آیا میخواهید بین قدرت، تسلط و موفقیت ارتباط برقرار کنید. کافیست سوار X6 جدید شوید. خودرویی که بین ساختار یک شاسیبلند و یک کوپه اسپرت، پل زده است و عنوان اولین SUV کوپه، Sports Activity Coupe یا (SAV) را یدک میکشد.
پیش از اینکه مرسدس بنز رقیب آن را با عنوان MLC به بازار بفرستد یا پورشه هم وارد این بازار شود، بامو به تنور خواهد دمید. نسل اول بامو X6 در سال ۲۰۰۸ وارد بازار شد و نسل دوم آن به عنوان مدل ۲۰۱۵ به بازار خواهد آمد. مقایسه پهلو به پهلوی نسل جدید و قدیم، نشان می دهد که ساختار کلی و فرم خاص بدنه حفظ شده است. هنوز بامو بودن خودرو کاملاً واضح است. چراغها، جلوپنجرههای کلیوی شکل، هواکشهای سپر و خطوط بدنه، برجستهتر، قویتر، خشنتر و حجیمتر شدهاند. جلوپنجره آبکاری شده و چراغهای حجم یافته، تناسبی بهتر با هم دارند. بامو در تلاش برای کاهش هزینهها، چراغها، جلوپنجره و درب کاپوت را با مدل X5 یکسان در نظر گرفته و به صورت مشترک استفاده میکند. قوس چرخها، هواکشهای پشت گلگیرهای جلو و هواکشهای سپر جلو همگی با تمرکز بر آئرودینامیک بهتر و کاهش مصرف سوخت اجرا شدهاند. ظرفیت حمل بار کمتر از نسل قبلی است و با وجود خواباندن صندلیهای عقب با نسبت ۴۰/۲۰/۴۰ به ۱۵۲۵ لیتر میرسد. در زیر پوسته X6 میتوان شاسی و انتقال قدرت و نیرومحرکه X5 را یافت. مدل پایه sDrive35i با انتقال نیرو به چرخهای عقب از یک موتور شش سیلندر خطی با توربو شارژر منفرد و حجم ۳.۰ لیتر برخوردار است. نیروی تولیدی آن ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۴۰۶ نیوتن متر میباشد. برای این مدل میتوان سیستم xDrive یا انتقال نیرو به هر چهار چرخ را نیز سفارش داد. این مدل در هر صد کیلومتر ۸.۵ لیتر بنزین مصرف می کند.
در یک پله بالاتر xDrive50i قرار دارد که دارای یک موتور هشت سیلندر V شکا با حجم ۴.۴ لیتر و توربوشارژر دوقلو است. این پیشرانه ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در حالی که شتاب مدل شش سیلندر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ۶ ثانیه است، این زمان در مدل هشت سیلندر و با وجود سیستم انتقال نیروی xDrive به ۴.۳ ثانیه میرسد که بسیار درخور تحسین است. مصرف سوخت این مدل تنها ۹.۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. سه گزینه دیزلی نیز برای X6 جدید در نظر گرفته شده است که از موتورهای شش سیلندر توربو بهره میگیرند. همه مدلهای X6 برای انتقال نیرو به یک گیربکس هشت سرعته با مبدل گشتاور اتوماتیک متکی میباشند.
با وجود استفاده از تجهیزات بیشتر و طول کشیدهتر خودرو، با کمک هود آلومینیومی، منیزیوم و گلگیرهای پلاستیکی و اجزای منیزیومی و استفاده از فولاد مقاومت بالا، در وزن خودرو بین ۱۶ تا ۲۵ کیلوگرم صرفه جویی شده است. خریدارانی که از سیستم تعلیق استاندارد راضی نباشند، میتوانند یک تعلیق بادی با میرایی تطبیقی را سفارش دهند. نسخه M اسپرت هم با پکیج آئرودینامیکی و تنظیمات مختلف برای سیستم تعلیق و کنترل دینامیک رانندگی و فرمان الکترومکانیکی با نسبت متغیر اختیاری، کاملاً چابک، هیجانانگیز و اسپرت به نظر میرسد.
لیستی طولانی از گزینههای مختلف تجهیزات در X6 جدید یافت میشوند. سه تریم پایه، مجلل xLine و M Sport قابل انتخاباند. چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی، استاندارند و میتوان سایز ۲۰ این را هم سفارش داد. در داخل کابین انواع چوبهای مختلف، آلومینیوم و چرم را میتوان برگزید. درب اتوماتیک عقب، سیستم ناوبری با عملکرد بهینه و سیستم IDrive که از طریق یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی کنترل میشود در مدلهای پایه نیز قرار دارند. چراغهای LED جلو اختیاری هستند سیستم صوتی بنگاند اولافسن سوئدی، نمایشگرهای پشت صندلیهای جلو، سیستمهای کمکی راننده نظیر کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد و کاهش سرعت و ترمز خودکار، هشدار خروج از خط و پارک دوبل خودکار، از جمله ویژگیهای برجسته این خودرو میباشند. [jwplayer mediaid=”۷۶۳۶۰″] انتظار میرود مدل X6 M نیز با چهرهای عضلانیتر و موتور ۴.۴ لیتری توربوی تقویت شده که قادر است ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند، در اواخر امسال به صف این خانواده بلندقامت کوپه اسپرت ملحق گردد. [دانلود ویدئو]
شاهین جون…ایشالا پدربزگ عزیزت هرچه زودتر خوب بشه راستش بنظرم این مدل بی ام دبلیو خیلی جذابه..خیلی زیباست اما خیلی هم خط خطیه..پر از حجمهای مختلف..پر از خطوط و شکست..پراز انرژی… البته بنظرم تو این خطوط داره اصالت بی ام دبلیو گم میشه..من تلاش این شرکت رو در طراحی مدلهای الکتریکی خیلی حساب شده تر و دقیق تر میدونم تا مثلا این مدل x6
yasin
۱۸ خرداد ۱۳۹۳داداش شاهین نگران
نباش همه چی درست
می شه ایشالله حال
پدربزرگت هم خوب می
شه.ماهم همه سختی زیاد
کشیدیم ولی اون بالایی
حواسش هست.همیشه بعد
سربالایی سرپایینی
هم هست!!این جمله از
خودمه ها چطوره شاهین؟؟
شاهین
۱۸ خرداد ۱۳۹۳یاسین جان خیلی ممنونم ازت،واقعا ممنونم.
جمله ی باحالی بود! هم راجع به وضع و حال من بود هم راجع به ماشین و جاده!
دمت گرم داداش.
خاوری مزراتی
۱۹ خرداد ۱۳۹۳شاهین جون…ایشالا پدربزگ عزیزت هرچه زودتر خوب بشه
راستش بنظرم این مدل بی ام دبلیو خیلی جذابه..خیلی زیباست اما خیلی هم خط خطیه..پر از حجمهای مختلف..پر از خطوط و شکست..پراز انرژی… البته بنظرم تو این خطوط داره اصالت بی ام دبلیو گم میشه..من تلاش این شرکت رو در طراحی مدلهای الکتریکی خیلی حساب شده تر و دقیق تر میدونم تا مثلا این مدل x6
ROLLS R R ROYCE
۱۸ خرداد ۱۳۹۳قشننگه اما اگه تو ایران بیاد!!!!!!!!!
خدادتومانننننننننننننننننننننننن میشه!!!!
Mahan
۱۹ خرداد ۱۳۹۳چراغ عقبش مثل اپتیما ۲۰۱۴ شده ، یکمی بزرگتر
un4given
۱۹ خرداد ۱۳۹۳بنظرم خیلی بهتر از مدل قبلیش در اومده. مدل قبلب موتور خیلی شاخی داشت، گاز که میداد فک میکردی ماسل داره گاز میده.
بازم دم بی.ام.و گرم، حالا میتونی رقیب قدری جلو مرسدس باشه .
چاکریم .
mojtaba..designer
۲۰ خرداد ۱۳۹۳جه بگویم که ناگفتنم بهتر است!!
خیلی عالی شده ولی یکمم جای کار داشت.
اون عجله بی ام دابلیو تو طراحیش مشخصه.شاید دلیلش طراحی کانسپت بنز تو این کلاس باشه !! خواسته پیش دستی کنه.
در کل هماهنگی خطوط داره و جذابه!
محمدعلی
۲۰ خرداد ۱۳۹۳اصلا نباید اسم این ماشینشو x6 میذاشت نسل قبلی معرکه بود
حسين
۲۱ خرداد ۱۳۹۳SAV به معنی Sport Activity Vehicle است که در متن اشتباه ذکر شده. در ضمن من جاهای دیگه خونده بودم X6 کراس اوره نه SUV.
مخلص همه
حسین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ببخشید SAV به X3 میگن. اشتباه گفتم
مجید
۲۴ خرداد ۱۳۹۳نسل قبلیش خیلی بهتر بود
محمد
۸ تیر ۱۳۹۳انگاری می خاد حکمران بمونه…..
Farshad Khan
۱۰ مرداد ۱۳۹۳تک خال بی ام دبلیو …
حسين محمدي
۵ شهریور ۱۳۹۳واقعا ادم گیج مشین
من بین این ماشین و QX70 ,نیسان مورانو ۲۰۱۵ موندم
من کویت زندگی می کنم
اپشن خیلی مهمه واسم اساتید لطفا راهنمایی کنید