بیامو XM با ثبت زمان ۱۰ دقیقه و ۴۸.۰۶ ثانیه توانست رکورد شاسی بلندهای هیبریدی تولیدی در پایکس پیک را بشکند.
چندی پیش اولین تلاش ژرمنها برای حضور XM در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک با تصادف این خودرو ناکام ماند اما این برند یکبار دیگر به مسیر مسابقه بازگشت و این بار توانست رکورد سریعترین شاسیبلند هیبریدی تولیدی را به خود اختصاص دهد. مت مولینز راننده حرفهای مسابقات خودرویی پشت فرمان بیامو XM لیبل رد نشست و توانست مسیر مسابقه را در ۱۰ دقیقه و ۴۸.۰۶ ثانیه طی کند.
اگرچه زمان ثبت شده توسط قدبلند بیامو M احساسبرانگیز به نظر میرسد اما لامبورگینی اوروس پرفورمنته با پیشرانه غیر هیبریدی خود این مسیر را در ۱۰ دقیقه و ۳۲.۰۶ ثانیه طی کرده است و همچنان رکورد تمامی شاسی بلندهای تولیدی را در اختیار دارد. اگرچه مولینز در تصادف XM طی ماههای قبل مجروح نشد اما خودرو به شدت آسیب دید به گونهای که چرخ جلوی آن از جای خود درآمد و شیشه جلو نیز شکست. XM در این حادثه با یک درخت برخورد کرد هرچند به دلیل ایمنی بالای خودرو مولینز جان سالم به در برد.
مسابقات تپه نوردی پایکس پیک در کلرادو آمریکا برگزار میشود و ارتفاع نقطه استارت مسابقه ۲۸۶۲ متر بالاتر از سطح دریاست. در طول مسیر مسابقه بیش از ۱۵۰ پیچ وجود دارد و رقبا و طرفداران از سال ۱۹۱۶ تاکنون شاهد قدرتنمایی خودروسازان مختلف در آن بودهاند. برای یادآوری باید گفت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری هیبریدی XM قدرت ۷۳۸ اسب بخار دارد و باعث میشود قویترین شاسیبلند تاریخ بیامو لقب بگیرد. این هیولا در عرض ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند و حداکثر سرعت آن با سفارش پکیج راننده M برابر با ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است. مت مولینز بیش از دو دهه سابقه حضور در مسابقات موتور اسپرت را دارد و در ۶ سری مسابقه به رقابت پرداخته است. او راننده ارشد بیامو در مرکز پرفورمنس کارولینای جنوبی است، جایی که XM تولید میشود. مولینز در سال ۲۰۱۸ به ژرمنها کمک کرد تا رکورد جهانی گینس برای طولانیترین دریفت و همچنین دریفت با دو خودرو را بشکنند.
HesamS500
۱۳ آبان ۱۴۰۲عکس تیتر به نظرم طراحی رو به خوبی نشون میده…
R@min
۱۳ آبان ۱۴۰۲خودشونو کشتن بگن این لش سریعه آخرم ۱۶ ثانیه کندتر بود، رقیب اوروس !!!! نمی تونی با یه مشت خزعبل قوانین پایه فیزیکو نقض کنی.
amir
۱۳ آبان ۱۴۰۲لامبو: هه میخوای بام کل بندازی
صب کن یه سمی بیارم از اوروس خفن تر ببینم چی تو چنته داری
제네시스
۱۳ آبان ۱۴۰۲bmw شاسی بلند = x6 کبیر ، اون رو به اوروس هم ترجیح میدم
مازیار
۱۳ آبان ۱۴۰۲کم کم داره تبدیل به یه قانون نانوشته میشه
((اگه میخواین یه بی ام و موفق بشه ازش بدگویی کنین))
18:45
۱۳ آبان ۱۴۰۲دقیقا مازیار جان گل گفتی👍😂😂
محمدهادی
۱۴ آبان ۱۴۰۲اون مارک گرند توریسمو دیگه داره تو همه رویدادهای موتور اسپرت دیده میشه
همایون
۱۳ آبان ۱۴۰۲همین الانشم x6 انتخاب بهتریه حالا اگه بیامو x8 هم بیاد دیگه بین طرفدارهای برند بیمر هم انتخاب سخت میشه کلا xm خودروی عجیبیه احتمالا یا شکست بزرگی میشه یا میترکونه و خوب میفروشه چون به اندازه کافی تو خیابونها جلب توجه میکنه و پولدارها همینو میخوان یه شاسی بلند لوکس و جادار با توانایی حرکتی مطلوب
18:45
۱۳ آبان ۱۴۰۲دم آقای مولینز گرم که کلی رکورد جذاب رو تو دنیای خودرو واسه ب ام و خلق کرده.
روز بروز هم XM داره بیشتر خودش و ثابت میکنه…
فقط این و به دوستایی بگم که میگن هنوزم از اوروس خیلی کندتره، این ب ام و هیبرید هست و بایدم کلی اضافه وزن داشته باشه با این همه دم و تشکیلات نسبت به اوروس، اما شاسی بلند هیبرید هم که کم نداریم بنابراین XM نه تنها سریعترین SUV هیبرید بازاره، بلکه از خیلی از کوپه های اسپرت هم سریعتره…
Enzo Ferrari 2008
۱۳ آبان ۱۴۰۲آفرین به بی ام و و تبریک به طرفداران بی ام و
امیررضا
۱۳ آبان ۱۴۰۲من با رکورد و قیمت و قدرت و غیره کاری ندارم، رخ چی میگه.
طراحی سلیقهایه کاملا هرکی هم غیر از این بگه اشتباهه ولی من به شخصه با طراحیش حال میکنم. خیلی غوله مخصوصا اگه تماما مشکی باشه.
ماکان
۱۳ آبان ۱۴۰۲سلام . من یکی از افرادی هم که بی ام و XM مخصوصاً نسخه لیبل رد آن را خیلی دوست دارم .
𝐀𝐥𝐢
۱۳ آبان ۱۴۰۲هر چی باشه من اوروس به این هواکش ترجیح میدم
MehdiTurbo
۱۳ آبان ۱۴۰۲اینکه همان x8 که چند روز پیش معرفی شد 🤔 یا من توهم زدم ؟؟؟
Xm همان x8 ؟؟؟