به تازگی شاسیبلند بیامو XM در تست ایمنی گوزن شرکت کرده و همانطور که پیشبینی میشد این خودروی سنگینوزن و بزرگ علاقهای به پیچهای تند ندارد.
بیامو XM به عنوان دومین خودرویی که توسط خود M توسعه یافته معرفی شد. این شاسیبلند بزرگ و سنگین از پیشرانهای قدرتمند استفاده میکند و با توجه به تستهای پیشین متوجه شدهایم که در خط مستقیم پرفورمنس فوقالعادهای دارد؛ اما آیا توانایی این خودرو در عبور از پیچها نیز مشابه رانندگی در اتوبان خواهد بود؟
پس از تصادف در مسابقات پایکس پیک که باعث ناکامی در شکستن رکورد لامبورگینی اوروس شد، ما فهمیدیم XM با تمرکز روی طی کردن سریع پیچها طراحی نشده است هرچند میخواهیم یک شانس دیگر به این خودرو بدهیم. همانطور که میدانید سوپر شاسیبلند بیامو در فاز توسعه خود مدت زیادی را در پیست نوربرگ رینگ حضور داشته اما حالا میخواهیم ببینیم XM در تست گوزن چه عملکردی خواهد داشت. با توجه به نتایج به دست آمده میتوان گفت قدبلند ژرمنها اینجا نیز عملکرد جالبی ندارد. بالاترین سرعت به دست آمده بدون برخورد به مخروطها در تست گوزن برابر با ۷۴ کیلومتر در ساعت است که اگرچه برای یک شاسیبلند بزرگ و سنگینوزن بد نخواهد بود اما در تستهای بعدی با سرعتهای بالاتر شاهد ناکامی بیامو XM در عبور از مسیر طراحی شده هستیم زیرا کم فرمانی و بیش فرمانی محسوسی در بخشهای مختلف این تست مشاهده میشود که نتیجه نهایی آن برخورد با مخروطهای تعبیه شده است.
البته ذکر این نکته مهم است که بیامو XM حداقل تکانهای بدنه را داشته و در زمان عبور از بین مخروطها نسبتاً سریع عمل کرده است. لاستیکهای بزرگ پیرلی پی زیرو ۲۷۵/۳۵ R21 در جلو و ۳۱۵/۳۰ R23 در عقب نقش مهمی در کنترل بالای شاسیبلند موردبحث ایفا میکنند. در نهایت باید گفت اگرچه عملکرد XM در تست گوزن با انتظارات ما همخوانی نداشت اما به نظر میرسد علیرغم وزن و ابعاد قابلتوجه خود محصولی مانور پذیر به شمار میرود. به عنوان یادآوری باید دانست پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو به همراه پیشرانه برقی ادغام شده در گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تشکیل دهنده قوای محرکه این خودرو هستند و قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر تولید میکنند. XM میتواند در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
R@min
۲۰ مهر ۱۴۰۲درسته موتور S63 نمی تونه در حد سری M و FSI فولکس قدرت بده ولی نیازی هم نداشت با یه پک باتری سنگین و بی خاصیت همچین تاپاله ای درست کنن !!!
۳ تن وزن ماشینه !!! هم وزن فورد F250 هست.
❤BMW❤
۲۱ مهر ۱۴۰۲دلیلشو نمیدونم ولی شما مث اینکه کلا یه مشکلی با بیامو داری ؟😂
18:45
۲۰ مهر ۱۴۰۲بازم عملکردش ضعیف نبود و با این جثه کاملا تحسین بر انگیز بود. طبیعتا نباید انتظار بازخوردهای آنی X6m و x5m رو ازش داشت.
ARIAN
۲۰ مهر ۱۴۰۲فکر نکنم بقیه suv های همرده این نتیجه خیلی بهتری کسب کنن. ماشینی با وزن بیشتر از دو تن و نیم نمیتونه خیلی خوب پیچ های سریع رو طی کنه چون اصلا برای فرمون دادن های سریع ساخته نشدن. Suv ها معمولا سر پیچ ها لنگر میندازن که کاملا طبیعیه به خاطر ارتفاع و مرکز ثقل متفاوتشون نسبت به سواری ها و همچنین وزن بسیار زیادشون. نظر کلی من اینه: نتیجه طبیعی بود و خیلی دور از ذهن نبود. (حالا دو نفر میان میگن ارورس بهتره اخه معلومه با سیصد چهار کیلو وزن کمتر بهتر خواهد بود)
Soroush
۲۰ مهر ۱۴۰۲وقتی روزبه روز وزن ماشینارو زیاد میکنن تهش همین میشه،افزایش قدرت تا یه حدی میتونه این افزایش وزنو پوشش بده ولی بازم پویایی ماشینای سبک تر ندارن
مثال دیگش m2جدیده که حدود۴۰۰کیلو سنگین تر شده!
مهردادکمال
۲۰ مهر ۱۴۰۲نکته پشم ریزون اینه از رکورد دارای این تست زانتیا 6 سیلندره که سال 99میلادی سرعت 53مایلو زده که هنوز المانی ها نتونستن بزننش
MOHAMMAD
۲۲ مهر ۱۴۰۲برو سایت km77
این تست زانتیا رو گفتن قبول نداریم دیگه شرایط اون زمان فرق داشته
تو این دهه دوباره تست کردن با ۳نسخه زانتیا و بیشتر از ۷۲ تا نشد بره فیلمش هم موجوده
blackwing
۲۰ مهر ۱۴۰۲خاصیت اینماشین چیه دقیقاً ؟
نهایت ۴تا بچه پولدار باهاش پز بدن!
Enzo Ferrari 2008
۲۰ مهر ۱۴۰۲بی ام و خرس گیرزلی ساخته
ارش
۲۰ مهر ۱۴۰۲به نظرم عملکرد خیلی خوبی داشت .
amirmohammmad
۲۱ مهر ۱۴۰۲خیلی جثه داره . تو ویدیو این مدلی دیده میشه ببین تو واقعیت چیه دیگه
parhamiof
۲۱ مهر ۱۴۰۲انگار خودرو سازا یادشون رفته وزن ماشینم مهمه و فقط افتادن دنبال افزایش قدرت!
هیچ نیازی به باتری نبود تو این خودرو اون انجین خودش به اندازه کافی بازده داره
میلان
۲۲ مهر ۱۴۰۲از bmw بعید بود این ماشین بد قواره ساخته باشه
alirezamt211
۲۳ مهر ۱۴۰۲اومدن قدرتو زیاد کنن وزن از دستشون در رفت