بامو به دلیل فروش پایین شاسیبلند پرچمدار XM، در بازار ایالاتمتحده تخفیفی ۱۰ درصدی بین ۱۵,۰۰۰ تا ۱۷,۵۰۰ دلار را در نظر گرفته است.
بامو XM از همان ابتدای معرفی به خودروی بحثبرانگیزی تبدیل شد و هرچند سازندهٔ آلمانی تبلیغات زیادی برای آن به راه انداخت ولی به نظر میرسد شاسیبلند پرچمدار باواریا نتوانسته آنطور که باید نظر خریداران را جلب کند زیرا بامو برای XM در بازار ایالاتمتحده تخفیف سخاوتمندانهای را در نظر گرفته است که قیمت خودرو را حدود ۱۰ درصد کاهش میدهد. البته این شاسیبلند آلمانی هنوز هم خودروی ارزانقیمتی نخواهد بود.
قیمت پایهٔ XM از ۱۶۰ هزار دلار آغاز میشود اما نمایندگیهای بامو هماکنون آن را برای اجاره با اعتباری ۱۷,۵۰۰ دلاری ارائه میکنند. برای کسانی که خواهان خرید این شاسیبلند هستند نیز تخفیف ۱۵ هزار دلاری در نظر گرفته شده است. این اولین باری نیست که بامو XM با تخفیف قابلتوجه در ایالاتمتحده ارائه میشود زیرا در نوامبر گذشته نیز سازندهٔ آلمانی برای کسانی که با استفاده از وام بامو فاینانس اقدام به خرید XM میکردند اعتباری ۹,۹۰۰ دلاری در نظر گرفت.
دلیل این تخفیفات، فروش پایین XM است. سال گذشته در سراسر ایالاتمتحده از این خودرو ۱,۹۰۶ دستگاه فروخته شد درحالیکه طی سهماههٔ نخست سال جاری تنها ۵۴۱ دستگاه فروخته است. این خودرو در آمریکا در دو نسخه عرضه میشود که هردو از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکنند. نسخهٔ پایه مجموعاً ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه در نسخهٔ قویتر با نام لیبل رد این اعداد به ۷۴۸ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر میرسد.
در بازارهای دیگر اما بامو نسخهٔ ضعیفتر و ارزانتری را هم با نام XM 50e ارائه میکند. در این نسخه بجای پیشرانهٔ V8 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میشود که مجموعاً ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند.
نشناسی بهتره
۲۰ خرداد ۱۴۰۳خب معلومه کسی اینو نمیخره
موقع طراحی باید فکر اینجاشم میکردین
amir
۲۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی های بنز و بی ام و افت وحشتناکی کرده و چوبشم دارن میخورن اون از بنز که کلا سری eq رو رها کرد اینم بیمر که بخاطر فروش این خوک تپل زشت داره التماس میکنه
کجاست اون بنزی که اس ۵۰۰ کوپه سی ال اس۵۰۰ اس ال اس و بیمری که سری ۶ و ام فایو و ایکس۶ طراحی میکرد؟
NAVID۰۰۹۸
۲۰ خرداد ۱۴۰۳چقدر خوبه که کامنتها ذخیره میشه و روسیاهی میمونه برای اونایی که به هدف تخریب میومدن زیر کامنتهای نقدانهی من وِز وِز میکردن!!!
بخدا که من کارم خیلی درسته 👏👏👏😂👍!!!
NAVID@@98
۲۰ خرداد ۱۴۰۳نه اتفاقا برعکس شما کارت اشتباهه چون چیزایی که میگفتی مثل اب خوردن و روز رشن برامون بود بدچونNAVID۰۰۹۸ و بد این بدیهیاتی که خودمون بهتر میدونیم رو هی تکرارش میکنی هر کی اینکارو کنه اشتباهه کارش
بعنوان مثال ما از قبل میدونستیم که این جور طراحی ها مثل طراحی های بعضی کمپانی های دیگه رادیکال شده و شاید هرکسی نمیپسنده 💩😝🤦
البته این طراحی بی ام و بخشی اش هم عمدیه بخاطر برند بازی و تو چشم بودن کاری که معمولا از بعضی کمپانی های بزرگ سر میزنه
که البته این ها را نباید توجیه کنیم
پس شما دنبال این موضوع نباش و وانمود نکن چون حرفت درمورد خودت اشتباهه
A.S.G 27
۲۵ خرداد ۱۴۰۳فرق NAVID۰۰۹۸ با NAVID@@98 چیه ؟
دو تا حساب وا کردی که حرفاتو با اون یکی حساب تایید کنی ؟
تنها آدمی که تو پدال شعر میگه نوید تویی .
خسته نمیشی ؟ انگار ادمین پیج 14 ساله نظر می نویسه .
نشناسی بهتره
۲۰ خرداد ۱۴۰۳جایی نیس…
رفته زیر خاک
باید رو سنگ قبرشون سنگ بزنی و فاتحه بخونی…
froG-driVer
۲۱ خرداد ۱۴۰۳من خیلی طراحیش و دوستدارم چرا مشتری نداره؟دلیل مخالفتتون چیه؟
mhasadollahi
۲۲ خرداد ۱۴۰۳بنز که درود بهش که سری برقیشو ول کرده ولی مقایسه تون رو من نمیپذیرم، بی ام و داره گند میزنه هیچ حرفی هم توش نیست ولی بنز طراحی هاش خیلی زیباست
Amir Enzo
۲۰ خرداد ۱۴۰۳به طراحی نگاه نکن به باطن نگاه کن
امیر
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بحث سلیقست منتهی این مدل جلو پنجره کار رو خراب کرده ، ولی اگر به من باشه گزینه وسوسه کننده و جذابی به نظر میاد.
amirboss
۲۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی نه چندان جذاب و نامتناسب و قیمت گزاف بخصوص تو آمریکا دلایل شکست XM تو آمریکاست.
heshmat021
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اگر تسلا بود میگفتن بخاطر بنز و ب ام و کسی دیگه تسلا نمیخره…
علی جردن
۲۰ خرداد ۱۴۰۳XM شدیدا به یک بروز رسانی و فیسلیفت نیاز داره هرچند شاید بازم موفق عمل نکرد بستگی به فیسلیفت داره تا چه حد جذاب ترش میکن۶
JaMsHiD-R1988
۲۰ خرداد ۱۴۰۳آشغالی که فکر کرده میتونه با پرفورمنس مثلا زیاد تو کاتالوگ خریدار پیدا کنه !
میدونم بهتون بر میخوره ولی جلوش خودِ خودِ هیوندا هست !
طراحای بی ام و رو که میگم تهش بتونن فیس لیفت پارس و تارا رو انجام بدن تازه فکر کنم زشت تر هم بشن !
بی ام و باید این طراحی های بسیار بسیار زشت و وقیح رو تغییر بده . اصلا هم جلو پنجره های بزرگ اصالت نداره بی ام و تا من یاد میدم تو یکی از نمادین ترین محصولاتش مثل ۲۰۰۲ یه جلو پنجره باریک داره ! با این حرف که اصالت داره بی ام و خودشو گول زده و زیبایی ماشین رو فدای اصالت خیالی کرده ! اوکی اصلا میگیم اصالت داره ولی چراغ تو سپر چی میگه؟ کم کم طرفداراش دارن تبدیل میشن به هیترش !
دوست من از بچگی بی ام و باز بوده تعصبشم میکشید ولی از سال پیش که سری پنج و سری هفت و XM اومده تو بازار کلا از بی ام و بدش میاد
حیف موتور S63 که بره داخل کاپوت این ماشین !
amir
۲۰ خرداد ۱۴۰۳من خودم حاضرم همین آلپین قدیمی( میدونم چه کلکیه) رو که ماله چندین سال پیشه رو بخرم با رضایت سوار بشم ولی اینو بهم بدی آخرم با دل چرکین سوار میشم
JaMsHiD-R1988
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اصالت و زیبایی و کاربرد صددرصد از تکنولوژی های بروز و قدرت زیاد توی کاتالوگ کارا تره و شما درست میگی👌
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/BMW-XM-2.jpg
یا خدا چقدر زشته.
از این زاویه ندیده بودمش اصلا.
۲۰ خرداد ۱۴۰۳شبیه گوریله ابروهاشو خم کرده دماغ هم نداره
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳شبیه این زامبی هاس که کله شون درازه.
.
۲۰ خرداد ۱۴۰۳به عنوان یه طرفدار ب ام و بدون تعصب بخوام نگاه کنم هیچی نداره حتی اصالت
X5 با تقریبا نصف قیمت از خیلی جهات سره ازش
طراحی وزن کاربردی بودن
کسی پرفورمنس هم بخواد x5m باز هم با اختلاف ازش ارزون تره
تو این بازه قیمتی اکثرا میرن سراغ رنج روور و جی کلاس به این نگاهم نمیکنن
𝐀𝐥𝐢
۲۰ خرداد ۱۴۰۳هر چقدر هم فنی خوب باشه با این قیافه کسی نمیخرتش
car lover
۲۰ خرداد ۱۴۰۳جلو پنجره اش رو از خوک الهام گرفتن و متاسفانه بی ام اصالتشو از دست داده. کجاست اون E60
آرین
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اگه از نزدیک ببینین خیلی خوشگل و خفنه
FY
۲۰ خرداد ۱۴۰۳درسته …. از نزدیک خفن هست ، اما بازم طراحی خوب نیست ، خیلی جلوپنجره بزرگ شده و سنت شکنانه هست🤔
آرین
۲۰ خرداد ۱۴۰۳کلا x6 رو به این ترجیح میدم
وی
۲۰ خرداد ۱۴۰۳از اصالتتون دور نشید
18:45
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ایشاالله که بخت این مدل هم مثل m8 بالاخره باز بشه…
ب ام و m8 به اون عظمت هم اون اوایل با مشکل فروش مواجه بود ولی خوشبختانه دیگه این مشکل و نداره…
من خودم به شخصه XM رو خودروی زشتی نمیدونم، واسه اینکه این شوک طراحی برای بازار سوپر اس یووی ها نیاز بود. درسته که ظرافت و جذابیت های طراحی یه آستون مارتین یا فراری شاسی بلند رو نداره، اما بشدت میخکوب کننده و رعب آور طراحی شده.
انتقاد من میدونین از چی هست؟!!
برعکس همه دنیا، انتقاد اصلی من از طراحی داخلش هست!! داخل این هیولا (یکم حداقل) مثل بیرونش باید جنجالی تر طراحی میشد، بیرون با داخلش در تضاده! نمیگم داخل افتضاحه، ولی دیگه اینقدرسادگی رو نباید ازداشبورد XM میدیدیم!!
میدونین درست مثل کدوم ب ام و شده؟! مثل خانواده سری8! سری 8 خصوصا m8 طراحی بیرونی کاملا یه کوسه ماهی جذاب و رعب انگیز رو تداعی میکنه، اما طراحی داخلی اون قبول دارم که بسیار باکیفیت و ارگونومی هست ولی اصلا جذابیت های دیوانه وار بیرونی رو نداره و بیش از حد ساده هست!!
انتقادی که همون اول من با دیدن حتی نسخه کانسپت سری 8 فهمیدم!
کسایی که میگن XM زشته به نظر من فیس لیفت x7 که خیلی زشت تر از XM شده!! طوری که ب ام و اون نمای با صلابت قبل از فیس لیفت رو با گستاخی تموم با چراغهای دوقسمتی به باد داد و میبینیم که نمای جلو و عقب نسخه فیس لیفت x7 با هم درتضاد هستن!!
تعریف از خود نباشه، ولی چون من سالیان سال نقاشی خودرو اونم بصورت حرفه ای میکشیدم، خیلی زیاد این نکات ریز و درشت رو میبینم.
اتفاقا بیشتر نقاشی های 20سال اول عمرم از بنز و ب ام و بوده و خیلی راحت تر میتونم به نقاط قوت و ضعفشون پی ببرم…
بازم اگه به حرفم اعتقاد ندارین باید بگم که من
ب ام و فن هستم و بیشتر از هر کس، به نقاط قوت و ضعف برند مورد علاقه ام واقف هستم.
ممنون از اینکه وقت گذاشتین❤️❤️
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بنظر من ۱۷ هزار دلار بفروشنش ارزششو داره
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳قشنگ رقابت تنگاتنگ با چینی ها راه میندازه اون قیمت.
گاس فرینگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۳توی اون رنج بنظر با کراساوور ریرا رقابت سختی داشته باشه هر دو چراغ های دو تیکه هرچند ریرا طرح زیباتری داره از نظر من جلوپنجره اش هم کوچکتره ضمن این که جفت شون انجین آلمانی دارن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اشتباه بیمر این بود که باید به جای این x6 رو رقیب گردن کلفت اوروس و کلیپ جی تی میکرد.و ام پاور هم مدل انحصاری خودش رو به عنوان یه سوپر کار یا اگر توان ساخت سوپر کار ندارن به عنوان یه سدان کوپه عرضه میکرد
ارمان
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بایدم اینجوری باشه
وقتی نگاه میکنی اول یه جلو پنجره بزرگ و زمخت و مزخرف میبینی ، چهارتا لاستیک انداختن زیرش و یه اتاق گذاشتن شده ماشین
Arshia m3csl
۲۰ خرداد ۱۴۰۳این ماشین زشت بیریخت رو خوب کاری میکنه کسی نمیخره با اون وزن سنگین مشتری نداشتن این ماشین باید درس عبرت باشه برای بی ام و تا جلوپنجره زشت و چراغ کوچیک نزاره
! i M α η δ υ α R
۲۰ خرداد ۱۴۰۳هرکسی کو دور ماند از اصل خویش … باز جوید روزگار وصل خویش
یا به زبان آلمانی : ” Wer sich von seiner Herkunft ferngehalten hat , sollte wieder nach seinem Erfolg suchen “
M power
۲۱ خرداد ۱۴۰۳منکه عاشقشم
مهدی
۲۱ خرداد ۱۴۰۳اصلا طراحی همه پسندی نداره ولی من از حجم و اغراقش و حس قدرتی که میده بدم نمیاد