بی ام و

جشن صد سالگی ب‌ام‌و با کانسپتی خارق‌العاده

صد سال از زمان تأسیس شرکت ب‌ام‌و در باواریا می‌گذرد و به همین مناسبت، خودروی کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ به عنوان نمایشگاهی از فناوری و پیش‌نمایشی از ب‌ام‌وهای آینده معرفی شده است. ۱۰۰ سال زمانی طولانی محسوب می‌شود و اگر بخواهیم چشم‌اندازی به ۱۰۰ سال بعد صنعت خودرو داشته باشیم، کاری سخت در پیش خواهیم داشت. شاید صد سال آینده خودروها روی هوا حرکت کنند یا مجهز به راکتور هسته‌ای در پیشرانه خود باشند. اما اگر عملی‌تر بیاندیشیم، لااقل رانندگی خودکار آلایندگی صفر را می‌توانیم از آن‌ها انتظار داشته باشیم.

BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
این خودروی مفهومی با ویژگی رانندگی خودکار، طراحی متمایز و تجربه یک سواری ایده‌آل خواهد بود. ب‌ام‌و روی مفاهیمی چون راحتی بیشتر، کمک‌های بیشتر و تجربه شدیدتر تمرکز کرده است. در این خودرو باید تناسبی صحیح بین راننده خودکار و توجه به لذت رانندگی توسط انسان برقرار شود. بنابراین راننده همچنان قادر است که هدایت این وسیله را شخصاً برعهده بگیرد. تمرکز روی راننده حتی در این خودرو نیز هویداست و این نشان از آن دارد که ب‌ام‌و از شعار ماشین راننده عدول نکرده و نخواهد کرد.
BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
طبیعی است که در این خودرو از مواد سبک‌وزنی چون فیبر کربن به‌وفور استفاده شود. ابعاد این خودرو تقریباً مشابه یک سری ۵ فعلی است. درحالی‌که ارتفاع آن اندکی کاهش یافته است. ضریب آئرودینامیکی این خودرو، رقم خارق‌العاده ۰.۱۸ اعلام شده که بهترین رقم در بین سدان‌های جهان محسوب می‌شود. این خودروی مفهومی دارای چهار درب فاقد دستگیره با قفل لمسی است که درب‌های برقی آن به شکل پروانه‌ای باز می‌شوند.
BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
تنها نشانه ظاهری از یک ب‌ام‌و در این خودرو، جلوپنجره‌های کلیوی شکل بزرگ آن هستند که در پشت آن‌ها سنسورهای رانندگی خودکار قرار گرفته‌اند. روی چرخ‌ها نیز پوسته‌ای انعطاف‌پذیر قرار گرفته که به جریان بهتر هوا روی بدنه کمک می‌کند و در عین حال مانعی برای حرکت چرخ‌ها نیز محسوب نمی‌شود.
BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
در داخل کابین، فضایی مدرن و ساده همراه با چهار صندلی انفرادی فراهم آمده است. با فشردن آرم ب‌ام‌و در داشبورد، فرمان مخصوص این خودرو که فرمی کاملاً خلاقانه و متمایز دارد، به بیرون باز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خودرو، استفاده از ۸۰۰ مثلث انعطاف‌پذیر و پویا با عنوان هندسه زنده است. با کمک نورپردازی مخصوص، این قسمت‌ها می‌توانند جایگزین چراغ‌های هشدار ترمز و راهنمای دور زدن نیز باشند. سیتم راننده خودکار حتی می تواند حرکات سر عابرین پیاده را تشخیص دهد و با علائمی به آنها اجازه عبور را نشان دهد.
BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
روبروی راننده نیز خبری از نمایشگرهای متداول نیست و همه اطلاعات بعلاوه هشدارهای لازم روی شیشه جلو نمایش داده می‌شوند. این خودرو عادات راننده را می‌آموزد و می‌تواند برای سرگرمی، ارتباطات در رسانه‌های اجتماعی و هر موضوع دیجیتال دیگر حتی مشاوره و انجام امور دیجیتال روتین استفاده شود. بنابراین می‌توان گفت که خودرو تبدیل به هم‌نشینی برای راننده خواهد شد. این خودرو تنها بخشی از پاسداشت صد سالگی ب‌ام‌و است و مدل‌های ویژن مینی و رولزرویس در ماه ژوئن و موتورسیکلت کانسپت این شرکت در ماه سپتامبر رونمایی خواهند شد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. خسته شده

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    ماشینی برای آینده

    1. مصطفی

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      یه آلمانی واقعاً باید به داشتن چنین کارخانه ای در کشورش افتخار کنه.

  2. علیرضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    فک کنم تا ما ایرانیا تا پولامونو جمع کنیم ی ماشین مدرن و خوب بخوایم بخریم کلا بساط ماشین و رانندگی و …جمع شه بره پی کارش..(((
    از بس که شانس داریم و همپای تکنولوژی قدم بر میداریم

    1. sina

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)
  3. احسان آرسنالی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    فکر کنم شعار بهترین یا هیچ چیز (the best or nothing) فقط مختص بنز نباشه بلکه مالِ کل آلمان باشه.
    الان کدومتون میتونید بگید بین بنز و بی ا و م و آئودی و حتی تا حدودی اپل و حتی حتی مدل تازه احیا شده بورگوارد و فولکس واگن کبیر کدوم بهتره؟ همه شون تکنولوژی عصر حاضر رو به سطح کمال رسوندن.

  4. MjM

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    هر روز ادم قبطه میخوره که چرا دیرتر ازین به دنیا نیومده!

    1. ئاسير

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیز قبطه نه غبطه

  5. king 918

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    به غیر از داخلش همه چیز فوق العاده بود
    اما به نظرم قبل از تولید این باید به فکر یه هایپر کار باشه بی ام و

  6. بهنام طیبی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    تولد یکی از بهترین و غول ترین خودروساز جهان مبارک باشه.تصاویری نگاه کنید یک خودروی مفهومی بسیار زیبا از این کمپانی بزرگ.

  7. AHMADREZA

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    قرار بود که برای صد سالگی ب ام و یه هایپر کار بزنه نه اینو
    نمیدونم چرا از کانسپت بدم میاد

  8. mohsen

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    تولد 100 سالگیت مبارک امپراطور

  9. احمد باقری

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی جالب بود.

  10. Matin

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ب ام و فقط یک ماشین زیبا و جذاب نیست بلکه پشت این زیبایی و جذابیت ،کیفیت و کارایی نیز پنهان شده است. تولد ۱۰۰ سالگیت مبارک عشقم

  11. علی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بر اساس تجربه شخصیم وقتی پشت BMW هستی فقط میخوای گاز بدی و لایی بکشی ولی وقتی پشت BENZ هستی دلن میخواد با وقار رانندگی کنی. ولی جفتشون یا بهتره بگم خودروسازی آلمان حرف نداره.

  12. usa &japan

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    جمع کنید بابا این مسخره بازیارو……… یا تیبا یا هیچ کس دیگه…

  13. Archi KHAN

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    این را برای رو زمین ساختن یا حرکت روی سیاره های دیگه !؟
    خیلی خفن اش بالاست انصافا …

  14. moein

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    این دیگه چی بود ماشین بود!!!

  15. نوید

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیباست اما داخلش بیش از حد سادس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا