مسئولان بیامو معتقد هستند که در آینده مشتریان به خدمات اشتراکی برای دریافت قابلیتهای اضافی خودروها عادت خواهند کرد و از سود آن بهرهمند خواهند شد.
به نظر میرسد مصرفکنندگان با توجه به خودروهای خود، علاقه بسیار کمی به خدمات اشتراکی دارند. با این حال، علاقه کم مشتریان بسیاری از تولیدکنندگان را از ایجاد چنین خدماتی در برنامههای درآمدی آینده خود باز نمیدارد. هماکنون، بیامو بینش کوچکی در مورد اینکه چرا فکر میکند خریداران از این عمل میگذرند و به هر حال هزینههای اشتراک را پرداخت میکنند، ارائه میکند.
خدمات اشتراکی ایده جدیدی نیست. به عنوان مثال، تسلا مدتی است که برای برخی از فناوریهای پیشرفته دستیار راننده خود، هزینه ماهانه دریافت میکند. فورد و فولکسواگن هر دو علناً اشاره کردهاند که چگونه آیندهای را تصور میکنند که در آن خدمات اشتراکی برای آنها درآمدزایی عظیمی داشته باشد. به نظر میرسد تفاوت این است که بیامو آشکارا برای ویژگیهای کوچک مانند صندلیهای گرمشونده هزینه دریافت میکند.
به گزارش carscoops، این اولین بار نیست که خودروساز آلمانی در مورد چنین حرکتی با واکنشهای منفی مواجه میشود. در گذشته، بیامو شروع به دریافت هزینه ماهانه برای دسترسی به اپل کارپلی کرد. پس از مدتی نه تنها برخی از کاربران برای دور زدن چیزی که به عنوان نرمافزاری غیرضروری تلقی میکردند، روش هک پیدا کردند، بلکه خود بیامو در نهایت از آن عقبنشینی کرد. هر چند شرایط مطابق زمان در حال تغییر است.
در گزارش جدیدی از بلومبرگ، تورستن جولیچ سخنگوی بیامو گفته است:
ما دربارهی مشتریان خود میدانیم که خواستههای آنها از حملونقل آنطور که عادت کردهاند، ثابت نیست. تا حدی این موضوع قابل درک است. برخی از ما به ندرت به سفر میرویم زیرا معمولا در وطن خود حضور داریم و کار میکنیم؛ بنابراین اشتراک یک ساله یا پرداخت هزاران دلار برای قابلیتهایی مانند رانندگی کاملا خودران (FSD) تسلا نسبت به یکبار پرداخت هزینه ماهانه برای زمانی که به سفر جادهای میرویم، کمتر منطقی است.
با این حال، صندلیهای گرمشونده قابلیتهای متفاوتی هستند و بیامو دریافت هزینه اشتراک ماهانه برای آن را متوقف نمیکند. این خودروساز علاوه بر گرمکن صندلیها، سرویس اشتراکی برای فرمان گرمشونده، نور بالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی ایجاد کرده است. هماکنون، این اشتراکها فقط به «کشورهای منتخب» محدود میشوند، اما چه چیزی مانع بیامو برای گسترش آن در آینده میشود؟
آیا هرگز به زمانی برمیگردیم که پرداخت هزینه برای خودرو به این معنی است که شما میتوانید تمام قابلیتهایی را که خودرو واقعاً با آن ساخته شده است، حفظ کنید؟ اگر بیامو و سایر خودروسازان مسیر کنونی خود را دنبال کنند، پاسخ منفی است.
امیرحسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۱به نظر من بهترین مدل بی ام دبلیو سری ۳ هست برای مشتریاش و شرکت
مزدا
۱۸ مرداد ۱۴۰۱وقتی آپشن های ماشین خدمات اشتراکی میشه ادم حس میکنه ماشین مال خودش نیست
سپهر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ببینید دوستان سیستم ب ام و این طور کار میکنه که مثلا المنت های گرم کن صندلی از مدل بیس تا بالاترین مدل نصب میشه مشتری اگه موقع خرید خودرو آپشن و اضافه کنه و پول پرداخت کنه همیشه براش فعاله ولی اگه اضافه نکنه بازم اون المنت تو صندلی هست هر موقع خاست میتونه ماهانه یا سالانه پول بده که آپشن فعال بشه این طوری هم هزینه تولید میاد پایین و وقت کمتری میبره هم به نفع مشتری میشه مثلا یه ماه سرد سال گرم کن صندلی میخوای پول همون یه ماه و میدی
نوید AJ
۱۹ مرداد ۱۴۰۱از این بابت یکم هم غیر منصفانه میشه. هزینه ی سربار تمام این آپشن ها رو همه ی مشتری ها باید پرداخت کنند. چه اونی که از این آپشن استفاده میکنه چه اونی که استفاده نمیکنه. شرکت که این آپشن ها رو بدون هزینه روی ماشین هاش نصب نکرده. اینجور معامله ی دوسر سوده برای کمپانی. هم هزینه ی آپشن ها رو تقسیم کرده و از همه گرفته، هم درآمد اضافی از گرفتن حق اشتراک برای مشتری هایی که میخوان از اون آپشن ها استفاده کنن، بدست میاره.
Mohammad
۱۸ مرداد ۱۴۰۱دوس داران بی ام و دارن این کارو توجیح میکنن حالا هربرند دیگه ای بود مثل تسلا و تویوتا و…. میشد آدم بده
کرگدن باواریا
۱۹ مرداد ۱۴۰۱این کار نهایت قلدری به مشتریان وفادار برند باواریایی هست
جلوه خوبی نداره ۱۰۰ هزار پول سری هفت بدی بابت گرم کن صندلی اشتراک ماهانه پرداخت کنی !
متاسفانه صنعت خودرو یکی یکی این بازی کثییف رو وارد عرصه خودرو میکنن و شروع کنندش برند محبوب بنده هست
Ilia2008
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا من امیدوارم این طرح با سر برخوردکنه به زمین
aboalfazlchallenger
۱۹ مرداد ۱۴۰۱نظر من درمورد این قضیه
مثل نظر خیاط عصبی معروف اصفهانی هستش
خیلی اینکار ……و ……
نوید AJ
۱۹ مرداد ۱۴۰۱این طرح ها برای خارجی ها عادیه. برای ما غیر عادیه که خیلی چیزا رو رایگان دریافت میکنیم. به نظرم که از الان دارن دیدگاه ها رو آماده میکنن که ماشین قراره بشه یه گجت پر از تکنولوژی که خودش شما رو جابجا میکنه. مثل فیلم های علمی تخیلی.
aMiRsHaYaN
۱۹ مرداد ۱۴۰۱آقا این کارا رو نکنین ایران خودرو و سایپا یاد میگیرن بعد باید اشتراک ماهیانه بدی برای باز شدن ماشین
Moein
۱۹ مرداد ۱۴۰۱خوبه والا
مارمولکهای دولت سیاست هاشون رو ظاهراً دارن تو کل دنیا پخش میکنن
از . . . ن کره میگیرن
حسین
۱۹ مرداد ۱۴۰۱پدال عزیز
نویسنده محترم
ترجمه ضعیف انجام شده و نقل قولی که از مسئول ب ام و گفته شده برعکس ترجمه شده!!!
جواد عقیلی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱درود. یک کلمه “کمتر” جا افتاده بود که معنی نقل قول را اشتباه نشان می داد. ممنون از دقت نظر شما.
حسین
۱۹ مرداد ۱۴۰۱درود.
ممنون از شما جناب عقیلی عزیز بابت اصلاح متن و جواب دادن به کامنت بنده…
رضا
۱۹ مرداد ۱۴۰۱حالا دیدید سایپا حق داره زه بغل رو آپشن حساب کنه😂😂