بی ام و

معرفی بی ام و XM لیبل رد، نسخه پرچم‌دار با 748 اسب بخار قدرت

ب‌ام‌و نسخهٔ پرچم‌دار شاسی‌بلند هیبریدی XM رد لیبل را با ۷۴۸ اسب بخار قدرت معرفی کرد که شتابی ۳.۷ ثانیه‌ای و قیمت ۱۸۵ هزار دلاری دارد.

در زمان معرفی شاسی‌بلند هیبریدی XM، ب‌ام‌و وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ قوی‌تری را با نام لیبل رد (Label Red) داد و حالا این نسخه رسماً معرفی شده است. XM لیبل رد با ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ M محسوب می‌شود.

بی ام و XM

در XM لیبل رد تک موتور الکتریکی مثل نسخهٔ معمولی همان ۱۹۷ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند که این یعنی تمام افزایش نیروی قوای محرکه بر عهدهٔ پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است. قدرت این موتور در نسخهٔ لیبل رد با ۹۵ اسب بخار افزایش از ۴۹۰ اسب بخار در نسخهٔ معمولی به ۵۸۵ اسب بخار رسیده است. علاوه بر این، گشتاور قوای محرکهٔ هیبریدی XM هم افزایش چشمگیری داشته است. بخشی از این موضوع به خاطر افزایش گشتاور پیشرانهٔ بنزینی از ۶۵۰ نیوتن متر به ۷۲۵ نیوتن متر است اما ب‌ام‌و یک سیستم پیش دنده را هم بین موتور الکتریکی و شفت ورودی گیربکس تعبیه کرده است.

بی ام و XM

این تکنولوژی نوآورانه گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری موتور الکتریکی را به ۴۵۰ نیوتن متر افزایش داده است. درنتیجه، مجموع گشتاور حالا به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ نیوتن متر رسیده است و به گفتهٔ ب‌ام‌و این تفاوت با نسخهٔ معمولی هم در استارت از حالت سکون و هم در شتاب گیری در دنده‌های میانی قابل‌لمس خواهد بود. این گشتاور همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو را از ۴.۱ ثانیه به ۳.۷ ثانیه رسانده است. در XM لیبل رد حداکثر سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ M می‌توان این رقم را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

بی ام و XM

XM لیبل رد باید تریم‌های قرمزرنگی داشته باشد تا هم با نامی که دارد هماهنگ شود و هم از نسخهٔ معمولی متمایز گردد. به همین دلیل ب‌ام‌و در رینگ‌ها، قاب جلوپنجره، دیفیوزر و نشان‌ها از تریم قرمز استفاده کرده است. علاوه بر این، برای نوار دور پنجره‌ها نیز بجای رنگ طلایی یا مشکی نسخهٔ معمولی، نمونهٔ قرمز متالیک تورنتو قابل سفارش خواهد بود. برای این ماشین ۵۰ رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب خواهد بود که همهٔ آن‌ها از نمونه‌های بخش انحصاری ب‌ام‌و هستند.

بی ام و XM

همان‌طور که انتظار می‌رود، تریم قرمزرنگ در داخل هم ادامه پیدا کرده است و این رنگ را می‌توان در دوخت روی صندلی‌ها، صفحه آمپر، رو دری‌ها و کنسول میانی دید. همچنین در دریچه‌های تهویه هم تریم قرمز کار شده است. ب‌ام‌و قبلاً قیمتی در حدود ۱۸۵ هزار دلار را برای XM رد لیبل اعلام کرده بود اما حالا گفته است که قیمت رسمی آن در زمانی نزدیک به آغاز تولید اعلام خواهد شد. این شاسی‌بلند قدرتمند آلمانی در کارخانهٔ ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی تولید می‌شود و در ماه آگوست راهی بازار خواهد شد.

بی ام و XM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Taha Malek

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    فریم قرمز دور پنجره کارو خراب کرده

    موافقم 66
    مخالفم 36
    1. بهنام

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (903 ديدگاه)

      یعنی با جلو پنجره ی قرمزش مشکلی نداری ؟

      موافقم 39
      مخالفم 9
      1. Taha Malek

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (916 ديدگاه)

        نه با طراحیش مشکلی ندارم ولی با اینکه ماشین فقط ساخته شده برای شوآف مشکل دارم

        موافقم 21
        مخالفم 8
        1. مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (722 ديدگاه)

          توصیه میکنم نخری تا bmw ورشکست بشه
          والا بخدا !
          اینگار ماشینو واس شما زدن
          اونی که بخواد بخره میخره هرکیم نخواست این همه مدل دیگه هست

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. عرفان

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        نه واقعا اشکال نداره خیلی قلدر و قشنگه اون فریم قرمز دور پنجره فقط شاید زشت باشه یکم

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Moein

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (913 ديدگاه)

      دقیقا
      یاد 207 mc افتادم

      موافقم 58
      مخالفم 12
  2. احمدرضا

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (747 ديدگاه)

