محصولات بامو چه سدان و چه شاسیبلند، در مسابقات درگ عملکرد بسیار خوبی دارند و در اکثر موارد میتوان روی پیروزی یک بامو M مدرن در ۴۰۰ متر شرط بست اما اگر یکی از رقبا سبکتر باشد و دیگری قدرت بیشتری داشته باشد چه؟ پاسخ این سؤال را در این درگ میبینیم که یک بامو X4 M کامپتیشن را در برابر آلفارومئو استلویو کوادریفولیو و مازراتی لوانته مودنا S قرار گرفته است.
نگاهی به جدول مشخصات نشان میدهد که هر سه خودرو از دو توربوشارژر، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار هستند اما درحالیکه پیشرانهٔ بامو شش سیلندر خطی و از آلفا V6 است، مازراتی از موتور V8 استفاده میکند. قدرت استلویو و X4 M برابر است اما لوانته هم در قدرت و هم در گشتاور نسبت به آنها برتری دارد. موتور هشت سیلندر مازراتی که در اصل ساخت فراری است، ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این رقم برای موتور V6 آلفا ۶۰۰ نیوتن متر و برای بامو ۶۵۰ نیوتن متر است. بااینحال، قویترین عضو جمع با وزن ۲۱۷۰ کیلوگرمی از همه سنگینتر است. این کراساوور ایتالیایی ۱۰۴ کیلوگرم از بامو و ۲۱۳ کیلوگرم از آلفارومئو وزن بیشتری دارد.
البته صرفاً از روی اعداد و ارقام در جدول مشخصات نمیتوان برندهٔ مسابقات درگ را مشخص کرد زیرا عوامل دیگری مثل واکنش راننده و عملکرد گیربکس هم در این موضوع دخیل خواهد بود. به همین دلیل، در دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون، بامو تقریباً بدون مشکل دو رقیب ایتالیایی را مغلوب کرد اما نتیجه در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت متفاوت بود. در اینجا X4 آخر شد و پیروزی به آلفارومئو رسید. در رولینگ بعدی از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اما بازهم کراساوور باواریاییها زودتر از بقیه به خط پایان رسید.
مقایسه مشخصات فنی
بامو X4 M کامپتیشن | آلفارومئو استلویو QV | مازراتی لوانته مودنا S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۶۶ کیلوگرم | ۱۹۵۶ کیلوگرم | ۲۱۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۴,۳۹۵ دلار | ۸۷,۷۷۰ دلار | ۱۱۶,۸۹۵ دلار |
Reza Waffen SS
۲۹ آبان ۱۴۰۱یکی از اصلی ترین دلایل شکست مازراتی لوانته تو بازار همین قیمت گزافش نسبت به رقبای قدرش بود
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۱مازراتی را به خاطر موتور فراری اش به اون دوتا ترجیح میدم بعد آلفا انتخابم هست و در نهایت بی ام و
محمدهادی
۲۹ آبان ۱۴۰۱بی ام و همیشه باید پیروز باشه😄😄✌️✌️
محمدهادی
۲۹ آبان ۱۴۰۱دیگه اصلن ربطیم به قدرت و وزن نداره
کلا دیگه قوانین فیزیک به بی ام و قول دادن همیشه برنده باشه
خخخخ
DoctoR
۲۹ آبان ۱۴۰۱با این کلاس حال نمیکنم حقیقتش درگ برام کسل کننده بود و ادامشو ندیدم 20/30هزار دلار بذاری روی پول مازراتی و با خرید اسکلید و از 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ لذت ببری
phonix
۲۹ آبان ۱۴۰۱یعنی بگیری اینی که الفا رو اینطور کرده رو بکشی
این چیه؟
یه چیزی تو ایستا دیدی صرفا
اگ ر ظاهر براتون مهمه الفا اگر نه بی ام وه هرچند که مشکلی با ظاهرش ندارم
Royal Driver UK 70
۲۹ آبان ۱۴۰۱لوانته و استلویو عشقن
Arshia m3csl
۲۹ آبان ۱۴۰۱الفارومئو انتخابمه واقعا زیباست و جزو معدود کراس اوور هایی هست که دوستش دارم و واقعا لوکسه و طراحیش خوبه و موتورش هم خیلی قویه واقعا الفارومئو استلویو کوادروفولیو عالیه😍👌🏽
یاسان
۲۹ آبان ۱۴۰۱نمی دونم چرا ولی حس می کنم اولش اومدن بی ام و رو تحقیر کردن که صدای خیلی ضایعی داره و اصلا اسپرت نیست ولی بعدش بی ام و اونارو تحقیر کرد
Just toyota
۲۹ آبان ۱۴۰۱مازاراتی واقعا قیمتش غیر منطقی زیاد هست مگه کسی فن مازاراتی باشه که سمت این ماشین بره ، ولی آلفا خیلی دوست داشتنی هست و صداش واقعا با روح و روان بازی میکنه تو پیست هم به خاطر هندلینگ معرکه ای که داره عملکردش خیلی خوب هست ولی تو خط مستقیم اونطور که باید ظاهر نمیشه علتش هم نمیدونم چی هست ، ولی در نهایت میرسیم به الماس این جمع یعنی بیمر دوست داشتنی که خداییش هر وقت وارد سگمنت پرفورمنس میشه سنگ تمام میزاره ، واقعا x4 کامپیتیشن یه suv درونسوز تمام عیار هست که یه پکیج کاملی از : شتاب فوق العاده ، هندلینگ مثال زدنی ، کیفیت ساخت عالی و طراحی جذاب کوپه رو به مشتری هاش هدیه میده و قیمتش از نظر من با توجه به توانایی هایی که تو خط مستقیم و هندلینگ داره خیلی خوبه
m6
۳۰ آبان ۱۴۰۱جایی که نابودگری به نام بیمر باشه بقیه باید تعظیم کنند.
❤BMW❤
۳۰ آبان ۱۴۰۱واقعا داداش
سلطان بیامو
محمد
۲ آذر ۱۴۰۱سلطان بی ام و