بیامو از خودروی مفهومی ویژن Neue Klasse رونمایی کرد. این خودروی برقی نشان دهنده زبان طراحی برند آلمانی در عصر جدید حملونقل خواهد بود.
همانطور که قبلاً در پدال دیده بودیم بیامو آی ویژن دی پیشنمایشی از زبان طراحی محصولات آتی این خودروساز بود و حالا نوبت به Neue Klasse کانسپت رسیده است که همان عناصر اصلی را در قالبی متفاوتتر به نمایش بگذارد. خودروی موردبحث اگرچه از زبان طراحی مشابه آی ویژن دی سود میبرد اما تفاوتهای زیادی نیز وجود دارد. برای مثال کاپوت موسوم به دماغه کوسه جزو نقاط برجسته خودروست و دو جلوپنجره کلیوی شکل افقی و نورانی نیز در طرفین گسترش یافتهاند تا در گوشهها پذیرای دیلایت های LED باشند. بیامو میگوید برای برخی از عناصر نورپردازی این خودرو از تکنولوژی پرینت سهبعدی استفاده میکند.
استفاده از یک دیفیوزر مشکی در پایین سپر باعث میشود بیامو ویژن Neue Klasse کانسپت ظاهر اسپرت تری نسبت به i ویژن دی داشته باشد. همچنین رینگهای جدید ۲۱ اینچی جایگزین نمونههای سبز رنگ قبلی شدهاند و درعینحال ادای احترامی به طراحی رینگهای خودروهای مسابقهای این برند محسوب میشوند. چراغهای عقب افقی و طویل خودروی مفهومی جدید ژرمنها طراحی مشابه جلوپنجره و چراغهای جلو دارد و لوگوی مینیمالیستی و جدید بیامو نیز روی گلگیرهای جلو و عقب نصب شده است. باید دانست خری از نشان فلزی تکی در این خودرو نیست.
بیامو طراحی کانسپت خود را تقریباً یکپارچه مینامد و میگوید چنین طرحی موجب بهبود ۳۰ درصدی شعاع حرکتی و ۲۵ درصدی راندمان نسبت به تمامی محصولات برقی کنونی شرکت میشود. به این مورد باید ششمین نسل تکنولوژی eDrive بیامو را نیز افزود که باعث خواهد شد کانسپت موردبحث ۲۰ درصد تراکم انرژی بیشتر، ۲۵ درصد راندمان بهتر و ۳۰ درصد زمان شارژ سریعتری داشته باشد. اگرچه این شرکت اشارهای به شعاع حرکتی کانسپت Neue Klasse نداشته اما قبلاً رسیدن به برد ۱۰۰۰ کیلومتری را رد نکرده است. سیستم جدید eDrive در کارخانه دبرسن مجارستان تولید خواهد شد، کارخانهای که در دست احداث است و عاری از هرگونه سوخت فسیلی خواهد بود.
در کابین بیامو Neue Klasse کانسپت جدیدترین اینترفیس اطلاعات سرگرمی iDrive روی نمایشگر جذاب متوازیالاضلاع مانند به نمایش درمیآید. ویژگیهای کنونی همچون دکمههای چندکاره روی فرمان و دستیار شخصی هوشمند بیامو همچنان وجود دارند اما ژرمنها ویژگیای به نام “دید پانورامیک” را نیز معرفی کردهاند که در نسخه تولیدی این کانسپت هم بکار خواهد رفت و به عنوان یک نمایشگر سربالای مدرن عمل خواهد کرد. اطلاعات این سیستم مستقیماً در میدان دید راننده منعکس خواهد شد و کل پهنای شیشه جلو را به خود اختصاص خواهد داد. البته هدآپ دیسپلی سنتی خودرو همچنان در دسترس خواهد بود. هم راننده و هم سرنشین جلو میتوانند با کنترلهای حرکتی خود دید پانورامیک را کنترل کنند.
کابین کانسپت موردبحث نیز همانند کلیت آن طرحی مینیمالیستی دارد. صندلیهای دوستداشتنی با پوشش زرد و تریم رنگی روی داشبورد و دربها جزو موارد قابلذکر هستند و غربیلک فرمان مربعی و نمایشگر اصلی دو عنصر اصلی بالای داشبورد هستند که طرح یاد شده را ارائه میدهند. طراحان بیامو خواهان کابینی یک دست و ساده بودهاند و بنابراین خبری از کروم یا چرم تزئینی نیست. همین امر باعث بهبود جنبههای زیستمحیطی خودرو در فرایند تولید خواهد شد. همچنین صندلیهای جلو نیز به کف خودرو متصل شدهاند تا فضای پای عقب بیشتر شود. بیامو Neue Klasse از سال ۲۰۲۵ در کارخانه دبرسن مجارستان تولید خواهد شد و در آینده و همزمان با معرفی کامل نسخه تولیدی آن جزئیات بیشتر قیمت، شعاع حرکتی و زمان شارژ آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
مجتبی .
۱۲ شهریور ۱۴۰۲تکنولوژیهاش قطعا زیاد وجالبه ولی ظاهرش.. عجله ای برا دیدنش نیست.
امیر
۱۲ شهریور ۱۴۰۲برای سال ۲۰۲۳ بیش از حد آینده نگرانه و فضایی هست ! برای همینه که فعلا نتونستم با طراحیش ارتباط برقرار کنم ولی تا ۵ سال دیگه این سبک طراحی ( به دلیل حضور گسترده هوش مصنوعی در بخش دیزاین خودرو ها ) عادی میشه
AMANTE
۱۲ شهریور ۱۴۰۲از مدل ( آی ویژن دی ) هیچ خوشم نیومده بود ولی این مدل خیلی بهتره و از نظرم یادآور طراحی های ساده گذشته است که مدرن شده.
Mr tiger
۱۲ شهریور ۱۴۰۲بی ام و داری مارو کجا میبری! خدایا قبل از مرگ یه بی ام و بروز برسان🤒
BMW KING
۱۲ شهریور ۱۴۰۲دوسش دارم.
M.83
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ی سوال این همونی نبود که رنگاش عوض میشد ؟
شاهین
۱۲ شهریور ۱۴۰۲سلام خیر اون بی ام و آی ویژن دی هست.
parhamiof
۱۲ شهریور ۱۴۰۲اگه بی ام و میخواد این بشه
لشکر کشی میکنم میرم آلمان و تمام دنیا
کارخونه های بی ام و رو میخورم
Ahmad
۱۲ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز شما لشگر کشی کن ایران خودرو سایپا رو ببند بی ام و که المانه پیشکش.😁
MK
۱۲ شهریور ۱۴۰۲واقعابایدبه طراح این ماشین جایزه داد
من وقتی بهش نگاه میکنم کلی طرح جدیدتوذهنم تداعی میشه بایدبرم اسکچ بزنم براش
Arshia m3csl
۱۲ شهریور ۱۴۰۲بی ام و چقدر داره طراحیاش چینی پسند میشه قدیم بهتر بود طراحیاش قبل ۲۰۲۲ بی ام و داشت عالی پیش میرفت بی ام و به نظرم باید طراحی بی ام و های دهه ۸۰ رو دوباره تکرار کنه با ظاهر مدرن تر دوران طلایی بود دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ برای بی ام و
🤡🤡🤡
۱۳ شهریور ۱۴۰۲کاش هیچ علاقه ای به ماشین ها نداشتم با این طراحی های مزخرف
Enzo Ferrari 2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۲خیلی خفنه کلی امکانات فقط یه سوال
این تغییر رنگ هم میده
phonix
۱۴ شهریور ۱۴۰۲نه
Shrek
۱۳ شهریور ۱۴۰۲حالم از این گ.ش.ا.د بازی کشورهای غربی بهم میخوره زورشون میاد وقت بذارم رو طراحی هی مینیمال مینیمال میکنن
خونه هامون که کلا چارتا تکه چوبه با دیوار خشک با کف پارکت همشون هم شبیه همدیگه
حالا رسیده به ماشین! خجالت نکشید کفش رو پارکت کنین کف پوش هم نمیخواد ، زمان کمتری هم میبره طراحیش راحت هم تمیز میشه تو انرژی هم صرفه جویی میشه
از دیوار خشک هم برای در ها استفاده کنین راحت و سریع نصب میشه ، زود به زود هم تعمیر میشه با هزینه کم از نسلی به نسل دیگه هم راحت بازیافت و تعمیر میشه! (فلسفه آمریکایی ها تو ساختن خونه میگن دیوار خشک راحت و ارزون نصب میشه 😶 کیفیت هم اصلا واسشون مهم نیست تو یوتیوب سرچ کنین مقایسه دیوار آلمانی بتنی با دیوار خشک آمریکایی ، آمریکایی رو یه مشت بزنی سوراخ میشه دیواراش!سقف هم کلا نمیخواد ، حیف پول و هزینه و وقت و محیط زیست نیست؟ واسه ماشین چرا سقف بذاریم ، یه چتر میداریم رو کنسول وسط یا اصلا کلاه میذاریم سرمون خیس نشیم
ببخشید با عصبانیت توضیح دادم خیلی دلم پر بود از این م.س.خ.ر.ه بازی غربی ها
بعد جالبیش اینجاست مثلا تو آمریکا ۱۰ هزارتا شرکت مبل سازی دارن ولی همشون مثل همدیگه طراحی میکنن ! یعنی انگار همه مبل های آمریکا رو یه شرکت میزنه (تو گوگل یکم بچرخید میفهمید چی میگم)
حالا خونه واسه خودشونه اصلا تو استبل زندگی کنن ، ولی ماشین رو همه جا صادر میکنن
از سبک مینیمال متن.فرم
تو خیلی از صنایع همینن فقط آمریکا هم نیست ، آلمان و انگلیس و … هم همینن
Shrek
۱۳ شهریور ۱۴۰۲یه جاهایی غلط املایی داشت مثلا خونه هامون منظورم خونه هاشون بود
ببخشید
18:45
۱۳ شهریور ۱۴۰۲دمت گرم ب ام و
میشه گفت با این خودرو نه تنها آینده خودش، بلکه صنعت خودرو رو دوباره باز تعریف میکنه!
همه چیز بی همتا و دوست داشتنی و در عین حال جامه ای که بر تن داره خیلی ساده و بی آلایشه و انگار نه انگار که 1000درصد تفاوت با دیگران داره…
قطعا خیلی خوب میترکونه و با این روند بین رقبای اصلی، سنت شکن ترین برند لقب میگیره.
ب ام و با خودروهای سری New class خودش تو قرن بیستم نشون داد که چه محصولات خارق العاده ای میتونه خلق کنه، از سدان اقتصادی گرفته تا اسپرت و لوکس…
حالا میخواد دوباره این مفهوم و باز تعریف کنه اونم با هوشمندترین و انقلابی ترین روش ممکن…
یکی از جنبه های هوشمندانه این کانسپت اینه که همونطور که دیدین علی رغم ابعاد نسبتا کوچک بدنه، تا جای ممکن گلگیرها رو به انتهایی ترین بخش جلو و عقب خودرو کشوندن تا فضای داخل کابین خیلی بزرگ و راحت باشه، موضوعی که بیرونش اصلا نشون دهنده وسعت داخلش نیست…
تکنولوژی دیجیتالی، نسل جدید سیستم edrive ب ام و با برد و توان فوق العاده و امنیت و سواری خاص برند ب ام و هم که قطعا در نسخه تولیدیش شاهکار به تمام معنا هستن… 👑💯💯
hosin
۲۱ آبان ۱۴۰۲از نظر من قشنگه..!
M power
۲۵ آذر ۱۴۰۲شیشه ها دودی بشه خیلی خوشگل میشه