تیونینگ تازه این تیونر آلمانی ۸۲۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده این خودرو قرار میدهد.
احتمالا شما هم در نگاه اول متوجه تغییرات ایجاد شده در این نسخه بیامو X6 M نشوید اما این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد. فارغ از اجزای ظاهری جدید مانند لوگوی G پاور در عقب و جلو و رینگهای دورنگ ریزپره آلیاژی، چیز خاصی دیگری در بخش بیرونی این X6 M تغییر نکرده است و تمام اجزای اصلی مانند پنل درها، سپرها، اسپلیتر و دیفیوزر عقب متعلق به کارخانه بیامو هستند.
اگر از نمای ظاهری بگذرید و در کاپوت را باز کنید، با پوشش سفارشی موتور G پاور مواجه خواهید شد که قلب تپنده این خودرو را در زیر خود پنهان کرده است. تیونر آلمانی میگوید که X6 M که پس از جراحیهایش با نام «GX6M بای توربو» شناخته میشود، از ۸۲۰ اسب بخار قدرت و ۱,۰۰۰ نیوتن متر گشتاور سود میبرد.
نسخه استاندارد کارخانه X6 M با استفاده از یک پیشرانه ۴.۴ لیتری تویین توربوی V8 از ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور سود میبرد که حتی برای یک سوپراسپرت هم کافی به نظر میرسد. این خودرو با وجود وزن بالایی که دارد میتواند در عرض ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتابگیری را تا دستیابی به سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. از آنجا که GX6M بای توربو G پاور از قدرت بیشتری سود میبرد، انتظار داریم که این مدل توان بیشتری در حرکت در خط مستقیم داشته باشد و خود را به مرز ۳ ثانیه نزدیک کند.
تیونر آلمانی اعلام کرده که علاقهمندان برای تبدیل کردن X6 M خود به یک دستگاه GX6M بای توربو باید مبلغی ۲۴,۱۶۷ دلاری را بپردازند. البته این تیونر برای کسانی که ۸۲۰ اسب بخار قدرت را زیاد قلمداد میکنند، نسخه ارزانتری را هم تدارک دیده است که با تکیهبر همان فناوری و موتور بیامو، ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهند. نسخه سومی هم در فهرست خرید G پاور وجود دارد که با تولید ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور به نسخه استاندارد نزدیکتر است.
به این ترتیب، مالکان GX6M بای توربو میتوانند با خیال راحت با مالکان فراری پروسانگوئه کلکل کنند و در رقابتهای درگ، سریعترین شاسیبلندها را به چالش بکشند. در مقام مقایسه باید گفت که شاسیبلند اسپرت فراری با استفاده از موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفسطیبعی خود، ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۶ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد تا در عرض ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. شاسیبلند لامبورگینی اوروس هم از پیشرانه ۴ لیتری V8 تویین توربوی خود ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را استخراج میکند.
با توجه به اینکه قیمت پایه X6 M از ۱۱۴ هزار دلار آغاز میشود، هزینه مالکیت یک دستگاه GX6M بای توربو به ۱۳۸ هزار دلار میرسد که در برابر نرخ ۲۴۲,۰۰۰ و ۳۹۸,۰۰۰ دلاری شاسیبلندهای لامبورگینی و فراری ناچیز محسوب میشود و این شاسیبلند آلمانی را به رقیبی اقتصادی و قدرتمند تبدیل میکند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۳ آذر ۱۴۰۳جی پاور همیشه موشک های چهارچرخی میساخت که هیچ رقیبی نداشت!
کارنامه اون پر از افتخارات بزرگ هست از قدیم تا جدید.
قدیمی هاش که یادمه شامل ساخت:
سریع ترین کوپه جهان برمبنای ب ام و M3 سال 2010
سریع ترین خودروی گاز سوز جهان برمبنای
ب ام و M5 با موتور 10سیلندر(که نشون بده خودروهای گازسوز همشون کند نیستن)
سریعترین سدان جهان بر مبنای M5 موتور 10سیلندر
سریع ترین SUV جهان بر مبنای x6 نسل اول
سریعترین گرندتورر دنیا بر مبنای m6 نسل دوم
سریعترین سدان لوکس جهان بر مبنای سری 7 اطاق f01 و بسیاری دیگه که رقیب گردن کلفتی این کمپانی تیونینگ برای برابوس محسوب میشه 👑👑🏆
Yazdan
۱۳ آذر ۱۴۰۳فک کنم کمتر کسی این ماشینو برای در
میخره
net
۱۳ آذر ۱۴۰۳اولین بار در سال ۲۰۰۶ بی ام و با تولید x6 دسته بندی زشتی به نام شاسی بلند کوپه اختراع کرد
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۳ آذر ۱۴۰۳نت جان همیشه ساز مخالف میزنی!!
اینکه سگمنت شاسی بلندها هم تحول پیدا کرد و بروز شد، خودش کلی ترقی و جذابیت بهمراه داشت. ضمنا یجور میگی انگار کلا ب ام و فرم تمام شاسی بلندهای تاریخ و عوض کرده! خب هر کس سنتی بخواد میره دنبال نمای سنتی نظیر انواع آمریکایی و ژاپنی…
Siyavash
۱۳ آذر ۱۴۰۳خفن…
حسین خوانساری
۱۳ آذر ۱۴۰۳اتفاقا بی ام و با تولید X6 که یک کراس کوپه محسوب میشد باعث تقلید کمپانی های دیگه شد که چنین طراحی رو انجام بدن . در ضمن یادمه اولین باری که X6 رو دیدم محو ابهت این مدل شدم و در همون اولین نسخه تولیدی اکثر خودروهای اسپرت رو به چالش میکشید و در قویترین مدل تولیدی شرکت حتی برای پورشه ۹۱۱ هم دوره خودش خط و نشان میکشید چه برسه به بقیه که اصلا حریف این ماشین نبودن
باید در نظر بگیرید که این مدل با وزن بسیار بالا بهترین هندلینگ رو ارائه میده و چسبندگی از بهترین های خودروهای اسپرت هم بالاتر داشت و همچنین شتاب اولیه و ثانویه که تمام این موارد فقط و فقط از بی ام و بر میاد و بس ….
انصافا بدون تعصب اگه بخواهیم نظر بدیم این کمپانی بی نظیره و از نظر مهندسی طراحی و علم و تجربه در زمینه های فنی حرف اول رو میزنه
شما یه نگاه به طراحی داشبورد خودروهای بی ام و کنید در ۲۰ سال پیش یا ۱۵ سال پیش بعد مابقی رقبا رو ببینید تفاوت چیدمان کلیدها و طراحی داشبورد رو ببینید بعد برید پله پله برید جلو در زمان تا برسید به حال حاضر ، متوجه یه نکته میشید اکثر کمپانی ها از طراحی بی ام و تقلید کردن و داشبورد و ادوات اون ماشینها دیگه بهم ریخته و پراکنده نیست همه اصولی سر جای خودشون هستن می تونید چنین تقلیدی رو تو خودروهای تویوتا هیوندا کیا نیسان مزدا و خیلی خودروهای دیگه ببینید . برید ببینید بی ام و دقیقا ۲۰ سال پیش تا الان از چه زبان طراحی در داشبورد استفاده کرده و همینو در مورد همین کمپانی ها هم جستجو کنید تا متوجه منظورم بشید همه خودروها از داشبورد و کلیدهای وضعیت شلوغ و طراحی گنگ استفاده میکردن ولی رفته رفته سبک طراحی شون تغییر کرد
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۳ آذر ۱۴۰۳دقیقا حسین آقا 👍👍
بطور قاطع میشه گفت تو طول تاریخ خودروسازی هیچ کمپانی مثل ب ام و طراحی داخلی اون اینقدر ارگونومیک، زیبا و راننده محور طراحی نشده! بخصوص طراحی داشبورد ب ام و از دهه 70 میلادی تا به حال چند درجه سمت راننده تمایل پیدا کرده تا کارکردن با ادوات خودرو راحت تر باشه… از ماوس کنسول وسط هم نمیشه گذشت که کمتر باعث حواس پرتی راننده میشه و ب ام و تو سری 7 اطاق E65 برای اولین بار اون رو تو صنعت خودروسازی بکار گرفت و بیشتر کمپانی ها بخصوص لوکس سازها، دنباله روی راه ب ام و بودن و هستن…
😎👏👏👏
راستی دوستان یه چیزی میخوام بگم البته میدونم ربطی به بحث الان نداره، خواستم بگم خیلی از جاها نوشته شده اولین خودروی ب ام و
که به سیستم فرمون پذیری چرخهای عقب مجهز شد، سری 7 اطاق f01 بود، در صورتی که دقیق ترش این هست اولین خودروی ب ام و که به این سیستم مجهز شد مدل سری 8 نسل اول در دهه 90 بود خیلی زودتر از سری 7 نصب شد.
بنابراین اطاق f01 اولین سری 7 بود که به سیستم فرمون پذیری چرخ های عقب مجهز شد…
Saji
۱۳ آذر ۱۴۰۳برخلاف توصیفات بعضی از دوستان بزرگترین لطفی ک بیامو به خودرو دوستان جهان کرد معرفی کلاس شاسیبلندکوپه بود همه نمونهای تولید شده از خود x6 تا x4 و gle coupe و کاین کوپه و حتی اوروس ک واقعا طراحی محشری دارع و صف خرید بالای یکسال نیم داره
یه ماشین جذاب و خفن که هم خانواده میتونن استفاده کنن هم جوونی ک میخواد آدرنالین بپاشونه:)
M power
۱۴ آذر ۱۴۰۳جونم قدرت المانی