بیامو XM به عنوان اولین خودروی اختصاصی بخش M پس از M1 تولید شده و اگرچه ظاهر آن جنجالهای زیادی ایجاد کرده اما این تست سرعت و شتاب در اتوبانهای آلمان نشان دهنده پرفورمنس تحسینبرانگیز XM است.
اگرچه XM پس از M1 اولین خودروی اختصاصی M محسوب میشود اما فلسفه تولید هر دو خودرو کاملاً متفاوت است. XM شاسیبلندی بسیار بزرگ و سنگینوزن بوده درحالیکه M1 را میتوان سوپر اسپرتی پیشرانه وسط، سبکوزن و کم ارتفاع دانست. البته قدبلند جدید بیامو علیرغم وزن بالای خود در خط مستقیم بسیار سریع بوده و پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی آن تواناییهای خود را به خوبی نشان میدهد.
اما XM در تست سرعت و شتاب خود چگونه عمل میکند؟ این خودرو در عرض ۴.۱۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و بازهم شاهد آن هستیم که ژرمنها پرفورمنس محصول خود را کمتر از حد واقعی اعلام کردهاند. در واقع XM حدود دودهم ثانیه سریعتر از اعلام کارخانه بوده و با توجه به وزن ۲۷۱۰ کیلوگرمی خود میتوانیم چنین پرفورمنسی را احساسبرانگیز بدانیم. برای مقایسه باید گفت XM حدود ۵۶۰ کیلوگرم سنگینتر از لامبورگینی اوروس پرفورمنته است!
البته XM هنوز هم بهطور قابلتوجهی کندتر از مدل بسیار ارزانتر X5 M کامپتیشن خواهد بود. چند سال پیش بود که همین کانال AutoTopNL اقدام به بررسی نسخه قبل از فیس لیفت X5 M کرد و توانست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸۱ ثانیه را بر جای بگذارد. شاید مدل قویتر XM لیبل رد بتواند عملکردی نزدیکتر به برادر کوچکتر خود داشته باشد. همین تفاوت عملکرد دو خودرو سؤال مهمی را ایجاد میکند: بیامو با XM چه کسی را هدف گرفته است؟
با قیمت ۱۵۹ هزار دلاری، شاسیبلند پلاگین هیبریدی بیامو ۳۶۷۰۰ دلار گرانتر از X5 M بوده و با همین پول میتوان نسخه پایه 230i کوپه را خریداری کرد. احتمال اینکه خریداران XM آن را به خاطر پرفورمنس انتخاب کرده باشند پایین است و حدس میزنیم اکثر افراد خودروی موردبحث را به دلیل تمایز نسبت به دیگر محصولات X بیامو انتخاب کنند. شایان ذکر است XM اولین خودروی پلاگین هیبریدی M است هرچند در سالهای پیش رو مدلهای متنوعتری نیز تولید خواهند شد و نسل جدید M5 محصول بعدی خواهد بود. این سوپر سدان بر اساس شنیدهها در سال ۲۰۲۵ عرضه میشود و شاید نسخه استیشن آن نیز در دسترس باشد. انتظار میرود قدرت این خودرو بین XM و XM لیبل رد و فراتر از ۷۰۰ اسب بخار باشد. به عنوان سخن پایانی باید گفت نیمی از تقاضای بیامو XM به آمریکا و چین (به ترتیب ۲۶ و ۲۳ درصد) تعلق داشته و خاورمیانه با ۸ درصد در رده بعدی قرار دارد. کشورهای آلمان و کره جنوبی نیز ۷ درصد مشتریان این قدبلند خبرساز را تشکیل میدهند.
Reza Waffen SS
۲۵ خرداد ۱۴۰۲🖤 شوالیه آلمانی 🖤
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این کجاش شوالیه هست !
این یه فاجعهی باواریاییست !
مجید
۲۵ خرداد ۱۴۰۲آشغال ترین بی ام و
پوریا چالش
۲۶ خرداد ۱۴۰۲اینجوری حرف نزن نمیدونم کی هستی یا چکاره ولی همین ارزو برات از ارزو بالاتر اسم بی ام وه خوش احترام میخاد
امیر
۲۵ خرداد ۱۴۰۲رنگ مشکی چقدر بهش میاد 😍🇩🇪🇩🇪
phonix
۲۵ خرداد ۱۴۰۲دقیقا اومدم همینو بگم گریل که دیده نشه واقعا قشنگه
پیام
۲۵ خرداد ۱۴۰۲مردم سایپا و ایرانخودرو رو تحریم کنید
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ما خیلی ساله تحریم کردیم ، شما خودت تحریم کن !
شرک
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این همونی نیست که کلی بد و بیراه بهش گفتید؟ الان رضا گفته شوالیه همه لایک کردین؟
عجیبا غریبا
شرک
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خودشم از همون اول عاشقش بودم ولی خیلی میگفتین زشته
یه سوال ماکزیمم سرعتش چقدره؟
شاید از M5 کامپتشن بیشتر باشه
نمیدونم
خیلی ازش خوشم میاد ولی نمیدونم چرا باید اینقدر پول بدی ولی پرفورمنس ضعیف تر باشه
البته داخلشک خیلی لوکسه مخصوصا سقف و صندلی های عقبش خیلی خوشگله
Sergeant
۲۵ خرداد ۱۴۰۲من از قیافش واقعا خوشم میاد
و همچنین قوای محرکش که توی ماشینای بعدی بی ام و ام استفاده میشه.
blackwing
۲۵ خرداد ۱۴۰۲X5M رو ترجیح میدم به این..
حتی طراحی و ابهت X7 رو ترجیح میدم
فرهاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲پایداری ماشین توی سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت وحشتناک هست !! انگار داره ۷۰ تا میره !
ماکان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲سلام . این خودرو برای من یکی از بهترین ها هستش .
Amir abas
۲۵ خرداد ۱۴۰۲عقبش ریده با این طراحیش😂😂😂
سامان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ماشین های آلمانی حرف ندارن من خودم x3 داشتم
حمید
۲۵ خرداد ۱۴۰۲عاشق هیکل عضلانیش هستم دمشون گرم
ماضل کار به این میگن
مهدی
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کله ویدو رو با دقت نگاه کنید
خدایش با ۱۲۰ کیلومتر اونجوری پیج رو رد میکنه تازه متوجه میشی چی ساخته با این وزن
پس دوستا نگید ات و آشغاله……..
BMW
۲۶ خرداد ۱۴۰۲یعتی چی ساخته این بی ام و آلمانی یه هیولایی بی سکوت که وقتی بیدار بشه وا وی لا میکنه تو جاده ها افسوس که نا فقط میتونیم تو عکس ببینیم تا از نزدیک
حسام
۲۷ خرداد ۱۴۰۲وقتی این صدارو از داخل کابینش میشنوی،دیگه آدم پیاده بشو نیست ،همش باید تو جاده باشی و گاز بدی،