بازیبی ام و

کانسپت مسابقه‌ای BMW برای گرن توریسمو

خودروی کانسپت جدید BMW در بازی گرن توریسمو ۶ که منحصراً برای PS3 است حاضر خواهد بود. این خودروی مسابقه‌ای خلق شده توسط گروه طراحی BMW، دارای یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری خطی توسعه یافته توسط بخش M است که حداکثر عملکردی برابر با ۵۴۹ اسب بخار دارد که نتیجه‌ی آن این است که عملکرد سریع و بهترین هندلینگ و کنترل را به شما ارزانی می‌دارد.

BMW Vision Gran-Turismo
BMW Vision Gran-Turismo

توسعه‌ی BMW vision gran turismo، ماحصل چندین سال تجربه در موتوراسپرت با امضای طراحی BMW است.

BMW Vision Gran-Turismo
BMW Vision Gran-Turismo

انتظارات از خودروهای مسابقه‌ای به گیمرها این اجازه را می‌دهد تا کیفیت این خودروی اسپرت BMW را بهتر درک کنند.” این‌ها سخنان آندریاس کریستوف هافمن، معاون بخش ارتباطات BMW است. بازدید کننده‌های دنیای زیبای BMW در مونیخ، از این به بعد همچنین می‌توانند که تجربه‌ی رانندگی با این خودرو را به صورت مجازی داشته باشند. در کنار کنسول PS3، یک صندلی مسابقه‌ای اختصاصی با طراحی ویژه و همراه با ۳ نمایشگر هم وجود خواهد داشت تا شما بتوانید یک تجربه‌ی همه جانبه را داشته باشید.

BMW Vision Gran-Turismo
BMW Vision Gran Turismo

در ادامه‌ی سنت موفقیت‌آمیز خودروهای تورینگ BMW، تیم طراحی این کمپانی یک جنگنده‌ی جاده‌ای تسلیم ناپذیر را برای عصر جدید خلق کرده است.
اسپویلرهای جلو و عقب، نیروی داون فورس بهینه را تضمین می‌کنند در حالی که تمام عناصر هدایت‌کننده‌ی جریان هوا، ضریب درگ را کاهش می‌دهند و وزن کلی خودرو را از طریق استفاده از فیبرکربن پایین می اورند.

رنگ‌های استفاده شده بر روی این خودرو، یاداور موفقیت‌های BMW موتوراسپرت است. کریم حبیب، سرطراح BMW می‌گوید:

BMW vision GT یک BMWخالص از لحاظ دینامیک و پویایی است. این یک خودروی مهندسی شده‌ی بسیار دقیقی است که برای مسابقه دادن و برنده شدن طراحی شده است.

تکنولوژی استفاده شده در این BMW، به طور قابل‌توجهی احساسات را برمی‌انگیزد. موتور قدرتمند ۶ سیلندری و ۳ لیتری با تکنولوژی توئین توربو، حداکثر قدرتی برابر با ۵۴۹ اسب بخار را در محدوده‌ی ۶۲۰۰ تا ۷۳۰۰ دور بر دقیقه تحویل شما می‌دهد تا خنده بر لبانتان جاری شود! حداکثر تورک آن نیز که ۶۸۰ نیوتون متر است در دور موتور ۱۹۰۰ به دست می‌آید. جعبه دنده‌ی سکونشئال و ۶ سرعته ی آن، قدرت موتور را در اکسل عقب توزیع می‌کند. وزن این کانسپت ۱۱۸۰ کیلوگرم بوده و همان‌گونه که از BMW انتظار می‌رود تقسیم وزن عالی ۵۰/۵۰ را در اکسل جلو و عقب دارد.

BMW Vision Gran-Turismo
BMW Vision Gran-Turismo

Kazunori yamauchi خالق سری بازی‌های گرن توریسمو،کارخانه‌های پیشرو در ساخت خودرو را برای کمک به هر چه بهتر شدن این بازی دعوت نموده است. از دپارتمان‌های طراحی خودرو خواسته شده تا مدل‌های کانسپت خود را با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، با جامعه‌ی گیم به اشتراک بگذارند.

BMW Vision Gran-Turismo
BMW Vision Gran-Turismo

Yamauchi در مورد این کانسپت BMW می‌گوید:

من مشتاقانه در انتظار بودم که ببینم BMW چه خودرویی را برای مردم تدارک دیده است. نتیجه، یک خودروی اسپرت بود که به وضوح BMW بودن خود را به رخ همه می‌کشید و واقعاً DNA یک BMWرا نشان می‌داد. آنچه که خودروی vision GT را به عنوان یک BMW قابل تشخیص می‌سازد، مواردی مانند سایز کامپکت آن و عریض بودن گلگیرهای جلو و عقب آن است. این خودرو،فرم‌های گوشه دار خود را از گذشته حفظ کرده است اما مدرن است و خطوط زیبایی دارد.

آدریان فان هوی دونک، معاون ارشد گروه طراحی BMW اضافه می‌کند که :

این پروژه برای من معانی بسیاری دارد زیرا kazunori همان شور و لذتی را برای طراحی و لذت رانندگی به اشتراک می‌گذارد که ما در BMW انجام می‌دهیم.

ما مفتخریم به اینکه اولین خودروی مجازی کانسپت خود را در GT6 ارائه می‌دهیم.

[jwplayer mediaid=”۷۴۰۱۴″] بازی گرن توریسمو، اولین بار در سال ۱۹۹۸ ارائه شد که یک بازی مسابقه‌ای شبیه‌سازی بود. سری‌های این بازی یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های مسابقه‌ای جهان و یکی از موفق‌ترین فرانچایز های پلی‌استیشن است. بنا به گفته‌ی سونی،سری‌های کامل این بازی، بیش از ۷۰ میلیون نسخه فروش را در بیش از ۱۰۰ کشور داشته است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. PEUGEOT

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود شاهین جان
    از BMW جز این انتظار نمیره

    1. شاهین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      ممنونم پژو جون.این مطلب رو با افتخار تقدیم میکنم به تو.
      ارادتمند دوست عزیزم هستم.

      1. sadegh

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        مرسی داداش، مطلب خیلی خوبی بود

      2. PEUGEOT

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        بسیار ممنون شاهین جان

        1. شاهین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          مخلص داداش های گلم هستم.
          من در برابر شما کاراموزی بیش نیستم.ارادت.

      3. مصطفی فقط P1

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (295 ديدگاه)

        دادا دمت گرم گرم خیلی باحال بود،اگه میتونی مطالب بیشتری بذار.

        1. مصطفی فقط P1

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (295 ديدگاه)

          طراحیش بی نظیره.

        2. مصطفی فقط P1

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (295 ديدگاه)

          ولی خوب این یه مدل کانسبته و مدل اصلی نیست.

  2. امید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    واو عجب چیزیه

    1. امید

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      گلگیر و رنگ بدنش هم خیلی جالبه

  3. علی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مطالب جالب و خوبی بود شاهین جان دست گلت درد نکنه

  4. sadegh

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    چقد این ماشینو خوشکل طراحی کرده لامصب

  5. خاوری مزراتی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    ممنون از شاهین عزیز

    1. شاهین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      علی جان و خاوری عزیز،ممنونم از شما.ارادت

  6. Metalhead

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    خطوط شکسته ، اه چرا همه ی شرکت ها دارن میرن به سمتش؟؟؟

    1. رضا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      واسه اینکه خطوط شکسته مد شده
      البته قشنگ هم هست ولی موندگار نه

  7. ROLSE ROISE

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    هر چی میریم جلو تر ماشینا زشت تر میشن!!!!!!!!!!

    1. امین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      زشت تر نمیشن. حس ماشینو از بین میبرن.
      به نظر من ماشین هرچی مکانیکی تر باشه بهتره. مثلا بجای صفحه کیلومتر دیجیتالی همون معمولی استفاده میکردن بهتر بود.

      1. Metalhead

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        گل گفتی امین

  8. iman mclaren p1

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    واقعا که ازنظر طراحی ب ام و سلطان آلمانه

  9. mory

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چقد خوشگله
    ترکونده واقعا زیباست

  10. امیر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    WooooooooooW
    عالیه اقا عالی
    (من مشتاقانه در انتظار بودم که ببینم BMW چه خودرویی را برای مردم تدارک دیده است. نتیجه، یک خودروی اسپرت بود که به وضوح BMW بودن خود را به رخ همه می‌کشید)
    واقعا به رخ می کشه

  11. سجاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان لذت بردیم

  12. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    تصاویر انیمیشنی هست اما مطمئنم بی ام و واقعا همین زیبایی رو داره

  13. رضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    سری 2 gt3
    خیلی خیلی زیباست و البته طراحی بسیار دینامیک و پویا

  14. نخود آش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    دست آقا شاهین درد نکنه.
    دوستان ببخشید بی ربطه ولی دوست دارم بدونم اون دکمه ای که روی دسته بیرونی درب هیوندای وراکروز هست دقیقا چی کار میکنه؟

    1. شاهین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      ممنونم دوست عزیز
      اگه اشتباه نکنم،کلید خودرو اگه مثلا توی جیبتون باشه با فشردن اون دکمه درها باز میشن.ارادتمندم

    2. Metalhead

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      کلیدتون نزدیکتون باشه ، دکمه ی رو درب رو فشار بدین ماشین درب هاش قفل میشه

  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    شاهین جان افرین . موفق و سربلند باشی .

  16. سام*

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    بسیار عالی شاهین جان.

  17. امیررضا متاجی نیمور

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از ماشین های شرکت BMW خیلی خوشم میاد اما اینو بدونید که بهترین ماشین B M W i8 هستش .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا