علاقه روزافزون چینیها به خودروهای لوکس باعث شده است جوینت ونچر بی ام و برلیانس اتوموتیو BBA حضور خود در این کشور را پررنگتر کند. کارخانه موجود این جوینت ونچر در دادونگ یعنی جایی که X3 و سری ۵ تولید میشوند گسترش یافته است تا پذیرای یک محصول دیگر شود. ما درباره نسخه طویل شاسیبلند محبوب بی ام و با نام X5 Li صحبت میکنیم.
پس از رونمایی رسمی در ماههای گذشته، نسخه کشیده X5 با پسوند Li روانه خط تولید کارخانه دادونگ شده است. این کارخانه بزرگترین تأسیسات تولید خودروی بی ام و در چین و کل گروه بی ام و محسوب میشود. در واقع یکسوم تمامی خودروهای تولیدی سال پیش بی ام و در شنیانگ تولید شدهاند یعنی جایی که کارخانه تیکسی نیز در آن واقع شده است. این دو کارخانه با یکدیگر بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال پیش تولید کردهاند.
کارخانه دادونگ چقدر وسیع است؟ با مساحت ۹۱۰ هزار مترمربعی، این کارخانه تقریباً به اندازه ۱۲۵ زمین فوتبال است. در این کارخانه بخشهای بدنه، رنگ و پرس به علاوه ساختمان مونتاژ با دو خط تولید وجود دارد. پانلهای خورشیدی با مساحت ۱۷۹ هزار مترمربع نیز باعث تولید بیش از ۲۱ مگاوات انرژی میشوند. BBA همچنین جایگاههای شارژ اضافی را برای استفاده کارکنان دارای خودروهای الکتریکی تدارک دیده است. این کارخانه تنها جایی است که کراس اوور iX3 را تولید میکند.
کارخانه تیکسی هم سری ۱ و ۳ را به همراه کراس اوورهای X1 و X2 تولید میکند. از تابستان سال جاری میلادی، BBA کارخانه لیدیا را نیز راهاندازی خواهد کرد. در این کارخانه جدید سدان i3 برای بازار چین مونتاژ خواهد شد. X5 Li نیز فقط مختص بازار چین است.
بی ام و فاصله بین محوری این شاسیبلند را ۱۳۰ میلیمتر بیشتر کرده است و آن را به ۳۱۰۵ میلیمتر رسانده است که برابر با فاصله بین محوری X7 است. این خودرو در دو نسخه xDrive30Li و xDrive40Li عرضه خواهد شد و بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود خواهد برد. اگرچه اخیراً تصاویر جاسوسی X5 جهانی منتشر شده است اما X5 Li بر اساس نسخه پیش از فیس لیفت بنا شده است.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۴۰۱آمریکا که غَمش نیست اما اروپا به شدت وابسته شده به چین !!!
تا جایی که میدونم و اگر اشتباه نکنم بیشترین صادرات محصولات اروپایی به چین هست و این قدرت دیپلماسی چین را بالا میبرد !
اما از طرفی هم اروپاییها اجازه نمیدهند که هر محصول بُنجُلی از این کشور وارد خاکش شود !!!
مبارکِ چین باشد که بُنجُلهایش را ما میخریم و با پول کسانی چون ایرانی مراکشی آفریقایی بدبخت خاکبرسر فِلاکتزدهی اسیر شده ، برای خودشان bmw سوار میشوند ، چرا که نه ، مبارکشان باد وقتی که حتی تو ایران کسانی را داریم فن چینیها دیگر چه میشود کرد جز این جمله ( نشستهام به در نگاه میکنم ) !
دفاع از خودروهای چینی حق انتخاب نیست ، نوعی خودکشی به حساب میاد و پایین آوردن ارزش انسانی خود ، چرا ؟!
چون داریم از گروگانگیریِ ۸۰ میلیون ایرانی در کشوری فوقعلاده ثروتمند و فقیر دفاع میکنیم با فن محصولات کثافتزدهی چینی که حالا تا یک میلیاردو هفصد هم قیمت میخورد ، ای خاک بر سر ما با خرید خودروهای چینی که خرید شما یعنی دفاع از گروگانگیر اقتصادیِ ما که نَفعش فقط برای چینِ کمونیست ، روسیه و یه مشت مزدور داخلی هست و بَس !!!
دفاع نکنید ، خودتان را بیش از این بیارزش جلوه ندهید !
چین اگر پیشرفت کرده ، برای مردم خودش بوده و مبارکش باد !
چینِ پیشرفت کرده ، دارد توفالههای محصولاتش را به ما میدهد و اگر برای نامهای تجاری خودش ارزش قائل بود ، حداقل اجناس کیفیت بالا که نه بلکه مناسب انسانی بودنش را به کشورهایی چون ایران میداد که مردمش در تحریمترین جای دنیا دارند به در نگاه میکنند !
Avan
۲۸ فروردین ۱۴۰۱خودت را خیلی دست بالا گرفتی.اول اینکه ایران از نظر اقتصادی چندان برای چین مهم نیست و رابطه اش بیشتر سیاسی است چون مبادله چند صد میلیونی برای چین هیچه. از طرفی به خاطر سیاست های مالیاتی ایران حتی خودروی چینی هم سخت وارد و مونتاژ میشه و فروش آن چندانی در ایران ندارند.سوم اینکه چینی ها الان وارد اروپا هم شدن.برند DR اتوموبیل محصولات چری را در ایتالیا مونتاژ میکنه و اتوبوسهای انگلیس byd هستند. قصد دفاع از چین را ندارم و به شخصه کره ای و حتی داچیا را ترجیح میدم، ولی معتقدم حرف بدون مطالعه و از روی تعصب بی ارزش است.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۴۰۱چرا باید خودم را دست بالا بگیرم ، کی باشم که بخوام دست بالا گرفته بِشَم ، همه از خاکیمو بر خاکیم !
چی میگی حاجی ، حالت خوبه ، واقعاً خوبی !!!
چین مُفتی میاد قطعنامهها را وِتو میکنه ، روسیه هم که عاشق چشم و ابروی ما شده احتمالاً !
یا از این وضع موجود نَفع میبری یا واقعاً تو دنیای دیگری زندگی میکنی خبر از این نداری ایران تحت اَمر چین و روسیه میگرده و روزگار میگذراند !
کیانوش
۲۸ فروردین ۱۴۰۱عزیزم بزرگترین بازار خیلی از شرکت های امریکایی هم چین هستش واسه بقیه هم بعد از خود امریکا دومین بازار بزرگشون چیه
کل دنیا به چین وابسته هستش نه فقط اروپا
امریکا و اروپا چون رابطه دوطرفه است باج نمیدن به چین اما امثال ایران و افغانستان فقط ی شکاریم واسه چین
به هیچ اصولی پایبند نیست حزب حاکم چین تا جایی که جا داشته باشه می کنه میبره فرقی هم نمیکنه کی طرفش باشه
محمد
۲۹ فروردین ۱۴۰۱اینجوری هم ک می گی نیست چین توی کل دنیا ب ارائه محصولات کم کیفیت معروفه و آمریکا هم وابستگی شدیدی ب محصولات چینی داره مستندهای خارجیش رو برید نگاه کنید متوجه می شید…البته نه در همه محصولات و کلاها …توی کالاهای رقابتی کیفیتش رو برای بازاریابی بالا می بره
ممد ژانگولر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱هیچی دیگه منتظر کپی این ماشین با نامهای چانگان ، چانگ هینگ چون ، کنگ فای ، مولان ، سین سان چوی و ….الی ماشالله باشید
ممد ژانگولر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱راستی یک برند تازه تاسیس بنام (سی چی لیت) یادم رفته بودم بگم
هر بار میشنوم یاد آهنگ مدرن تاکینگ میوفتم 😂
غ
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ما ماشینهای چینی سوار بشیم چینی ها بی ام دبلیو و فولکس واگن و بهترین برندها😄😄😄😄
Jdm باز
۲۸ فروردین ۱۴۰۱از بس که جمعیت چین زیاده، سعی میکنن با ارائه مدل ها و تریم های مختلف خریدارا رو جذب خودشون کنن
کیانوش
۲۸ فروردین ۱۴۰۱اونجاش که میگه جایگاه شارژ خودرو گذاشتن واسه کارکنایی که خودروی برقی دارن
چی ششد مگه نمیگفتم قشر کارگر چین برده وار زندگی میکنن
خودروی برقی
ما هنوز تو بنزین یورو 2 موندیم حتی دیزلی های مشکل دار ولکس هم با ما نرسید اونا تا برقی رفتن
محمد
۲۹ فروردین ۱۴۰۱چه ربطی داره؟ گفته کارکنان نگفته همشون ماشین دارن
کارخانه با اون عظمت حداقل دویست تا مهندس ارشد که داره شاید منظورش اونان ک ماشین برقی دارن نه همه کارگران،دنبال هر چیزی نباش ک بزنی تو سرت ک بدبختی
Amoo HamiD
۲۸ فروردین ۱۴۰۱“علاقه روزافزون چینیها به خودروهای لوکس باعث شده است جوینت ونچر بی ام و برلیانس اتوموتیو BBA حضور خود در این کشور را پررنگتر کند. ”
آشغال های خودشون رو توی ایران میفروشن و خودشون پورشه و بی ام و و … سوار میشن …
واقعا…
مردم ما آدم نیستن؟! اونا دلشون ماشین روز نمیخواد؟!
بهراد
۲۹ فروردین ۱۴۰۱جالبه اونجا هم تعرفه های عجیب و غریب روی خودروهاشون هست ولی بنز و بی ام و پورشه سوار میشن.
دانگ فنگ و بقیه چینی های داخل ایران ، توی کشور مبدا اصلا مطرح نیستند. به شخصه ترجیح میدم با پول بسترن بی30 ،سوار سراتو 2009 بشم و با پول دیگنیتی ، کادنزا 2011 بخرم.اولی کم خرجه ، دومی برای گشت و گذار و جاده قدرت خوبی داره
هر چقدر چینی ها ارزان باشن با نگاه به زیر خودرو متوجه میشین عوض این ارزان سازی رو چطور از مشتری در می آورند با جلوبندی ضعیف ووو