آموزشبی ام و

چگونه به حداکثر شعاع حرکتی در یک خودروی الکتریکی برسیم؟

شعاع حرکتی جزو مهم‌ترین نگرانی خریداران خودروی الکتریکی است اما بی‌ام‌و با عرضه هر محصول جدید تلاش می‌کند این نگرانی را کمتر و کمتر کند. حتی خودروی iX این شرکت که یک شاسی‌بلند بزرگ و سنگین هست نیز می‌تواند شعاع حرکتی حدود ۶۰۰ کیلومتری داشته باشد. برای نزدیک شدن به این رقم و حتی عبور از آن باید برخی کارها را انجام دهید و در ادامه ویدئویی را تماشا خواهید کرد که می‌گوید چگونه به حداکثر شعاع حرکتی در یک خودروی الکتریکی دست یابیم؟

همه‌چیز پیش از رانندگی و تعیین مقصد در سیستم ناوبری شروع می‌شود. انجام این کار باعث بهینه شدن مسیر شما خواهد شد و خودروی الکتریکی حداقل میزان انرژی را مصرف خواهد کرد. البته تعیین مقصد به این معنی است که شما می‌توانید جایگاه‌های شارژ مسیر خود را نیز ببینید. نرم‌افزار این سیستم از هوشمندی کافی برای تخمین زمان شارژ نیز برخوردار است و بنابراین شما می‌توانید درک بهتری از زمان رسیدن به مقصد داشته باشید. دیگر مزیت وارد کردن مقصد در ناوبری این است که بی‌ام‌و iX به‌صورت خودکار باتری را آماده بکار خواهد کرد. این کار با بهینه‌سازی دمای باتری برای سریع‌ترین زمان‌های شارژ انجام می‌شود. روشن کردن حالت سواری کارا نیز باعث به حداکثر رسیدن شعاع حرکتی با انرژی موجود خواهد شد و در حالت B هم رانندگی با یک پدال میسر می‌شود.

به گزارش پدال و به نقل از بی‌ام‌و بلاگ، برای داشتن حداکثر شعاع حرکتی بهتر است راننده سیستم تهویه را از قبل روشن کرد و کابین از دمای ایده آل پیش از حرکت برخوردار باشد. این کار بجای استفاده از انرژی باتری از برق خانه تأمین می‌شود. مقاومت باد نیز دشمن برد خودروی الکتریکی محسوب می‌شود و به همین خاطر است که بی‌ام‌و توصیه می‌کند اگر نیازی به باربند ندارید آن را باز کنید. حذف وسایل اضافی و غیرضروری از صندوق باعث کاهش وزن خودرو خواهد شد و این به معنی افزایش شعاع حرکتی خواهد بود. شما همچنین باید مطمئن شوید فشار باد لاستیک‌ها در شرایط بهینه‌ای قرار دارد. البته این سه نکته برای خودروهای درون‌سوز نیز قابل‌اعمال خواهد بود. در نهایت باید گفت مجله ادموندز توانسته در آزمایشی قابل‌توجه ۱۰۰ کیلومتر بیشتر از شعاع حرکتی اعلامی EPA برای بی‌ام‌و iX xDrive50 رانندگی کند که رقم بالایی است. این به معنی بهبود ۱۹.۷ درصدی شعاع حرکتی خودرو نسبت به رقم رسمی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ۹۱۱

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    برای اولین بار هیچی به فکرم نمیرسه که بگم. بذارید یکم فکر کنم…….
    خوب چی بگم؟

    موافقم 16
    مخالفم 8
  2. Reza Waffen SS

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    جالب بود دلیل طراحی تخم مرغی مرسدس رو الان درک میکنم.

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. مردیم از خوشی

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1448 ديدگاه)

      بنز برا چند کیلومتر برد بیش تر گند زد تو طراحی ماشین هاش
      این همه خودرو ساز دارند برقی میسازند ولی بنز واقعا تو برقی ها من را ناامید کرد هر چی تو درونسوز عالی عمل کرد از لحاظ ظاهری تو برقی ها خراب کرد(بازم میگم از لحاظ ظاهر )

      موافقم 9
      مخالفم 25
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        یکم بهشون عادت کنی خیلی زیبا هستن

        موافقم 10
        مخالفم 8
      2. Reza Waffen SS

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        هیچوقت کیفیت رو فدای کمیت نکن

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. Mad.z.Max

          ۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دقیقا مرسدس کیفیت طراحی رو فدای کمیت (میزان پیمایش) کرده دیگه! شعار میدی چرا

      3. Alan.r

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        اتفاقا خیلی هم زیبا هستن مخصوصا SUV هاشون

        موافقم 7
        مخالفم 4
  3. HYBRID THEORY

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ب ام و IX زشت ترین خودروی جهان

    موافقم 7
    مخالفم 29
    1. ارین صاحب جمعی

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      تو خوبی

      موافقم 9
      مخالفم 8
  4. عارف

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    ابر و باد و عالم و آدم با هم همکاری کنند تا شاید چند کیلومتر بیشتر یا کمتر پیمایش بفرمایند ؟

    موافقم 15
    مخالفم 4
  5. Payfast

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    جواب تیتر: به سختی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. بی خیال اسم

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    جالبه
    خوشم اومد

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا