رئیس طراحی برند بامو به رولزرویس منتقل شده و ازاینپس خودروهای شرکت آلمانی توسط دو طراح جدید ارایه خواهند شد که از پولستار و مینی آمدهاند.
از اول اکتبر تغییر بزرگی در تیم طراحی گروه بامو رخ خواهد داد زیرا هرچند «آدریان ون هویدونک» همچنان رئیس طراحی کل این گروه خواهد بود اما رئیس طراحی برند بامو یعنی «دوماگوی دوکس» از سمت خود کنار خواهد رفت. وی که از آوریل ۲۰۱۹ تیم طراحی برند بامو را رهبری کرده است، به رولزرویس نقلمکان خواهد کرد و سکان هدایت تیم طراحی این برند بریتانیایی را در دست خواهد گرفت. بدین ترتیب، خودروهای آیندهٔ بامو توسط دو نفر طراحی خواهد شد.
مسئولیت طراحی خودروهای میان سایز و لوکس این شرکت بر عهدهٔ «ماکسیمیلیان میسونی» خواهد بود یعنی کسی که قبلاً ریاست طراحی پولستار را بر عهده داشته است. وی پس از گذراندن شش سال در برند زیرمجموعهٔ ولوو، وظیفهٔ طراحی بزرگترین خودروهای بامو و همینطور مدلهای آلپینا را بر عهده گرفته است. خودروهای کامپکت تا میان سایز بامو نیز ازاینپس توسط «الیور هایلمر» طراحی خواهند شد که از سال ۲۰۱۷ رئیس طراحی مینی بوده است. وی و تیمش همچنین مسئولیت طراحی خودروهای M را هم بر عهده خواهند داشت. در رأس بخش طراحی مینی، جای هایلمر را «هولگر هامپف» خواهد گرفت که قبلاً رئیس بخش دیزاینورک گروه بامو بود. مدیر طراحی سابق رولزرویس «آندرس وارمینگ» هم حالا بخش دیزاینورک را رهبری خواهد کرد.
دلیل ایجاد این تغییرات در تیم طراحی گروه بامو مشخص است. اگر اخبار خودرو در شبکههای اجتماعی و وبسایتهایی مثل پدال را دنبال کرده باشید، از نظرات منفی در مورد طراحی خودروهای این شرکت آلمانی باخبر هستید. بااینحال، آمار فروش داستان متفاوتی را بیان میکنند. بامو سال گذشته با فروش ۲,۲۵۲,۷۹۳ دستگاه خودرو، رکورد جدیدی را به ثبت رساند اما آیا بدون طراحیهای بحثبرانگیز، این تعداد میتوانست بیشتر باشد؟ پاسخ این سؤال را هیچگاه نخواهیم فهمید ولی افزایش فروش این شرکت میتواند به دلیل عرضهٔ مجموعهٔ گستردهای از مدلها با ترکیبی متنوع از خودروهای درونسوز، پلاگینهیبریدی و الکتریکی باشد که کل بخش لوکس بازار را پوشش داده است. همچنین هرچند شاید روزهایی که بامو خودروی نهایی رانندگی محسوب میشد به پایان رسیده باشد اما این شرکت باواریایی همچنان خودروهای پرفورمنسی را با گیربکس دستی عرضه میکند.
بااینحال، واقعیت غمانگیز این است که موفقیت بامو در بازار فروش به خاطر خودروهایی نیست که علاقهمندان سنتی به رانندگی را به وجد میآورد بلکه بخش عمدهای از فروش این شرکت را شاسیبلندها به خود اختصاص دادهاند. علاوه بر این، به نظر میرسد خریداران با سلطهٔ نمایشگرهای بزرگ بر کابین خودروهای بامو و حذف کنترلهای فیزیکی هم مشکلی ندارند. این نشان میدهد که ما دیگر بازار هدف بامو نیستیم. منظور از ما کسانی است که با شنیدن نام بامو یاد مدلهایی مثل E39 و E46 میافتند. همچنین این شرکت برای عرضهٔ مدلهای سری نئو کلاس خود آماده میشود که طراحیهای کاملاً متفاوتی دارند.
بااینحال، انتظار نداشته باشید که افراد جدید در تیم طراحی بامو بر ظاهر خودروهایی مثل iX3 که سال آینده معرفی خواهد شد یا i3 که در سال ۲۰۲۶ به بازار میآید تأثیر بگذارند زیرا طراحی یک خودرو چند سال قبل از معرفی رسمی نهایی میشود؛ بنابراین، احتمالاً تأثیر این تیمهای طراحی جدید را در خودروهایی خواهیم دید که اواخر دههٔ جاری معرفی خواهند شد.
مصطفی صالحی
۲۴ شهریور ۱۴۰۳رولزرویس هم به فنا رفت😟
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳این واقعه بزرگ را به رولزرویس تسلیت و به بی ام و تبریک میگم امیدوارم لاقل یذره این طراحی مضحک و زشت فعلی به تدریج تغییری به خودش ببینه
علی Shelby
۲۴ شهریور ۱۴۰۳واقعا رولز رویس هم به فنا رفت دیگه
Ali matin ladani
۲۴ شهریور ۱۴۰۳رولزرویس خیلی وقته زیرمجموعه بی ام و هست همین رولزرویس فعلی موتورش رو مهندسان و طراحان شرکت بی ام و ساختن تو دوزی و طراحی داخلی تو انگلستان انجام میشه
amirkhanzadeh
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خدا کنه دست به گند بزرگی با عنوان طراحی آینده نزنه
من همین رولزرویس با این طراحی رو ترجیح می دم
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه مطمئن باش این بد سلیقه ها گند میزنن به طراحی رولزرویس و با عنوان ریسک فروش معرفی میکنن
JaMsHiD_R1988
۲۴ شهریور ۱۴۰۳برند اشرافی نیازی نداره که به افرادی ماشین بفروشه که از تلویزیون تو ماشین و طراحی فضایی خوششون میاد ( میشه گفت عموم جامعه و جامعه کارمندی که دنبال قمپز در کردن برای دوست و فامیله )
شاید بگیم الکی گرون
ولی یه چرخ رولز رویس رو به کل هیکل بیمر سری هفت جدید و کابین S کلاس فعلی ترجیح میدم
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۴ شهریور ۱۴۰۳این طراحا رو باید نابود کرد نه اینکه قانون پایستگی روشون گذاشت.از بی ام و به رولزرویس.
رولزرویس نابود شد.
Cert
۲۹ شهریور ۱۴۰۳رولز رویس طراحی خوبی هم ندارد مانند این است که به یک لباسشویی یا شوفاژ نگاه می کنید
Ahmad
۲۴ شهریور ۱۴۰۳به نظر من طراحان ماشین ها رو از ادم هایی باید انتخاب کرد که فرم بینی شون مادر زادی صاف باشه وقتی کسی دماغ اش کج کوله چطوری میتونه ماشین قشنگی طراحی کنه
آریا
۲۴ شهریور ۱۴۰۳یک سال دیگه: رولزرویس xm با ظاهر بی ریخت وزن بالاتر از اتوبوس معرفی شد!😂
mmd@
۲۴ شهریور ۱۴۰۳حالا رولز رویس میشه بی ام و سطل زباله😭
جرمی کلارکسون
۲۷ شهریور ۱۴۰۳خداحافظی با محصولات رولز رویس
مجید
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خدا را شکر
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۴۰۳یبار میبینی این جدیدای یه جوری طراحی میکنند میگی ترو خدا همون قبلیه برگرده 😂😂
توحید
۲۴ شهریور ۱۴۰۳تو این چند سال اخیر اگه نگاه کنین متوجه میشین که بی ام و اونقدرهام طراحی بدی نداشته (انتخاب بین بد و بدتر)
فرض کنین یه خانواده معمولی رو به بالا تو یک کشور اروپایی باشین و بخواین از بین سدان های لوکس آلمانی یکی رو انتخاب کنین
با اینکه طرفدار پر و پا قرص مرسدسم، ولی تو این چند سال اخیر (بعد از 2016-2018) اصلا طراحی هاش رو دوست نداشتم مخصوصا وقتی طراحی e-class نسل های قدیمی رو با این جدیداش مقایسه میکنم
درخصوص آئودی هم کلا از اول نظر مثبت نداشتم (ابعاد رینگ و لاستیکش که اصلا با بدنه همخونی نداره و انگار یه بچه مدرسه ای کفش های باباش رو پوشیده باشه)
میمونه ب ام و
که اگه خوب بگردی احتمالا بتونی سری 5 یا سری 3 رو انتخاب کنی
یا اگه کراس اور بخوای بری سراغ x5
البته تو مدل های های لوکس باز هم انتخابم مرسدس خواهد بود (بنز S یا بنز GLS)
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳الان میدونستی ام فایو جدید از یه شاسی بلند فول سایز سنگین تر شده ؟ جلوپنجره خوکی شکل سری سه و چهار بعد از چند مدت هنوزم قابل تحمل نیست
JaMsHiD_R1988
۲۴ شهریور ۱۴۰۳حالا خوبه آئودی با کفش رسمی باباش میاد
باز بی ام و که با دمپایی ابری دستشویی میاد رو باید چیکار کنیم
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۴۰۳قبول دارم افت طراحی بنز خیلی شدید تر بی ام و بوده ولی اینکه به شدت نسبت به نسل قبلش بی ام و افت کرده غیر قابل کتمان بنز کامل کامل زد جاده خاکی مخصوصا طراحی چراغ پشت و تخم مرغی شدن و داشبورد
Ali.d
۲۴ شهریور ۱۴۰۳این فکر کنم جاسوس چینیا باشه تا تر بزنه به برندهای اروپایی 😂😂😂
hosen
۲۴ شهریور ۱۴۰۳به امید خدا میره که رولز رویسم به فنا بده
ALI.A.NLANSR
۲۴ شهریور ۱۴۰۳به قول آقای مدیری خوداروشکر
سهیل
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خلاصه مقاله:
این نشان میدهد که ما دیگر بازار هدف بامو نیستیم. منظور از ما کسانی است که با شنیدن نام بامو یاد مدلهایی مثل E39 و E46 میافتند.
پرشیا و پراید سوارهای عزیز، شما از اول هم جامعه هدف بی ام و نبودید. بنابراین روی پراید یا نهایتا پرشیاتون رینگ اسپرت بندازید. شوتیش کنید. یا شیشه هاش رو دودی کنید و از زندگیتون لذت ببرید. مطمئن باشید نظرتون برای جامعه هدف چندان مهم نیست
JaMsHiD_R1988
۲۴ شهریور ۱۴۰۳الان E39 و E46 رو با پرشیا و پراید یکی کردی؟
جالبه . یه طوری تیکه میندازه که انگار همین الآن یه XM و M5 G60 جلو خونش پارکه😂
بی ام و در گذشته پوز خیلیارو به خاک مالونده . ولی در حال حاضر در برابر پورشه و آئودی حکم سطل آشغال رو داره . حالا میخوای بهت بر بخوره ولی فقط درست کردن پیشرانه خوب مهم نیست
khashayar.
۲۴ شهریور ۱۴۰۳bmw بخاطر جسارتش برای تغییر داره سود خوبی به جیب میزنه. چیزی که بقیه خودروساز ها ندارند.
🇰🇷
۲۴ شهریور ۱۴۰۳درود بر شما . جسارت موضوع خیلی جالبیه
اگر در جای درست و شاید با کمی چاشنی شانس اعمال بشه معمولا تاثیر عمیقی رو صنعت میزاره
من دقیق متوجه نشدم منظور شما از خودروسازا ، رقبای هموطن بیمر بود یا نه اما در کل ، من بنظرم هیوندای هم جسارت بسیار بالایی داره و توانایی خوبی در بر هم زدن کلیشه ها از خودش نشون داده. مثلا همین که علیرغم ذهنیت اکونومی که بهش داشتند به حوزه خودروسازی لوکس وارد شد ، یا شاسی بلند محبوب خودش رو در یک تغییر نسل چشمگیر به محصول جعبه ای و نسبتا خشن تبدیل کرد ، اینها هم یجور ساختار شکنی خاص بود که جسارت بالای هیوندای رو نشون میداد
یکی از مهمترین عواملی که باعث شد هیوندای در نظرم یه کمپانی شاخص باشه همین موضوع جسارته
آدولف هیتلر
۲۴ شهریور ۱۴۰۳این حجم از زمانی که برای تعریف،تمجید و دفاع از شرکت های کره ای میکنید تنها زمانی قابل توجیه است که شما در بخش بازرگانی و روابط عمومی این شرکت ها استخدام شده باشید.
JaMsHiD_R1988
۲۴ شهریور ۱۴۰۳یه سوال دارم
آقا اوکی . ما هیوندا رو قبول داریم خودروساز خوبیه ماشیناش جالبن
هیوندا توی اکونومی سازی عالی عمل کرده مثل تویوتا و پژو و در حد خودش و سن و سالش قشنگ پیشرفت عظیمی داشته این درسته
ولی واقعا برای نشون دادن موفقیت هیوندا لازم بود که یه کامنت رو که راجع ساختار شکنی بی ام و بود رو ریپلای بزنی و از موفقیت های هیوندا بگی؟چون هرجور فکر میکنم بیمر هیچ ربطی به هیوندا نداره
🇰🇷
۲۴ شهریور ۱۴۰۳بحث جسارت و ساختارشکنی بود
ایشون بیمر رو نماد جسارت میدونست
منم نظر خودمو دادم و با دلایلی که آوردم ، هیوندای رو ساختار شکن چه در طراحی چه در مدیریت نام بردم
تاسیس برند جنسیس و حضور در سگمنت لوکس ، تولید خودروهای برقی پرفورمنس ، تولید شاسی بلند جعبه ای و خشن ، حضور در مسابقات لمان و … همگی ساختارشکنی های هیوندای بود که تاکنون انجام نداده بود
این که شماها به هر دلیلی ، با کره مشکل دارید به من مربوط نیست و اهمیتی نمیدم
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ما با کره مشکلی نداریم چون اصلا کره رو به حساب نمیاریم در واقع اون گوشه داره نون و ماستشو میخوره منتها یه پروفسوری هست میاد با کوبیدن ژاپنی ها و تعریف و تمجید از کره ای ها میخواد زورکی کره رو بیاره بالا
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خیلی جالب حرفشو ربط دادی به هیوندای فقط کلا میخوای همه هیوندای رو ببینن
جسارت هیوندای مثلا چیزی مثل سانتا خروس که خواست از سگمنت بی رقیب وارد بازار آمریکا بشه که فورد با وارد کردن ماوریک و فروش ۱۲۰هزارتایی چنان سیلی محکمی به سانتا خروس و هیوندای با ۲۰هزارتا فروش زد که بهش یاد آوری کنه فعلا کره پیکاپ ساز نیست
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۴۰۳فروش ۲۰ هزارتایی شرکتی که بار اول وانت میزنه و وارد بازار امریکا میشه تو امریکا که مرکز پیکاپ عالیه ۲۰ هزارتا رقم کمی نیست مثل جنسیس که خیلیا میگفتند نمیتونه یه دونه بفروشه راجع به سانتاخروسم همینو میگفتند ولی سیلی محکمی زد به همون عده
بعدم سانتا خروس تنها پیکاپ کره نبود سانگ یانگ خیلی قبل ترش پیکاپ زده بود
Taha Ayoobi
۲۴ شهریور ۱۴۰۳امیر خیلی باحال گفتی 😂
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۴۰۳هنوز که هنوز خیلی شرکتا با قدمت بیشتر از ۵۰ ساله کره نتونشتند پیکاپ بزنند تو امرسکا بفروشند این خودش واقعا موفقیتو جسارت
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳فورد هم برای اولین بار وارد این سگمنت شد ۱۲۰ هزارتا فروخت لکسوس سال اولین تاسیس با اولین محصول ۴۰ هزار تا فروخت هیوندای تو سگمنت بی رقیب خیلی بیشتر میتونست بفروشه ولی چون سانتاخروس نصفه توسانی بیش نبود ۲۰ هزارتام هنر کرد فروخت الانم ۱۱ درصد کاهش داشته درحالی که فروش ماوریک دوبرابر شده
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳اره سیلی محکمی زده به فورد مثلا که حاکم بلامنازع پیکاپ هاست یا سیلی محکمی به تویوتا زده که تو میان سایز سلطه داره خندیدیم جالب بود
🇰🇷
۲۴ شهریور ۱۴۰۳مهدی توربوی عزیز ، صحبت شما کاملا درسته
بعضیا ظاهرا باور ندارن هیوندای یک برند ساختارشکن تلقی میشه و چندین بار از خودش جسارت نشون داده . یه نمونشم شما گفتی . حتی ساخت جنسیس کوپه و ادعای رقابت با ماسل کارای امریکایی هم یک نوع دیگه ازین جسارت بود که با هدف ارتقای نگرش به هیوندای تولید شد .نشون داد که هیوندای هم میتونه اسپرت و هیجان انگیز باشه
چه میشود کرد . کره ظاهرا ارث آبا اجدادی یه عده رو خورده . جالبه همین ژاپن که طرفداریش را میکنند ، خودش هم روزی همین مسیرها را میرفت اما عزیزان یادشون رفته 😄
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳منظورت جنسیس کوچه هستش که پلت فرم سدان اومد و ماسل کار ها قشنگ از خجالتش دراومدن؟ جسارت منظورت مثلا مقایسه کردن جی هفتاد تا بی ام و اس که به فروش ناکافی تقریبا از بازار جمع شد؟ عجب جسارت هایی به به
JaMsHiD_R1988
۲۴ شهریور ۱۴۰۳والا ما که با کره مشکل نداریم
بعضیا هستن ، کره ای باز نیستن
هیتر ژاپنن
با اونا باید مثل خودشون حرف زد
سهیل
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خب فروش هیوندای افت کرد بر خلاف بی ام و
مطابق معمول خواست از لندکروز اسکی بره که شکست خورد
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۴۰۳امیر بحث وانت بود نه اولین خودرو من یاد ندارم لکسوس اولین بار ولنت داده باشه بازار امریکا و ۴۰ هزار تا فروخته باشه بحثمون هول وانت بود اگه نه تو بقیه سگمنتا هیوندا بالای ۴۰ هزارتا فروش داشته یه سرچ بزن میاره هر سال میزان فروشش حتی جنسیسم که اون اوایل میگفتین عمری یه دونه بفروشه الفا رو یه برهه ای جا گذاشت و جاش توی جدول لوکس سازا خیلی عالیه با اینکه سه چهار ساله اومده خیلی ها که بالای بیست سال سابقه دارند پشت سر گذاشته بزن جدولش میاره
Gdm
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خوشحالم کردی جناب
Mr wrong
۲۴ شهریور ۱۴۰۳اونقدر که کابران پدال نگران طراحی رولزرویس ن خود مشتری هاش نیستن
nikan
۲۴ شهریور ۱۴۰۳همینو کم داشتیم رولز رویسم به فنا رفت
Taha Ayoobi
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خداحافظ رولزرویس
نیما
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خدارو شکر جلو پنجره رولزرویس به حد کافی بزرگ هست….
حسین خوانساری
۲۴ شهریور ۱۴۰۳جای دوری نرفته ، رولزرویس هم تحت مالکیت بی ام و هست
iliyagh
۲۴ شهریور ۱۴۰۳دوستان ایشون همون طراح معلوم الحال m2 نسل جدیده؟
واقعا دلم برای آقای فقیه زاده تنگ میشه
M power
۲۶ شهریور ۱۴۰۳اما خداییش اون m4 ک بغلش تو عکس هست خوشگله