همانطور که قبلاً در پدال هم اعلام شد بیامو به زودی از سیستم خودران سطح ۳ در محصولات خود استفاده خواهد کرد؛ اما این خودروساز آلمانی چگونه از خودروهای بدون راننده برای تستهای خود سود میبرد؟
آنگونه که میدانید تجاریسازی تکنولوژی خودران هزینه بالایی دارد و زمانبر است. بیامو نیازمند تستهای گسترده واقعی و درعینحال شبیهسازی سناریوهای رانندگی گوناگون خواهد بود و به همین خاطر برنامه مفصلی را تدارک دیده است. محصولات گوناگون این برند از سری ۷ گرفته تا حتی M3 به طیف گستردهای از حسگرها و دوربینهای پیشرفته مجهز شدهاند تا در فضایی باز باعث جمعآوری دادههای گوناگون در زمینه تکنولوژی خودران شوند.
بیامو در جدیدترین تأسیسات خود در جمهوری چک، تکنولوژیهای گوناگونی را برای بررسی خودروهای بدون راننده بکار میگیرد. این خودروساز آلمانی خودروهای خود را با سرعتهای گوناگون که به حداکثر ۱۹۶ کیلومتر در ساعت نیز میرسد تست میکند تا دادههای مربوط به شتاب و ترمز را به دست آورد. دقت مکانیکی خودروهایی که توسط کامپیوتر کنترل میشوند هرگز توسط انسان قابل تکرار نخواهند بود. در واقع به این فکر کنید که در طول روز پدال گاز بهصورت بیشمار فشرده شود. همچنین در طول هفته هزاران بار فشار ترمز یکسان اعمال میشود. علاوه بر این جنبههای مربوط به صرفهجویی در زمان و هزینه نیز وجود دارد که باعث میشود مهندسان روی موارد دیگر کار کنند. نهایتاً باید به استفاده کمتر از کارکنان اشاره کرد که باعث کاهش ریسک آسیبها و تصادفات نیز خواهد شد.
ما سال پیش برای اولین بار فرصت ملاقات با خودروهای بدون راننده بیامو را در زمان نمایش نسخه نمایشی iX پیدا کردیم. در آن زمان iX خودران ما را در پیستی نزدیک مونیخ همراهی میکرد و به راحتی از پیچها عبور کرده و میتواند به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد. تمامی این موارد ما را تحت تأثیر قرار دادند. این بار ما در جمهوری چک و در صندلی عقب بیامو سری ۷ نشستهایم تا تجربه لذتبخش دیگری داشته باشیم. سری ۷ شروع به حرکت در مسیری از پیش تعیین شده میکند. اطراف این خودرو را ناوگانی از محصولات M با وظایف مشابه احاطه کردهاند.
پروتوتایپ های خودران بیامو باید این وظایف را بهصورت روزانه انجام دهند تا دادههای موردنیاز جمعآوری و به مونیخ ارسال شود. داخل این خودروهای خودران شما شاهد نمایشگرها و تجهیزات اضافی طراحی شده برای بررسی وضعیت خودرو خواهید بود. یک پای رباتیک نیز وظیفه ترمز گرفتن را بر عهده دارد و در استراحت گاه دست مرکزی نیز دکمه توقف اضطراری تعبیه شده است. نصب تمامی تجهیزات ضروری روی این خودروهای بدون راننده تنها حدود ۲۴ ساعت طول میکشد. همچنین با حضور تنها یک مهندس میتوان در یک زمان تا ۵ خودرو را کنترل کرد. بار بعدی که در حال استفاده از سیستمهای کمکراننده پیشرفته در بیامو خود بودید از تیم توسعه حودران بیامو تشکر کنید!
deutschland
۹ مرداد ۱۴۰۲واقعا مهندسی آلمانی در دنیا تکه
🤡🤡🤡
۹ مرداد ۱۴۰۲آینده سرد و بیروح مزخرف
18:45
۹ مرداد ۱۴۰۲مثل همیشه حد اعلای همه چیز…
کرگدن باواریا
۹ مرداد ۱۴۰۲الان برای تست درایو در مسافت های معین شده استفاده میکنن بزودی در آینده نزدیک سال ۲۰۳۰ ۴۰ همه خودرو های bmw بدون راننده و خودران خواهد بود “مطمئن باشید”
فقط امیدوارم بی ام و ماهیت این برند که نماد لذت رانندگی هست رو یه نقشه ایی براش داشته باشه ؛ آینده یکم سرد و بی روحه و رنگ آبی داره
محمد
۹ مرداد ۱۴۰۲واقعا آلمان عجب کشوریه چه ماشین هایی میسازه خودران سطح سه رو اولین بار مرسدس بنز تو آمریکا مجوزش گرفت که خود آمریکا این مجوز حتی به تسلا نداد ولی مرسدس بنز مجوز سطح سه رو تو آمریکا گرفت که هیچ خودروسازی هنوز نتونسته بگیره که الان بازم یک کمپانی از آلمان میخاد مجوز خودران سطح سه رو بگیره واقعا آلمان ها الگو هستن
❤BMW❤
۹ مرداد ۱۴۰۲آلمان کشور خفنی نیس ،
اون کشورهایی که ازشون دزدی کرده ، خفن بودن
اگه اروپایی ها توی تاریخ استعمار نمیکردن ، الان هیچی نبودن
*ALI*
۹ مرداد ۱۴۰۲واقعا مهندسیه خوب و فوق العاده ای هست اگر این کار برای بی ام و سود داشته باشه به احتمال زیاد بقیه هم میرن سراغش امتحانش میکنن
🤡
۹ مرداد ۱۴۰۲چرته
ماشین باید با کنترل انسان باشه
Navid A J
۹ مرداد ۱۴۰۲فکر کن خسته و داغون از سرکار میخوای برگردی خونه. اینقدر خسته ای نصف مغزت هم کار نمیکنه. ب جای این ک کلنجار بری با ترافیک، مقصدت رو تعیین میکنی و از ماساژر صندلی لذت میبری و در این مدت پیامات رو چک میکنی یا بازی میکنی یا کتاب میخونی. این کجاش بده؟
Alireza
۱۰ مرداد ۱۴۰۲چند سال دیگه شاهد دریفت کشیدن های محصولات خودران بی ام وه در معابر عمومی خواهیم بود😂