کلاوس فرولیش مدیر بخش تحقیق و توسعه بامو اعلام کرد این خودروساز آلمانی در آینده نسخههای سلول سوختی هیدروژنی شاسی بلندهای X6 و X7 را تولید خواهد کرد.
فرولیش که با اتونیوز اروپا درباره مباحث متنوعی مخصوصاً الکتریکی سازی صحبت میکرد گفت بامو با همکاری تویوتا در حال توسعه جدیدترین تکنولوژیهای سلول سوختی بوده و به دنبال ایجاد توجیه اقتصادی برای این نوع قوای محرکه است.
او میگوید هزینهی قوای محرکه سلول سوختی حدود ۱۰ برابر بیشتر از خودروهای الکتریکی میباشد. فرولیش اظهار داشته است:
ما به دنبال کاهش هزینهها تا سال ۲۰۲۵ هستیم و میخواهیم این کار را با سومین نسل سیستم سلول سوختی خود انجام دهیم که در این صورت شاهد تولید انبوه آن خواهیم بود.
اما برنامه کوتاهمدت بامو از آن به عنوان تولید آزمایشی نام برده شده در واقع دومین نسل خودروهای سلول سوختی است که شامل دو شاسیبلند X6 و X7 خواهند بود. این خودروها زودتر عرضه خواهند شد هرچند مشخص نیست که فاصله آنها با خط تولید چقدر است.
فرولیش معتقد است زمانبندی کنونی برای توسعه تکنولوژی سلول سوختی به این معنی است که شاید راهحل مناسبتری برای خودروهای سواری تا سال ۲۰۲۵ وجود داشته باشد. این خودروساز همچنین میگوید قوای محرکه سلول سوختی برای پیکاپ های سبک و هوی دیوتی اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت.
مدیر بامو گفته است:
ما قوای محرکه سلول سوختی را راهحلی قابلاعتنا برای پیکاپ های سبک و هوی دیوتی میدانیم زیرا این خودروها در حال روبرو شدن با قوانین آلایندگی بسیار سختی هستند. این خودروها از پیشرانههای دیزلی بسیار کارایی استفاده میکنند بنابراین شاید قدم بعدی آنها تنها استفاده از قوای محرکه الکتریکی باشد؛ اما شما نمیتوانید یک پیکاپ سنگین با باتریهای بزرگ بسازید زیرا کاهش ظرفیت بار از ۶ به ۷ تن کاملاً بیمعنی است. با وجود یک جایگاه شارژ، شما میتوانید ۱۰۰ پیکاپ سبک هیدروژنی را در طول یک شب شارژ کنید.
SS
۲۲ دی ۱۳۹۸جدای از درست یا غلط بودن تفکر تویوتا و ب ام و در این مورد، همین رقابت و در پیش گرفتن استراتژی های متفاوت هست که باعث پیشرفت همه صنایع تا به امروز شده. امیدوارم این رقابت در آینده هم وجود داشته باشه و ابرشرکت های مدرن شرکت های کوچک رو از رقابت خارج نکنن!