بی ام و

تست حداکثر سرعت بی ام و XM در بزرگراه‌های آلمان

بی‌ام‌و XM به عنوان اولین خودروی اختصاصی بخش M پس از M1 تولید شده و اگرچه ظاهر آن جنجال‌های زیادی ایجاد کرده اما این تست سرعت و شتاب در اتوبان‌های آلمان نشان دهنده پرفورمنس تحسین‌برانگیز XM است.

اگرچه XM پس از M1 اولین خودروی اختصاصی M محسوب می‌شود اما فلسفه تولید هر دو خودرو کاملاً متفاوت است. XM شاسی‌بلندی بسیار بزرگ و سنگین‌وزن بوده درحالی‌که M1 را می‌توان سوپر اسپرتی پیشرانه وسط، سبک‌وزن و کم ارتفاع دانست. البته قدبلند جدید بی‌ام‌و علیرغم وزن بالای خود در خط مستقیم بسیار سریع بوده و پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی آن توانایی‌های خود را به خوبی نشان می‌دهد.

اما XM در تست سرعت و شتاب خود چگونه عمل می‌کند؟ این خودرو در عرض ۴.۱۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بازهم شاهد آن هستیم که ژرمن‌ها پرفورمنس محصول خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده‌اند. در واقع XM حدود دودهم ثانیه سریع‌تر از اعلام کارخانه بوده و با توجه به وزن ۲۷۱۰ کیلوگرمی خود می‌توانیم چنین پرفورمنسی را احساس‌برانگیز بدانیم. برای مقایسه باید گفت XM حدود ۵۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر از لامبورگینی اوروس پرفورمنته است!

البته XM هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی کندتر از مدل بسیار ارزان‌تر X5 M کامپتیشن خواهد بود. چند سال پیش بود که همین کانال AutoTopNL اقدام به بررسی نسخه قبل از فیس لیفت X5 M کرد و توانست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸۱ ثانیه را بر جای بگذارد. شاید مدل قوی‌تر XM لیبل رد بتواند عملکردی نزدیک‌تر به برادر کوچک‌تر خود داشته باشد. همین تفاوت عملکرد دو خودرو سؤال مهمی را ایجاد می‌کند: بی‌ام‌و با XM چه کسی را هدف گرفته است؟

با قیمت ۱۵۹ هزار دلاری، شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و ۳۶۷۰۰ دلار گران‌تر از X5 M بوده و با همین پول می‌توان نسخه پایه 230i کوپه را خریداری کرد. احتمال اینکه خریداران XM آن را به خاطر پرفورمنس انتخاب کرده باشند پایین است و حدس می‌زنیم اکثر افراد خودروی موردبحث را به دلیل تمایز نسبت به دیگر محصولات X بی‌ام‌و انتخاب کنند. شایان ذکر است XM اولین خودروی پلاگین هیبریدی M است هرچند در سال‌های پیش رو مدل‌های متنوع‌تری نیز تولید خواهند شد و نسل جدید M5 محصول بعدی خواهد بود. این سوپر سدان بر اساس شنیده‌ها در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود و شاید نسخه استیشن آن نیز در دسترس باشد. انتظار می‌رود قدرت این خودرو بین XM و XM لیبل رد و فراتر از ۷۰۰ اسب بخار باشد. به عنوان سخن پایانی باید گفت نیمی از تقاضای بی‌ام‌و XM به آمریکا و چین (به ترتیب ۲۶ و ۲۳ درصد) تعلق داشته و خاورمیانه با ۸ درصد در رده بعدی قرار دارد. کشورهای آلمان و کره جنوبی نیز ۷ درصد مشتریان این قدبلند خبرساز را تشکیل می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    🖤 شوالیه آلمانی 🖤

    موافقم 88
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      این کجاش شوالیه هست !

      این یه فاجعه‌ی باواریایی‌ست !

      موافقم 23
      مخالفم 140
  2. مجید

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    آشغال ترین بی ام و

    موافقم 30
    مخالفم 124
    1. پوریا چالش

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اینجوری حرف نزن نمیدونم کی هستی یا چکاره ولی همین ارزو برات از ارزو بالاتر اسم بی ام وه خوش احترام میخاد

      موافقم 16
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    رنگ مشکی چقدر بهش میاد 😍🇩🇪🇩🇪

    موافقم 82
    مخالفم 11
    1. phonix

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      دقیقا اومدم همینو بگم گریل که دیده نشه واقعا قشنگه

      موافقم 3
      مخالفم 7
  4. پیام

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    مردم سایپا و ایرانخودرو رو تحریم کنید

    موافقم 57
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      ما خیلی ساله تحریم کردیم ، شما خودت تحریم کن !

      موافقم 38
      مخالفم 6
  5. شرک

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (956 ديدگاه)

    این همونی نیست که کلی بد و بیراه بهش گفتید؟ الان رضا گفته شوالیه همه لایک کردین؟
    عجیبا غریبا

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. شرک

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (956 ديدگاه)

      خودشم از همون اول عاشقش بودم ولی خیلی می‌گفتین زشته
      یه سوال ماکزیمم سرعتش چقدره؟
      شاید از M5 کامپتشن بیشتر باشه
      نمی‌دونم
      خیلی ازش خوشم میاد ولی نمی‌دونم چرا باید اینقدر پول بدی ولی پرفورمنس ضعیف تر باشه
      البته داخلشک خیلی لوکسه مخصوصا سقف و صندلی های عقبش خیلی خوشگله

      موافقم 16
      مخالفم 5
  6. Sergeant

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من از قیافش واقعا خوشم میاد
    و همچنین قوای محرکش که توی ماشینای بعدی بی ام و ام استفاده میشه.

    موافقم 23
    مخالفم 2
  7. blackwing

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    X5M رو ترجیح میدم به این..
    حتی طراحی و ابهت X7 رو ترجیح میدم

    موافقم 10
    مخالفم 4
  8. فرهاد

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    پایداری ماشین توی سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت وحشتناک هست !! انگار داره ۷۰ تا میره !

    موافقم 20
    مخالفم 1
  9. ماکان

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . این خودرو برای من یکی از بهترین ها هستش .

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. Amir abas

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عقبش ریده با این طراحیش😂😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 26
  11. سامان

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین های آلمانی حرف ندارن من خودم x3 داشتم

    موافقم 17
    مخالفم 1
  12. حمید

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاشق هیکل عضلانیش هستم دمشون گرم
    ماضل کار به این میگن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  13. مهدی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    کله ویدو رو با دقت نگاه کنید
    خدایش با ۱۲۰ کیلومتر اونجوری پیج رو رد می‌کنه تازه متوجه میشی چی ساخته با این وزن
    پس دوستا نگید ات و آشغاله……..

    موافقم 15
    مخالفم 1
  14. BMW

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    یعتی چی ساخته این بی ام و آلمانی یه هیولایی بی سکوت که وقتی بیدار بشه وا وی لا میکنه تو جاده ها افسوس که نا فقط میتونیم تو عکس ببینیم تا از نزدیک

  15. حسام

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    وقتی این صدارو از داخل کابینش میشنوی،دیگه آدم پیاده بشو نیست ،همش باید تو جاده باشی و گاز بدی،

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا