بی ام و

تست سرعت و شتاب بی ام و X3M تیون شده در اتوبان

بی‌ام‌و X3M تیون شده با قدرت ۶۶۰ اسب بخار در یک اتوبان بدون محدودیت سرعت چه عملکردی خواهد داشت؟ می‌خواهیم در این ویدئو پاسخ این سؤال را پیدا کنیم!

بی‌ام‌و X3M خودروی سریعی است و نسل فعلی آن در حالت استاندارد حداکثر قدرت ۵۰۳ اسب بخار را ارائه می‌کند. قدبلند بی‌ام‌و با این قدرت می‌تواند به حداکثر سرعت حدود ۲۵۷ کیلومتر در ساعت برسد؛ اما شاسی‌بلندی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد نسخه استاندارد نیست و نه تنها محدودیت حداکثر سرعت آن حذف شده بلکه حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری نیز دارد. نتیجه چنین افزایش قدرتی در اتوبان مشهود بوده و XM3 همانند یک موشک مشکی به پیش تاخته و احتمالاً باعث تعجب افراد زیادی می‌شود.

ویدئوی AutoTopNL که در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان فیلم‌برداری شده فقط حداکثر سرعت این شاسی‌بلند را به نمایش نمی‌گذارد بلکه چندین بار تخت گاز رفتن با X3M را نشان می‌دهد و این خودرو چه از نظر صدای تولیدی و چه از نظر شتاب گیری راننده را ناامید نمی‌کند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری خطی بی‌ام‌و از نظر صدا مشکلی ندارد و با وجود دو توربوشارژر و قدرتی ۶۶۰ اسب بخاری در زیر کاپوت این صدا بهتر هم شده است. هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می‌کنند و بنابراین زمانی که در سرعت‌های پایین پدال گاز تا انتها فشرده می‌شود شتاب گیری وحشیانه‌ای را شاهد هستیم.

در اوایل ویدئو این شاسی‌بلند کوچک در عرض ۱۰ ثانیه از سرعت ۹۰ به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که کاملاً احساس‌برانگیز است. در نظر داشته باشید که وزن بالای یک شاسی‌بلند میانه خوبی با سرعت بالا نخواهد داشت و همین امر ارزش کار بی‌ام‌و X3M را بالاتر می‌برد. در ادامه نیز ۱۳ ثانیه زمان نیاز است تا سرعت خودرو از ۸۱ به ۲۲۶ کیلومتر در ساعت برسد. در این نقطه می‌توانیم تأثیر آیرودینامیک روی پرفورمنس را به خوبی مشاهده کنیم. در ویدئو گفته می شود این بی‌ام‌و X3M تیون شده حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد و اگرچه  چنین چیزی را مشاهده نکردیم اما راننده به سرعت ۲۸۷ کیلومتر در ساعت رسید. شاید موضوع احساس‌برانگیزتر برای این شاسی‌بلند توانایی دستیابی به سرعت‌های بالاتر باشد. با اندکی تمرین و وجود ترافیک کمتر قطعاً X3M مشکلی در رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نخواهد داشت. برای اطلاع بیشتر باید گفت نسل جدید بی‌ام‌و X3 در حال توسعه بوده و قبلاً نسخه‌های پیش‌تولیدی آن رؤیت شده‌اند اما نسل فعلی قطعاً پایانی بر نسخه M درون‌سوز خواهد بود و گفته می‌شود نسل بعدی X3M فقط با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (601 ديدگاه)

    جدای از حس خوبی که از پشت گوشی باهاش گرفتم با ابن سرعت داره به راحتی و کمترین تکون میره،خیییلی رخ جذابی داره خصوصا این رنگش👌

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. RENAULT5

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      وقتی میگم طراحی مال بی ام وس یعنی این

      موافقم 23
      مخالفم 3
  2. محمدرضا

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اگه تو دنیا بخوام به یکی حسودی کنم ، به این پسره حسودی خواهم کرد …

    موافقم 33
    مخالفم 4
  3. TESLA

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    نسخه استوکش: صفر تا صد ۴/۱ داره ( در مواقعی زیر ۴ هم زده ) و حداکثر سرعتی حدود ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ( البته با سفارش m پکیج و گرنه بدون کیت m روی ۲۵۰ محدود میشه ) از نظر من برای همچین هیولایی واقعا تیون لازم نیست ، فراموش نکنید این یه suv کامپکت هست و با اینکه چاشنی M بهش اضافه شده ولی هنوز هم بیش تر برای کار های تو شهری هست

    موافقم 24
    مخالفم 3
  4. BMW/M-POWER

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    انجین های بی ام و تیون پذیری فوق العاده بالایی دارن
    بی ام و با بیش از 40 جایزه ی بهترین انجین سال پرافتخار ترین انجین ساز تاریخه
    که گل سر سبد انجین های بی ام و انجین m12 هست که هنوز هم لقب قویترین انجین تاریخ فرمول وان رو داره
    انجین 4 سیلندر توربو شارژ m12 با حجم 1499 سی سی توان تولیدی 1400 اسب بخار!!!! رو داشت اونم در سال 1983

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      🤯👍

    2. ❤BMW❤

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1245 ديدگاه)

      واییییییییییی
      خدایا ، نمیتونم هیچی بگم
      با فقط ۱ و نیم لیتر
      ینی از پراید حجمش کمتر بوده !
      و اون قدرت خرد کننده بیشتر از بوگاتی ویرون !
      توی سال ۱۹۸۳
      این بی‌ام‌و اس 💔❤️‍🔥
      از x3 هم نگم 🤤واقعا می‌خوام🥺

      موافقم 7
      مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا