بامو نسخهٔ پرچمدار شاسیبلند هیبریدی XM رد لیبل را با ۷۴۸ اسب بخار قدرت معرفی کرد که شتابی ۳.۷ ثانیهای و قیمت ۱۸۵ هزار دلاری دارد.
در زمان معرفی شاسیبلند هیبریدی XM، بامو وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ قویتری را با نام لیبل رد (Label Red) داد و حالا این نسخه رسماً معرفی شده است. XM لیبل رد با ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، قویترین محصول جادهای تاریخ M محسوب میشود.
در XM لیبل رد تک موتور الکتریکی مثل نسخهٔ معمولی همان ۱۹۷ اسب بخار قدرت را تولید میکند که این یعنی تمام افزایش نیروی قوای محرکه بر عهدهٔ پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است. قدرت این موتور در نسخهٔ لیبل رد با ۹۵ اسب بخار افزایش از ۴۹۰ اسب بخار در نسخهٔ معمولی به ۵۸۵ اسب بخار رسیده است. علاوه بر این، گشتاور قوای محرکهٔ هیبریدی XM هم افزایش چشمگیری داشته است. بخشی از این موضوع به خاطر افزایش گشتاور پیشرانهٔ بنزینی از ۶۵۰ نیوتن متر به ۷۲۵ نیوتن متر است اما بامو یک سیستم پیش دنده را هم بین موتور الکتریکی و شفت ورودی گیربکس تعبیه کرده است.
این تکنولوژی نوآورانه گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری موتور الکتریکی را به ۴۵۰ نیوتن متر افزایش داده است. درنتیجه، مجموع گشتاور حالا به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ نیوتن متر رسیده است و به گفتهٔ بامو این تفاوت با نسخهٔ معمولی هم در استارت از حالت سکون و هم در شتاب گیری در دندههای میانی قابللمس خواهد بود. این گشتاور همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو را از ۴.۱ ثانیه به ۳.۷ ثانیه رسانده است. در XM لیبل رد حداکثر سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ M میتوان این رقم را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.
XM لیبل رد باید تریمهای قرمزرنگی داشته باشد تا هم با نامی که دارد هماهنگ شود و هم از نسخهٔ معمولی متمایز گردد. به همین دلیل بامو در رینگها، قاب جلوپنجره، دیفیوزر و نشانها از تریم قرمز استفاده کرده است. علاوه بر این، برای نوار دور پنجرهها نیز بجای رنگ طلایی یا مشکی نسخهٔ معمولی، نمونهٔ قرمز متالیک تورنتو قابل سفارش خواهد بود. برای این ماشین ۵۰ رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب خواهد بود که همهٔ آنها از نمونههای بخش انحصاری بامو هستند.
همانطور که انتظار میرود، تریم قرمزرنگ در داخل هم ادامه پیدا کرده است و این رنگ را میتوان در دوخت روی صندلیها، صفحه آمپر، رو دریها و کنسول میانی دید. همچنین در دریچههای تهویه هم تریم قرمز کار شده است. بامو قبلاً قیمتی در حدود ۱۸۵ هزار دلار را برای XM رد لیبل اعلام کرده بود اما حالا گفته است که قیمت رسمی آن در زمانی نزدیک به آغاز تولید اعلام خواهد شد. این شاسیبلند قدرتمند آلمانی در کارخانهٔ بامو در کارولینای جنوبی تولید میشود و در ماه آگوست راهی بازار خواهد شد.
Taha Malek
۲۳ فروردین ۱۴۰۲فریم قرمز دور پنجره کارو خراب کرده
بهنام
۲۳ فروردین ۱۴۰۲یعنی با جلو پنجره ی قرمزش مشکلی نداری ؟
Taha Malek
۲۳ فروردین ۱۴۰۲نه با طراحیش مشکلی ندارم ولی با اینکه ماشین فقط ساخته شده برای شوآف مشکل دارم
مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲توصیه میکنم نخری تا bmw ورشکست بشه
والا بخدا !
اینگار ماشینو واس شما زدن
اونی که بخواد بخره میخره هرکیم نخواست این همه مدل دیگه هست
عرفان
۲۴ فروردین ۱۴۰۲نه واقعا اشکال نداره خیلی قلدر و قشنگه اون فریم قرمز دور پنجره فقط شاید زشت باشه یکم
Moein
۲۳ فروردین ۱۴۰۲دقیقا
یاد 207 mc افتادم
احمدرضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۲منکه خوشم نیومد
Amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۲هر چقدر از زشتی ماشین بگی کمه
دریچه کولر قرمز جواد بازیا چیه
دو تا لوگو عقب چیه
دستگیره های در مسخره ، خود ب ام و الان دستگیره های بهتری تولید میکنه
Kamy
۲۳ فروردین ۱۴۰۲درسته طراحی جدید بی ام و زیاد دلچسب نیست ولی من اینو به اوروس ترجیح میدم
phonix
۲۴ فروردین ۱۴۰۲دوتا لگوی عقب رسمه داش رو M1 هم بود
bmmm
۲۳ فروردین ۱۴۰۲به به چه کرده بی ام
Zonda R
۲۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی راحت میتونست نمونه استاندارد xm رو از سقف ،زه ، تمامی ادوات جلویی و پشتی و تمام داخل
بدون تغییر فنی تبدیل به لیبل رد کنه
نمیدونم چرا یه سر نمیان ایران ببینن خودروسازی و خودرو فروشی چجوریه و یاد بگیرن خیلی مونده به ما برسن!!!!!!!!
بهنام
۲۳ فروردین ۱۴۰۲یه مقاله تو مجله ماشین بود که اون زمان درباره ی دپارتمان طراحی ب ام و نوشته شده بود . هنوز کریس بنگل اونجا بود . میگفت آرزوی هر طراحی کار در اون مرکز طراحی هست و آرزوی هر کمپانی داشتن اون مرکز طراحی و اون طراحان هست . الآن همون مرکز به یکی از بی کلاسترین مرکز طراحی در بین خودروسازان سنتی تبدیل شده است . لطفاً دوستداران ب ام و گارد نگیرن ولی اون جلو پنجره ی قرمز ، خط پنجره ی قرمز، نداشتن هیچ المان سنتی و خانوادگی ب ام و ، چسباندن دوتا لوگوی ب ام و دو طرف شیشه ی عقب بنظرم خیلی بیکلاسه .
مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز)
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲خب مشکل همینه که اولا این ماشین اسپرته و با ابهت ، نه با کلاس! با کلاس میشه سری ۷ (که قبول دارم ***توش😂) و یا رولزرویس مثلا
راجع ماشین لوکس صحبت نمیکنیم راجع ماشین اسپرت suv صحبت میکنیم که طراحیش هم واقعا بیان کننده همین موضوعه
دوما گفتید سنتی! عزیز من داریم وارد فاز جدیدی از زندگی میشیم حواستون هست؟ ماشبنای چینی و ژاپنی رو دیدید؟ یا کره ای ها؟ وقتی همه به استقبال طراحی اینده میرن طبیعیه کمپانی های سنتی هم باید همین کارو کنن و بروز بشن نمیشه تا ۵۰۰ سال دیگه همچنان چراغای x4 2014 یا مثلا اون بنزای قدیمی که هر طرف دو تا چراغ گرد داشت رو ببینیم
شما حاضری بری ایفون ۶ بخری کار کنی بعد بگی با اصالت و سنتیه؟
R
۲۳ فروردین ۱۴۰۲طراحی داخلی فوق العادست
اما سرعت و شتابش از اوروس کمتره
اگزوز هارو از بوگاتی کپی کرده ها😁
Amir mahdi @-1387
۲۳ فروردین ۱۴۰۲عجب خفن شده خیلی خوش رنگه
موتور قوی بدنه زیبا
من یه سوال داشتم این ماشین تولید محدود هست ؟
aMiRsHaYaN
۲۳ فروردین ۱۴۰۲207 mc نمیزنه خیلی؟
ولی جدا از این از طراحیش بدم نمیاد
AMANTE
۲۳ فروردین ۱۴۰۲تا وقتی که Bentley Bentayga, Aston Martin DBX 707 و….. هستن چرا باید ایشون رو خرید.
اصلا چرا باید خرید اش وقتی با پول کمتر میشه BMW X5 M Competition یا BMW XB7 خرید.
محمدهادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲اوناکه دنبال خودنمایی ن
مسلما طراحیش خیلی عظلانی تر و ترسناک تر از گزینه هایی که گفتیه
البته توان و قدرتش هم به ظاهرش میاد
بنظر گزینه ی بشدت جذابیه
آدم یه رگه هایی هم از هیولاهایی مثل هامر هم درش میبینه
حسین
۲۳ فروردین ۱۴۰۲بی ام و برای دنیای مجازی
یا ماشین مجازی در واقعیت
طراحیش اینو تعریف میکنه
داخلش شیکه واقعا
قدرتش هم خوبه برای این اندازه
اما اگه در عمل بهتر باشه
هیجان انگیز میشه
میشه ابعادش رو با اسکالید وی
اندازه گرفت ؟
فکر کنم کارایی کادیلاک بیشتر باشه
شتاب بی ام بیشتره
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲جذاب شده اما به این قیمت نمی ارزه نهایت 120 هزارتا کافیشه
مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲چون ماشینایی که خب ۱۲۰ باشه که همه میخرن!
تو همیت ایران خودمون چند نفر میتونن بخرن؟ نصف جمعیت میتونن(میشه ۶ میلیارد والا الان همه ۶ میلیاردو دارن (البته خودم ندارم😂))
چه برسه کشورای دیگه که قسطی ۵ ساله ماشینو میخرن
ماشین تاسلامتی خاص ترین ماشین bmwهست باید گرون باشه تا همه نتونن بخرن (که البته بازم خیلیا میتونن بخرن ولی خب کلی گفتم)
El Padrino
۲۳ فروردین ۱۴۰۲یعنی خدا نکنه یه چی تو ایران مد شه همش دارین راجع به اصالت حرف میزنین درحالی که نمیدونین چی هست. اصالت چی میده به مشتری؟ یعنی تا دوهزار سال دیگه طراحیش یه شکل باشه میشه اصالت؟ همینه ایرانخودرو و سایپا پنجاه سال یه بار هم طراحیشونو عوض نمیکنن، میشناسن این مردم و میدونن که فروش میره بحث روانشناسی بازارو کاملا اجحاف دارن، واسه همینه اینجا پیشرفت نمیکنه، دم بیمر گرم که میرنه مرز های قبلی شو میشکونه و با جرعت و فکر تازه از نو طراحی میکنه. مرحوم کیارستمی یه جا میگفت بچه ها خیلی بهتر از ادم بزرگان چون یه چیزی رو درست میکنن و خودشون خرابش میکنن و دوباره درستش میکنن این چیزیه که ما ادم بزرگا فراموش کردیم یه چیزی که درست میکنیم اینقد ازش مراقبت میکنیم و میذاریمش تو ویترین که خراب نشه یه وقت ، وقتی هم که خراب شد میشینم کل غم و غصه میخوریم که چرا خراب شد، بزن خرابش کن لذتشو ببر و دوباره از نو شروع کن
ماکان
۲۳ فروردین ۱۴۰۲سلام . ببخشید می خواستم بگویم که من یکی از افرادی هستم که این مدل از بی ام و برای من یکی از بهترین خودروها هستش و با صحبت این کاربر محترم سایت پدال هم موافق هستم و به اعتقاد من هم اصالت واقعی چندان به ظاهر نیست و بیشتر به کیفیت باطنی مربوط هستش .
مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲حق خالص خودمو کشتم مدت ها اینو به بقیه بفهمونم نشد!
Hamilton1970
۲۳ فروردین ۱۴۰۲خدایا طراح این ماشینهای دورنگ (که فکر کنم از سیتروئن C3 شروع شده باشه) رو مورد مجازات الهی قرار بفرما
این ماشین هم فنی خوبه اما ظاهر نه
ای کاش فیسلیفتی چیزی براش معرفی بشه به زودی که چهرهش رو بکوبه از اول بسازه
Yasin
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چقدر طراحی جلوپنجرش بده :/
BMWghini
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چی میشد اگه پشتش یدونه لوگوی بی ام و میردن؟
تنها ایرادش همینه
Enayat
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ما دهه هفتادی و شصتی ها اکثریت! اصلا حال نمی کنیم باهاش….
چون طراحی های خیلی زیبا و چشم نواز تری از بی ام و دیدیم…
این سبک از طراحی هرگز موندگار نیست فقط بدرد اونایی که اصولا مد گرا هست می خوره یا یه بیمر باز!
مدافع حقوق خودروسازان المانی (بجز بنز😂)
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲برای همین لاماری و تیگو ۸ پرو(یاد گوشیای شیاومی افتادم😂) میخرین شما دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها؟
Reza Waffen SS
۲۳ فروردین ۱۴۰۲شوالیه آلمانی
کیانوش
۲۴ فروردین ۱۴۰۲به نظرم خیلی جذابه من به لامبورگینی اوروس و سایر شاسی بلند نای اسپورت ترجیحش میدم واقعا هرچند درکل بعید میدونم اگر پول داشتم خیلی بعید بود که خودروی تو این کلاس بخرم تا وقتی که سدان و کوپه های اسپورت هستن چرا باید ی شخص شاسی بلند اسپورت بخره واقعا؟
سعید
۳۱ مرداد ۱۴۰۲خود بی ام و xmلیبل رد رو بدون تریم قرمز با همون موتور گیبربکس میده تریم فرمز رنگ بیرون با 0 دلار اپشن هست (تریم داخلی قرمزه و قابل تغیر نیست)