل قبلش بی ام و افت کرده غیر قابل کتمان بنز کامل کامل زد جاده خاکی مخصوصا طراحی چراغ پشت و تخم مرغی شدن و داشبورد

        موافقم 8
        مخالفم 4
  3. Ali.d

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این فکر کنم جاسوس چینیا باشه تا تر بزنه به برندهای اروپایی 😂😂😂

    موافقم 31
    مخالفم 3
  4. hosen

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    به امید خدا میره که رولز رویسم به فنا بده

    موافقم 18
    مخالفم 6
  5. ALI.A.NLANSR

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    به قول آقای مدیری خوداروشکر

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. سهیل

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    خلاصه مقاله:
    این نشان می‌دهد که ما دیگر بازار هدف ب‌ام‌و نیستیم. منظور از ما کسانی است که با شنیدن نام ب‌ام‌و یاد مدل‌هایی مثل E39 و E46 می‌افتند.

    پرشیا و پراید سوارهای عزیز، شما از اول هم جامعه هدف بی ام و نبودید. بنابراین روی پراید یا نهایتا پرشیاتون رینگ اسپرت بندازید. شوتیش کنید. یا شیشه هاش رو دودی کنید و از زندگیتون لذت ببرید. مطمئن باشید نظرتون برای جامعه هدف چندان مهم نیست

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2797 ديدگاه)

      الان E39 و E46 رو با پرشیا و پراید یکی کردی؟
      جالبه . یه طوری تیکه میندازه که انگار همین الآن یه XM و M5 G60 جلو خونش پارکه😂
      بی ام و در گذشته پوز خیلیارو به خاک مالونده . ولی در حال حاضر در برابر پورشه و آئودی حکم سطل آشغال رو داره . حالا میخوای بهت بر بخوره ولی فقط درست کردن پیشرانه خوب مهم نیست

      موافقم 13
      مخالفم 7
  7. khashayar.

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    bmw بخاطر جسارتش برای تغییر داره سود خوبی به جیب میزنه. چیزی که بقیه خودروساز ها ندارند.

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. 🇰🇷

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      درود بر شما . جسارت موضوع خیلی جالبیه
      اگر در جای درست و شاید با کمی چاشنی شانس اعمال بشه معمولا تاثیر عمیقی رو صنعت میزاره
      من دقیق متوجه نشدم منظور شما از خودروسازا ، رقبای هموطن بیمر بود یا نه اما در کل ، من بنظرم هیوندای هم جسارت بسیار بالایی داره و توانایی خوبی در بر هم زدن کلیشه ها از خودش نشون داده. مثلا همین که علیرغم ذهنیت اکونومی که بهش داشتند به حوزه خودروسازی لوکس وارد شد ، یا شاسی بلند محبوب خودش رو در یک تغییر نسل چشمگیر به محصول جعبه ای و نسبتا خشن تبدیل کرد ، اینها هم یجور ساختار شکنی خاص بود که جسارت بالای هیوندای رو نشون میداد
      یکی از مهمترین عواملی که باعث شد هیوندای در نظرم یه کمپانی شاخص باشه همین موضوع جسارته

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. آدولف هیتلر

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        این حجم از زمانی که برای تعریف،تمجید و دفاع از شرکت های کره ای میکنید تنها زمانی قابل توجیه است که شما در بخش بازرگانی و روابط عمومی این شرکت ها استخدام شده باشید.

        موافقم 7
        مخالفم 4
      2. JaMsHiD_R1988

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2797 ديدگاه)

        یه سوال دارم
        آقا اوکی . ما هیوندا رو قبول داریم خودروساز خوبیه ماشیناش جالبن

        هیوندا توی اکونومی سازی عالی عمل کرده مثل تویوتا و پژو و در حد خودش و سن و سالش قشنگ پیشرفت عظیمی داشته این درسته
        ولی واقعا برای نشون دادن موفقیت هیوندا لازم بود که یه کامنت رو که راجع ساختار شکنی بی ام و بود رو ریپلای بزنی و از موفقیت های هیوندا بگی؟چون هرجور فکر میکنم بیمر هیچ ربطی به هیوندا نداره

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. 🇰🇷

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (276 ديدگاه)

          بحث جسارت و ساختارشکنی بود
          ایشون بیمر رو نماد جسارت میدونست
          منم نظر خودمو دادم و با دلایلی که آوردم ، هیوندای رو ساختار شکن چه در طراحی چه در مدیریت نام بردم
          تاسیس برند جنسیس و حضور در سگمنت لوکس ، تولید خودروهای برقی پرفورمنس ، تولید شاسی بلند جعبه ای و خشن ، حضور در مسابقات لمان و … همگی ساختارشکنی های هیوندای بود که تاکنون انجام نداده بود
          این که شماها به هر دلیلی ، با کره مشکل دارید به من مربوط نیست و اهمیتی نمیدم

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. amir

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          ما با کره مشکلی نداریم چون اصلا کره رو به حساب نمیاریم در واقع اون گوشه داره نون و ماستشو میخوره منتها یه پروفسوری هست میاد با کوبیدن ژاپنی ها و تعریف و تمجید از کره ای ها میخواد زورکی کره رو بیاره بالا

