آیا جگوار F-Pace SVR با ۵۵۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ میتواند حریف رقبای آلمانی ضعیفتر ولی پیشرفتهتر شود؟
هر سه خودروی این مسابقه از شاسیبلندهای کامپکت لوکس هستند که در نسخههای اسپرت به میدان آمدهاند ولی زیر کاپوتها تفاوتهای بزرگی دیده میشود. یکی از رقبای جگوار در این مسابقه، نسل چهارم بامو X3 است که در تابستان ۲۰۲۴ با طراحی بحثبرانگیزی معرفی شد. ازآنجاییکه در نسل کنونی X3 خبری از نسخهٔ M نخواهد بود، عنوان پرچمدار و قویترین عضو این خانواده به مدل M50 میرسد که به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی تک توربوی B58 با سیستم هیبریدی خفیف مجهز است. این موتور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
رقیب اصلی شاسیبلند باواریاییها یعنی مرسدس GLC43 هم در سمت دیگر میدان حضور دارد. پیشرانهٔ این خودرو حتی از X3 هم کوچکتر است زیرا در نسل دوم GLC خبری از موتورهای شش یا هشت سیلندر نیست و همهچیز در پیشرانههای چهار سیلندر خلاصه میشود. در نسخهٔ اسپرت GLC43 از یک موتور ۲ لیتری با توربوشارژر مجهز به موتور برقی استفاده شده است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این در حالی است که جگوار برخلاف رقبای آلمانی، از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ سنتی استفاده میکند که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و بسیار از X3 و GLC قویتر است.
در این ویدئو، ابتدا مرسدس و بامو در برابر هم قرار میگیرند و برنده به مصاف جگوار میرود. بین این دو شاسیبلند اسپرت آلمانی دو مسابقهٔ رولینگ و دو درگ از حالت ایستاده برگزار میشود که در هر چهار مسابقه شکست نصیب مرسدس میشود زیرا پیشرانهٔ چهار سیلندر نمیتواند با گشتاور بالا و قدرت موتور شش سیلندر بامو که احتمالاً کمتر از واقعیت اعلام شده رقابت کند. بااینحال، مهم نیست که X3 M50 چقدر اسب بخار زیر کاپوت خود پنهان کرده زیرا هرچند هم که باشد، هنوز برای مغلوب کردن جگوار کافی نیست و F-Pace با وجود وزن سنگینتر، پیروز میشود.
مقایسه مشخصات فنی
جگوار F-Pace SVR | بامو X3 M50 | مرسدس GLC43 | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۸۰ کیلوگرم | ۲۰۶۵ کیلوگرم | ۲۰۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۹۳,۱۷۵ دلار | ۶۵,۲۷۵ دلار | ۶۸,۱۵۰ دلار |
۷ بهمن ۱۴۰۳مرسدس از همشون بهتره
Arash2009
۷ بهمن ۱۴۰۳قطعا جگوار
موتور سوپرشارژر v8
پیام
۷ بهمن ۱۴۰۳فقط بنز
Iman 007
۷ بهمن ۱۴۰۳چقدر چراغ جلوی بی ام و خوشگله و لی عقبش زشت بنز به نظرم قشنگ تره ولی ازهمه خوشگل تر جگواره
صامورایی
۷ بهمن ۱۴۰۳کجاش قشنگه. شبیه تیگو ۸ عه
آرمان
۸ بهمن ۱۴۰۳هرچند سلیقه آدم ها متفاوت هست و ظاهر خودرو یک چیز سلیقه ای هستش ولی با احترام به نظر شما،اولین نفری هستید که من دیدم از طراحی جلوی بی ام و های جدید تعریف کردید،واقعا نسبت به مدلهای قبل از ۲۰۱۹
بسیار زشت و بدترکیب و چینی طور شده
مرسدس هم به نظر من بسیار قیافه ضعیفتر و معمولی و غیر همگن با مرسدس های قبل ۲۰۱۸ داره،شخصا اصلا دوست ندارم
Bentley
۷ بهمن ۱۴۰۳چقدر این بی ام و زشته حالم بهم خورد .مخصوصا جلوش افتضاحه
صامورایی
۷ بهمن ۱۴۰۳از روی مشخصات هم معلومه درگ کاملا یکطرفه ست.
Mosafer
۷ بهمن ۱۴۰۳جگوار بدرد موزه تاریخ میخوره
Saeed Jame
۷ بهمن ۱۴۰۳گندت بزنن بی ام و
گند زدی تو کل ماشینات
باباپنجلی
۷ بهمن ۱۴۰۳طراحان بی ام و باید هر سال نوبل بی سلیقگی رو برای این طراحی های زشت دریافت کنند.اگر می تونستم کارزاری برای توقف این بدسلیقگی را می انداختم.البته کاش یکی دوتا ازین مدیران بی ام و رو تروریست های بین المللی گوشمالی می داد.
Saeed Jame
۷ بهمن ۱۴۰۳مدل 2018 و 2016 با اینکه قدیمی ترن چقدر زیباترن اخه
گند زدی ناموسا
Mr Tiger
۷ بهمن ۱۴۰۳قیمت و عملکرد بی ام و رو ببینید و ایمان بیارید که چرا پرفروش ترین ماشین لوکس دنیا متعلق به بیمره… موتور b58 سنگ محک تمام ۶ سیلندرهای پر تیراژ حال حاضره… تا ۱۰ سال دیگه قشنگ جواب گوعه
فیات مولتیپلا
۸ بهمن ۱۴۰۳پرفروش ترین کلاس L مگه w126 نبود
M power
۸ بهمن ۱۴۰۳بیمر اول بشی اخر بشی دوستت داریم
علی
۸ بهمن ۱۴۰۳مرسدس مثل همیشه باشکوه و باکلاس
جگوار زیبایی بی انتها چقدر خوشگله
بی ام و عملکرد عالی
هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن