همهمان کمابیش بر این امر واقفیم که یک خودروی لوکس باید از ویژگیهای همچون زیبایی، راحتی، ایمنی بالا و پیشرانهای کارآمد و…برخوردار باشد؛ اما زمانی فرا میرسد که چند گزینه متفاوت ولی در عین حال نزدیک به هم، پیش روی ماست که انتخاب را سخت و گزینش مطلوب را دشوارتر میسازد. در این لحظات است که باید اولویتها و خواستههایمان را دقیقاً مشخص نماییم و ببینیم که کدام ویژگی در یک خودروست که بیشتر مورد پسند ماست، آیا این تنها آرم و نشان و یا سابقه آن است که ما را بهتر راضی میکند و یا راحتی و یا حتی کم استهلاک بودنش و …
خلاصه بررسی
کل امتیاز: ۴ از ۵
این خودرو بر مبنای پلت فرم به کار رفته در بامو سری ۳ تکوین یافته است و در حال حاضر هم در نسل دوم خود ارائه میشود. بامو X3 یک اس یو وی جمعوجور است که توسط برندی آلمانی تولید میشود.
با توجه به چراغهای ظریف و شیک افقی به کار رفته در جلوی این خودرو، گونههای استخوانی برآمده توسط مه شکنهای جلو و همچنین جلوپنجره مشبکی که امضای کلیهای شکل بامو را بر پیشانی خویش حمل میکند، میتوان گفت که نمای ظاهری بامو X3 مدل ۲۰۱۵ تااندازهای شیک و باب روز است. سبک کلاسیکی که بامو در خودروهای خود به کار میگیرد، در نمای پشتی این خودرو نیز قابل مشاهده است. خطوط حاصل از این متد، از لامپهای LED به کار رفته در عقب این خودرو شروع شده و پس از عبور از دربهای عقب آن، امتداد یافته و نواحی کناری خودرو را هم در بر میگیرد. کابین
سرتاسر کابین این خودرو را پوششی نقرهای رنگ به همراه پلاستیک مشکی پیانو و همچنین تریم های چوبی و نیز چرمی نرم فرا گرفته است. یک صفحه نمایشگر لمسی چندرسانهای (MULTI MEDIA) در میانه داشبورد آن جای گرفته و به دنبالش نیز کانالهای سیستم تهویه مطبوع و تنظیمکنندههای آن قرار دارند؛ علاوه بر آن، یک دستگاه پخش CD نیز با ظرافت و دقت هر چه تمامتر در کنسول میانی آن نصب شده است، تمامی این موارد در کنار یکدیگر اسباب جذابیت و گیرایی بیش از پیش این کابین را فراهم نموده است. در بخش پشتی این خودرو ۹۹۳ میلیمتر فضا برای سر سرنشینان و همچنین ۹۳۵ میلیمتر فضا هم برای قرارگیری پاهای آنان وجود دارد. در مجموع، بامو X3 قادر است که سه سرنشین را با زحمت در صندلیهای عقب خویش جای دهد. اما کاربردی بودن این خودرو همین جا خاتمه نمییابد زیرا این خودرو از گنجایش فضای باری معادل ۷۸۲ لیتر در پشت صندلیهای عقب خویش برخوردار است و چنانچه صندلیهای ردیف ۲ آن نیز خوابانده شوند این عدد به ۱۷۹۲ لیتر افزایش مییابد. مهندسی
خودروی بامو X3 به سامانه «کنترل نوسانات پویا» یا همان DDC یا (DYNAMIC DAMPING CONTROL ) مجهز است. این سیستم با بهرهگیری از اطلاعات جمعآوریشده توسط سانسورهایی که در اطراف فرمان این خودرو جای دارند، وضعیت جاده را دائماً ارزیابی نموده و موجبات پایداری بیشتر بدنه را در مقابل نیروهای جانبی و یا هنگام پیچش ناگهانی فرمان در سرعتهای بالا، فراهم میآورد. همچنین با یک تلنگر کوچک به کلیدی که نزدیک دستهدنده قرار دارد میتوان حالت COMFORT (راحت) رانندگی را به حالت SPORT (اسپرت) و از آنجا به SPORT + (اسپرت پلاس) تغییر داد، در صورت قرارگیری در این وضعیت نیز، تنظیمات متعددی در این خودرو صورت میگیرد که از جمله آنها میتوان به واکنش سریعتر پیشرانه، تعویض سریعتر دندهها و نیز سفتترین شدن سیستم تعلیق آن، اشاره نمود.
توضیح: راننده در این خودرو میتواند ۴ حالت متفاوت ECO (اقتصادی)،COMFORT (راحت)، SPORT (اسپرت) و نیز SPORT+ (اسپرت پلاس) را برای رانندگی برگزیند. آنچه در این خودرو ارائه میشود
با توجه به این که پیشرانههای به کار رفته در بامو X3 تاکنون ۶ بار جایزه سال موتوری را از آن خود نمودهاند، بامو نه تنها تصمیم گرفته است که از این پیشرانههای برنده در این مدل استفاده کند بلکه گامی هم فراتر نهاده و آن نیز تجهیز موتورهای چهار سیلندر به سیستمهای همچون توئین توربو و نیز تزریق مستقیم سوخت است. پیشرانه ۴ سیلندر نصب شده در مدل X3 XDRIVE 20I تنها توانی معادل ۱۸۴ اسببخار را تولید میکند و شتاب صفر تا صد نهچندان چشمگیری، معادل ۸.۳ ثانیه را به این خودرو میبخشد. بااینحال، موتور به کار رفته در مدل XDRIVE 35I توانی معادل ۳۰۶ بخار و گشتاوری برابر با ۴۰۰ نیوتنمتر را، با همیاری یک گیربکس ۸ سرعته خودکار، برای این خودرو به ارمغان میآورد.
جمعبندی نهایی
بامو X3 یک خودروی جذاب و گیراست و از این روی کاملاً دشوار است که عیب و نقصی را در آن یافت. به گمان ما، بیشترین نکته منفیای که این خودرو را تهدید میکند بهای سنگین آن است.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طرح خارجی خودرو
فضای بار
کیفیت کابین
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بهای بالای خودرو
مشخصات فنی
مدل 20i
توان: ۱۸۴ اسببخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۷۰ نیوتنمتر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در حومه شهر: ۸.۴ الی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷ الی ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
مدل 28i (تقریباً بیشتر نمونههای وارد شده به ایران از این مدل هستند)
توان: ۲۴۵ اسببخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۵۰ نیوتنمتر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در حومه شهر: ۹.۱ الی ۹.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی:۷.۳ الی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده با هوا
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۴۸/۲۰۹۸/۱۶۶۱ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۸۱۰ میلیمتر
حجم باک بنزین: ۶۷ لیتر
وزن: ۱۸۲۰ الی ۱۸۸۰ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۴۵/۵۰ R 18 (مدلهای 28i و 35i)
ایمنی
این خودرو در موسسه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) تحت آزمون متعددی قرار گرفت و در تمامی بخشها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری) و نیز حفاظت از سر و صندلیها بالاترین امتیاز یا همان نمره خوب (GOOD) را کسب نمود.
8 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل خودرو در هنگام پایین آمدن از تپهها HDC (HILL DESCENT CONTROL)
سیستم ضد لغزش ASR
سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر حرکت LANE DEPARTURE WARNING
سیستم هشداردهنده تعویض خط LANE CHANGE WARNING DETECTS
سیستم کمک پارک PARK ASSISTANT
ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف
و…
تجهیزات رفاهی (مدلهای فول عرضه شده در امارات)
سیستم هدایت IDRIVE برای کنترل ادوات خودرو و پد لمسی مربوطه – سیستم نایت ویژن – سقف پانورامیک به همراه سانروف ۴ حالته – کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حفظ فاصله با خودروهای مقابل – دوربین ۳۶۰ درجه برای رصد محیط اطراف خودرو – استراحتگاه دست جلو – صفحه نمایشگر لمسی با ابعاد ۶.۵ و ۸.۸ اینچ – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – کانالهای تهویه در کنسول میانی (برای سرنشینان عقب) – سوکت برقی 12V – دکمه استارت – دوربین دید عقب – سنسورهای پارک جلو و عقب – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – کامپیوتر سفری – چراغهای جلو (LED تطبیقی) – چراغهای عقب LED – شیشه شور چراغهای جلو – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث + موبایل + اسمارت فون – سیستم بخار زدای شیشه عقب – آینه برقی تاشو به همراه گرمکن – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوای داخل کابین – سنسور باران – گرمکن صندلی با قابلیت تنظیم گودی کمر – سیستم صوتی HARMAN KARDONE (هارمن کاردن) با آمپلیفایر دیجیتالی به همراه ۱۶ بلندگو و با قدرت خروجی ۶۰۰ W – سیستم ناوبری حرفهای – گرمکن فرمان – آینههای الکتروکرومیک داخل و خارج خودرو به همراه حافظه و….
قیمت
در ایران: ۴۵۳.۶ میلیون تومان (نمونه 28i مجهز به کیت M)
در امارات: ۲۳۵,۰۰۰ درهم (نمونه 20i XDRIVE)
255,۰۰۰ درهم (نمونه 28i XDRIVE)
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴نکته منفی : بهای خودرو :))))
یعنی طرف هرچی زور زده یه چیز بد تو این ماشین پیدا کنه موفق نشده برای اینکه اون قسمت از مقاله خالی نمونه قیمت رو نوشته
این ماشین تو رنکینگ کار اند درایور دوم هست و بعد غولی به اسم پورشه ماکان بهترین ماشین گروه خودش هست
بنتلی
۱۱ تیر ۱۳۹۴خیلی چهرش بهتر شده،از نظر تجهیزات وکیفیت هم مثل همیشه عالیه،دوستان چرخاش چ سایزی هستند؟ب نظرم یکم کوچیکن،ی سوال دیگه هم داشتم،عرض خودرو رو اشتباه ننوشتن؟
sajad
۱۱ تیر ۱۳۹۴سایز رینگ های کیت m رینگه 20 هست و سایز رینگ های 18 و 19 برای کیت xline هست! که این ماشین کیت xline است
Jon Snow
۱۱ تیر ۱۳۹۴در ایران: 453.6 میلیون تومان (نمونه 28i مجهز به کیت M)
یه آه بلند با هم بکشیم !!
sajad
۱۱ تیر ۱۳۹۴آقا من وراکروز دارم میخام عوضش کنم! و تصمیم گرفتم bmw بخرم و یا bmw x3 یا bmw x4 رو انتخاب کردم بنظرتون x3 روان تر وشتاب بهتری داره یا x4????! ممنون از همه
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴فازت چیه تو همه مقاله اومدی اعلام کردی من فلان دارم میخوام فلان بگیرم؟؟
باشه بابا فهمیدیم تو هم ماشین خارجکی داری :))))))))))
sajad
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز ! من برا پز دادن که نظرات بقیرو نمیخام ! میخام تکلیف خودمو روشن کنم و با اطلاعات کامل خودروم رو بخرم! قصد جسارتی ندارما اگه شما نمیخوای نظر نده ! ممنون از لطفت
ارمان
۱۲ تیر ۱۳۹۴سجاد عزیز هر دو ماشین از امکانات پلتفرم موتور و تجهیزات داخلی یکسان بهره میبرن پس کاملا سلیقه ایه و با ید به جیبت نگاه کنی
اگر خانواده هستید و پدر یا مادر (منظور افراد مسن تر هست ) به نظر X3 مناسب تره و بر عکس X4 تینیجری تر و البته خاص تر هست
البته این نظر من هست امید وارم کمک کرده باشم.
Mahdi
۱۱ تیر ۱۳۹۴سجاد جان برو سایت bama.ir اونجا اطلاعات ماشینی هرچی بخوای هست
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۱ تیر ۱۳۹۴داداش قیافه رو نگاه کن با هرکدوم که حال کردی
reza
۱۲ تیر ۱۳۹۴منم الانترا دارم میخوام ۳۲۰ بگیرم بنظرتون شتاب کدوم بیشتره؟:))))
متین
۱۲ تیر ۱۳۹۴آقا سجاد قبول دارم شما میخوای ماشین بگیری و باید مشورت کنی ولی یه مقدار شما هم رعایت کن … والا همه میخوان کمک کنن ولی اینکه شما توی بیشتر مقاله ها بیاین … نمیدونم منظورمو گرفتین یا نه ؟؟؟ …
milad
۱۷ خرداد ۱۳۹۶سجادجان هردو برپایه ی یک پلتفرم هستن x4چابک تر وفضای کوچکتر x3یکم کند تر ولی فضای بهتر وهمینطور x3پانامرومیک وفضای صندوق وصندلی عقب خیلی بیشتری داره برای مسافرت حرف نداره بهت پیشنهاد میکنم x3بخر ما تازه خریدیم ولی خیلی تحقیق کردیم والانم خیلی راضی هستیم
خاوری
۱۱ تیر ۱۳۹۴ولاه نازاره
bee
۱۱ تیر ۱۳۹۴چند بار اومدم نظر بدم ولی بعد پشیمون شدم
ولی دیگه حالم داره از چیدمان سایت بهم میخوره!
اینجوری باشه دیگه نمیام چون فقط اعصاب خورد کنیه
اون از نوار ابزار بالا که خودم هیچ وقت ازش استفاده نکردم و نمیدونم چرا باید یکسره تو چشم باشه!؟
و اون تبلیغ مثلث شکل که دیگه کار رو خراب تر کرده,دو خط مطلب میخوای بخونی باید تند تند اسکرول کنی!
عکس ها هم که موس میره روش مات میشه! چرا خب!؟ دلیل منطقی دارید!؟ میشه جلوه های زیباتری هم به کار برد مثل ی ذره بزرگ شدن عکس تا چشم رو اذیت نکنه تغییر نور
Elring-aventador
۱۱ تیر ۱۳۹۴داداش به نظرت بهتر نیست کمی […]
چیدمان سایت هیچ اشکالی نداره
بعدشم همچین میگی نمیام که انگار چی …
مگه سایت به برکت وجود شما برجاست
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۴یخورده تند حرف زد ولی بی ادبیه خاصی نکرد دوستون، بعضی دوستان تو پست های مقایسه ای به هم فحش میدن شما به این بنده خدا گیر دادی؟
متین
۱۲ تیر ۱۳۹۴دفعه بعد مدیران وب سایت پدال از نظرات گوهر بار و پر از ارزش شما برای تغییرات وب سایت استفاده خواهند کرد !!!
با تشکر … !!!!!!!!!!
رضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴آقا این ب ام و کی میخاد دست از سر این نشان دهنده هاش برداره!؟
10 ساله از همین یه مدل استفاده میکنه یعنی یکی نیست بهشون بگه فونتها و شکل های جذاب تری هم وجود داره
samurai
۱۲ تیر ۱۳۹۴خز و تکراریو بی کیفیت مثل بقیه هموطناش
این نظرم مثل بقیه نظرام میدونم پاک میشه
کورش
۱۲ تیر ۱۳۹۴:)))))))))))))))
ایشون از جمله افرادی هست که فک میکنه یک سامورایی با 4 تا ژست خنده دار و مدل موی مضحک و دو تا حرکت کاراته و اینا میتونه چیزهایی مثل tiger tank و یا اسلحه gustav رو شکست بده
متین
۱۲ تیر ۱۳۹۴کوروش جان ولش کن ، بزار تو حال خودش باشه … ایشون رو خدا زده …
متین
۱۲ تیر ۱۳۹۴آقا سامورایی جان به نظر شخص والا مقام و بزرگ شما چه ماشینی خز و تکراری نیست؟
آخه میخوام بدونم … شما به اصالت میگی خز و تکراری … هر مدل بی ام دبلیو یا مرسدس یا آئودی رو که پدال میزاره میگی تکراری و خزه … آخه عزیز من شما که فرق اصالت طراحی رو با کپی کاری بلد نیستی چرا به خودت اجازه میدی که وارد سایت پدال شی … ایکس سه بی ام دبلیو رو انتخاب کنی و هر چی از دهن شما میاد بیرون بگی؟
اصن مگه داریم ؟ مگه میشه ؟ شما داری به یه ماشین با اصالت میگی خز و تکراری … البته یادمون نرفته همین چن روز پیش اومدین همین کلمات رو بکار بردین اونم تو مطلب مرسدس ای ام جی – جی تی اس … فک کنم این سی و هشتا دیدگاهی که دارین این طوریه :
“خز و تکراری”
“خیلی خز و تکراری ”
“خیلی خیلی خز و تکراری ”
“تکراری و خز ”
“تکراری و خیلی خز ”
.
.
.
واقعا براتون متاسفم …
milad
۱۷ خرداد ۱۳۹۶برادر سامورایی باز تمام سامورایی ها از نظر طراحی وامکانات مشکل دارن(منظور زشتن)فقط یه لکسوس رو دارین اونم فقط قیافه داره همیشه کارایی آلمانی ها ازش بیشتر بودن اگر nxداشتی یا فامیل هات داشتن فکر کردی از x3بهتره توی جاده چالوس باهات درگ میندازم ببینم هندلینگ وشتاب عروسک ژاپنی چقدره?
متین
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام …
چند بار میخواستم نظر بدم ولی چون با یکی از دوستان که از قضا تو پدال هم حضور داره سر این برند و مرسدس بگو مگو داریم با خودم گفتم کامنت نمیذارم … ولی حالا کامنتمو میزارم (الکی مثلا اونم نمیبینه !!!! )… بگذریم ! … این ماشین واقعا زیباست … مخصوصا با چراغ هاش که با چسبیدنشون به جلو پنجره زیباتر هم شدن … همه چیز خوب چیده شده مخصوصا در داشبورد (با اینکه نوع داشبورد سنتیه ) … واقعا بعد از ایکس شش زیبا ترین بی ام دبلیو (از دید بنده) بوده … ولی یه مشکلی با نسخه 20i این ماشین دارم … این که یکم قدرتش کمه … اگه بیشتر بود بهتر بود ! …
شب خوش …
AHMADREZA
۱۲ تیر ۱۳۹۴ماشینه خوبیه
شایان
۱۲ تیر ۱۳۹۴واقعا این کاربر سامورایی کار ما آلمانی دوستان و راحت میکنه هههه خیلی باحاله دمت گرم با همین فرمون برو تو مثل واکسنی برای ما
سعید
۱۲ تیر ۱۳۹۴((بامو با وارداتی نزدیک به 4 هزار دستگاه مقام نخست را از آن خود نموده است. این امر نیز بهتنهایی گواه روشنی ست از گرایش و اقبال بیشتر قشر فرادست جامعهمان به این برند ژرمنی (در قیاس با همتایانش))
دلیل واردات بیشتر بی ام و فقط گرایش بیشتر نیست،چون یکی از دلایلش عملکرد بهتر نمایندگیش نسبت به رقیباشه،شرکت ستاره ایران که نماینده بنزه کلا خوابه و عملکرد بسیار ضعیفی داره،سالی یه اطلاعیه فروش میده:فروش 2 دستگاه E250، همین.آئودی هم فکرکنم اصلا نمایندگی نداره!
محمد
۱۲ تیر ۱۳۹۴هه نکات مثبت رو:
طرح خارجی خودرو
فضای بار
کیفیت کابین
یعنی این برند با این همه یالو کوپال توی این مدل،نکات مثبتش همینا بود؟؟؟؟
نرمی؟؟؟کیفیت؟؟؟تکنولوژی؟؟؟و…؟؟؟؟
تازه خیلی تابلو هست که توی یه ماشین لوکس داشبوردش از پلاستیکه…
کلا آلمانی ها همینن…
Fsport
۱۲ تیر ۱۳۹۴جالبیش اینجاست یه یه خودروی آلمانی تو ایران پیدا نمیشه که تولید آلمان باشه…خیلی ضایع است..
milad
۱۷ خرداد ۱۳۹۶جالبش اینجاست که با همین طراحی همیشه از لکسوس fsport (پیست فوجیما)بهترن چه هندلینگ چه شتاب چه فروش واصالت هیچ سایتی توی دنیا لکسوس nx رو بهتر از x3 نمیدونه وx3رو همه چی تمام میدونن
amir
۱۲ تیر ۱۳۹۴در اینکه یکی از کم نقص ترین و بهترینای کلاس خودشه شکی نیست ولی تنها چیزی که به دلم نمیشینه اینه که طراحیش برای منه جوون اونقدرام جذاب و خاص نیس یجورایی دیگه چندینو چند ساله همگی دیگه کاملا به دیدن چنین شکلو شمایلی از بی ام دبلیو عادت کردیم امیدوارم یه زبان جدید طراحی ایجاد کنه.هرچقدرم خوب باشه بهرحال دنیا از کمی تغییر مثبت تو چهره ماشین بدون شک استقبال خواهد کرد.
Archi KHAN
۱۳ تیر ۱۳۹۴بی ام و عالیه
و همین بس که عشق بیشتره جوونای ایرانه….
Mercedes-Benz
۲۲ تیر ۱۳۹۴نمای جلوش عالیه ولی پشتش رو خیلی زیبا طراحی نکردن ولی بازم خوبه.