بی ام و

طولانی‌ترین مرکز تست گروه بی ام و برای بررسی چراغ‌ها استفاده می‌شود

این مرکز تست تازه‌بنیان شرایط شب، روز و سطوح مختلف را شبیه‌سازی می‌کند.

بی‌ام‌و یک مرکز تازه تحقیقاتی را در مکانی که پیشتر یک انبار واقع در «اونترشلیهم»، مونیخ آلمان، راه‌اندازی کرده است. این مرکز که با نام کانال نور شناخته می‌شود به باواریایی‌ها اجازه می‌دهد تا روی فناوری‌های تازه روشنایی کار کنند و کنترل کاملی هم روی فناوری‌ها و وضعیت شبیه‌سازی داشته باشند. کانال روشنایی نکست بی‌ام‌و توانایی شبیه‌سازی حالات و سناریوهای مختلف را دارد. این مرکز به‌عنوان طولانی‌ترین مرکز تست بی‌ام‌و تاسیس شده است.

کانال نور نکست در مکانی در نزدیکی مرکز تحقیق و اختراعات این شرکت در شمال مونیخ جای دارد و ۱۳۲ متر طول و ۲۲ متر پهنا دارد. خودروساز مونیخی از این مرکز برای توسعه چراغ محصولات آینده‌اش استفاده می‌کند. محصولاتی که در این مرکز توسعه می‌یابند جزو سیستم اصلی نورپردازی خودرو هستند که شامل چراغ‌های اصلی خودروهای بی‌ام‌و، LED روشنایی روز، چراغ‌های راهنمایی و سایر چراغ‌های داخلی و خارجی محصولات باواریا می‌شود. بی‌‌ام‌و بنیان‌نهادن این مرکز را قدم بعدی در توسعه برنامه مرکز توسعه و تحقیقات خود پس از سیستم‌های شبیه‌سازی کامپیوتری می‌داند.

کریستین جباس، متخصص نور در بی‌ام‌و، می‌گوید:

نور برای گروه بی‌ام‌و روز‌به‌روز اهمیت بیشتر پیدا می‌کند. ما با استفاده از کانال نور نکست به دنبال وارد کردن ایده‌های آینده‌نگرانه به محصولات بی‌ام‌و و بازار هستیم که تاثیر زیادی روی مشتریان و افزایش امنیت جاده‌ها خواهد داشت.

تونل تست نور بی‌ام‌و برای شبیه‌سازی حالات و سناریوهای مختلف رانندگی به‌شکلی واقع‌گرایانه از سه نوع سطح بهره‌مند است. بخش مرکزی شامل یک سطح از جنس آسفالت شده که در زیر خود شامل یک سطح خاص شده که باعث سالخورده ‌تر شدن این آسفالت به‌شکل مصنوعی می‌شود. هدف از بهره‌وری از این فناوری این بوده که انواع بازتاب از سطح آسفالت را شبیه‌سازی کنند. درون این تونل، یک بخش مجزا هم به شبیه‌سازی پوشش کف پارکینگ‌های خودرویی اختصاص یافته است.

 بی‌ام‌و با استفاده از تونل نور می‌تواند ساعات مختلف شب و روز را شبیه‌سازی کند. این مهم می‌تواند به توسعه و تطبیق‌پذیری بهتر چراغ‌های راهنما و چراغ‌های روز کمک کند که در طول روز کاربرد دارند. یک دیوار نور روز در این تونل می‌تواند شرایط نوری گوناگون را شبیه‌سازی کند و با توجه به نیاز کاربر تونل، شدت نور و دمای آن را تغییر دهد.

کانال نور نکست بلافاصله پس از بهره‌برداری نقش خود را در محصولات آینده بی‌ام‌و نشان خواهد داد. با استفاده از فناوری‌های این مرکز تحقیقاتی، توسعه‌دهندگان تمرکز خود را روی یکپارچگی چراغ‌های فوق‌ تطبیق‌پذیر خواهند گذاشت تا در شرایط گوناگون نیز پاسخگوی نیاز راننده باشد. طراحان بی‌ام‌و هم حتما مهمان این مرکز خواهند شد؛ چراکه چراغ خودروها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین المان‌های ظاهری یک خودرو قلمداد می‌شود و نقش موثری در جذب مشتری دارد.

به حتم این سطح از توجه به رفع حتی کوچک‌ترین نیازهای کابران و مشتریان نشانه اصلی رویاپردازی‌های یک برند و تلاش آن‌ها برای هدفی بالاتر است. نظر شما درباره راه‌اندازی چنین مرکزی چیست؟ راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی مختلف چه کمکی به پیشرفت صنعت خودرو می‌کند؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عجب مرکزیه

    موافقم 26
    مخالفم 3
  2. فرشاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    من یکی که یه بی ام دبلیو رو اول با لوگوش میشناسم بعدباطرح چراغاش
    بخشی از اصالت بی چون و چراش هس
    پس واسه همین تکنولوژیش هم باید روزبه روز بهتر بشه

    موافقم 35
    مخالفم 3
  3. فرشاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    یکی که یه بی ام دبلیو رو اول با لوگوش میشناسم بعدباطرح چراغاش
    بخشی از اصالت بی چون و چراش هس
    پس واسه همین تکنولوژیش هم باید روزبه روز بهتر بشه
    البته که بهتر شدنش تو دید بهتر خودشو بقیه ماشینام تاثیر داره

    موافقم 14
    مخالفم 6
  4. new reventon

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    انبار های متروکه برای اینجور آزمایشی ایقدر تمیز و حرفه ایی میسازن.. حالا شما برید خط تولید های ایرانخودرو و غیره رو ببینید. پر کثیفی، همچی شلوغ، رنگا ی ادوات خراب، یه عده ام نشستن دارن ماشین اسمبل میکنن، انگار اومدی سبزی پاک کنن

    موافقم 32
    مخالفم 3
  5. زیزیگولو

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    این یعنی حتی کوچکترین قطعه ماشین از سَد ساعتها تست و آزمایش میگذره……………….

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. گازوئیل ریزه بین راهی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    باز هم این آشغال ساز آلمانی طرحی جدید زد و باعث شد استانداردهای ۸۵ گانه در ایران به ۸۶ تا تغییر کند ، از این به بعد ماشین میبری گمرک میگه تست نورو پاس کرده یا نه و واردکننده یه ماهم معطل اون میشه که گواهینامه تست نور بیاره

    موافقم 15
    مخالفم 43
    1. Kamy

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (694 ديدگاه)

      چرا دیس دادین بهش
      کنایه زده بنده خدا

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. بی وطن

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (132 ديدگاه)

      اشغال ساز المانی؟؟؟؟
      برادر کنایه هم میزنی درست بزن…

      موافقم 3
      مخالفم 3
  7. Sergeant

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نگاه کنید چقد جان مشتری براشون اهمیت داره.
    بیخودی بی ام و نشده بی ام و

    موافقم 28
    مخالفم 3
  8. سبحان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    این دیگه چه نوع تبلیغی هستش
    نمیشه چراغ جدا از ماشین تست کرد حتما باید روی ماشین تست بشه !؟ اون هم سری هفت
    هر روز دارن روش های جدید تبلیغات یاد میگیرن

    موافقم 7
    مخالفم 37
  9. Tesla

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    در بحث چراغ و تکنولوژی های مربوط به اون : بدون شک آئودی و پورشه توی دنیا از همه بالاتر هستن و ب ام و با اینکه تو این زمینه حرفا برای گفتن داره ولی توی رده های بعدی قرار میگیره

    موافقم 5
    مخالفم 44
    1. Aref

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (299 ديدگاه)

      فک کنم این نظرت منفی بارون بشه

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. ^MSP^

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (86 ديدگاه)

        البته این نظرت هم منفی بارون بشه

        موافقم 1
        مخالفم 3
    2. R/T

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      اول پورشه بخاطر چراغ led ماتریکس hd
      دوم بی ام و بعد آئودی

      موافقم 6
      مخالفم 11
    3. Alireza

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (203 ديدگاه)

      عشق فقط بی ام وه ببین چه کرده چراغاش سلطان باواریا نورش کل آمریکا رو روشن میکنه⚡⚡⚡⚡⚡❤️❤️❤️🤩🤩🤩😍😍😍🥰🥰🥰😘😘

      موافقم 14
      مخالفم 4
    4. مهدی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تسی جون
      این تکنولورژی که ائودی الان داره رو چراقش اجرا میکنه که نور رو ماین روبرویی نمی افته بی ام و از ۲۰۱۵ شروع کرده به چراغ های لیزری
      😂

      موافقم 10
      مخالفم 3
  10. RAM1500

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    پیشتاز در تکنولوژی چراغ فقط ائودی

    موافقم 2
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا