بی ام و

معرفی نسخه پایه بی ام و XM با پیشرانه شش سیلندر و 475 اسب بخار قدرت

ب‌ام‌و نسخهٔ پایهٔ شاسی‌بلند پرچم‌دار خود را با نام XM 50e معرفی کرده است که از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند و ۴۷۵ اسب بخار قدرت دارد.

ب‌ام‌و دیروز XM لیبل رد را با ۷۴۸ اسب بخار قدرت به‌عنوان قوی‌ترین محصول تاریخ خود رونمایی کرد اما این شرکت بی‌سروصدا مشخصات و تصاویری از نسخهٔ پایهٔ جدید این خودرو که XM 50e نام دارد را هم منتشر کرده است. اصلی‌ترین تفاوت این نسخهٔ پایه با دو مدل دیگر XM جایگزینی پیشرانهٔ V8 با یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که به‌تنهایی ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما موتور الکتریکی که در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نصب شده این اعداد را مجموعاً به ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد.

این نیرو که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود، XM 50e را ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند که ۰.۷ ثانیه از نسخهٔ V8 معمولی با ۶۵۳ اسب بخار قدرت کندتر است. بااین‌حال، برد تمام الکتریکی خودرو نسبت به نسخهٔ قوی‌تر تغییری نداشته و به گفتهٔ ب‌ام‌و این مدل پایه می‌تواند بین ۷۶ تا ۸۴ کیلومتر را بدون استفاده از پیشرانهٔ بنزینی طی کند اما مصرف سوخت ترکیبی آن بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر است.

XM 50e به‌صورت استاندارد به تعلیق تطبیقی M، کمک‌فنرهای با کنترل الکترونیکی، آنتی‌رول بارهای فعال، سیستم فرمان فعال، فرمان گیری چرخ‌های عقب و دیفرانسیل M Sport مجهز است تا چابکی و هندلینگی که از یک محصول M انتظار می‌رود را ارائه کند. این نسخهٔ پایه در بیرون با نوار مشکی‌رنگ اطراف پنجره‌ها، لوگوی نقره‌ای ب‌ام‌و و رینگ‌های ۲۳ اینچی منحصربه‌فرد از نسخه‌های قوی‌تر متمایز شده است. بااین‌حال، عجیب اینکه روی بدنهٔ خودرو هیچ نشان 50e دیده نمی‌شود.

XM 50e در داخل از تمام ویژگی‌های شیک و لوکس برادران قوی‌تر خود بهره می‌برد به گفتهٔ ب‌ام‌و، به همان آستر سقف چراغ‌داری که در دو نسخهٔ دیگر XM دیده‌ایم مجهز است. به گفتهٔ منابع غیررسمی، XM 50e در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود زیرا ب‌ام‌و قصد دارد شاسی‌بلند پرچم‌دار خود را در این بازار صرفاً با موتور V8 عرضه کند. طبق گزارش‌ها، تولید این نسخهٔ پایه در ماه آگوست هم‌زمان با مدل لیبل رد آغاز خواهد شد و تا پایان سال به خریداران در اروپا و سایر بازارها تحویل داده خواهد شد. هنوز قیمت این ماشین اعلام نشده اما به دلیل از دست دادن دو سیلندر، قطعاً از نسخهٔ V8 با قیمت ۱۷۸ هزار یورویی در آلمان ارزان‌تر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1448 ديدگاه)

    چراغ های جلو خیلی باریک شده تقریبا اصلا دیگه چراغی وجود نداره

    اصلا زیبا نیست فقط عجیبه

    موافقم 44
    مخالفم 18
  2. F

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    چرا اینقدر موتور درون سوز توی این ماشین ضعیف شده.
    اون از اون v8 که زیر پونصد اسب قدرت داره ، اینم از این سه لیتریه که زیر چهارصد اسبه، خب چرا مثل آدم همون موتور m5 رو توی ردلیبل نذاشتید با همون هیبرید که قدرتش حداقل 150 اسب بالاتر بره.
    توی این مدل پایه هم موتور m2 رو حداقل می گذاشتید ، البته که حتما صلاحی پشتش هست که اونا میدونن و من نمیدونم. ولی به هرحال روی کاغذ که این روش خیلی بهتره، توی عمل نمیدونم.

    موافقم 12
    مخالفم 20
    1. گلاب

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      عزیز این موتور خود بی ام و هست و تقویت شده ام پاور نیست و ام پاور کلا همین موتورا رو تقویت می‌کنه و رو محصولات ام شرکت میزاره

      موافقم 9
      مخالفم 2
  3. MohammaD

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    این عجوزه با نسخه لیبل رد هم چشممو نگرفت . خدایی نسخه پایه میخواد چیکار . خریدش به اندازه خرید بی ام و 230i یا 420i بدور از منطق هست .

    موافقم 14
    مخالفم 21
  4. مجید

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    صد رحمت به طراحی اطلس 😊

    موافقم 6
    مخالفم 32
  5. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بی ام و جزو برندهاییه که تغییر چهره و بروز رسانی طراحیش به نظرم خیلی خوب از آب دراومده و من فکر میکنم علت اصلی اعتراض ها به طراحی های جدیدش اینه که اغلب ما انسانها از تغییر خوشمون نمیاد دوست داریم یه چیزی رو پیدا کنیم و تا آخر بچسبیم بهش و هیچگونه تغییری رو نمیپذیریم اما خب این برخلاف روند طبیعی جهانه.همه چیز همواره در تغییره

    موافقم 31
    مخالفم 10
  6. Behi

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    انگار وقار و متانت ب‌ام‌و با طراحی جدید از بین رفته

    موافقم 13
    مخالفم 6
  7. ❤BMW❤

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خدایی خیلی خوبه ، لیبل رد هم عالیه
    من لیبل رد رو به اوروس ترجیح میدم
    راستی ، تاپ گیر ، یه تعدادی مقایسه بین m3 تورینگ و ماشین های مختلف گذاشته ، به‌نظرم بذارین

    موافقم 12
    مخالفم 12
  8. ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    جلو پنجرش چرا انقدر زشت شده

  9. رامتین

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    عقب خودرو اصلا طراحی خوبی نداره. بهتر بود با این ابعاد دقیقا پشت خودرو را مثل x5 در بیارند.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. عرفان

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا من به سوال دارم چرا انقدر به این ماشین ایراد میگیرید 😐 حالا عقبش شاید زیاد خوب نباشه ولی باز طراحیش بنظرم از سری ۷ و i7 خیلی خیلی بهتره ، اون یه شت به تمام معنا بود با اون جلو پنجره بزرگش و طراحی عقبش که هیچ ارثی از نسل قبلش نداره (طراحی داخلش خوب بود فقط)

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. محمد احسان رضایی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یاد هالک افتادم …

  12. امیررضا

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    بی‌ام‌و XM قراره یه سری دروس خیلی مهم به بی‌ام‌و‌ بده، هم در مورد طراحی، هم در مورد قیمت‌گذاری و هم بازاریابی.
    نسخه‌ی پایه قرار بود همون XM باشه و لیبل‌رد نسخه‌ی قوی‌تر. الان بخاطر یه سری بازخوردها و قیمت غیرمعقول اومدن نسخه‌ی پایه‌ی جدید معرفی کردن!
    طراحی هم اگه تماما رنگ ماشین مشکی باشه واقعاً مخوف میشه ولی چندرنگ باشه ماشین طوطی میشه.

  13. Amir

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هم زشته هم خوشگله اینش خیلی عجیبه برام
    ولی هرچی ریزتر میشی میبینی زشت‌تره مخصوصا نمای عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا