اسناد ثبت شده در اداره علائم تجاری اروپا نشان میدهد بیامو سیستم نامگذاری جدیدی را برای محصولات آتی خود بکار خواهد برد.
استراتژی جدید بیامو شامل عرضه خودروهای درونسوز و برقی در سالهای پیش رو است و به همین خاطر ژرمنها میخواهند سیستم نامگذاری جدیدی را بکار ببرند. اسناد موردبحث که قبلاً در آلمان نیز ثبت شده بودند نشان دهنده آماده شدن بیامو برای استفاده از نامهای جدید است. اگرچه هنوز چیزی بهصورت رسمی تائید نشده اما گفته میشود پیشوند i که در حال حاضر نیز برای مدلهای برقی بکار میرود نقش پررنگتری به خود خواهد گرفت.
اولین خودرویی که از سیستم نامگذاری جدید بیامو استفاده خواهد کرد بر اساس پلتفرم نئو کلاس شکل میگیرد و از خانواده X3 خواهد بود. در این صورت مدلهای درونسوز با نامهای X320 و X330 معرفی خواهند شد درحالیکه مدلهای برقی نام iX330، iX340 و iX350 را به خود خواهند گرفت. قطعاً در آینده شباهتهای بیشتری بین نامگذاری مدلهای درونسوز و برقی وجود خواهد داشت. برای مثال مدلهای سری ۳ با نامهایی همچون ۳۳۰ و ۳۴۰ عرضه خواهند شد و نسخههای برقی با نامهای i330 و i340 شناخته خواهند شد.
همین موضوع درباره مدلهای لوکستر نیز صدق میکند. برای مثال انتظار میرود سدان های لوکس این خودروساز با نشانهای ۵۶۰، ۶۶۰ یا ۷۶۰ تولید شوند و مدلهای برقی نیز با افزودن پیشوند i در دسترس باشند. به این ترتیب مدلهای برقی این سدان ها به ترتیب i560، i660 و i760 نامگذاری خواهند شد. با استفاده از این سیستم نامگذاری، تمامی مدلهای موجود در خانوادههای ۳۰۰ یا ۵۰۰ بیامو نشانهای خاص خود همچون سری ۳ یا سری ۵ را حفظ خواهند کرد. بیامو با این روش سنت نامگذاری مشهور خود را اندکی دستخوش تغییر میکند. انتظار میرود اولین محصولات نئو کلاس بیامو از سال ۲۰۲۵ راهی بازار شوند و بنابراین در آینده جزئیات بیشتری از نامگذاری آنها منتشر خواهد شد. امیدواریم بیامو سبد محصولات جذابتر و سادهتری را با استفاده از نامگذاری راحت ارائه کند.
پیام
۳ مهر ۱۴۰۲چه طراحی آشغالی!!!
امیرحسین
۴ مهر ۱۴۰۲دقیقا… واقعا اگر روی برند تعصب نداشته باشیم، خیلی ماشین زشتیه
blackwing
۳ مهر ۱۴۰۲⚰️BMW is gone man , RIP
سعید
۳ مهر ۱۴۰۲چرا خیلی عادی فارسی حرف نمیزنی؟ این ادا اطوار ها چیه دیگه؟
aryan 25
۳ مهر ۱۴۰۲حتما اینطوری راحت تره دیگه
چرا باید از همچین چیزی ناراحت بشیم ؟
سعید
۳ مهر ۱۴۰۲چون مسخرهست که یه نفر که زبانش فارسیه، تو کشوری که زبانش فارسیه، موقع صحبت کردن با کسایی که زبانشون فارسیه، انگلیسی صحبت کنه که مثلا نشون بده باکلاسه!
Anti Tesla
۴ مهر ۱۴۰۲درست میگویید سعید جان.
من که خودم به زبان انگلیسی تسلط دارم احساس کوچک بودن می کنم وقتی برای کلاس گزاشتن انگلیسی حرف می زنم.
parhamiof
۳ مهر ۱۴۰۲به طراحی ماشینات که رحم نکردی به نامگذاریت رحم کن
.Amir.
۳ مهر ۱۴۰۲چرا حس میکنم هیچوقت bmw این حماقت رو نمیکنه که این سری سه جدید رو تولید کنه. چون اینجوری کل تاریخچه سری ۳ با این طراحی افتضاح به باد میره
Moein
۳ مهر ۱۴۰۲لازم بود واقعا طراحی اینقدر فضایی و تخم مرغ شکل؟!!
کاربر۳
۳ مهر ۱۴۰۲اصلا از این طراحی جدید بی ام و خوشم نیومد.
Enzo Ferrari 2008
۳ مهر ۱۴۰۲اصلا خوب نیست
امیر
۳ مهر ۱۴۰۲طراحی = 💩
HesamS500
۳ مهر ۱۴۰۲واقعا عقب گرده
Max
۳ مهر ۱۴۰۲یعنی واقعا نمیشه یه خودرو هم زیبا باشه هم الکتریکی ؟
البته این خیلی ازون eqs بهتره .
scherwin
۳ مهر ۱۴۰۲درود به همه علاقمندان و همراهان عزیز
باسپاس از زحمات نویسنده محترم و همچنین سردبیر محترم،
جسارتا خواستم یه نکته ریزی رو خدمتتون عارض بشم تا این اشتباه تلفظی بیش از این فراگیر نشه!
سری جدید محصولات این برند یعنی ب ام و (تلفظ آلمانی) یا به قول برخی دوستان بی ام دابلیو، در واقع به زبان آلمانی “نویه کلاسه” تلفظ میشه و به معنی “کلاس جدید” هست. به انگلیسی میشه “نیو کلاس” . تلفظ نئو کلاس اشتباهه.
Neue Klasse
New Class
کلاس جدید
موفق و تندرست باشید
محمدهادی
۳ مهر ۱۴۰۲آخه واقعا این چه سمیه میخواد مرجع نسل جدید اتاق های بی ام و بشه؟؟
خب حداقل یکی بیاد یکم توضیح بده چرا ما اینو افتضاح میبینیم
چرا نمیتونیم مفاهیم بکار رفته د ونش رو بفهمیم،اصلن منظور بی ام و از این طرح چی بوده
چیو میخواسته به ما برسونه؟!
بعد،ما چرا حالا هیچ ارتباطی باهاش نمیگیریم
با هیچ جاش
🌪️ Tornado 🌪️
۴ مهر ۱۴۰۲به خاطر این که این ال نود پلاستیکی میخواد وارث اسطوره های مثل e30,e46,e60.e39 و …. بشه
از وقتی کد اتاق های بی ام و از e به fوgو باقی حروف تغییر کرد و مدل های محور جلو و مینی ون و… تولید شدن اصالت از این کمپانی رفت😥
مجتبی .
۳ مهر ۱۴۰۲شبیه ماشینای تصادفی که تمام رنگ شدن وتازه بعضی قطعاتو نصب کردن شده. مخصوصا نمای عقبش
فرشاد
۳ مهر ۱۴۰۲این طرح واسه 2025خیلی زوده
خدافظ اصالت بیش از صدسال
محسن
۴ مهر ۱۴۰۲بی ام و تو پرفورمنس فوق العاده هست . ولی تو طراحی بهتره غرور رو بگذاره کنار و فروتنانه از رقبا کمک بگیره خصوصا از آئودی!
JaMsHiD
۵ مهر ۱۴۰۲مشکل بنز و بی ام و همینه که همش دنبال طراحی آینده نگرانه هستن ولی بجای اینکه ماشین زیبا و دلنشین تحویل جامعه بدن آشغال تحویل جامعه میدن
سگ 190e و M3 evo به این ارزش داره
M
۸ مهر ۱۴۰۲چون بنز و بی ام و تقریبا میشه گفت سردمداران خودروسازی هستند و باید بتونن با محصولات رقبای چینی ، کره ای و ژاپنی توی طراحی رقابت کنند واسه همین آینده نگرانه میسازن تا توی اون کشور ها و حتی کل جهان از لحاظ طراحی از رقبای آسیایی شون (چین،ژاپن،کره) عقب نمونن
و اینکه مطمئن باش این طراحی به همه محصولاتش داده نمیشه
مثل همین الان که سری ۵ و سری ۸ طراحی متفاوتی دارن (حتی سری ۷ هم با سری ۳ و ۴ متفاوته) یا توی suv ها xm و x7 شبیه ترن ولی ix فرق داره از اون طرف X1 تا x6 هم کلا طراحیضون با اون سه تای قبلی که گفتم فرق داره