لامبورگینی اوراکان پرفورمانته یک سوپرخودروی فوقالعاده سریع و سبک محسوب میشود اما آیا توان رقابت با یک بیامو X3 M تقویتشده را در مسابقه درگ دارد؟!
پیش از آنکه بیامو از M3 تورینگ رونمایی کند، شاسیبلند X3 M بهعنوان تنها جایگزین برای سری ۳ سدان شناخته میشد که همان سطح از کاربردیبودن را در کنار عملکرد مناسب ارائه میداد؛ البته در مناطقی چون آمریکای شمالی که همچنان خبری از نسخه تورینگ نیست، X3 محبوبیت خود را حفظ کرده و روزنه امید دوستداران زیربرند M است. یک نمونه از نسخه فیسلیفت شده و بالارده این شاسیبلند موسومبه «X3 M کامپتیشن» پا را از حد خود فراتر گذاشته و با لامبورگینی اوراکان رودررو شد.
این شاسیبلند عملکرد بالای باواریایی که توسط مجموعههای بریتانیایی «اکومکس» و «DRW پرفورمنس» بهشکلی سنگین تقویت شده است، از تزریق متانول و چند حالت دیگر سود میبرد. موتور ۶ سیلندر خطی S58 موجود در آن به لطف ارتقای دو همکار یادشده میتواند ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند. تقویتکنندگان این شاسیبلند میتوانستد به سراغ کاهش وزن ۲,۰۸۵ کیلوگرمی آن نیز بروند اما به ارتقای قوای محرکه آن بسنده کردند.
در سوی دیگر این رقابت، سوپراسپرت کوچک لامبورگینی قرار گرفته که برخلاف نمونههای عادی، بهبودهای ویژه «پرفورمانته» را دریافت کرده است؛ بنابراین موتور ۵.۲ لیتری V10 این سوپرخودروی ایتالیایی توان تولید ۶۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. مسلما ۱۸۰ اسب بخار اختلاف قدرت این دو خودرو حجم قابلتوجهی به شمار میرود اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که اوراکان با ۷۰۳ کیلوگرم وزن کمتر، بسیار سبکتر X3 M است.
این دو خودرو در دو کلاس کاملا جداگانه و نامربوط قرار میگیرند، در مجموعهای درگهای ایستاده و درحال حرکت به رقابت پرداختند. لامبورگینی کوچک (چه از لحاظ ابعاد، قدرت و…) موفق شد تا با وجود پرتابهای آغازین سهمگین بیامو X3 M، از آن پیشی بگیرد. X3 M نخستین مسابقه درگ را پیروز شد اما اوراکان پرفورمانته، شکستش را در مسابقات بعدی جبران کرد.
دستگاههای اندازهگیری موجود در این مسابقه شتاب اولیه لامبورگینی اوراکان پرفورمانته را برابر ۲.۵۹ ثانیه اندازه گرفتند که رقمی نزدیک به صفرتاصد بوگاتی ویرون است. بیامو X3 M تقویتشده نیز با صفرتاصد ۲.۶۹ ثانیهاش پابهپای اوراکان حرکت میکرد. چنین شتابی برای یک شاسیبلند دو تنی واقعا تحسین برانگیز محسوب میشود. X3 میتواند به لطف بهبودهای ایجادشده در موتورش، مسافت یکچهارم مایل (۴۰۰ متر) را نهایتا با حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت و تنها درعرض ۱۰.۶۱ ثانیه بپیماید.
شاهین
۱۸ آذر ۱۴۰۱صدای بی ام و چقدر رو مخه
انگار منبع 906 پرایدی روش بستن
m6
۱۹ آذر ۱۴۰۱مشخصه پراید داری با همون منبع 906
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱درگ اولی هم که لامبور باخت واسه این این بود که دیر تر از اون راه افتاد وگرنه آنقدر نمیتونست ازش فاصله بگیره 🙌
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱هوراکان هم ۶۴۰اسبه نه۵۴۰ پدال جان
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱صفر تا صد لامبور رو فقط تو جدول نگا کنید 🤣
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱دیگه سری ترین هوراکان ساخته شده است 🥰
Amirreza.M
۱۸ آذر ۱۴۰۱حتی اگه از لامبورگینی سریع تر میشد هم باید بگم که از تیون خوشم نمیاد و لامبورگینی انتخابم بود
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱🏆
امیررضا
۱۸ آذر ۱۴۰۱پرفورمانته مگه ۶۳۱ اسب بخار نداشت؟ اینجا گفتین ۵۴۰؟؟
F
۱۸ آذر ۱۴۰۱یعنی هوراکان پرفورمانته از اونتادور SVJ سریع تره؟
چون اینجا زده بی ام و باخته و از طرفی هم تایمش 10.6 بوده از اون طرف هم هوراکان بی ام و رو زده که پس سریع تره از طرفی تو پست درگ اونتادور و کیا ev گفته اونتادور درگو 10.9 رفته.
عجیبه نه؟
R
۱۸ آذر ۱۴۰۱نه تایم هوراکان ۱۰.۶ عه که اینجا درست زدن تایم svj ۱۰.۳ عه که اونجا بالاترزدن بستگی به شرابط داره
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱تو 1/4مایل بخاطر وزن کمتر و دو کلاچه بودنش سری تره
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱تو 1/4مایل هوراکان بخواطر وزن کمتر سری تره ،svjهم تو 10/4 ثانیه ۱/۴مایل رو میره
جکس
۱۸ آذر ۱۴۰۱تصحیح کنید پرفومانته ۶۴۰ اسب قدرت موتورشه
شاگرد2
۱۸ آذر ۱۴۰۱لامبورگینی به خوردرویی شکست خورده تبدیل شده
فراری هم به خودرویی فراموش شده تبدیل شده
پوریا چالش
۱ دی ۱۴۰۱😂😂
سهیل
۱۸ آذر ۱۴۰۱پراید هم از لامبو سریعتره😂😂😂😂
Sobhan
۲۲ آذر ۱۴۰۱با تیون کردن منظورته دیگه 😂
Reza Waffen SS
۱۸ آذر ۱۴۰۱هیچوقت از تیون خوشم نیومد