بیامو که در ابتدا به خاطر عدم تولید خودروهای برقی از برندهایی همچون تسلا عقب افتاده بود هماکنون یک بازیگر مهم در این عرصه به شمار میرود.
با حرکت بدنه خودروهای بیامو در خط تولید کارخانه مونیخ و مشاهده جرقههای ناشی از جوشکاری رباتها، به سختی میتوان تشخیص داد کدام خودروها از قوای محرکه برقی و کدام ها از پیشرانههای درونسوز استفاده میکنند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این ویژگی بدی برای محصولات بیامو نیست.
محصولات بدون آلایندگی بیامو در همان خط تولید مدلهای بنزینی ساخته میشوند و طراحی مشابهی دارند. این روش، یعنی استفاده از ساختاری پایه و مشابه برای خودروهای برقی، هیبریدی، بنزینی و دیزلی، تصمیمی عجیب برای غیرکارا برای برخی برندهای لوکس بوده است چراکه با مشکلات زیادی در رقابت با تسلا و برندهای نوظهور چینی دستوپنجه نرم میکنند؛ اما استراتژی ژرمنها جواب داده و سال قبل شاهد فروش ۳۷۶ هزار خودروی برقی توسط گروه بیامو (شامل مینی) بودهایم که نسبت به سال قبل از آن رشد ۷۵ درصدی را نشان میدهد. در کلاس خودروهای لوکس بیامو پس از تسلا با فروش ۱.۸ میلیون دستگاهی قرار دارد. خودروهای برقی ۱۵ درصد فروش ژرمنها در سال ۲۰۲۳ را تشکیل دادهاند درحالیکه این رقم در یک سال قبل از آن ۹ درصد بوده است.
رشد فروش محصولات برقی بیامو در حالی رخ داده که سرعت خرید این دسته از خودروها در سراسر جهان کند شده است. نکته تعجببرانگیزتر اینکه بیامو برخلاف جنرال موتورز یا فورد با فروش هر خودروی برقی سود خوبی به دست میآورد. تجربه این خودروساز نشان میدهد هنوز هم میتوان به برندهای مطرح امیدوار بود زیرا شرکتهای چینی همچون بی وای دی صادرات محصولات خود به سایر بازارهای آسیایی، اروپا و آمریکای لاتین را شروع کردهاند. با کاهش قیمت خودروهای برقی و همهگیر شدن آنها، محبوبیت خودروهای بیامو نشان میدهد بسیاری از خریداران همچنان به صنعتکاری و ویژگیهای برندهای باسابقه ارزش قائل هستند.
روش بیامو میتواند مسیری را پیش روی خودروسازانی قرار دهد که چند دهه است به کار تولید خودرو میپردازند اما با ظهور خودروهای برقی کمی از قافله عقب ماندهاند. استراتژی بیامو باعث شده زمان مناسب برای توسعه تکنولوژی باتری و طراحی خودروهای برقی مخصوص به دست آید. این تصمیمات به کمپانی مشهور آلمانی کمک کرده چراکه به راحتی میتواند چندین نوع خودرو را در خطوط تولید مشترک مونتاژ کند. روش موردبحث همچنین باعث میشود ژرمنها بتوانند با مشتریانی که به قوای محرکه برقی علاقه دارند اما هنوز آمادگی خرید آنها را به دست نیاوردهاند کنار بیایند. باواریایی ها نسخههای هیبریدی از محصولات محبوب خود را عرضه میکنند و میگویند خریداران میتوانند قوای محرکه خودروی خود را به سادگی انتخاب رنگ بدنه برگزینند. اولیور زیپس مدیر اجرایی بیامو با اشاره به مردمی که هنوز خواهان خودروهای درونسوز هستند میگوید:
ما اگر به مصرفکنندگان بگوییم شما بخشی از دنیای قدیمی هستید قطعاً مشتریان سنتی خود را از دست خواهیم داد. حذف خودروهای درونسوز یک نقص بزرگ خواهد بود.
بی ام و سال بعد شروع به فروش نسل جدیدی از خودروهای برقی خواهد کرد. ماه پیش بود که آقای زیپس پروتوتایپ های یک سدان و کراس اور برقی را بر اساس ساختار نئو کلاس به نمایش گذاشت. این خودروها بهبودهای قابلتوجهی نسبت به مدلهای کنونی خواهند داشت و باتری آنها تراکم انرژی بالاتری را ارائه خواهد کرد. همچنین برخی ویژگیهای خودروهای نئو کلاس همچون نمایشگر دیجیتال که در لبه پایینی شیشه جلو نصب شده در محصولات برندی همچون تسلا دیده نمیشود. این نمایشگر که قابلیت شخصیسازی دارد اطلاعاتی همچون سرعت، شعاع حرکتی، وضعیت آبوهوا و ناوبری را بدون اختلال در میدان دید راننده در اختیار او قرار خواهد داد. با این کار نیازی به پشت آمپرهای جلوی فرمان نخواهد بود. اکثر خودروهای تسلا دارای یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد هستند که راننده مجبور است چشم از جاده برداشته و به آن نگاه کند. این نمایشگر همچنین اکثر کنترلهای خودرو را در خود جای داده است.
همچنین محصولات جدید بیامو با تکنولوژی خودران عرضه خواهند شد که به رانندگان اجازه میدهد در بزرگراهها دستان خود را از روی فرمان بردارند و بتوانند با نگاه کردن به آینههای جانبی لاین حرکتی خود را تغییر دهند. این ویژگی بهصورت مستقیم تکنولوژی خودران خبرساز تسلا را هدف قرار داده است. از آنجایی که تسلا در دهه قبل ثابت کرده خودروهای برقی میتوانند کاربردی و هیجانانگیز باشند بنابراین این سؤال به وجود آمده که کدام برند استانداردهای صنعت خودرو را وضع میکند. تسلا در زمینه نرمافزاری و تکنولوژی باتری پیشتاز بوده اما در بخش ساخت و معرفی محصولات جدید چالشهایی داشته است. برندهای مطرح و صاحبنام دنیای خودرو از چندین دهه تجربه در زمینه تولید خودرو برخوردار هستند اما نقاط قوت تسلا را ندارند.
احتمالاً بی ام و در عصر حرکت به سمت خودروهای برقی زنده خواهد ماند زیرا از تجربه مهندسی و حاشیه سود و هویت برند قدرتمندی برخوردار است. این امر به ژرمنها اجازه سرمایهگذاری روی تکنولوژیهای جدید را میدهد. متیو فاین مدیر شرکت تیرد اونیو که بخشی از سهام بیامو را نیز در اختیار دارد میگوید:
ما فکر میکردیم که این کار (سرمایهگذاری) به بیامو شانس مبارزه بسیار خوبی میدهد؛ و تا به اینجا به نظر میرسد که این تفکر درست بوده است.
برند لوکس باواریا با مزیتهای مشخصی شروع به تولید خودروهای برقی کرده است. بیامو اخیراً در ردهبندی بهترین خودروهای کانسومر ریپورتز توانسته بالاترین رتبه را برای دومین سال متوالی کسب کند درحالیکه رتبه تسلا از بین ۳۴ برند مطالعه شده ۱۸ بوده است. البته تسلا هم مزیتهای قابلتوجهی دارد. تسلا مدل S که قیمت پایه ۷۵ هزار دلاری دارد با یکبار شارژ مسافت بیش از ۶۴۰ کیلومتری را طی میکند درحالیکه بیامو i7 با قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار شعاع حرکتی حدود ۵۱۵ کیلومتری دارد. بیامو میگوید نسل بعدی محصولاتش با استفاده از باتریهای کوچکتر ۳۰ درصد شعاع حرکتی بیشتری خواهند داشت.
تسلا در چند ناحیه میتواند آسیبپذیر باشد. سهام این کمپانی که توسط ایلان ماسک هدایت میشود از زمان رسیدن به بیشترین حد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ اما در همین بازه زمانی ارزش سهام بیامو حدود ۱۷ درصد بیشتر شده و نکته جالب اینکه والت استریت ارزش تسلا را بیش از ۸ برابر ارزش بیامو میداند. همچنین با استانداردهای موجود صنعت خودرو، سبد محصولات تسلا قدیمی شدهاند. این برند آمریکایی اخیراً فروش نسخه ارتقا یافته مدل ۳ را در آمریکا شروع کرده اما خبری از بهروزرسانی سایر مدلها نیست. جدیدترین محصول تسلا یعنی سایبرتراک هم پس از تأخیرهای متعدد راهی بازار شده هرچند تعداد مدلهای تحویلی به مشتریان محدود است. اولیور زیپس بدون اشاره به تسلا میگوید:
اگر تازهواردها دقت نکنند شاید قبل از رشد کردن قدیمی شوند
مدیر ارشد این خودروساز میگوید بیامو تنها یک خودروساز نیست:
بیامو یک کمپانی خودرویی است اما در کل برندی تکنولوژی به شمار می رود که توانایی یکپارچهسازی تکنولوژیهای بسیار متفاوت در یک محصول را دارد.
تأسیسات بیامو در مونیخ که روزگاری به تولید پیشرانههای درونسوز مشغول بودند هماکنون پاکسازی و تجهیز میشوند تا بتوانند محصولات نئو کلاس را تولید کنند. آخرین پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی این کارخانهها سال قبل خط تولید را ترک کرد. بیامو اکثر باتریهای خود را از تأمینکنندگانی همچون CATL چین میخرد، شرکتی که با تسلا نیز همکاری دارد. البته بیامو در مرکز ویژه خود در مونیخ باتریها و فرایندهای تولید جدید را تست میکند.
ژرمنها با آغاز سال ۲۰۲۷ تنها به تولید خودروهای برقی در مونیخ خواهند پرداخت هرچند در کارخانههای دیگر همچنان شاهد توسعه خودروهای درونسوز خواهیم بود. این برند دوستداشتنی کارخانههای بزرگی در چین، آمریکا و دیگر نقاط اروپا دارد. برخلاف آئودی و دیگر رقبا، آقای زیپس از تعیین زمانی خاص برای توقف تولید پیشرانههای درونسوز خودداری کرده و این امر انتقادات گروههای محیطزیست را در پی داشته است. بنجامین استفان، کارشناس حملونقل در گرین پیس میگوید:
بیامو اگر تعهد روشنی به پایان تولید پیشرانههای درونسوزی که به محیطزیست آسیب میزنند داشته باشد میتواند پیشتاز صنعت خودروی برقی اروپا باشد.
اما آقای زیپس میگوید آینده صنعت خودرو به وضوح به خودروهای برقی اختصاص دارد. او میگوید سریعترین رشد در کلاسهای خودرویی به حملونقل برقی اختصاص دارد و خودروهای برقی نیرومحرکه اصلی بازار خودرو خواهند بود.
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اولیور زیپس بدون اشاره به تسلا میگوید:
((اگر تازهواردها دقت نکنند شاید قبل از رشد کردن قدیمی شوند))
شما اول تو خاک آلمان تسلا رو شکست بده بعد در مورد حال و آینده تسلا صحبت کن …
بهزاد
۲۰ اسفند ۱۴۰۲الگیرپاژ جان شما نگران این موضوع نباش به وقتش😄
فکر کن تقاضا مثل قبل نیست و ظرف دو سال آینده ده ها مدل برقی توسط رقبا وارد بازار میشه ، خدا به تحلیل هات رحم نکرد!
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۴۰۲تقاضا مثل قبل نباشه رقبا احمق نیستن ظرف دو سال آینده ده ها مدل برقی بدن بیرون مهندس…
(( وقتی از شدت فشار در دو جمله حرف های خودتو نقض میکنی 🤣 ))
بهزاد
۲۰ اسفند ۱۴۰۲رقبا برای همین ۲۰ الی ۳۰ درصد سهم برقی ها وارد میشن پورفسور.
شماها فکر میکردید در مدت کوتاهی همه ی خودروها برقی میشه و سنتی ها ورشکست😄
یادت رفته هر سه ماه میومدی میگفتی تسلا ۱۸۰ درصد تسلا ۱۵۰ درصد رشد فروش داشته خب الان چرا ساکتی؟ چرا از قیمت سهام چیزی نمیگی؟
mehran911
۲۰ اسفند ۱۴۰۲جناب استقبال از برقیها شتاب قبل رو نداره دیگه از این واضح تر نیست…
این موضوع به نفع باقی خودروسازهاست فرصت کافی برای توسعه بهتر الکتریکیها و عرضه توام درونسوزهای محبوب رو خواهند داشت
تسلا درگیر خودشه سایبرتراک هم چیز خاصی واسه گفتن نداشت… وضعیت سهام هم که مشخصه. سر همین موضوع دوباره شروع به شوآف در مورد رودستر کرد…
.
جنگ کاهش قیمت رو هم که به BYD دارید میبازید دود اینکار صاف رفت تو چشم خود تسلا با همین روال کاهش قیمت بازار لوکس رو هر چه بیشتر از دست میدید…
.
هر چی سه چهار سال پیش گفته شد همون شد…
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۴۰۲((جناب استقبال از برقیها شتاب قبل رو نداره دیگه از این واضح تر نیست…
این موضوع به نفع باقی خودروسازهاست فرصت کافی برای توسعه بهتر الکتریکیها و عرضه توام درونسوزهای محبوب رو خواهند داشت ))
این موضوع اگر به نفع بقیه بود فولکس واگن با اون هجمه تبلیغات و ۱۳ مدل تمام الکتریکی در حال تولید ، درجا نمیزد و با دو نیم برابر فروش کمتر زیر تسلا نمیبود…
اگه به نفعشون بود مرسدس بنز با ادعای آیرودینامیک فلان عدد و اولین خودران سطح ۳ و کلی تبلیغ دیگه مجبور به حذف سری EQ نمیشد…
این فروش الکتریکی الان bmw اگر فکر میکنی زیاده حتی به model 3 هم نمیرسه…
((تسلا درگیر خودشه سایبرتراک هم چیز خاصی واسه گفتن نداشت… وضعیت سهام هم که مشخصه. سر همین موضوع دوباره شروع به شوآف در مورد رودستر کرد ))
بله تسلا شدیدا درگیر هوش مصنوعی ، صنعت رباتیک و تولید باتری و یک پلتفرم بسیار پیشرفته هسته که بقیه تو خیالات هم نمیتونن تصورش کنن…
سایبرتراک در حال اثبات تمامی ادعاهای آفرود ، شعاع پیمایش ، پرفورمنس و… هست و به قدری خواهان داره که نمونه های دست دومش ۳ برابر قیمت اصلی ماشین معامله میشه و تعدادی بسیار زیادی از مشتریان در انتظار تحویل ، حاظر به پرداخت ۳۰ هزار دلار بیشتر برای دریافت زود هنگام هستن…
((جنگ کاهش قیمت رو هم که به BYD دارید میبازید دود اینکار صاف رفت تو چشم خود تسلا با همین روال کاهش قیمت بازار لوکس رو هر چه بیشتر از دست میدید…))
جنگ قیمتی هم ربطی به هیچ رقیبی نداشته ( BYD که اصلا ربطی به بازار تسلا نداره ) چون کاهش جهانی تقاضای از یک سال و نیم قبل توسط تسلا پیش بینی شده بود ، کاری که باعث تسلط کامل تسلا بر بازار الکتریکی آمریکا و اروپا شد .
((هر چی سه چهار سال پیش گفته شد همون شد…))
شما سه چهار سال قبل گفتین که فولکس واگن ۱۰ هزار مهندس نرم افزار به کار گرفته و بزودی تسلا رو کنار میزنه ،،، تازه قرار بود همین فولکس واگن ۱۵۰ هزار ایستگاه سوپر شارژ احداث کنه و در سال ۲۰۲۵ موفق به فروش ۲.۵ میلیون خودروی الکتریکی بشه…
پس چرا همون نشد…!؟!؟
amir
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اره الگیرپاژ جان کابینت فلزی چرخ دار ایلان فلاسک در حال اثبات توانایی افروده فقط من نمیدونم چرا فیلم گیر کردنش تو برف از جومونگ و مختارنامه بیشتر پخش شده و باید با اون وزنش زنگ بزنن فورد اف ۱۵۰ بیاد جمعش کنه این لگنو
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۴۰۲فعلا که فیلم موآب نوردی سایبرتراک کل سوشیال مدیا را گرفته…
(( دیدنش به فشاری ها توصیه نمیشه ))
mehran911
۲۱ اسفند ۱۴۰۲الان داری جواب خودت رو میدی کاهش تقاضا برای برقیها عمدتا به ضرر برندی است که صرفا برقی تولید میکنه… نه برندهایی که از فروش درونسوز و هیبریدی سوددهی خوبی دارن
بیشترین “رشد” فروش فولکس در سال گذشته مربوط به الکتریکیها بوده ID3 به عنوان اولین مدل الکتریکی فولکس پلرسال رشد ۲۰۰ درصدی در چین داشت
در ضمن قرار نیست BMW اندازه تسلا الکتریکی بفروشه…
.
((بله تسلا شدیدا درگیر هوش مصنوعی ، صنعت رباتیک و تولید باتری و یک پلتفرم بسیار پیشرفته هسته که بقیه تو خیالات هم نمیتونن تصورش کنن…))
نمیدونم چرا خسته نمیشید از این حرفا…
باز همون داستان نخ نما شدهی توسعه تکنولوژی ناشناختهای که هیچ احدی توانایی تصور اون رو نخواهد داشت و فقط تسلاست که همچین چیزی به ذهنش رسیده و باقی … از گفتن و شنیدن این داستانهای تخیلی انصافا خسته نشدید؟
ماسک ۲۰۱۴ گفت سایبرتراک ۴یا ۵ سال دیگه تولید میشه شد ۱۰ سال، نوامبر ۲۰۱۹ سر برنامه رونمایی با اون همه چاخان و شوآف و… قرار بود مفهوم خودرو رو باز تعریف کنه بدون استثنا هیچ تحلیلی ندیدم گفته باشه ماسک نصف ادعای اعلامی رو برآورده کرده
این ماشین دقیقا چی رو باز تعریف کرد ؟؟؟ رسما برتری خاصی نسبت به پیکاپهای دورنسوز نداشت…
.
(((جنگ قیمتی هم ربطی به هیچ رقیبی نداشته ( BYD که اصلا ربطی به بازار تسلا نداره ) چون کاهش جهانی تقاضای از یک سال و نیم قبل توسط تسلا پیش بینی شده بود ، کاری که باعث تسلط کامل تسلا بر بازار الکتریکی آمریکا و اروپا شد .)))
اتفاقا این داستان دقیق مرتبط به رقبای چینی با قیمتهای رقابتی است…
مهمترین هدفی که تسلا دنبال میکرد بیشترین پاسخگویی ممکن به تقاضای موجود در بازار الکتریکیها، قبل از شروع باقی کمپانی ها بود. با کاهش رشد تقاضا و حضور برندهایی امثال BYDو…تسلا محکوم به تقسیم بازار خواهد بود.
هجوم مدلهای اقتصادی چینی و مدلهای لوکس باقی برندها در آینده، تسلا رو محکوم به تقسیم بیشتر بازار خواهد کرد
.
((شما سه چهار سال قبل گفتین که فولکس واگن ۱۰ هزار مهندس نرم افزار به کار گرفته و بزودی تسلا رو کنار میزنه))
دقیق خاطرم هست گفتی باقی برندها به سرنوشت نوکیا دچار میشن بخصوص آلمانیها که به تصور شما از توسعه نرم افزار دور هستن اما همون موقع فولکس در مرحله اول ۴ هزار نفر و در ادامه ۱۰ هزار نفر رو تحت برند cariad استخدام کرد که سال گذشته تست جادهای نسل ۳ و ۴ رو موازی در تگزاس شروع کردن. مرسدس هم که اولین خودروسازی شد که مجوز تولید نسل سه گرفت دقیقا همونایی نمیدونستن خودران چیه و قرار بود به سرنوشت نوکیا دچار بشن…
سبحان
۲۰ اسفند ۱۴۰۲یعنی یکجایی خودت حرف خودت نقض کردی که فکرش هم نمیکردی گیر بکنی ! ( چطور رقبا برای بازاری که رشد نمیکنه قرار ده ها مدل عرضه بکنن )
در حالی که تسلا بعد از مدل y مدل دیگه ای تو آینده نزدیک تو برنامه هاش نداره ؟
بهزاد
۲۰ اسفند ۱۴۰۲دانشمند گرامی در سال گذشته میزان بازار خودروهای برقی در اروپا نزدیک ۱۵ درصد بود و حدود ۱.۸ میلیون و با اعمال سیاست های جدید و کاهش سوبسید ها تقاضا در این منطقه برای آینده روند صعودی دوران قبل را نداره و همین بخش و اون ۱۵ درصد هم برای همه مهمه و سرمایه گزاری انجام گرفته و شرکت ها متعهد هستند تا تاریخ اعلامی بخشی از تولیداتشون برقی بشه.
در واقع تسلا ظرف دو سه سال آینده با رقبای بیشتری درگیر میشه و این خاصیت بازاره که مشتری به دنبال خودروهای جدید میره در حالی که تسلا حداقل در این مدت مدل جدیدی ارائه نمیکنه و با همان دو مدل که قدیمی خواهند شد به مصاف رقبا میره و شانسش حداقل روی کاغذ کمه.
شما میتونی صبر کنی ببینی اوضاع چگونه پیش میره یا اینکه به توهماتت ادامه بدی.
amir
۲۰ اسفند ۱۴۰۲فکرشو میکردی بی وای دی در پیت یه روزی از لحاظ عدد فروش یه روز تسلا رو کنار بزنه؟ ایلان فلاسک اگه نجنبه تازه روزای خوبشه
تسلا لات کوچه خلوته بیشتر در روزگاری که هیچ کدوم از برندها برقی خوب نداشتن یکه تازی میکرد با قدیمی تر شدن محصولاتش مثل مدل اس مدل ۳ و مدل وای که چندسالی از معرفیشون میگذره و قوی شدن بقیه تو برقیا کار برای تسلا سخت میشه
تسلا شاید از لحاظ شتاب و شارژ برتره ولی از لحاظ طراحی خیلی با طراحی های اقتصادی های خوب دنیا فاصله داره
شتاب های خیلی سریع هم دیگه با قوی شدن بقیه تو برقیا چیز عجیبی نیست تو رنجم داریم برندهای خوبی که به اون رنج ها رسیدن و در آینده بیشترم میشه
بیشترین چیزی که الان داره به تسلا کمک میکنه شبکه شارژ گسترده تسلاست
Bmw
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ایلان ماسک دسته کم نگیر دوباره یه حرکتی میزنه فروش تسلا بیشتر شه فعلا همین تسلا آبروی آمریکاس اونم به لطف یه شخصی که اصلیتش ماله آفریقای جنوبیه
فوردم که به دستو پای فولکس افتاده برای بقا و هی پلتفرم میگیره ازش اون دو تای دیگه ام دارن غاز می چرونن 😂
FY
۲۰ اسفند ۱۴۰۲تسلا رو شکست داده که هیچ برتری از برند هایی مثل بنتلی و… کسب کرده ، تسلا در حال ورشکستگی هست
ممد ژانگولر
۲۰ اسفند ۱۴۰۲المیراژ عزیز من با اجازه برو بچ پدال بلاخره سوار تسلا شدم و اصلا اون چیزی نبود که فکر میکردم . الخصوص در مورد کیفیت ساختش . فقط هوشمند بودنش قابل تحسین بود که اونم رو مخم بود . شما کشتی متحرک لوکس بی ام و نمیشه با ی ماشین تولید انبوه میلیونی مقایسه کنی . کیفیت خودروی باوریا مثل شمش طلای ۹۹درصده . البته که تسلا نسبت به قیمتش و تازه تاسیساتیش عالی کار کرده . خوبم فروشش کرده . ولی خواهشا با برندهایی مثل مرسدس بنز بی ام و پورشه مقایسش نکن گناه کبیرستا.
B
۲۰ اسفند ۱۴۰۲واقعا از لحاظ لوکسی در حد بنز و بی ام و نیست و اینطور که معلومه نمیخوادم باشه ولی نمیدونم چرا انقدر میگن لوکس و فلان و بیسار
مدل ایکس و مدل اس شاید تا حدی لوکس باشن نیمه لوکس مثلا ولی مدل ۳ و وای واقعا نه
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اثر تسلا اینه….
ترکونده همه رو….
Mercedes
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اثر تسلا اینه….
ترکونده همه رو….
.
باز ایرانی سفسطه گر پیدا شد
کم میاره رو میاره به توهین و گنده گویی
خصلت خونی ایرانی هاست متاسفانه
Galant.VR4(JDM)
۲۰ اسفند ۱۴۰۲تسلا به BYD مثل مرد میبازه نیازی هم به BMW نیست که خودشو با برند بیارزش تسلا درگیر کنه مسئله دوم اینه آینده هیبریدی ها روشنتره طبق گفته های منابع معتبر.
من درجایگاهی نیستم بگم چی بشه چی نشه ولی اینطور که معلومه فقط ۲۰الی۳۰ درصد خودروها ممکنه آینده برقی بشن
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۴۰۲مدیرعامل BMW شرکت شو درگیر میدونه اونوقت تو…😄
BYD هر موقع در بازار جهانی با متوسط قیمت ۷۰ هزار دلار تونست به یک سوم فروش تسلا برسه ، اونوقته که میتونی از دکلش بالا بری و عقب موندگی ژاپن را توجیه کنی.
Mercedes
۲۱ اسفند ۱۴۰۲میرسه غصه نخور عزیز
چینی ها کارشون خوب بلدن
اولش از کم شروع میکنن
کم کم دنیارو میگیرن
همونطور که همیشه همین کارو کردن تو چند دهه اخیر و ۹۰ درصد اوقات هم موفق بودن
چی باعث دشه فکر کنی شکست تسلا تو بازار جهانی واسه byd کاری داره؟ تنها مسئله اینه که تسلا حمایت رسانه ای آمریکا و یک رقاص حرفه ای به نام ایلان ماسک رو داره که تو شو های مختلف غر بده مردم آمریکا اروپا هم میرن میخرن
Bydتنها ضعفش جلوی تسلا همین جلوه برند هست که اونم مقصر خودش نیست ، کلا قدرت رسانه و تبلیغات آمریکا خیلی بیشتر از چین و کره و … هست ، واسه همینم اول تو بازار خاورمیانه ، هند و اروپا و آمریکای لاتین شکستش میده ، بعد هم میره تو خاک خودش سوسکش میکنه
منتهی برخلاف آمریکایی های قلدر
اروپایی ها زرنگن
تا دیدن چین تو باتری پیشرو هست خودشونو بهش نزدیک کردن تا عقب نمونن (برعکس آمریکا و ژاپن) و فعلا بیشتر باتریاشون رو از چین میخرن
در آینده هم یه سری شرکت های بزرگ اروپا مثل فولکس ، بیمر و … احتمالا خودشون هم بتونن به باتری های سطح بالا دسترسی پیدا کنند و به تولید کننده تبدیل بشن اونوقت بخشی از نیازشون رو هم خودشون و بخشی رو هم از طریق خرید از شرکت های catl و byd و … انجام میدن (شایدم تا ۱۰ سال دیگه کلا خواستن کل باتری مورد نیازشون رو خودشون بسازن)
Mr
۲۰ اسفند ۱۴۰۲Byd تسلا رو لوله کرد تموم شد رفت
همینطور مرسدس تو سیستم خودران
نیازی نیست bmw دستشو کثیف کنه
تسلا بازیافتی رو با بزرگان یکی نکن
راستی یکم کیسه زباله جمع کردم چند وقته حوصله نداشتم ببرم سر کوچه اگر کسی شماره ایلان ماسک رو داره بگه بدم بهش شاید تو ساخت فرمون و روکش صندلی تسلا بدردش خورد
B
۲۰ اسفند ۱۴۰۲البته تعداد فروش ملاک نیست دوستان شما حاشیه سود رو باید لحاظ کنید تسلا چقدر سود میکنه سالانه byd چقدر شرکت برتر اونیه که سود بیشتری کنه
اگه بی وای دی از تسلا بیشتر سود میکنه اونوقت میتونین بگین تسلا رو شکست داده
Mercedes
۲۱ اسفند ۱۴۰۲خرفتون درسته
ولی سیستم کاری هر برندی فرق میکنه
چینی ها کلا سبکشون با غرب تفاوت داره
آلن شیاومی درآمد خیلیییی زیادی داره ولی تو گوشیاشو سود خاصی نمیکنه (بعضا گفته شده ضرر هم میده!) ولی تو همین چند سال سومین تولید کننده بزرگ موبایل شده
چون درآمد اصلیش از فروش محصولات جانبی و تبلیغات هست!
Byd هم فعلا داره بذر میپاشه تا جا باز کنه (بیچاره قدرت رسانه آمریکا رو نداره که مردم همینطوری حمله کنند بخرن محصولات پلاستیکیش رو) کم کم افزایش قیمت میده و اونموقع حاشیه سود هم بالامیبره
اخیرا هم برند یانگ وانگ رو معرفی کرده که زیربرند لوکیشن حساب میشه و رنج قیمتی محصولاتش از خود byd خیلی بالاتره (دوتا محصول تا الان معرفی کرده فکر کنم یکی ۱۷۰ هزار دلار یکی ۲۵۰ هزار دلار)
کلا چینی ها آهسته پیشرفت میکنن (سیاست مدار ها و اقتصاد دان های بزرگ دنیا گفتن دلیل اصلی رشدشون هم همینه ، چون یهویی هیجانی جلو نمیرن آروم آروم قدم های کوچیک بر میدارند تا یهو نتیجه بزرگی نشون میده(یه مسئله ذاتی و تاریخی هم هست صرفا ربطی به خودرو ندارع))
برعکس آمریکایی ها که در لحظه یهو حال میکنن یه کاری کنن تصمیم میگیرن
مثلا طرف واسه ۱۰۰ دلار حقوق بیشتر میره به یک نامزدی رای میده انتخاب میشه که ده سال بعد معلوم میشه ری…ه به آمریکا طرف! ولی مردم اصلا به آینده فکر نمیکنن و در لحظه میخوان حال کنن (واسه همینم آمریکا نسبت به قبل افت کرده ، چند دهه پیش رشدش وحشتناک سریع بود (تقریبا مثل الان چین و هند و …))
Mercedes
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اینم بگم گردش مالی (و طبعا میزان فروش) خیلی مهم تر از سود خالصه گاهی اوقات!
چون آینده رو تضمین میکنه
مثل اعتبار میمونه واسه شرکت و تو دنیای سهام و بورس خیلی ارزشمنده
Muty
۲۰ اسفند ۱۴۰۲منظورش از تازه واردها به دنیای خودروسازیه بالام جان…
Mohammad
۲۰ اسفند ۱۴۰۲من نمیدونم این چه قانون مسخره ایه
هر شرکتی که میخواد خودرو برقی بسازه کل دکمه ها و متریال ماشین رو حذف میکنه به جاش یه تلوزیون میزاره وسط 😐
ارسلان
۲۰ اسفند ۱۴۰۲کدوم بی ام و کل زندگیش حذف شده جاش یه تلویزیون اومده ؟!
برخلاف اکثریت من طراحی الانش و بیشتر میپسندم ، همیشه بنز و ترجیح میدادم بدون فکر کردن ، الان باید در موردش فکر کنم
Mohammad
۲۰ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/P90520093-bmw-vision-neue-klasse-inform-09-23-2665px-scaled.jpg
اینو نگاه کنی میفهمی چی میگم
ارسلان
۲۰ اسفند ۱۴۰۲این کانسپته….
Mercedes
۲۰ اسفند ۱۴۰۲چون دکمه قدیمیه
مانیتور جدید
ماشین بنزینی قدیمیه
ماشین برقی جدید
خیلی سادست
مثل دنده اتومات و دستی میمونه
هرچیزی یه دوره ای داره
نمیشه تا ابد یه روش منسوخ رو طی کرد
شما خودت حاضری آیفون 6 دکمه ای دستت بگیری ؟ یا آیفون ۱۵ و s24 ultra؟
یا مثلا تلویزیون قدیمی هایی که پشتون اندازه گلابی بود رو ترجیح میدید یا تلویزیون جدید هوایی که ضخامتش اندازه ۱ بند انگشته؟
Mohammad
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اره درسته علم پیشرفت کرده ولی یه چیزایی قدیمیمش خوبه
بعد از چندین قرن ما با همون دمپایی موال میریم wc
خب دلیل نمیشه که چون علم پیشرفت کرده من با کفش اسپرت برند نایک برم …
بعضی چیزا نباید با چیزای مسخره جایگزین بشن
هواپیما با اون ابهت و پیشرفتگی دکمه داره بعت شماها از پیشرفت ماشینا میگید 😂
Car love
۲۰ اسفند ۱۴۰۲دروغه برنده برقیا جاپونیا هستن البته در بخش ۳چرخه سازی 😍
amir
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اره اره ژیگولی های کره ای برنده برقی ها هستند
کیا ای وی سیکس که فروش درخوری نداشت تازه گل سرسبد هیوندای یعنی سفینه آیونیک پنج تازه با افت فروش هم داره مواجه میشه وقتشه جایزه ای فیس لیفتی چیزی براش رو کنن!!!
پیام رحمانی
۲۰ اسفند ۱۴۰۲و هم اکنون تیو فایو سوار ایرانی میاد واسه الیور زیپس نسخه میپیچه واسه مدیر عاملی که بی ام و را از نظر کیفیت رسوند رتبه یک دنیا و از نظر فروش خودروهای لوکس نامبر وان دنیاست ادم یه سری کامنتا را میخونه ناخوداگاه اون جمله معروف تتلو میاد تو ذهن ادم😁
🤡
۲۰ اسفند ۱۴۰۲بره به جهنم
Bmw
۲۰ اسفند ۱۴۰۲کار خوب بی ام و کرد مرسدس بنز پلتفرمای برقی جدا با طراحی تخم مرغی توسعه داد و استقبال هم نشد.
امیدوارم بنز بتونه برگرده
۲۰ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/ellectric_BMW_PlantMunich_4.jpg
😭😭😭😭😭
رامتین
۲۰ اسفند ۱۴۰۲چیزی بیش از این هم انتظار نمیره. یک قرن هست که بنز و بی ام و سرآمد بودند. تکنولوژی عوض شد. بیشک دوباره همین برندهای مطرح بر خواهند گشت. تجربه و مهندسی ناب همیشه کمک میکنه. این شرکتها بشدت تاب آورند.
Mr
۲۰ اسفند ۱۴۰۲خیلی بده که اینقدر زود تسلیم شدن جلوی چین
خودم چین رو دوست دارم
ولی از اینکه بقیه جا بزنن متنفرم
اون از مرسدس که دید ظرفیت باتری چینی ها بیشتره اومده میگه لزومی نداره ظرفیت باتری را زیاد کنیم سرعت شارژ رو افزایش میدیم(علنا یعنی ما نمیتونیم)
اینم از بیمر
بیامو اگر تعهد روشنی به پایان تولید پیشرانههای درونسوزی که به محیطزیست آسیب میزنند داشته باشد میتواند پیشتاز صنعت خودروی برقی اروپا باشد.
برندی که در حال حاضر پرسود ترین خودروساز اروپا و یکی از محبوب ترین برند های دنیاست کلا برنامه اینه نهایت تو اروپا پیشرو باشه
متاسفم که بازی شروع نشده رو جا میزنن
M power
۲۲ اسفند ۱۴۰۲بنظرم بیمر هیچ وقت جا نمیزنه و نخاهد زد