    منکه خوشم نیومد

    موافقم 33
    مخالفم 13
  3. Amir

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هر چقدر از زشتی ماشین بگی کمه
    دریچه کولر قرمز جواد بازیا چیه
    دو تا لوگو عقب چیه
    دستگیره های در مسخره ، خود ب ام و الان دستگیره های بهتری تولید میکنه

    موافقم 33
    مخالفم 25
    1. Kamy

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (694 ديدگاه)

      درسته طراحی جدید بی ام و زیاد دلچسب نیست ولی من اینو به اوروس ترجیح میدم

      موافقم 20
      مخالفم 17
    2. phonix

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      دوتا لگوی عقب رسمه داش رو M1 هم بود

      موافقم 2
      مخالفم 3
  4. bmmm

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به به چه کرده بی ام

    موافقم 21
    مخالفم 33
    1. Zonda R

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      خیلی راحت میتونست نمونه استاندارد xm رو از سقف ،زه ، تمامی ادوات جلویی و پشتی و تمام داخل
      بدون تغییر فنی تبدیل به لیبل رد کنه
      نمیدونم چرا یه سر نمیان ایران ببینن خودروسازی و خودرو فروشی چجوریه و یاد بگیرن خیلی مونده به ما برسن!!!!!!!!

      موافقم 4
      مخالفم 2
  5. بهنام

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (903 ديدگاه)

    یه مقاله تو مجله ماشین بود که اون زمان درباره ی دپارتمان طراحی ب ام و نوشته شده بود . هنوز کریس بنگل اونجا بود . میگفت آرزوی هر طراحی کار در اون مرکز طراحی هست و آرزوی هر کمپانی داشتن اون مرکز طراحی و اون طراحان هست . الآن همون مرکز به یکی از بی کلاسترین مرکز طراحی در بین خودروسازان سنتی تبدیل شده است . لطفاً دوستداران ب ام و گارد نگیرن ولی اون جلو پنجره ی قرمز ، خط پنجره ی قرمز، نداشتن هیچ المان سنتی و خانوادگی ب ام و ، چسباندن دوتا لوگوی ب ام و دو طرف شیشه ی عقب بنظرم خیلی بیکلاسه .

    موافقم 36
    مخالفم 12
    1. مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز)

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      خب مشکل همینه که اولا این ماشین اسپرته و با ابهت ، نه با کلاس! با کلاس میشه سری ۷ (که قبول دارم ***توش😂) و یا رولزرویس مثلا
      راجع ماشین لوکس صحبت نمیکنیم راجع ماشین اسپرت suv صحبت میکنیم که طراحیش هم واقعا بیان کننده همین موضوعه
      دوما گفتید سنتی! عزیز من داریم وارد فاز جدیدی از زندگی میشیم حواستون هست؟ ماشبنای چینی و ژاپنی رو دیدید؟ یا کره ای ها؟ وقتی همه به استقبال طراحی اینده میرن طبیعیه کمپانی های سنتی هم باید همین کارو کنن و بروز بشن نمیشه تا ۵۰۰ سال دیگه همچنان چراغای x4 2014 یا مثلا اون بنزای قدیمی که هر طرف دو تا چراغ گرد داشت رو ببینیم
      شما حاضری بری ایفون ۶ بخری کار کنی بعد بگی با اصالت و سنتیه؟

  6. R

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    طراحی داخلی فوق العادست
    اما سرعت و شتابش از اوروس کمتره
    اگزوز هارو از بوگاتی کپی کرده ها😁

    موافقم 5
    مخالفم 17
  7. Amir mahdi @-1387

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    عجب خفن شده خیلی خوش رنگه
    موتور قوی بدنه زیبا
    من یه سوال داشتم این ماشین تولید محدود هست ؟

    موافقم 13
    مخالفم 19
  8. aMiRsHaYaN

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    207 mc نمیزنه خیلی؟
    ولی جدا از این از طراحیش بدم نمیاد

    موافقم 11
    مخالفم 6
  9. AMANTE

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    تا وقتی که Bentley Bentayga, Aston Martin DBX 707 و….. هستن چرا باید ایشون رو خرید.
    اصلا چرا باید خرید اش وقتی با پول کمتر میشه BMW X5 M Competition یا BMW XB7 خرید.

    موافقم 23
    مخالفم 9
    1. محمدهادی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      اوناکه دنبال خودنمایی ن
      مسلما طراحیش خیلی عظلانی تر و ترسناک تر از گزینه هایی که گفتیه
      البته توان و قدرتش هم به ظاهرش میاد
      بنظر گزینه ی بشدت جذابیه
      آدم یه رگه هایی هم از هیولاهایی مثل هامر هم درش میبینه

      موافقم 19
      مخالفم 2
  10. حسین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    بی ام و برای دنیای مجازی
    یا ماشین مجازی در واقعیت
    طراحیش اینو تعریف میکنه
    داخلش شیکه واقعا
    قدرتش هم خوبه برای این اندازه
    اما اگه در عمل بهتر باشه
    هیجان انگیز میشه
    میشه ابعادش رو با اسکالید وی
    اندازه گرفت ؟
    فکر کنم کارایی کادیلاک بیشتر باشه
    شتاب بی ام بیشتره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    جذاب شده اما به این قیمت نمی ارزه نهایت 120 هزارتا کافیشه

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      چون ماشینایی که خب ۱۲۰ باشه که همه میخرن!
      تو همیت ایران خودمون چند نفر میتونن بخرن؟ نصف جمعیت میتونن(میشه ۶ میلیارد والا الان همه ۶ میلیاردو دارن (البته خودم ندارم😂))
      چه برسه کشورای دیگه که قسطی ۵ ساله ماشینو میخرن
      ماشین تاسلامتی خاص ترین ماشین bmwهست باید گرون باشه تا همه نتونن بخرن (که البته بازم خیلیا میتونن بخرن ولی خب کلی گفتم)

  12. El Padrino

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یعنی خدا نکنه یه چی تو ایران مد شه همش دارین راجع به اصالت حرف میزنین درحالی که نمیدونین چی هست. اصالت چی میده به مشتری؟ یعنی تا دوهزار سال دیگه طراحیش یه شکل باشه میشه اصالت؟ همینه ایرانخودرو و سایپا پنجاه سال یه بار هم طراحیشونو عوض نمیکنن، میشناسن این مردم و میدونن که فروش میره بحث روانشناسی بازارو کاملا اجحاف دارن، واسه همینه اینجا پیشرفت نمیکنه، دم بیمر گرم که میرنه مرز های قبلی شو میشکونه و با جرعت و فکر تازه از نو طراحی میکنه. مرحوم کیارستمی یه جا میگفت بچه ها خیلی بهتر از ادم بزرگان چون یه چیزی رو درست میکنن و خودشون خرابش میکنن و دوباره درستش میکنن این چیزیه که ما ادم بزرگا فراموش کردیم یه چیزی که درست میکنیم اینقد ازش مراقبت میکنیم و میذاریمش تو ویترین که خراب نشه یه وقت ، وقتی هم که خراب شد میشینم کل غم و غصه میخوریم که چرا خراب شد، بزن خرابش کن لذتشو ببر و دوباره از نو شروع کن

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. ماکان

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      سلام . ببخشید می خواستم بگویم که من یکی از افرادی هستم که این مدل از بی ام و برای من یکی از بهترین خودروها هستش و با صحبت این کاربر محترم سایت پدال هم موافق هستم و به اعتقاد من هم اصالت واقعی چندان به ظاهر نیست و بیشتر به کیفیت باطنی مربوط هستش .

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      حق خالص خودمو کشتم مدت ها اینو به بقیه بفهمونم نشد!

  13. Hamilton1970

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    خدایا طراح این ماشینهای دورنگ (که فکر کنم از سیتروئن C3 شروع شده باشه) رو مورد مجازات الهی قرار بفرما
    این ماشین هم فنی خوبه اما ظاهر نه
    ای کاش فیس‌لیفتی چیزی براش معرفی بشه به زودی که چهره‌ش رو بکوبه از اول بسازه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  14. Yasin

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    چقدر طراحی جلوپنجرش بده :/

    موافقم 7
    مخالفم 5
  15. BMWghini

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    چی میشد اگه پشتش یدونه لوگوی بی ام و میردن؟
    تنها ایرادش همینه

  16. Enayat

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (236 ديدگاه)

    ما دهه هفتادی و شصتی ها اکثریت! اصلا حال نمی کنیم باهاش….
    چون طراحی های خیلی زیبا و چشم نواز تری از بی ام و دیدیم…
    این سبک از طراحی هرگز موندگار نیست فقط بدرد اونایی که اصولا مد گرا هست می خوره یا یه بیمر باز!

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      برای همین لاماری و تیگو ۸ پرو(یاد گوشیای شیاومی افتادم😂) میخرین شما دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها؟

  17. Reza Waffen SS

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    شوالیه آلمانی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  18. کیانوش

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (823 ديدگاه)

    به نظرم خیلی جذابه من به لامبورگینی اوروس و سایر شاسی بلند نای اسپورت ترجیحش میدم واقعا هرچند درکل بعید میدونم اگر پول داشتم خیلی بعید بود که خودروی تو این کلاس بخرم تا وقتی که سدان و کوپه های اسپورت هستن چرا باید ی شخص شاسی بلند اسپورت بخره واقعا؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. سعید

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خود بی ام و xmلیبل رد رو بدون تریم قرمز با همون موتور گیبربکس میده تریم فرمز رنگ بیرون با 0 دلار اپشن هست (تریم داخلی قرمزه و قابل تغیر نیست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا