بامو نسخهٔ پایهٔ شاسیبلند پرچمدار خود را با نام XM 50e معرفی کرده است که از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده میکند و ۴۷۵ اسب بخار قدرت دارد.
بامو دیروز XM لیبل رد را با ۷۴۸ اسب بخار قدرت بهعنوان قویترین محصول تاریخ خود رونمایی کرد اما این شرکت بیسروصدا مشخصات و تصاویری از نسخهٔ پایهٔ جدید این خودرو که XM 50e نام دارد را هم منتشر کرده است. اصلیترین تفاوت این نسخهٔ پایه با دو مدل دیگر XM جایگزینی پیشرانهٔ V8 با یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که بهتنهایی ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما موتور الکتریکی که در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نصب شده این اعداد را مجموعاً به ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میدهد.
این نیرو که به هر چهارچرخ منتقل میشود، XM 50e را ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند که ۰.۷ ثانیه از نسخهٔ V8 معمولی با ۶۵۳ اسب بخار قدرت کندتر است. بااینحال، برد تمام الکتریکی خودرو نسبت به نسخهٔ قویتر تغییری نداشته و به گفتهٔ بامو این مدل پایه میتواند بین ۷۶ تا ۸۴ کیلومتر را بدون استفاده از پیشرانهٔ بنزینی طی کند اما مصرف سوخت ترکیبی آن بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر است.
XM 50e بهصورت استاندارد به تعلیق تطبیقی M، کمکفنرهای با کنترل الکترونیکی، آنتیرول بارهای فعال، سیستم فرمان فعال، فرمان گیری چرخهای عقب و دیفرانسیل M Sport مجهز است تا چابکی و هندلینگی که از یک محصول M انتظار میرود را ارائه کند. این نسخهٔ پایه در بیرون با نوار مشکیرنگ اطراف پنجرهها، لوگوی نقرهای بامو و رینگهای ۲۳ اینچی منحصربهفرد از نسخههای قویتر متمایز شده است. بااینحال، عجیب اینکه روی بدنهٔ خودرو هیچ نشان 50e دیده نمیشود.
XM 50e در داخل از تمام ویژگیهای شیک و لوکس برادران قویتر خود بهره میبرد به گفتهٔ بامو، به همان آستر سقف چراغداری که در دو نسخهٔ دیگر XM دیدهایم مجهز است. به گفتهٔ منابع غیررسمی، XM 50e در ایالاتمتحده عرضه نمیشود زیرا بامو قصد دارد شاسیبلند پرچمدار خود را در این بازار صرفاً با موتور V8 عرضه کند. طبق گزارشها، تولید این نسخهٔ پایه در ماه آگوست همزمان با مدل لیبل رد آغاز خواهد شد و تا پایان سال به خریداران در اروپا و سایر بازارها تحویل داده خواهد شد. هنوز قیمت این ماشین اعلام نشده اما به دلیل از دست دادن دو سیلندر، قطعاً از نسخهٔ V8 با قیمت ۱۷۸ هزار یورویی در آلمان ارزانتر خواهد بود.
مردیم از خوشی
۲۴ فروردین ۱۴۰۲چراغ های جلو خیلی باریک شده تقریبا اصلا دیگه چراغی وجود نداره
اصلا زیبا نیست فقط عجیبه
F
۲۴ فروردین ۱۴۰۲چرا اینقدر موتور درون سوز توی این ماشین ضعیف شده.
اون از اون v8 که زیر پونصد اسب قدرت داره ، اینم از این سه لیتریه که زیر چهارصد اسبه، خب چرا مثل آدم همون موتور m5 رو توی ردلیبل نذاشتید با همون هیبرید که قدرتش حداقل 150 اسب بالاتر بره.
توی این مدل پایه هم موتور m2 رو حداقل می گذاشتید ، البته که حتما صلاحی پشتش هست که اونا میدونن و من نمیدونم. ولی به هرحال روی کاغذ که این روش خیلی بهتره، توی عمل نمیدونم.
گلاب
۲۴ فروردین ۱۴۰۲عزیز این موتور خود بی ام و هست و تقویت شده ام پاور نیست و ام پاور کلا همین موتورا رو تقویت میکنه و رو محصولات ام شرکت میزاره
MohammaD
۲۴ فروردین ۱۴۰۲این عجوزه با نسخه لیبل رد هم چشممو نگرفت . خدایی نسخه پایه میخواد چیکار . خریدش به اندازه خرید بی ام و 230i یا 420i بدور از منطق هست .
مجید
۲۴ فروردین ۱۴۰۲صد رحمت به طراحی اطلس 😊
مهدی
۲۴ فروردین ۱۴۰۲بی ام و جزو برندهاییه که تغییر چهره و بروز رسانی طراحیش به نظرم خیلی خوب از آب دراومده و من فکر میکنم علت اصلی اعتراض ها به طراحی های جدیدش اینه که اغلب ما انسانها از تغییر خوشمون نمیاد دوست داریم یه چیزی رو پیدا کنیم و تا آخر بچسبیم بهش و هیچگونه تغییری رو نمیپذیریم اما خب این برخلاف روند طبیعی جهانه.همه چیز همواره در تغییره
Behi
۲۴ فروردین ۱۴۰۲انگار وقار و متانت بامو با طراحی جدید از بین رفته
❤BMW❤
۲۴ فروردین ۱۴۰۲خدایی خیلی خوبه ، لیبل رد هم عالیه
من لیبل رد رو به اوروس ترجیح میدم
راستی ، تاپ گیر ، یه تعدادی مقایسه بین m3 تورینگ و ماشین های مختلف گذاشته ، بهنظرم بذارین
۲۴ فروردین ۱۴۰۲جلو پنجرش چرا انقدر زشت شده
رامتین
۲۴ فروردین ۱۴۰۲عقب خودرو اصلا طراحی خوبی نداره. بهتر بود با این ابعاد دقیقا پشت خودرو را مثل x5 در بیارند.
عرفان
۲۴ فروردین ۱۴۰۲آقا من به سوال دارم چرا انقدر به این ماشین ایراد میگیرید 😐 حالا عقبش شاید زیاد خوب نباشه ولی باز طراحیش بنظرم از سری ۷ و i7 خیلی خیلی بهتره ، اون یه شت به تمام معنا بود با اون جلو پنجره بزرگش و طراحی عقبش که هیچ ارثی از نسل قبلش نداره (طراحی داخلش خوب بود فقط)
محمد احسان رضایی
۲۴ فروردین ۱۴۰۲یاد هالک افتادم …
امیررضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۲بیامو XM قراره یه سری دروس خیلی مهم به بیامو بده، هم در مورد طراحی، هم در مورد قیمتگذاری و هم بازاریابی.
نسخهی پایه قرار بود همون XM باشه و لیبلرد نسخهی قویتر. الان بخاطر یه سری بازخوردها و قیمت غیرمعقول اومدن نسخهی پایهی جدید معرفی کردن!
طراحی هم اگه تماما رنگ ماشین مشکی باشه واقعاً مخوف میشه ولی چندرنگ باشه ماشین طوطی میشه.
Amir
۲۶ فروردین ۱۴۰۲هم زشته هم خوشگله اینش خیلی عجیبه برام
ولی هرچی ریزتر میشی میبینی زشتتره مخصوصا نمای عقب