این مرکز تست تازهبنیان شرایط شب، روز و سطوح مختلف را شبیهسازی میکند.
بیامو یک مرکز تازه تحقیقاتی را در مکانی که پیشتر یک انبار واقع در «اونترشلیهم»، مونیخ آلمان، راهاندازی کرده است. این مرکز که با نام کانال نور شناخته میشود به باواریاییها اجازه میدهد تا روی فناوریهای تازه روشنایی کار کنند و کنترل کاملی هم روی فناوریها و وضعیت شبیهسازی داشته باشند. کانال روشنایی نکست بیامو توانایی شبیهسازی حالات و سناریوهای مختلف را دارد. این مرکز بهعنوان طولانیترین مرکز تست بیامو تاسیس شده است.
کانال نور نکست در مکانی در نزدیکی مرکز تحقیق و اختراعات این شرکت در شمال مونیخ جای دارد و ۱۳۲ متر طول و ۲۲ متر پهنا دارد. خودروساز مونیخی از این مرکز برای توسعه چراغ محصولات آیندهاش استفاده میکند. محصولاتی که در این مرکز توسعه مییابند جزو سیستم اصلی نورپردازی خودرو هستند که شامل چراغهای اصلی خودروهای بیامو، LED روشنایی روز، چراغهای راهنمایی و سایر چراغهای داخلی و خارجی محصولات باواریا میشود. بیامو بنیاننهادن این مرکز را قدم بعدی در توسعه برنامه مرکز توسعه و تحقیقات خود پس از سیستمهای شبیهسازی کامپیوتری میداند.
کریستین جباس، متخصص نور در بیامو، میگوید:
نور برای گروه بیامو روزبهروز اهمیت بیشتر پیدا میکند. ما با استفاده از کانال نور نکست به دنبال وارد کردن ایدههای آیندهنگرانه به محصولات بیامو و بازار هستیم که تاثیر زیادی روی مشتریان و افزایش امنیت جادهها خواهد داشت.
تونل تست نور بیامو برای شبیهسازی حالات و سناریوهای مختلف رانندگی بهشکلی واقعگرایانه از سه نوع سطح بهرهمند است. بخش مرکزی شامل یک سطح از جنس آسفالت شده که در زیر خود شامل یک سطح خاص شده که باعث سالخورده تر شدن این آسفالت بهشکل مصنوعی میشود. هدف از بهرهوری از این فناوری این بوده که انواع بازتاب از سطح آسفالت را شبیهسازی کنند. درون این تونل، یک بخش مجزا هم به شبیهسازی پوشش کف پارکینگهای خودرویی اختصاص یافته است.
بیامو با استفاده از تونل نور میتواند ساعات مختلف شب و روز را شبیهسازی کند. این مهم میتواند به توسعه و تطبیقپذیری بهتر چراغهای راهنما و چراغهای روز کمک کند که در طول روز کاربرد دارند. یک دیوار نور روز در این تونل میتواند شرایط نوری گوناگون را شبیهسازی کند و با توجه به نیاز کاربر تونل، شدت نور و دمای آن را تغییر دهد.
کانال نور نکست بلافاصله پس از بهرهبرداری نقش خود را در محصولات آینده بیامو نشان خواهد داد. با استفاده از فناوریهای این مرکز تحقیقاتی، توسعهدهندگان تمرکز خود را روی یکپارچگی چراغهای فوق تطبیقپذیر خواهند گذاشت تا در شرایط گوناگون نیز پاسخگوی نیاز راننده باشد. طراحان بیامو هم حتما مهمان این مرکز خواهند شد؛ چراکه چراغ خودروها بهعنوان یکی از اصلیترین المانهای ظاهری یک خودرو قلمداد میشود و نقش موثری در جذب مشتری دارد.
به حتم این سطح از توجه به رفع حتی کوچکترین نیازهای کابران و مشتریان نشانه اصلی رویاپردازیهای یک برند و تلاش آنها برای هدفی بالاتر است. نظر شما درباره راهاندازی چنین مرکزی چیست؟ راهاندازی مراکز تحقیقاتی مختلف چه کمکی به پیشرفت صنعت خودرو میکند؟!
R/T
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲عجب مرکزیه
فرشاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲من یکی که یه بی ام دبلیو رو اول با لوگوش میشناسم بعدباطرح چراغاش
بخشی از اصالت بی چون و چراش هس
پس واسه همین تکنولوژیش هم باید روزبه روز بهتر بشه
فرشاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲یکی که یه بی ام دبلیو رو اول با لوگوش میشناسم بعدباطرح چراغاش
بخشی از اصالت بی چون و چراش هس
پس واسه همین تکنولوژیش هم باید روزبه روز بهتر بشه
البته که بهتر شدنش تو دید بهتر خودشو بقیه ماشینام تاثیر داره
new reventon
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲انبار های متروکه برای اینجور آزمایشی ایقدر تمیز و حرفه ایی میسازن.. حالا شما برید خط تولید های ایرانخودرو و غیره رو ببینید. پر کثیفی، همچی شلوغ، رنگا ی ادوات خراب، یه عده ام نشستن دارن ماشین اسمبل میکنن، انگار اومدی سبزی پاک کنن
زیزیگولو
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲این یعنی حتی کوچکترین قطعه ماشین از سَد ساعتها تست و آزمایش میگذره……………….
گازوئیل ریزه بین راهی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲باز هم این آشغال ساز آلمانی طرحی جدید زد و باعث شد استانداردهای ۸۵ گانه در ایران به ۸۶ تا تغییر کند ، از این به بعد ماشین میبری گمرک میگه تست نورو پاس کرده یا نه و واردکننده یه ماهم معطل اون میشه که گواهینامه تست نور بیاره
Kamy
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا دیس دادین بهش
کنایه زده بنده خدا
بی وطن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اشغال ساز المانی؟؟؟؟
برادر کنایه هم میزنی درست بزن…
Sergeant
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲نگاه کنید چقد جان مشتری براشون اهمیت داره.
بیخودی بی ام و نشده بی ام و
سبحان
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲این دیگه چه نوع تبلیغی هستش
نمیشه چراغ جدا از ماشین تست کرد حتما باید روی ماشین تست بشه !؟ اون هم سری هفت
هر روز دارن روش های جدید تبلیغات یاد میگیرن
Tesla
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲در بحث چراغ و تکنولوژی های مربوط به اون : بدون شک آئودی و پورشه توی دنیا از همه بالاتر هستن و ب ام و با اینکه تو این زمینه حرفا برای گفتن داره ولی توی رده های بعدی قرار میگیره
Aref
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲فک کنم این نظرت منفی بارون بشه
^MSP^
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲البته این نظرت هم منفی بارون بشه
R/T
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اول پورشه بخاطر چراغ led ماتریکس hd
دوم بی ام و بعد آئودی
Alireza
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲عشق فقط بی ام وه ببین چه کرده چراغاش سلطان باواریا نورش کل آمریکا رو روشن میکنه⚡⚡⚡⚡⚡❤️❤️❤️🤩🤩🤩😍😍😍🥰🥰🥰😘😘
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲تسی جون
این تکنولورژی که ائودی الان داره رو چراقش اجرا میکنه که نور رو ماین روبرویی نمی افته بی ام و از ۲۰۱۵ شروع کرده به چراغ های لیزری
😂
RAM1500
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲پیشتاز در تکنولوژی چراغ فقط ائودی