بی ام وتویوتا

همکاری تویوتا و بی ام و برای ایجاد انقلابی در حمل‌ونقل هیدروژنی!

ب‌ام‌و و تویوتا، رسماً برای تولید پیشرانه‌ای انقلابی با سوخت سلول هیدروژنی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا قوانین حمل‌ونقل پایدار را بازنویسی کنند.

هیبریدهای دیروز یا خودروهای برقی امروز را فراموش کنید؛ تویوتا و ب‌ام‌و روی هیدروژن شرط‌بندی بزرگی می‌کنند و هدفشان ارائه راندمان بالا بدون انتشار آلایندگی و ایجاد تحولی عظیم در نحوه تأمین انرژی خودروها است. باوجوداینکه تویوتا میرای در حال حاضر در جاده‌ها در حال حرکت است و نمونه اولیه ب‌ام‌و iX5 هیدروژنی نظرها را به خود جلب کرده است، این همکاری صرفاً برای پیشرفت تکنولوژی قوای محرکهٔ هیدروژنی نیست بلکه برنامه‌ای حساب‌شده برای برطرف کردن نقطه‌ضعف اصلی حمل‌ونقل سبز یعنی زیرساخت و هزینه است.

درحالی‌که برخی از افراد در مورد اینکه آیا هیدروژن می‌تواند از برتری برق پیشی بگیرد تردید دارند، ب‌ام‌و و تویوتا وعده داده‌اند که هزینه‌های تولید را کاهش و ایستگاه‌های سوخت‌گیری را در سراسر جهان گسترش خواهند داد. درنتیجه، این همکاری فقط به دنبال ساخت یک پیشرانه نیست بلکه ایجاد یک انقلاب را در دنیای هیدروژن در نظر دارد. ب‌ام‌و قصد دارد از طریق همکاری با تویوتا تا سال ۲۰۲۸ خودروهای هیدروژنی را روی خط تولید ببرد اما این همکاری قدرتمند فقط به ساخت خودرو نمی‌پردازد و دو شرکت آیندهٔ قوای محرکهٔ هیدروژنی پیل سوختی را تغییر خواهند داد. در طول سال‌ها، هر دو خودروساز روی فناوری هیدروژن سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و حالا در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژنی به‌منظور افزایش قابلیت استفاده از این ماشین‌های سبز هستند.

ب‌ام‌و و تویوتا قصد ایجاد ایجاد شبکه‌ای از جایگاه‌های هیدروژنی را دارند اما یک مانع در این مسیر وجود خواهد داشت. آیا این شبکهٔ جایگاه‌ها به‌اندازهٔ کافی سریع توسعه پیدا خواهد کرد که با تقاضا مطابقت داشته باشد؟ در حال حاضر، رانندگان به سمت خودروهای برقی در حال حرکت هستند و به‌راحتی خودروهای خود را در خانه یا جایگاه‌‌های عمومی شارژ می‌کنند درحالی‌که قوای محرکهٔ هیدروژنی به ایجاد زیرساخت‌های گسترده و پرهزینه‌ای نیاز دارد. بااین‌حال، به اعتقاد تویوتا و ب‌ام‌و تا سال ۲۰۴۰ خودروهای هیدروژنی از خودروهای پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی خواهند گرفت. هرچند این ادعا کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما اگر هیدروژن را در مسیر توسعه بدانیم، قطعاً این دو غول خودروسازی آلمان و ژاپن پیشگام آن خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3777 ديدگاه)

    بی ام و در دسته لوکس قرار دارد ولی تویوتا در دسته نیمه لوکس قرار دارد و جالب نیست با هم همکاری کنند

    موافقم 5
    مخالفم 73
    1. datsun

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4059 ديدگاه)

      تو هم یه چیزی یاد گرفتی

      موافقم 40
      مخالفم 7
    2. آرین

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (522 ديدگاه)

      یک اینو سایلنت کنه

      موافقم 18
      مخالفم 4
    3. علی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      از خودرو چیزی میدونی؟خودروسازی دنیا مدیون تویوتاست.در تمامی سگمنت خودرویی تویوتا پیشتاز بوده و ان هم بدلیل اقتصادی محور بودن خودروها و خدمات لجستیکی و زنجیره تامین قطعات موفق بوده.

      موافقم 10
      مخالفم 3
  2. ارسلان

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    از وقتی به دنیا اومدم دارم این خبرو میبینم که بی ام و هیدروژنی قراره بیاد به بازار، یه ده سالی ام هست خبر میاد بی ام و با تویوتا همکاری می‌کنند برا هیدروژنی!!!!
    نیکولا یه شرکت پیشتاز بود در بخش هیدروژنی ، تنها امیدم به همون بود که مدیر دزدش پول ملت و کشید بالا و شرکت ام ورشکست داد و الان قراره بشه لوسید و برقی تولید کنه !! بجز تکنولوژی و برند نیکولا چیزی ازش نمونده، حالا صاحب دزدش که وضعیت دادگاهش ام هنوز کامل مشخص نیست قراره چکار کنه من نمیدونم

    موافقم 1
    مخالفم 13
  3. sina

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    از دید منم هیدروژن دیر یا زود برقی رو پشت سر میذاره

    موافقم 20
    مخالفم 12
  4. معارفی

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خوبه خودکار خودنویسا رو میزه و سهوی نزاشتن جیبشون ببرن

    موافقم 16
    مخالفم 7
    1. Amirreza.M

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (303 ديدگاه)

      😂😂😂با هوش مصنوعی آشنایی؟

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. منصور

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (110 ديدگاه)

        با عادتهای مسئولین آشناتریم

  5. KAIZEN

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (413 ديدگاه)

    هیدروژن آینده قطعی انرژی آینده است
    باتری ها یه شاخه کوچکی از این مسیر خواهند بود
    شرکتها و دولتهایی که تمام تمرکزشون رو گذاشتند رو باتری متضرر خواهند شد و باید دوباره روی زیرساخت هیدروژن سرمایه گذاری کنند

    موافقم 13
    مخالفم 9
  6. Sohrab

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    تا جاییکه من مطلعم سه، چهار سال پیش خودروسازان از قبیل دایملر و فولکس‌واگن به این نتیجه رسیدند که هیدروژن مناسب کامیون، تریلر، هواپیما و غیره است و برای خودرو مناسب نیست و تمرکزشان رفت روی این حوزه. تولید هیدروژن پنج برابر سوختن بنزین معادل، تولید co2 میکنه ولی قطعا در دهه‌های آینده راه‌حلی منطقی برا رفع این مشکل پیدا میکنند و با توجه به سیاست‌های تنوع نوع سوخت سهمی از بازار به هیدروژنی‌ها خواهد رسید ولی با توجه به سرعت رشد زیاد تکنولوژی باتری، بعیده که بتونه سهم قابل توجهی رو داشته باشه شاید فقط برای ماشین‌های سنگین بشه متصور شد.

    موافقم 8
    مخالفم 12
  7. سعید

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آینده از آن هیدروژنه مخصوصا که خبری خوندم که دانشمندان کره ای روشی رو ابداع کردند که هزینه تولید هیدروژن رو به یک چهارم قیمت کنونی کاهش میده

  8. امیرعلی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همون لحظه واکنشBYD: ما تازه داشتیم پول میاوردیم
    از فردا: خوب هیدروژنی بدین بیرون
    بی وای دی لامصب تو هر زمینه ای پیشتازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا