بی ام و

تخفیف 17 هزار دلاری بی ام و برای XM به خاطر نبود مشتری!

ب‌ام‌و به دلیل فروش پایین شاسی‌بلند پرچم‌دار XM، در بازار ایالات‌متحده تخفیفی ۱۰ درصدی بین ۱۵,۰۰۰ تا ۱۷,۵۰۰ دلار را در نظر گرفته است.

ب‌ام‌و XM از همان ابتدای معرفی به خودروی بحث‌برانگیزی تبدیل شد و هرچند سازندهٔ آلمانی تبلیغات زیادی برای آن به راه انداخت ولی به نظر می‌رسد شاسی‌بلند پرچم‌دار باواریا نتوانسته آن‌طور که باید نظر خریداران را جلب کند زیرا ب‌ام‌و برای XM در بازار ایالات‌متحده تخفیف سخاوتمندانه‌ای را در نظر گرفته است که قیمت خودرو را حدود ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. البته این شاسی‌بلند آلمانی هنوز هم خودروی ارزان‌قیمتی نخواهد بود.

قیمت پایهٔ XM از ۱۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما نمایندگی‌های ب‌ام‌و هم‌اکنون آن را برای اجاره با اعتباری ۱۷,۵۰۰ دلاری ارائه می‌کنند. برای کسانی که خواهان خرید این شاسی‌بلند هستند نیز تخفیف ۱۵ هزار دلاری در نظر گرفته شده است. این اولین باری نیست که ب‌ام‌و XM با تخفیف قابل‌توجه در ایالات‌متحده ارائه می‌شود زیرا در نوامبر گذشته نیز سازندهٔ آلمانی برای کسانی که با استفاده از وام ب‌ام‌و فاینانس اقدام به خرید XM می‌کردند اعتباری ۹,۹۰۰ دلاری در نظر گرفت.

دلیل این تخفیفات، فروش پایین XM است. سال گذشته در سراسر ایالات‌متحده از این خودرو ۱,۹۰۶ دستگاه فروخته شد درحالی‌که طی سه‌ماههٔ نخست سال جاری تنها ۵۴۱ دستگاه فروخته است. این خودرو در آمریکا در دو نسخه عرضه می‌شود که هردو از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کنند. نسخهٔ پایه مجموعاً ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که در نسخهٔ قوی‌تر با نام لیبل رد این اعداد به ۷۴۸ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

در بازارهای دیگر اما ب‌ام‌و نسخهٔ ضعیف‌تر و ارزان‌تری را هم با نام XM 50e ارائه می‌کند. در این نسخه بجای پیشرانهٔ V8 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌شود که مجموعاً ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. نشناسی بهتره

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (500 ديدگاه)

    خب معلومه کسی اینو نمیخره
    موقع طراحی باید فکر اینجاشم میکردین

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. amir

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      طراحی های بنز و بی ام و افت وحشتناکی کرده و چوبشم دارن میخورن اون از بنز که کلا سری eq رو رها کرد اینم بیمر که بخاطر فروش این خوک تپل زشت داره التماس میکنه
      کجاست اون بنزی که اس ۵۰۰ کوپه سی ال اس۵۰۰ اس ال اس و بیمری که سری ۶ و ام فایو و ایکس۶ طراحی میکرد؟

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        چقدر خوبه که کامنت‌ها ذخیره میشه و روسیاهی میمونه برای اونایی ‌که به هدف تخریب میومدن زیر کامنت‌های نقدانه‌ی من وِز وِز میکردن!!!

        بخدا که من کارم خیلی درسته 👏👏👏😂👍!!!

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. NAVID@@98

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (750 ديدگاه)

          نه اتفاقا برعکس شما کارت اشتباهه چون چیزایی که میگفتی مثل اب خوردن و روز ر‌شن برامون بود بدچونNAVID۰۰۹۸ و بد این بدیهیاتی که خودمون بهتر میدونیم رو هی تکرارش میکنی هر کی اینکارو کنه اشتباهه کارش
          بعنوان مثال ما از قبل میدونستیم که این جور طراحی ها مثل طراحی های بعضی کمپانی های دیگه رادیکال شده و شاید هرکسی نمیپسنده 💩😝🤦

          البته این طراحی بی ام و بخشی اش هم عمدیه بخاطر برند بازی و تو چشم بودن کاری که معمولا از بعضی کمپانی های بزرگ سر میزنه
          که البته این ها را نباید توجیه کنیم
          پس شما دنبال این موضوع نباش و وانمود نکن چون حرفت درمورد خودت اشتباهه

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. A.S.G 27

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (44 ديدگاه)

          فرق NAVID۰۰۹۸ با NAVID@@98 چیه ؟
          دو تا حساب وا کردی که حرفاتو با اون یکی حساب تایید کنی ؟
          تنها آدمی که تو پدال شعر میگه نوید تویی .
          خسته نمیشی ؟ انگار ادمین پیج 14 ساله نظر می نویسه .

      2. نشناسی بهتره

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (500 ديدگاه)

        جایی نیس…
        رفته زیر خاک
        باید رو سنگ قبرشون سنگ بزنی و فاتحه بخونی…

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. froG-driVer

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        من خیلی طراحیش و دوستدارم چرا مشتری نداره؟دلیل مخالفتتون چیه؟

        موافقم 2
        مخالفم 7
      4. mhasadollahi

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (63 ديدگاه)

        بنز که درود بهش که سری برقیشو ول کرده ولی مقایسه تون رو من نمیپذیرم، بی ام و داره گند میزنه هیچ حرفی هم توش نیست ولی بنز طراحی هاش خیلی زیباست

    2. Amir Enzo

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      به طراحی نگاه نکن به باطن نگاه کن

      موافقم 1
      مخالفم 7
  2. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بحث سلیقست منتهی این مدل جلو پنجره کار رو خراب کرده ، ولی اگر به من باشه گزینه وسوسه کننده و جذابی به نظر میاد.

    موافقم 8
    مخالفم 8
  3. amirboss

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (690 ديدگاه)

    طراحی نه چندان جذاب و نامتناسب و قیمت گزاف بخصوص تو آمریکا دلایل شکست XM تو آمریکاست.

    موافقم 20
    مخالفم 2
  4. heshmat021

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    اگر تسلا بود میگفتن بخاطر بنز و ب ام و کسی دیگه تسلا نمیخره…

    موافقم 15
  5. علی جردن

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    XM شدیدا به یک بروز رسانی و فیس‌لیفت نیاز داره هرچند شاید بازم موفق عمل نکرد بستگی به فیس‌لیفت داره تا چه حد جذاب ترش میکن۶

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. JaMsHiD-R1988

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2694 ديدگاه)

    آشغالی که فکر کرده می‌تونه با پرفورمنس مثلا زیاد تو کاتالوگ خریدار پیدا کنه !
    می‌دونم بهتون بر میخوره ولی جلوش خودِ خودِ هیوندا هست !
    طراحای بی ام و رو که میگم تهش بتونن فیس لیفت پارس و تارا رو انجام بدن تازه فکر کنم زشت تر هم بشن !
    بی ام و باید این طراحی های بسیار بسیار زشت و وقیح رو تغییر بده . اصلا هم جلو پنجره های بزرگ اصالت نداره بی ام و تا من یاد میدم تو یکی از نمادین ترین محصولاتش مثل ۲۰۰۲ یه جلو پنجره باریک داره ! با این حرف که اصالت داره بی ام و خودشو گول زده و زیبایی ماشین رو فدای اصالت خیالی کرده ! اوکی اصلا میگیم اصالت داره ولی چراغ تو سپر چی میگه؟ کم کم طرفداراش دارن تبدیل میشن به هیترش !
    دوست من از بچگی بی ام و باز بوده تعصبشم میکشید ولی از سال پیش که سری پنج و سری هفت و XM اومده تو بازار کلا از بی ام و بدش میاد
    حیف موتور S63 که بره داخل کاپوت این ماشین !

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      من خودم حاضرم همین آلپین قدیمی( میدونم چه کلکیه) رو که ماله چندین سال پیشه رو بخرم با رضایت سوار بشم ولی اینو بهم بدی آخرم با دل چرکین سوار میشم

      1. JaMsHiD-R1988

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2694 ديدگاه)

        اصالت و زیبایی و کاربرد صددرصد از تکنولوژی های بروز و قدرت زیاد توی کاتالوگ کارا تره و شما درست میگی👌

  7. Taha Ayoobi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4241 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/BMW-XM-2.jpg
    یا خدا چقدر زشته.
    از این زاویه ندیده بودمش اصلا.

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4850 ديدگاه)

      شبیه گوریله ابروهاشو خم کرده دماغ هم نداره

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4241 ديدگاه)

        شبیه این زامبی هاس که کله شون درازه.

        موافقم 7
        مخالفم 2
  8. .

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    به عنوان یه طرفدار ب ام و بدون تعصب بخوام نگاه کنم هیچی نداره حتی اصالت
    X5 با تقریبا نصف قیمت از خیلی جهات سره ازش
    طراحی وزن کاربردی بودن
    کسی پرفورمنس هم بخواد x5m باز هم با اختلاف ازش ارزون تره
    تو این بازه قیمتی اکثرا میرن سراغ رنج روور و جی کلاس به این نگاهم نمیکنن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1517 ديدگاه)

    هر چقدر هم فنی خوب باشه با این قیافه کسی نمیخرتش

    موافقم 11
  10. car lover

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1376 ديدگاه)

    جلو پنجره اش رو از خوک الهام گرفتن و متاسفانه بی ام اصالتشو از دست داده. کجاست اون E60

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. آرین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اگه از نزدیک ببینین خیلی خوشگل و خفنه

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. FY

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      درسته …. از نزدیک خفن هست ، اما بازم طراحی خوب نیست ، خیلی جلوپنجره بزرگ شده و سنت شکنانه هست🤔

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. آرین

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        کلا x6 رو به این ترجیح میدم

  12. وی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (374 ديدگاه)

    از اصالتتون دور نشید

  13. 18:45

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (626 ديدگاه)

    ایشاالله که بخت این مدل هم مثل m8 بالاخره باز بشه…
    ب ام و m8 به اون عظمت هم اون اوایل با مشکل فروش مواجه بود ولی خوشبختانه دیگه این مشکل و نداره…
    من خودم به شخصه XM رو خودروی زشتی نمیدونم، واسه اینکه این شوک طراحی برای بازار سوپر اس یووی ها نیاز بود. درسته که ظرافت و جذابیت های طراحی یه آستون مارتین یا فراری شاسی بلند رو نداره، اما بشدت میخکوب کننده و رعب آور طراحی شده.
    انتقاد من میدونین از چی هست؟!!
    برعکس همه دنیا، انتقاد اصلی من از طراحی داخلش هست!! داخل این هیولا (یکم حداقل) مثل بیرونش باید جنجالی تر طراحی میشد، بیرون با داخلش در تضاده! نمیگم داخل افتضاحه، ولی دیگه اینقدرسادگی رو نباید ازداشبورد XM میدیدیم!!
    میدونین درست مثل کدوم ب ام و شده؟! مثل خانواده سری8! سری 8 خصوصا m8 طراحی بیرونی کاملا یه کوسه ماهی جذاب و رعب انگیز رو تداعی میکنه، اما طراحی داخلی اون قبول دارم که بسیار باکیفیت و ارگونومی هست ولی اصلا جذابیت های دیوانه وار بیرونی رو نداره و بیش از حد ساده هست!!
    انتقادی که همون اول من با دیدن حتی نسخه کانسپت سری 8 فهمیدم!
    کسایی که میگن XM زشته به نظر من فیس لیفت x7 که خیلی زشت تر از XM شده!! طوری که ب ام و اون نمای با صلابت قبل از فیس لیفت رو با گستاخی تموم با چراغهای دوقسمتی به باد داد و می‌بینیم که نمای جلو و عقب نسخه فیس لیفت x7 با هم درتضاد هستن!!
    تعریف از خود نباشه، ولی چون من سالیان سال نقاشی خودرو اونم بصورت حرفه ای میکشیدم، خیلی زیاد این نکات ریز و درشت رو میبینم.
    اتفاقا بیشتر نقاشی های 20سال اول عمرم از بنز و ب ام و بوده و خیلی راحت تر میتونم به نقاط قوت و ضعفشون پی ببرم…
    بازم اگه به حرفم اعتقاد ندارین باید بگم که من
    ب ام و فن هستم و بیشتر از هر کس، به نقاط قوت و ضعف برند مورد علاقه ام واقف هستم.
    ممنون از اینکه وقت گذاشتین❤️❤️

  14. ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4850 ديدگاه)

    بنظر من ۱۷ هزار دلار بفروشنش ارزششو داره

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4241 ديدگاه)

      قشنگ رقابت تنگاتنگ با چینی ها راه میندازه اون قیمت.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. گاس فرینگ

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (328 ديدگاه)

        توی اون رنج بنظر با کراس‌اوور ‌ری‌را رقابت سختی داشته باشه هر دو چراغ های دو تیکه هرچند ری‌را طرح زیباتری داره از نظر من جلوپنجره اش هم کوچکتره ضمن این که جفت شون انجین آلمانی دارن

  15. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    اشتباه بیمر این بود که باید به جای این x6 رو رقیب گردن کلفت اوروس و کلیپ جی تی میکرد.و ام پاور هم مدل انحصاری خودش رو به عنوان یه سوپر کار یا اگر توان ساخت سوپر کار ندارن به عنوان یه سدان کوپه عرضه میکرد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. ارمان

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    بایدم اینجوری باشه
    وقتی نگاه میکنی اول یه جلو پنجره بزرگ و زمخت و مزخرف میبینی ، چهارتا لاستیک انداختن زیرش و یه اتاق گذاشتن شده ماشین

    موافقم 4
    مخالفم 4
  17. Arshia m3csl

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    این ماشین زشت بیریخت رو خوب کاری میکنه کسی نمیخره با اون وزن سنگین مشتری نداشتن این ماشین باید درس عبرت باشه برای بی ام و تا جلوپنجره زشت و چراغ کوچیک نزاره

    موافقم 7
    مخالفم 2
  18. ! i M α η δ υ α R

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2323 ديدگاه)

    هرکسی کو دور ماند از اصل خویش … باز جوید روزگار وصل خویش

    یا به زبان آلمانی : ” Wer sich von seiner Herkunft ferngehalten hat , sollte wieder nach seinem Erfolg suchen “

  19. M power

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (341 ديدگاه)

    منکه عاشقشم

    موافقم 3
    مخالفم 3
  20. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1733 ديدگاه)

    اصلا طراحی همه پسندی نداره ولی من از حجم و اغراقش و حس قدرتی که میده بدم نمیاد

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا