شاسیبلندهای بیامو، X6 و X5 با ظاهر جدید و پیشرانههای متنوع از جمله سیستم پلاگین هیبرید تولید میشوند.
نسل جدید پیشرانهی ۳ لیتر با ساختار جالب توجه ۶ سیلندر خطی، روی X6 و X5 نصب خواهد شد. مدل هیبرید ساده (mild-hybrid) با معماری ۴۸ ولت، موتور برقی ۱۲ اسب بخار همراه گشتاور ۱۹۹ نیوتنمتر خواهد داشت تا مجموع قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتنمتر برای X5 و X6 فراهم شود. در مقایسه با مدلهای قبلی، افزایش قدرت ۴۰ اسب بخار و بهبود گشتاور ۶۹ نیوتنمتر وجود خواهد داشت. نسخهی پایه از شاسیبلندهای بی ام و مدل ۲۰۲۴ سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۲ ثانیه دارد که البته چندان متفاوت از قبل نیست.
سری M با کد M60i xDrive مجهز به موتور ۴/۴ لیتر V8 توئین توربوشارژ همراه سیستم هیبرید ۴۸ ولت، ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. این شرایط، ثبت سرعت صد کیلومتر برساعت در زمان ۴/۲ ثانیه را ممکن خواهد کرد.
مدل پلاگین هیبرید X6 و X5، از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ، ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان ۴/۶ ثانیه فراهم شود. این عملکرد فنی، تفاوت چشمگیر با X6 و X5 پلاگین هیبرید ۲۰۲۰ را نشان میدهد؛ چراکه ۰/۸ ثانیه زودتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد.
موتور برقی نصب شده بر X6 و X5 پلاگین هیبرید ۲۰۲۴، به تنهایی ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. جالبتر اینکه در حالت رانندگی اسپرت، موتور برقی میتواند به مدت کوتاه، گشتاور ۴۴۹ نیوتنمتر تولید کند. به همین دلیل شتابگیری سریعتر نسبت به گذشته فراهم شده است.
دیگر تفاوت مهم شاسی بلندهای پلاگین هیبرید بیامو با مدل قبلی، جایگزینی باتری ۲۵/۷ کیلووات ساعت با نمونهی ۱۷/۱ کیلووات ساعت است. سرعت شارژ نیز بیشتر خواهد بود و حدود ۳ ساعت اتصال به برق شهری، باتریها را تکمیل خواهد کرد. X6 و X5 پلاگین هیبرید میتوانند مسافت تقریبی ۶۴ کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کنند.
تمام مدلهای X6 و X5 جدید با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته تولید خواهند شد که عملکرد نرمتر و سریعتر خواهد داشت. ساختار سیستم تعلیق و فنربندی هم، متفاوت از مدلهای گذشته خواهد بود. طراحی بدنه و آیرودینامیک خودروهای نیز بهبودهایی نسبت به قبل دارد.
طراحی X6 و X5 جدید با الهام از iX برقی، چراغهای باریکتر و جلوپنجرهی بزرگتر دارد. مدلهای مجهز به تجهیزات M اگزوزهای دوقلو خواهند داشت. خریدار میتواند برای هرکدام از نسخههای X6 و X5 نورپردازی مخصوص جلوپنجره نیز سفارش دهد. رنگهای خاص با زمینهی آبی و خاکستری نیز به فهرست آپشنها اضافه شدهاند.
در فضای داخلی، صفحهی خمیده با دو نمایشگر ۱۲/۳ و ۱۴/۹ اینچ وجود دارد تا پنل رنگی پشت فرمان و سیستم سرگرمی را تشکیل دهد. نورپردازی ملایم داخل کابین با ۱۵ رنگ قابل انتخاب نیز در تمام مدلهای وجود خواهد داشت.
فناوری خودران با امکان رانندگی بدون دخالت دست، تا نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتر برساعت، فراهم شده است. در این حالت، عملکرد حسگرها و دوربینها از طریق نمایشگرها اطلاعرسانی میشود. کنترل از راه دور با نرم افزار قابل نصب روی گوشی همراه، قابلیت حرکت خودرو به جلو و عقب، از مسافت ۲۰۰ متری ارائه میکند.
ارزانترین مدل X6 و X5 جدید با قیمت ۶۶ و ۶۹ هزار دلار فروخته خواهد شد. نسخههای M از سری M60i xDrive آستانه قیمت ۹۰ و ۹۵ هزار دلار خواهند داشت. طی ماههای آینده، قویترین مدلها با کد X6M و X5M معرفی خواهند شد.
پدرام
۱۹ بهمن ۱۴۰۱خدا رو شکر یک سری از سم های طراحی مثل چراغ دو تکه، جلو پنجره فوق کلیوی🙂 توشون نیست
علی
۱۹ بهمن ۱۴۰۱بعنوان یه فراری فن ، عاشق BMW X5 ورژن موتور ۸ سیلندر تویین توربو هستم ، لامصب پرستیژ از سر و روش میبارید !!! حیف که دیگه ۸ سیلندر را بایگانی کرد بی ام و
مجتبی .
۱۹ بهمن ۱۴۰۱نه دیگه روی سریMهستش
net
۱۹ بهمن ۱۴۰۱چراغ باریک جلو هر دو ماشین کپی چراغ باریک جلو زیبا بی ام و سری ۸ هست.چراغ باریک جلو و جلوپنجره کوچک بی ام و سری ۸ خیلی زیباست.من قبلا در مورد زیبایی چراغ باریک جلو بی ام و سری ۸ خیلی کامنت گذاشتم و بی ام و هم به این نتیجه رسیده که در این دو ماشین از چراغ باریک جلو زیبا بی ام و سری ۸ استفاده کند
net
۱۹ بهمن ۱۴۰۱x5 کراس اور هست و طراحی بیرونی قشنگتر از x7 فول سایز داره.طراحی بیرونی ماشینهای کراس اور کوپه بد هست.اولین بار در سال ۲۰۰۸ بی ام کراس اور کوپه x6 رو تولید و مد کرد و دسته بندی جدیدی در بین ماشینها به وجود اورد به نام کراس اور کوپه
net
۱۹ بهمن ۱۴۰۱x5 سانروف بزرگش که تا صندلی ردیف دوم رفته خوبه و طراحی داخلی خوبه ولی نمیدانم چرا بی ام صفحه نمایش جدید روی داشبورد رو به جای فلت منحنی تولید میکنه اگر صفحه نمایش روی داشبورد فلت بود قشنگتر میشد.اگر x5 دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد به جای اگزوز مستطیلی.طرح چوب مشکی و قهوه ای کنسول و داشبورد هر دو ماشین خیلی بد هست ،طرح چوب کنسول و داشبورد برای همه ماشینها خیلی بد هست.بی ام و برای همه ماشین هایش از این چراغ باریک جلو زیبا سری ۸ استفاده کند خیلی زیبا میشه
net
۱۹ بهمن ۱۴۰۱چراغ عقب x5 به جای قرمز کم رنگ، قرمز پر رنگ زرشکی بود قشنگتر میشد. جلوپنجره x5 به جای رنگ سفید،خاکستری بود قشنگتر میشد. خط سفید نازک اطراف شیشه دربها x5 اگر سرتاسر نازک بود و بالای درب باک بنزین کمی پهن نشده بود قشنگتر میشد
TESLA
۱۹ بهمن ۱۴۰۱برای خودم جالب بود : میدونستید ب ام و های شاسی بلند ( خانواده سری x ) همگی در آمریکا تولید میشن و اصلا در آلمان خط تولید ندارن !! 😳
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ بهمن ۱۴۰۱خیر دوست عزیز
این ماشین ها پرفروش هستند در سطح جهانی و خط مونتاژ کشورهای مختلف دارند، از جمله امریکا و چین و تایلند
نکته جالب اینکه X5 و X6 اصلا در آلمان تولید نمیشن
United States: Spartanburg County, South Carolina (BMW Plant Spartanburg)
China: Dadong, Shenyang (BBA, LWB)
Thailand: Rayong (BMW Manufacturing (Thailand))
Indonesia: Jakarta (Gaya Motor)
India: Chennai (BMW India)
Malaysia: Kulim (Inokom)
Mexico: Toluca
AMANTE
۱۹ بهمن ۱۴۰۱باز خوبه مثل X7 نشدن، طراحی ایش ترکیبی از X1 و X3 است و خوشگل شده ولی از خشن بودن چهره کاسته و الان انگار لبخند ملیح داره و گوگول تر شده.
طراحی داخلی هم به نظرم بجز اون مانتیور یک تکه که به شخصه فقط توی S500 نسل قبل دوست اش داشتم عالی شده.
Amiro
۱۹ بهمن ۱۴۰۱باز هرچی باشه بهتر از تمام برقیه به نظرم
🤍💙🤍💙
Alan.r
۱۹ بهمن ۱۴۰۱طراحیشون نسبت به سری هفت و ایکس هفت خیلی زیباتره ولی طراحی قبلیش قشنگ تر بود
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ بهمن ۱۴۰۱هنوزم میگم نسل اول x6 بهترینش بود.مخصوصا نمای عقب با لاستیکهای لودر مانندش.اشتباه نکنم 315 بود.درست مثل نسل اول cls که بهترینش بود
Reza Waffen SS
۱۹ بهمن ۱۴۰۱بینهایت زیباست 🧡🧡🧡
Hadi
۱۹ بهمن ۱۴۰۱طراحیشون بهتر شده مخصوصا X5 👌🏼
این سبک طراحی بیمر عالیه…
❤BMW❤
۱۹ بهمن ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2023-bmw-x5-14.jpg
شاید این کل چیزی باشه که میخوام
🤩🤩
کیفیت داره از عکس میزنه بیرون
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2023-bmw-x5-10.jpg
عاشق دریچه هوا اش هستم
چه طراحی داخلی داره
واییییی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2023-bmw-x6-8.jpg
خدایا ، ازینا نصیب ما هم بکن
Mercede kaviani
۲۰ بهمن ۱۴۰۱با سلام به دوست عزیز محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
پراکسید هیدروژن 90% با تجزیه بوسیله کاتالیزو به هیدروژن استفادهاز هیدروژن در موتورهای رفت و برگشتی فوزد نونه ازمایشی انرا ساخت
و هم در سلول سوختی روی چون اکسیژن ان خالص است احتیاج به پلاتین در سلول سوختی نیست چون سلول سوخت تحتیاج به پلاتین دارد چون اکسیژن را مجیز می گیرد وحالص نیست برای همین موصوع هم بسار گران است
باتشکر از وقتی که گداشتید ..راهنمای و جواب شما دوست عزیز
باتشکر مجدد مرسده دایانا کاویانی
سپهر
۲۰ بهمن ۱۴۰۱چقدر زیبا