بی ام و

حمل محصولات بی ام و توسط کامیون‌هایی با سوخت‌های پخت‌وپز!

اکثر خودروسازان معتبر جهانی به سمت برقی کردن محصولات خود حرکت می‌کنند و هدف اصلی هم کاهش دی‌اکسید کربن تولیدی است. به همین منظور شرکتی همچون بی‌ام‌و از کامیون‌هایی با سوخت پخت‌وپز برای حمل قطعات خودروها استفاده می‌کند.

بی‌ام‌و می‌خواهد در بخش لجستیک و حمل‌ونقل پایدار نیز مؤثر عمل کند و به همین خاطر کامیون‌های حمل قطعات و محصولات بی‌ام‌و از سوخت‌های پخت‌وپز استفاده می‌کنند. برند یاد شده با شرکت لجستیک GV تراکنت و DB شنکر برای راه‌اندازی ناوگانی متشکل از ۱۰ کامیون همکاری کرده است. این کامیون‌ها از سوخت دیزل HVO100 استفاده می‌کنند که سوختی تجدید پذیر است و از پسماندهای گیاهی و مواد خام از جمله روغن پخت‌وپز به دست می‌آید.

HVO100 تا ۹۰ درصد دی‌اکسید کربن کمتری نسبت به سوخت دیزل فسیلی ایجاد می‌کند و انتظار می‌رود کامیون‌هایی که از این نوع سوخت استفاده می‌کنند هر ساله بیش از ۸۰۰ تن دی‌اکسید کربن کمتری نسبت به کامیون‌هایی با سوخت‌های سنتی تولید کنند. پروژه آزمایشی HVO100 بخشی از استراتژی لجستیک سبز گروه بی‌ام‌و به شمار می‌رود و باعث می‌شود ژرمن‌ها به روشی پایدار، سبز و دیجیتال کارهای لجستیکی خود را انجام دهند.

استفاده از سوخت موردبحث در کارهای حمل‌ونقل بخش ارزشمندی از اهداف پایدارسازی کمپانی یاد شده محسوب می‌شود و نشان دهنده تکنولوژی پایدار دیگری است که باواریایی ها با آن به دنبال کاهش تولید کربن هستند. یکی از مزیت‌های اصلی HVO100 این است که نیازی به ایجاد تغییرات در خودروها یا پیشرانه برای استفاده از چنین سوختی ندارد. سوخت یاد شده را می‌توان به‌صورت خالص یا ترکیب با سوخت فسیلی و با هر نسبتی استفاده کرد. همچنین سوخت‌گیری خودروها نیز در همان جایگاه‌های سوخت مرسوم صورت خواهد گرفت.

همکار بی‌ام‌و در این پروژه شرکت فنلاندی نست است که سوخت HVO100 را به‌طور کامل از مواد خام تجدید پذیر به دست می‌آورد. بی‌ام‌و در حال بررسی جنبه‌های مختلفی از جمله مصرف سوخت با وجود بارهای مختلف در سرعت‌های گوناگون و شرایط آب و هوایی متنوع است تا به این ترتیب بداند کدام نوع سوخت‌ها بهترین عملکرد را دارند. یکی از مدیران ارشد گروه بی‌ام‌و می‌گوید حتی کاهش یک گرمی تولید دی‌اکسید کربن نیز مهم خواهد بود. او می‌گوید:

ما به کاهش میزان کربن تولید شده توسط بخش حمل‌ونقل و زنجیره تأمین ادامه خواهیم داد و این کار را با اقدامات متنوعی انجام می‌دهیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ❤ ب ت bugatti

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (177 ديدگاه)

    افرین به بی ام دبلیو که حامی سوخت(اما نه بنزین) و خودرو های الکتریکی هست

    موافقم 23
  2. R/T

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 13
  3. محمد

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (262 ديدگاه)

    خیلی عالیه.مخصوصا اینکه نیاز به تغییر در ساختار موتور نیست.نمیدونم چرا تا به حال خبری ازش منتشر نشده بود؟اگه برای کامیون ها انقدر بازده خوبی داره میتونه برای استفاده در خودرو های سواری دیزل هم عالی باشه.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  4. وایسا دنیا وایسا دنیا می خوام پیاده شم

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    بی ام و ام که باشی از بنز استفاده میکنی 😂🤣🖐

    تصویر اول ون مرسدس گویای همه چی هست

    موافقم 8
    مخالفم 21
    1. ❤BMW❤

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      شما زود تر پیاده شو تا بقیه پیاده ات نکردن اینطوری بهتره
      :)

  5. Amard

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    این نوع سوخت خیلی سال که تولید میشه اما محدود استفاده اش مثلا سوخت بیو دیزل یه نوع سوخت دیزل یا سوخت اتانول تو آمریکا جنوبی و هیدروژن هم که حتما در جریان هستید

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. مهردادکمال

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2008 ديدگاه)

    مسیولان اونها این جور نیستن که شبش اگر با زنشون دعواشون شه و جدا بخوابن بیان صبح از عصبیت بزنن یه چی رو گرون کنن
    خاک بر سر مسئولان اونا که نمیتونن در عرض ۵سال قیمت اتوموبیلشونو ۱۹برابر کنن و همش دنبال یه سوخت جدیدن!!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. Omid

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو ایران و بعضی کشورهای خاورمیانه شرکتهایی هست که روغن ضایعاتی و پسماند خوراکی جمع آوری میکنند و به شرکتهای اروپایی از جمله شل پی ال سی آلمان صادر میکنند.
    در این خبر منظور از سوخت پاک پخت و پز همین سوخت هست.

  8. ❤BMW❤

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    ینی خدایی فقط چند تا خودرو ساز به فکر حمایت از سوخت و انجین درون سوز هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا