از بین این سه شاسیبلند اسپرت لوکس با پیشرانههای شش سیلندر و قدرتی بین ۳۴۰ تا ۴۳۰ اسب بخار، در ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر خواهد بود؟
هر سهٔ این شاسیبلندها از پیشرانههای شش سیلندر توربو استفاده میکنند ولی این موتورها در جزئیات و ویژگیها باهم تفاوتهایی دارند. یکی از این ویژگیهای منحصربهفرد در موتور جنسیس GV80 کوپه دیده میشود. این موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو علاوه بر برخورداری از دو توربوشارژر، به یک سوپرشارژر برقی ۴۸ ولتی هم مجهز است که علاوه بر افزایش خروجی موتور به ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، باعث کاهش تأخیر توربو و بهبود پاسخگویی موتور هم میشود.
از سوی دیگر، بامو X6 xDrive40i ضعیفترین و سادهترین موتور این جمع را دارد. این یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی تک توربو است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نئون متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد با اختلاف زیادی از دو رقیب دیگر کمتر هستند ولی میدانیم که بامو معمولاً قدرت پیشرانههای خود را کمتر از واقعیت اعلام میکند و بنابراین هیچگاه از روی اعداد و ارقام نباید یک بامو را قضاوت کرد. علاوه بر این، X6 با وزن ۲۱۳۸ کیلوگرم، از هردو رقیب سبکتر است.
در آخر هم به قویترین عضو جمع یعنی مازراتی لوانته میرسیم. یک شاسیبلند گرانقیمت که در بازار توفیق چندانی کسب نکرد. این خودرو در نسخهٔ مودنا در این درگ حضور دارد که از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی برگرفته از فراری استفاده میکند. این موتور که عضوی از خانواده موتورهای F160 فراری است، ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. لوانته هم مثل X6 از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF استفاده میکند و با وزن ۲.۲ تن، کمی از رقیب باواریایی سنگینتر است.
در درگهای از حالت سکون، هرچند بامو به لطف لانچ کنترل عالی خود ابتدا همپای مازراتی پیش میرود اما در ادامه، قدرت بیشتر لوانته تأثیر خود را نشان میدهد و جلو میافتد. ضعیفترین عملکرد را هم جنسیس دارد که با وجود قدرت و گشتاور نزدیک به مازراتی، آخر میشود. بزرگترین مشکل این کراساوور کرهای در آغاز حرکت رقم خورد یعنی جایی که نزدیک به نیم ثانیه دیرتر از دو شاسیبلند دیگر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. بااینوجود، در مسابقهٔ رولینگ هم GV80 با وجود قدرت بسیار بیشتر، تقریباً همزمان از خط پایان عبور کرد.
مشخصات فنی
جنسیس GV80 کوپه | بامو X6 xDrive40i | مازراتی لوانته مودنا | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری I6 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو+سوپرشارژر برقی | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۴۱۵ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار | ۴۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۲۸ کیلوگرم | ۲۱۳۸ کیلوگرم | ۲۲۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۷,۲۰۰ دلار | ۷۵,۶۷۵ دلار | ۱۱۵,۹۹۵ دلار |
مهران
۷ دی ۱۴۰۳👎
پیام
۷ دی ۱۴۰۳برای جنسیس رکورد خیلی خوبیه چون با ماشینای خفنی درگ داره!
amir
۷ دی ۱۴۰۳با پول دادن افتخار حضور در کنار بزرگان رو پیدا میکنه توجه شما رو به درگ چایونیک کنار فراری لامبو جلب میکنم
اینجا هم زباله جینداسیس با وجوده قدرت مشابه لوانته و حجم موتور بیشتر از همشون ترررر زد و کلا نیم ثانیه دیرتر شتاب گرفت
پیام
۷ دی ۱۴۰۳زباله اون برندهایی هستن که باید با هم یکی بشن تا یکی یکی به فنا نرن!!!
پیام
۷ دی ۱۴۰۳امیر یه سری برندا مثل تویوتا و سوبارو و … هستن که اصلا ماشینی برای حضور تو این مسابقه ندارن! مگه صفر تا صد در حد ۷ 😂😂😂😂😂
amir
۷ دی ۱۴۰۳پس اینطوری گیاه زباله ای بیش نیست چون اگه اویزون چپوندای نمیشد ورشکست میشد
کیان
۷ دی ۱۴۰۳بی ام و همه رقمه عالی هست، از همه مهمتر میدونی کیفیت سواری اسپرت و دینامیکش عالی هست، همه اینها در کنار اینکه قیمتش از بقیه پایینتره و قطعا تاثیر داره، فولترش رو هم بخری تازه میرسه به دومین قیمت.
قطعا بی ام و با توجه به قیمتش
سهیل
۷ دی ۱۴۰۳جالبه بی ام و به عنوان آقای خودروهای اسپرت دنیا همیشه قدرتش از بقیه پایینتره. حتی اگر بخواد پایین هم اعلام کنه دیگه ۱۰۰ تا پایینتر اعلام نمیکنه. کاری ندارم حالا بعضی اوقات پیروز و بعضی اوقات مغلوب میشه. احتمالا بخاطر تکنولوژی بالاتر شاسی وزن رو میتونه بهتر از بقیه کاهش بده
بهزاد
۷ دی ۱۴۰۳چرا باید قیمت جنسیس از بیمر بیشتر باشه !!!
Car love
۷ دی ۱۴۰۳به همون دیل که زمانی که LFA ساخته شد قیمتش از رقبای فراری و لامبوش بیشتر بود(البته تو شد بزرگترین شکست تاریخ ولی جنسیس داره میفروشه 💔)
hosen
۷ دی ۱۴۰۳عملکرد بی ام و با قدرت کمترش نسبت به رقبا واقعا عالیه
علی
۷ دی ۱۴۰۳اگر سوار مازراتی شوید بقیه رو فراموش میکنید.
M power
۷ دی ۱۴۰۳قطعن انتخابم بیمر هست اگه یه پسوند mکنارش بود سوت میشد
M power
۷ دی ۱۴۰۳بیمر x7گذرموقت دیروز تو ولیعصر دیدم.هرچقد جلوش خوشگل بود عقب معمولی بود
nima.jdm
۷ دی ۱۴۰۳اتفاقا برعکس میگی جلوش زشته پشتش خوشگله
nima.jdm
۷ دی ۱۴۰۳انتخابم به ترتیب اول مازراتی بعد جنسیس بعد بیمر