بیامو X7 M50i به عنوان گل سرسبد شاسی بلندهای این برند در یک سری تستهای تصادف شبیهسازی شده شرکت میکند و قطعاً تماشای تست تصادف خودرویی سنگینوزن با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت جذابیتهای خاص خودش را خواهد داشت.
ایمنی خودروها امری حیاتی به شمار میرود و خودروسازان تراز اول نیز به دنبال پاس کردن استانداردهای سختگیرانهای هستند که هر روز وضع میشوند. اگرچه موسسههایی مانند یورو انکپ اقدام به تست خودروهای جدید میکنند اما در اکثر مواقع سرعت استاندارد در نظر گرفته شده برای برخورد خودروها با مانع حدود ۶۴ کیلومتر در ساعت است. ویدئوی شبیه سازی تصادف بیامو X7 M50i هرچند کیفیت بسیار بالایی ندارد اما میتواند ایدهای از مقاومت یک خودروی بزرگ و سنگین در سرعتهای بالاتر را ارائه نماید.
بیامو X7 M50i اگرچه در حال حاضر جای خود را به نمونه فیس لیفت M60i داده است اما در ویدئوی ما حضور دارد و با سرعتهای گوناگون به دیوارهای مستحکم برخورد میکند. همانطور که میبینید آدمکها نیز کمربند ایمنی نبستهاند و همین شبیهسازی ساده نیز میتواند تأثیر نبستن کمربند ایمنی در شدت آسیبهای وارده را نشان دهد. در اولین تست خودرو با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت به دیواره برخورد میکند و خسارت زیادی را متحمل نمیشود. ایمنی کابین خودرو تا سرعت حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت خوب است و نیروهای وارده را خیلی به سقف و ستونها منتقل نمیکند و به همین خاطر درصورتیکه سرنشینان کمربند ایمنی بسته باشند به احتمال زیاد آسیب جدیای نخواهند دید.
اما از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به بعد اوضاع متفاوت میشود و شدت برخورد به حدی است که نیرو به دربها، ستونها و سقف منتقل میشود و سرنشینان نیز به شدت به سمت جلو پرتاب میشوند. همین وضعیت ادامه پیدا میکند و در سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اثری از خودرو باقی نمیماند! در واقع شدت برخورد به حدی زیاد است که X7 M50i مچاله شده و نمیتوان آن را تشخیص داد. تست شبیهسازی برخورد شاسیبلند بیامو با دیواره محکم جزئیات جالب زیادی دارد که میتواند به نوعی هشداردهنده نیز باشد. شایان ذکر است بیامو X7 M50i از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو N63 با ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند اما از چند ماه قبل و با معرفی نسخه فیس لیفت و جنجالبرانگیز X7 جای خود را به مدل M60i داده است. M60i از پیشرانه کاملاً جدید ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با نام S68 سود میبرد و از منیفولد اگزوز ضربدری، توربوشارژرهای متقارن و خنککننده روغن خارجی استفاده میکند. پیشرانه S68 همچنین به پمپ روغن جدید و میللنگ تقویتشده هم مجهز شده است. با این حال، خروجی این پیشرانه نسبت به قبل افزایشی نداشته و هنوز هم ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما هماکنون نرمتر و با صدای بهتری کار میکند.
Reza Waffen SS
۲۴ بهمن ۱۴۰۱انتظارشو نداشتم کاش یه تستی هم از محصولات ولوو بدن بیرون
AMIRHOSSE IN GERMANY
۲۴ بهمن ۱۴۰۱قابل توجه پژو سواران که 200 تا پر میکنن ! این سلطان بی ام و هست حالا ببین پژو سمند چی میشه .لطفا رعایت کنید با تشکر
مهران
۲۴ بهمن ۱۴۰۱بنظرم خیلی اغراق آمیز بود.تستاب قبلی هم همینطور.اصلا اصولی و منطقی نیست.
با ۲۰ کیلومتر سر پژو هم این بلا نمیاد…
امیدوارم در واقعیت هیچوقت توی عمل تصادف نبینیم
زیزیگولو
۲۴ بهمن ۱۴۰۱قابل توجه اون کسایی که با پارس و سمند و زانتیا ۱۹۰ تا ۲۲۰ تا میرونن!!!! واقعاً نمیدونم اینا عقل شعور دارن یا نه؟؟؟
مهران
۲۴ بهمن ۱۴۰۱داداش درست میگی واقعا بی فکرن.اما وقتی جایگاهی برای این کارا مثل پیست خوب و ماشین خوب و ایمن نیست من و تو جوون کجا باید این چیزارو تجربه کنیم.اونم جایی که مدام سرکوب میکنن انرژی و روح جوونارو…نمیگم حق دارن،اما….
زیزیگولو
۲۴ بهمن ۱۴۰۱خارج از کشورم به کسی اجازه نمیدن با ماشینای نا ایمنی که ۴۰ سال پیش از رده خارج شدن بره تو پیست یا جاهای مخصوص گاز بده و دویستا سرعت بره و جون خودش و بقیه رو به بازی بگیره
مهران
۲۴ بهمن ۱۴۰۱پس درست نخوندی صحبتمو…
زیزیگولو
۲۴ بهمن ۱۴۰۱مهران منظور من بطور کلی بود چون تو ایران اگرم پیست مخصوص واسه استفاده عمومی بزارن یه عده میخوان با پراید و رنو سپند برن اونجا ویراژ بدن و مثل موستانگ شلبی دریفت کنن و دستی بکشن!!!!
ben
۲۴ بهمن ۱۴۰۱فانه :) فقط چرخ عقبش تو سرعت 300 خخخخخ
محمد
۲۴ بهمن ۱۴۰۱وقتی تو به جاده مینویسد حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر ۹۰ کیلومتر ۱۲۰ کیلومتر همه جوانب رو حساب کردن شما ایمن ترین و به روزترین ماشین هارو هم داشته باشید با سرعت های غیر مجاز تصادف کنید هیچ تضمینی نیست زنده از ماشین خارج بشید یا اگرم زنده بمونید تا آخر عمر با نقص های جدی و غیرقابل جبران باید زندگی کنید ، لطفاً درست برونید با سرعت رانندگی کردن نشونه شجاعت نیست حماقته .
محمد
۲۴ بهمن ۱۴۰۱یزید به اینم منفی دادی حلالت نمیکنم😂😂😂
ماشین باز
۲۴ بهمن ۱۴۰۱نتیجه اخلاقی از ۱۱۰ بیشتر سرعت رو رد نکنید 😊
جنوب
۲۴ بهمن ۱۴۰۱حتی شبیه سازیشم ترسناک و آزار دهنده س
❤BMW❤
۲۴ بهمن ۱۴۰۱چه اگزوزی داره هههه
توی سرعت ۲۰۰ تا درش کنده میشه 😆
فرامرز
۲۴ بهمن ۱۴۰۱با سلام به همه ی دوستان عزیز پدالی
چند سال پیش که رفته بودم مسافرت به سمت کردستان یک دستگاه پژو۴۰۵ چپ کرده بود که در حین واژگونی با سقف خورده بود به یکی از تابلوهای کنار جاده
بخدا وقتی رفتم از نزدیک به ماشین نگاه کردم به خودم لرزیدم
ماشین که در حال واژگونی با سقف خورده بود به تابلو مثل یک پارچه دور تابلو پیچیده بود و کاپوت و صندوق عقب جای هم بود
تازه اون یک تابلو بود که پایه هاش با قوطی درست شده بود فکر کنید خدای نکرده به دیوار بتنی یا مثلا قسمت بار یک کمپرسی یا تریلی برخورد کنه چی میشه
کیفام
۲۴ بهمن ۱۴۰۱با سرعت صد به ماشینی از روبرو که سرعتش صد کیلومتر بر ساعت باشه برخورد شود به هردو خودرو شبیه تصادف با سرعت دویست کیلومتر بر ساعت ضربه وارد خواهد شد. یعنی شاخ به شاخ.
داود
۲۴ بهمن ۱۴۰۱نتیجه میگیریم صندوق عقب بشینیم احتمال زنده ماندن بیشتر میشه
Hamilton1970
۲۴ بهمن ۱۴۰۱واقعا این گیم جالبه
اسم گیم هم BeamNg Drive اگر کسی خواست
واقعا خوبه😂
mahdi
۲۴ بهمن ۱۴۰۱بی ام و ایر بگ های خودروهاشو اشتراکی کرده ؟
Real
۲۵ بهمن ۱۴۰۱رعایت سرعت که توش شکی نیست ولی دوستانی که به ایمنی و شدت اسیب مشکوکن به دلیل اینکه اون سمت با دیوار انعطاف ناپذیر بتنی روبرو هستیم که کوچکترین ضربه ای جذب نمیکنه که تو واقعیت معمولا اونجوری نمیشه
ایلیا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱سلام خدمت آقای احمد زاده و دیگر همکاران
لطفا از این جور شبیه ساز ها بیشتر بگذارید.