          موافقم 4
          مخالفم 4
      3. amir

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        خیلی جالب حرفشو ربط دادی به هیوندای فقط کلا میخوای همه هیوندای رو ببینن
        جسارت هیوندای مثلا چیزی مثل سانتا خروس که خواست از سگمنت بی رقیب وارد بازار آمریکا بشه که فورد با وارد کردن ماوریک و فروش ۱۲۰هزارتایی چنان سیلی محکمی به سانتا خروس و هیوندای با ۲۰هزارتا فروش زد که بهش یاد آوری کنه فعلا کره پیکاپ ساز نیست

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. MehdiTurbo

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          فروش ۲۰ هزارتایی شرکتی که بار اول وانت میزنه و وارد بازار امریکا میشه تو امریکا که مرکز پیکاپ عالیه ۲۰ هزارتا رقم کمی نیست مثل جنسیس که خیلیا میگفتند نمیتونه یه دونه بفروشه راجع به سانتاخروسم همینو میگفتند ولی سیلی محکمی زد به همون عده
          بعدم سانتا خروس تنها پیکاپ کره نبود سانگ یانگ خیلی قبل ترش پیکاپ زده بود

          موافقم 7
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4381 ديدگاه)

          امیر خیلی باحال گفتی 😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. MehdiTurbo

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          هنوز که هنوز خیلی شرکتا با قدمت بیشتر از ۵۰ ساله کره نتونشتند پیکاپ بزنند تو امرسکا بفروشند این خودش واقعا موفقیتو جسارت

          موافقم 6
          مخالفم 4
        4. amir

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          فورد هم برای اولین بار وارد این سگمنت شد ۱۲۰ هزارتا فروخت لکسوس سال اولین تاسیس با اولین محصول ۴۰ هزار تا فروخت هیوندای تو سگمنت بی رقیب خیلی بیشتر میتونست بفروشه ولی چون سانتاخروس نصفه توسانی بیش نبود ۲۰ هزارتام هنر کرد فروخت الانم ۱۱ درصد کاهش داشته درحالی که فروش ماوریک دوبرابر شده

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. amir

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          اره سیلی محکمی زده به فورد مثلا که حاکم بلامنازع پیکاپ هاست یا سیلی محکمی به تویوتا زده که تو میان سایز سلطه داره خندیدیم جالب بود

          موافقم 3
          مخالفم 3
        6. 🇰🇷

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (276 ديدگاه)

          مهدی توربوی عزیز ،‌ صحبت شما کاملا درسته
          بعضیا ظاهرا باور ندارن هیوندای یک برند ساختارشکن تلقی میشه و چندین بار از خودش جسارت نشون داده . یه نمونشم شما گفتی . حتی ساخت جنسیس کوپه و ادعای رقابت با ماسل کارای امریکایی هم یک نوع دیگه ازین جسارت بود که با هدف ارتقای نگرش به هیوندای تولید شد .نشون داد که هیوندای هم میتونه اسپرت و هیجان انگیز باشه
          چه میشود کرد ‌. کره ظاهرا ارث آبا اجدادی یه عده رو خورده . جالبه همین ژاپن که طرفداریش را میکنند ، خودش هم روزی همین مسیرها را میرفت اما عزیزان یادشون رفته 😄

          موافقم 5
          مخالفم 3
        7. amir

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          منظورت جنسیس کوچه هستش که پلت فرم سدان اومد و ماسل کار ها قشنگ از خجالتش دراومدن؟ جسارت منظورت مثلا مقایسه کردن جی هفتاد تا بی ام و اس که به فروش ناکافی تقریبا از بازار جمع شد؟ عجب جسارت هایی به به

          موافقم 4
          مخالفم 2
        8. JaMsHiD_R1988

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2797 ديدگاه)

          والا ما که با کره مشکل نداریم
          بعضیا هستن ، کره ای باز نیستن
          هیتر ژاپنن
          با اونا باید مثل خودشون حرف زد

          موافقم 2
          مخالفم 2
      4. سهیل

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        خب فروش هیوندای افت کرد بر خلاف بی ام و
        مطابق معمول خواست از لندکروز اسکی بره که شکست خورد

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. MehdiTurbo

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          امیر بحث وانت بود نه اولین خودرو من یاد ندارم لکسوس اولین بار ولنت داده باشه بازار امریکا و ۴۰ هزار تا فروخته باشه بحثمون هول وانت بود اگه نه تو بقیه سگمنتا هیوندا بالای ۴۰ هزارتا فروش داشته یه سرچ بزن میاره هر سال میزان فروشش حتی جنسیسم که اون اوایل میگفتین عمری یه دونه بفروشه الفا رو یه برهه ای جا گذاشت و جاش توی جدول لوکس سازا خیلی عالیه با اینکه سه چهار ساله اومده خیلی ها که بالای بیست سال سابقه دارند پشت سر گذاشته بزن جدولش میاره

  8. Gdm

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خوشحالم کردی جناب

  9. Mr wrong

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اونقدر که کابران پدال نگران طراحی رولزرویس ن خود مشتری هاش نیستن

  10. nikan

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    همینو کم داشتیم رولز رویسم به فنا رفت

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. Taha Ayoobi

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4381 ديدگاه)

    خداحافظ رولزرویس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. نیما

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدارو شکر جلو پنجره رولزرویس به حد کافی بزرگ هست….

  13. حسین خوانساری

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    جای دوری نرفته ، رولزرویس هم تحت مالکیت بی ام و هست

  14. iliyagh

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان ایشون همون طراح معلوم الحال m2 نسل جدیده؟
    واقعا دلم برای آقای فقیه زاده تنگ میشه

  15. M power

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    اما خداییش اون m4 ک بغلش تو عکس هست خوشگله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا