بیامو میگوید با عرضه همزمان محصولات درونسوز و برقی در ۱۰ سال آینده خودروسازی واقعاً قدرتمند خواهد بود. در سال جاری شاهد معرفی سدان i5 و کراس اوور iX2 خواهیم بود و یک سال بعد نیز نسخه استیشن i5 با پسوند تورینگ رونمایی خواهد شد.
کنفرانس خبری سالانه گروه بیامو با اخبار متنوعی درباره استراتژی برقی سازی محصولات این خودروساز همراه شد. تا سال ۲۰۲۸ ژرمنها به دنبال تولید حداقل ۶ خودروی برقی ویژه با استفاده از پلتفرم Neue Klasse خواهند بود. به همین منوال برند مینی نیز دومین نسل کوپر SE و کانتری من برقی را معرفی خواهد کرد و قرار است در سال ۲۰۲۴ نیز کراس اوور برقی ایسمن از راه برسد.
حتی اگر خودروهای برقی تا پایان دهه جاری میلادی سهمی بیش از ۵۰ درصد از فروش گروه بیامو را به خود اختصاص دهند خودروهای درونسوز هنوز هم نقش مهمی در آینده این گروه خودروسازی بازی خواهند کرد. فرانک وبر مدیر ارشد تکنولوژی بیامو در مصاحبه با رسانهها با اطمینان خاطر درباره حفظ استراتژی تولید همزمان خودروهای برقی و درونسوز صحبت میکند. او میگوید:
ما کاملاً متقاعد شدهایم که تولید همزمان بهترین خودروهای درونسوز و برقی در طول ۱۰ سال آینده باعث خواهد شد بیامو واقعاً قدرتمند باشد
وبر خاطرنشان میسازد معرفی یک سدان برقی با استفاده از پلتفرم یاد شده در سال ۲۰۲۵ به معنی پایان عمر سری ۳ درونسوز نخواهد بود و حتی اگر i3 (نام این خودرو تائید نشده است) در کلاسی مشابه سری ۳ عرضه شود محصول خاطرهانگیز بیامو همچنان در بازار حضور خواهد داشت. او تصریح میکند تولید همزمان یک خودروی درونسوز و برقی چیزی است که بیامو را کاملاً قوی میکند.
رندرهای دیجیتالی بیامو iX2 جدید
در سال ۲۰۲۲ بود که رسانهها به تلاشهای بیامو در زمینه توسعه نسل بعدی سری ۳ با پیشرانههای درونسوز و با استفاده از پلتفرم بهروز شده CLAR اشاره کردند. منابع خبری گفتند که این سدان قبلاً با کد G50 شناخته شده و نسخه تورینگ آن نیز با کد G51 تولید خواهد شد. به این ترتیب نسل فعلی G20 و G21 بهطور غیرعادی طول عمر بیشتری در مقایسه با نسلهای پیشین خواهند داشت. همین تصمیمات نشان دهنده تفکرات بیامو درباره حفظ سری ۳ درونسوز و عدم حذف سریع آن از بازار است. در واقع ژرمنها به دنبال فروش مدلهای بنزینی و دیزلی در کنار نسخه برقی هستند. اگر مدلهای G50 و G51 در سال ۲۰۲۷ از راه برسند انتظار میرود تا دهه آینده میلادی در بازار حضور داشته باشند.
Arshiakarimi713@gmail.com
۲۸ اسفند ۱۴۰۱خیلی خوبه bmw بنزینی هارو هنوزم میخواد بفروشه اینکار bmw قابل تحسینه فقط به نظرم باید طراحی هاش رو بهتر کنه اکثر ماشین های جدید bmw زیبایی قبل رو ندارن ولی هنوزم ماشین های بی ام و لوکس و با کیفیتن
RENAULT MEGANN
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بی ام و برقی ساز اصلا جالب نیست
𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲
۲۹ اسفند ۱۴۰۱خوب بهتره برقی هم تولید بشه چون بیشتر مردم به سمت خودرو های کم سوخت یا هیبریدی و برقی برن و باید این جور خودرو ها تولید بشه البته من با خودرو های بنزینی مشکلی ندارم ما باید هم خودرو برقی و بنزینی رو داشته باشیم
برای مثال
من تویوتا لندکروز رو دوست دارم اما جوری که تویوتا لندکروز بنزین میخوره فک نکنم ماشین دیگه ای بخوره الان ژاپن تویوتا لندکروز رو تولید میکنه اما استفاده نمیکنه چون مصرف زیاد بنزین برای یک ماشین به اقتصاد کشور خیلی صدمه میزنه
من اهل نهبندان هستم و اینجا توی هر کوچه ی لندکروز هست و اینجا سوخت نداره
زیزیگولو
۲۸ اسفند ۱۴۰۱هنوزم که هنوزه این بحث بین بعضیا هستش که بگن “بی ام وِ” یا بگن “بی ام دبلیو” (هر چند که درستش “بی ام وِ” هستش) ولی با همه این حرفا ببینین این شرکت چقدر بزرگو مشهور هستش که همه مردم دنیا این کمپانی رو میشناسن و بر سر تلفظ اسمش اختلاف نظر دارن
محمد
۲۸ اسفند ۱۴۰۱یعنی خوشم میاد فقط میخوای یه چیز گفته باشی که کامنت گذاشته باشی
❤BMW❤
۲۹ اسفند ۱۴۰۱اصلش به زبان آلمانی ،
بِ ام وِ هستش
به زبان انگلیسی رو که خودتون میدونید
Navash
۲۸ اسفند ۱۴۰۱عالی من که طرفدار بی ام و هستم و اینکه ماشین BWM
M4رو تحسین میکنم
MC20
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بی ام و : با فروش هم زمان خودروهای درونسوز و برقی ، دو سره بار خواهیم زد !
طراح خودنرو
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بهترین گزینه برای شرکت ها استفاده از چند نوع سوخت می باشد ، مثل ایراد خودرو که هزار تا هم تولید نداشت ، از وقتی موتور ملی پایه گازسوز با بست پلاستیکی جدید رو معرفی کرد تولیدش رسید به یک میلیون دستگاه با شش ماه صف انتظار .
امیررضا
۲۸ اسفند ۱۴۰۱این یکی از بهترین استراتژیهایی هست که یه خودروساز میتونه در پیش بگیره ( چه سوددهی مالی چه در دست داشتن هر دو قشر طرفدارا) مخصوصاً که خیلی از کمپانی ها گفتن که از ۲۰۲۵ یا ۲۰۳۰ کاملا قراره الکتریکی بسازن و توسعه و تولید سادهترین و ارزونترین خودروی درونسوز یا هیبرید تو برنامشون نیست.
بیامو و تویوتا این برنامه رو رهبری خواهند کرد.
امیر _ اهوازی
۳ فروردین ۱۴۰۲بی ام و ماشین گاز سوز هم فکر کنم داشته باشه اگه اشتباه نکنم؟