فروش بامو XM در سهماههٔ سوم امسال در بازار آمریکا با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به تنها ۳۰۷ دستگاه رسیده است.
بامو XM از زمان آغاز تولید در دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون، موفقیت تجاری نداشته است. فروش این شاسیبلند پرچمدار بسیار پایین بوده و این روند در سهماههٔ سوم سال جاری هم ادامه پیدا کرده است. فروشی ۳۰۷ دستگاه طی این مدت، در قیاس با دیگر خودروهای بامو بسیار ناچیز است. بهعنوانمثال، در سهماههٔ سوم امسال باواریاییها ۵۴۳ دستگاه Z4 فروختهاند. یعنی XM حتی از یک رودستر دونفره که اساساً خودروی کمخریداری محسوب میشود هم کمتر فروخته است. طی سه ماه گذشته، فروش Z4 افزایش ۶۴ درصدی را تجربه کرده است.
علاوه بر XM، غالب تولیدات بامو و مینی هم در این سه ماه با کاهش تقاضا مواجه بودهاند. فروش خودروهای سواری این شرکت نسبت به سهماههٔ سوم سال قبل ۵ درصد و فروش شاسیبلندها ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده درحالیکه برند مینی افت فروش چشمگیر ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. حتی فروش سری ۳ که یکی از نمادینترین و محبوبترین محصولات بامو محسوب میشود، با وجود بهروزرسانی اخیر، ۱۳.۷ درصد کاهش پیدا کرده است و این قطعاً خبر خوبی برای خودروساز باواریا نیست. البته آمارهای فروش در کل ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۴ کمتر نگرانکننده هستند زیرا فروش بامو در این مدت در بازار آمریکا تنها ۲.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده که برابر با فقط ۵,۷۴۰ دستگاه است.
همچنین برخی خودروهای این شرکت نیز افزایش فروش چشمگیری را تجربه کردهاند. بهعنوانمثال، فروش سری ۵، سری ۲ و X4 نسبت به سهماههٔ سوم سال قبل به ترتیب ۴۴.۷ درصد، ۲۵.۶ درصد و ۴۱.۸ درصد بیشتر شده است ولی اوضاع مینی خوب به نظر نمیرسد و تمام محصولات آن با کاهش فروش مواجه بودهاند. طی سهماههٔ سوم امسال، کانتریمن که پرفروشترین خودروی مینی محسوب میشود، افت فروش ۱۶.۴ درصدی را تجربه کرده و فروش مینی کوپر هم ۳.۳ درصد کمتر شده است؛ بنابراین، به نظر میرسد بامو برای بهبود شرایط فروش خود باید فکری به حال طراحیهای بحثبرانگیز خود کند که مدتها است به سوژهٔ داغ محافل خودرویی تبدیل شده و سیلی از انتقادات را به دنبال داشته است.
Bmw
۱۳ مهر ۱۴۰۳ولی کیت خورش خوبه کانال rocars ببنید مخصوصا اونی که مشکی ماتِ
net
۱۳ مهر ۱۴۰۳این ماشین بخاطر جلوپنجره و ۴ اگزوز روی هم کسی نمیخره و شکست خورده
Galant.VR4(JDM)
۱۳ مهر ۱۴۰۳دقیقا اصلا شبیه بیامو نیست ظاهر این ماشینو متین 8 ساله طراحی میکرد از این بهتر بود
net
۱۴ مهر ۱۴۰۳دقیقا اصلا شبیه ماشین های بی ام و نیست. متین ۸ ساله 😃
گاس فرینگ
۱۴ مهر ۱۴۰۳منصوری هم یه چیزی ازش ساخته بود خدا
همین منصوری میاد واسه مازراتی و ۹۱۱ زشت ترین کیت ها رو میسازه
Taha Ayoobi
۱۳ مهر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/BMW-XM-1.jpg
این چیه آخه
Galant.VR4(JDM)
۱۳ مهر ۱۴۰۳شتر گاو الاغ هست اسم طراحیش
froG-driVer
۱۴ مهر ۱۴۰۳بر خلاف ام فایو جدید.
من عاشق طراحی xm و سری هفت جدیدم.
منتظر دیس لایک های شما عزیزان هستیم…
90s culture
۱۸ مهر ۱۴۰۳سلیقه ها متفاوت هست و هیچ ایرادی درش نیست….
مشکل در طراحی های جدید بی ام و یا دیگر شرکت هم رده اش به بی هویتی و عدم ماندگاری مانند مدل های قبل خودشون هست…
amirkhanzadeh
۱۳ مهر ۱۴۰۳دو روز دیگه 15 مهر
جانشین p1 پرده برداری میشه
بشدت منتظرشم و همچنین هیجان زده
r8gt
۱۳ مهر ۱۴۰۳خب با این طراحی ها معلومه اینجوری میشه دیگه😐
Kamran Aghaei
۱۳ مهر ۱۴۰۳انتظاری هم از این خوک تاپاله نمیرفت
علی جردن
۱۳ مهر ۱۴۰۳ظاهر خشنی داره اما به درد آفرود سنگین نمی خوره اگر مرسدسبنز G کلاس هم توانایی آفرود نداشت به سرنوشت XM دچار میشد
از اون طرف هم XM رقیب داخلی به اسم X7 داره هردو سایز بزرگ هستند
Taha Ayoobi
۱۳ مهر ۱۴۰۳فک نکنم X7 خیلی به XM کاری داشته باشه، چون X7 لوکسه و XM اسپرت.
فقط چین
۱۳ مهر ۱۴۰۳آفرود سنگین تیگو 8 پرومکس(حضرت), لاستیک و ارتفاع از کی آلمان یاد کرفت ماشین بسازه🤣🤣
ماشالله چاینیز کار
ماشاالله اصالت
ماشالله شماره یک خودروسازی
ماشین باز
۱۳ مهر ۱۴۰۳کلا از سایت پدال برو یه ملت رو شاد کن با این تحلیل هات
یه بار میگه رانا پلاس از بنز بهتره
یه بار میگه ماشین آفرود فقط اکستریم LX
یه بار میگه Gکلاس اینجوره اونجوره
یه بار میاد بی ام و رو تحلیل میکنه
مزدا
۱۳ مهر ۱۴۰۳زبان طراحیش رو درست کنه فروشش هم بهتر میشه.
ممد ژانگولر
۱۳ مهر ۱۴۰۳حیف ماشین به این عروسکی
من که هیچ ایرادی نمیبینم جز رنج قیمتی . دیگه مردم پول برای ماشین گرون زیاد نمیدن و ماشینهای گرون مشتریا خاص خودشو داره .
الان ماشین آلمانی قیمت خوب و اکونومی که خیلی بیشتر از پولش بهتون امکانات میده محصولات کمپانی فولکسه .کاملا با آسیایی داره رقابت میکنه . بقیه محصولات خیلی لوکس و گرونن.الخصوص پورشه
Mercedes
۱۳ مهر ۱۴۰۳جالبیش اینجاست ارزش هم ندارن
مثلا تو ایران جدیدا گذر خیلی زیاد شده تهران پر بنز و بی ام و جدیده
ولی تو یه کشور اروپایی معمولی.(بجز آلمان و انگلیس اونم فقط لندن) مردم پول ندارم همه برن سری ۷ بخرن
بعد اخه برند های چینی با یک سوم تمام اون امکاناتو میده فقط موتورش ضعیف تره تو نسخه های بنزینی
همه که عشق ماشین نیستن بخاطر موتور اینهمه پول بدن ، مخصوصا اروپا با اون خیابونای تنگ
یا کره ای ها با نصف قیمت همه اون امکاناتو میدن
حتی بعضی از برند های با کیفیت ژاپنی هم قیمت مناسبی دارن و تمام اون اپشن هارو دارن
متاسفانه یا خوشبختانه بنظرم دوره تکنولوژی غرب دارع سر میرسه
یه زمانی اسم بی ام و به کل چین و کره و حتی ژاپن میرزید
ولی بدون تعصب الان اسیایی ها خیلی پیشرفت کردن و حتی تو برقی ها کاملا جلو زدن
خب دیگه چرا ادم باید بخاطر یه لوگو بره سه برابر پول بده؟ مگر اهل خاورمیانه و خرپول باشی بخاطر نفت و گاز وگرنه ساکنین بقیه کشور ها هیچوقت چنین کاری نمیکنن
یه زمانی واقعا وقتی اسم بی ام و میومد توجیه قیمت بالاشو داشت ، تکنولوژی بهتر ، نو اوری بیشتر ، ظاهر بهتر.
مثلا جک s5 جلوی bmw x5 هم نسل خودش شبیه یه جوک که چهار تا چرخ داره
همینطور سانتافه و اسپورتیج
ولی نسل جدید سانتافه چه از لحاظ امکانات ، چه طراحی (حالا سانتافه سلیقه ایه ولی اسپورتیج واقعا زیباست) از بی ام و x5-x4-x6_x3 زیبا ترن
یا مثلا همین اکستریم vx که اومده ایران
به خدا بدون تعصب میگم از ۶۰ درصد محصولات بی ام و زیباتره ، سرتا پا هم اپشن و امکانات داره ، حتی مانیتورای ۳ گانش هم عین اس کلاس بنز زده
خب دیگه الان بجز یه ۲۰۰ اسب قدرت بیشتر چه توجیهی هست بری بی ام و بخری با سه برابر قیمت؟
حتما میگین اصالت؟ اصالت بنظر من در دنیای امروز هیچ ارزشی نداره
شرکتی که دنبال رقابت نباشه و حتی چهار تا طراح درست درمون استخدام نکنه و برای مشتری و تاریخ خودش ارزش قائل نباشه چرا مشتری باید برای ارضای حس درونی و اصالت بره اینهمه پول بده؟
90s culture
۱۳ مهر ۱۴۰۳جی کلاس مرسدس بنز تنها کاری که باهاش نمی کنند، رفتن به آفروده !!!!!!!!
الان شده به نماد فخر فروشی برای تازه به دوران رسیده ها!
خیلی کم پیش میاد کسی با پرداخت قیمت سرسام آورش ببرتش آفرود….
هدف بی ام و از تولید XM هم همین داستان بود دنبال خریدار در بین بلاگر ها و نیو مانی ها بود… که البته شکست خورد…
Kamran Aghaei
۱۳ مهر ۱۴۰۳طراحی اش = خوک های دشمن بازی یه
انگریبردز دقیقا همین رنگهم بودن 😂
علی Shelby
۱۳ مهر ۱۴۰۳از جلو ظاهر خیلی خوبی داره ولی از عقب زیاد جذاب نیست
Nismo
۱۳ مهر ۱۴۰۳حالا برید جلو پنجره خوک بذارید
امین
۱۳ مهر ۱۴۰۳جدا این ماشین هیچ جذابیتی نداره . فقط باید کلی پول داد برای ماشینی که نه کیفیت داره ، نه سواری و نه آفرود
حسن
۱۳ مهر ۱۴۰۳شکست سخت از خودش
از همون اول نفروخت فرقی نکرده
هراکلیوس
۱۳ مهر ۱۴۰۳با بودن تیگو 8پرومکس ای 2ترا کسی بی ام و نمیخره
حسن
۱۳ مهر ۱۴۰۳والا با ای نوناشون
Ace
۱۳ مهر ۱۴۰۳هیچ برندی خاک بر سر تر از استلانتیس در فروش نیست
آلفارومئو جولیا سه ماهه اخیر کلا ۴۲۸ دستگاه فروخت
درحالیه که مرحوم کامارو که تولیدش تموم شده ، ۴۴۴ تا فروخته در همین مدت
یعنی آخرین موجودی های خاک خورده کامارو در نمایندگی ، از این ماشین بیشتر فروخته
JaMsHiD-B
۱۳ مهر ۱۴۰۳یعنی فروش الهه زیبایی نسخه ایتالیایی در حد و اندازه این آشغال بی شاخ و دم فروش رفته؟
ای بابا گندش بزنن
سهیل
۱۳ مهر ۱۴۰۳فقط میشه گفت طراحیش خیلی جلوتر از زمان خودش هست. من یکبار سری هفت جدید رو تو شب دیدم (با چراغها و دور جلوپنجره روشن). حتی رولزرویس هم اون ابهت رو نداره.
یکی از دلایل فروش پایین قیمت بالاش هست. مسلما نمیشه فروش xm رو با z4 مقایسه کرد. به احتمال زیاد در آینده فروشش بهتر میشه.
JaMsHiD-B
۱۳ مهر ۱۴۰۳ایراد بنی اسرائیلی
قبلاً میگفتید عالیه کل جهان XM میخرن
الان میگن نه طراحیش جلو تر از زمانه است
ببخشید خب طراحی آینده برا آیندس چرا در زمان حال طراحی نمیکنند تا فروش خوبی رو تجربه کنند؟
ماشین زشت زشته حالا هرکاری میخوای بکن
حسن
۱۳ مهر ۱۴۰۳حالا فک کن رولزرویس ببینی چی میگی
سهیل
۱۴ مهر ۱۴۰۳دیدم که میگم دیگه
Ava
۱۳ مهر ۱۴۰۳به نظر من که زیبا و متفاوته
shetab-car
۱۳ مهر ۱۴۰۳زیبا و متفاوت هست اما به عنوان یه ب ام و از نظر هویتی نمیشه پذیرفتش اگه یه شرکت چینی می زد شاید به به و چه چه می کردن همه ولی این طرح بی اصالت برای یه کمپانی در حد ب ام و پذیرفتنی نیست
یوسف
۱۳ مهر ۱۴۰۳اتفاقا شاسی های دیگه هم رده این با قیمت بیشتر….. صف خرید دارن….. مثل رنجرور اسپرت
این روزها مردم به طراحی از همه چیز بیشتر اهمیت میدن
shetab-car
۱۳ مهر ۱۴۰۳وقتی این طوری میفتین به جون طراحی با اصالت ب ام و بهتر از این هم نمیشه
الان ب ام و e36 نسخه های تر و تمیز کم کارش با قیمتی نزدیک xm معامله میشن که این یعنی هنوز ب ام و های قبلی طرفدار بیشتری دارن
shetab-car
۱۳ مهر ۱۴۰۳وقتی این طوری میفتین به جون طراحی ب ام و باید فکر اینجاش رو هم می کردید
علی منصوری
۱۴ مهر ۱۴۰۳هر تغییری زمان میبره ک ب اون آرامش و رضایتمندی برسه، ولی اصالت ک نمیشه عوض کرد ، خب چ کاریه، زبان طراحی بکل عوض شده شبیه سفینه شده تا ماشین، ی چیزایی دلیل نداره با زمان حتما گام ب گام جلو بره و حتما آینده نگرانه باشه، البته این نظر منه و سلیقه من و خیلیاس
علیرضا انصاری
۱۴ مهر ۱۴۰۳وقتی کسی بخواد ماشین تولید کنه واسه خودش ، هر گندی که دوس داره بهش بزنه ، نوش جونش مال خودشه ، ولی وقتی میخواد بده دست مردم ، سلقیه مردم توی اولویته ، وقتی کسی نخره ، ناچارن چیزی رو تولید کنن که مردم دوس دارن ، امید وارم این اتفاق روزی توی ایران هم بیفته ، و مردم مثل گله گوسفند نرن تو صف خرید ماشین 30 سال پیش
Ali
۱۴ مهر ۱۴۰۳همین ماشین رو بیار ایران صدهزارتا میخرن ملت
M power
۱۵ مهر ۱۴۰۳خوبیش اینه ..همینایی ک این ماشینو مسخره میکنن اگه پول داشته باشن و این ماشین بیاد ایران .اولین نفری هستن ک میرن تو صف وامیستن