XM محصول چندان موفقی برای بامو نبود اما آیا این خودرو در پرفورمنس نسبت به رقبا برتری خواهد داشت تا بتواند وجههٔ خود را بهبود بخشد؟
XM بهعنوان پرچمدار بامو، صرفاً بهصورت هیبریدی تولید میشود. قویترین نسخهٔ این خودرو با نام لیبل رد، ۷۴۸ اسب بخار قدرت دارد اما نمونهٔ حاضر در این درگ از نسخهٔ معمولی است که ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تولید میشود. XM با وزن عجیب ۲۷۸۵ کیلوگرم، سنگینترین خودروی این رقابت محسوب میشود.
یکی از اصلیترین رقبای شاسیبلند پرچمدار بامو، لامبورگینی اوروس است که با نسخهٔ پرفورمانته در اینجا حضور دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اوروس با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم، در کنار XM شبیه کاترهام ۷ خواهد بود! لامبورگینی بهتازگی نسخهٔ هیبریدی اوروس را هم معرفی کرده است که با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، رقیب XM لیبل رد محسوب میشود.
هرچند آئودی RS Q8 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت رقیب بسیار بهتر و نزدیکتری برای XM است اما در این رقابت نسخهٔ ضعیفتر SQ8 حضور دارد. هرچند این خودرو هم مثل لامبورگینی زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو دارد اما این موتور تنها ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا آئودی ضعیفترین عضو گروه لقب گیرد. بااینحال، SQ8 با وزن ۲۲۴۰ از اوروس سنگینتر است.
در آخر هم به مرسدس G63 میرسیم یعنی شاسیبلندی که بیشتر از شتاب و مسابقهٔ درگ، روی آفرود تمرکز دارد ولی بااینوجود، با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود، هرگز خودروی کندی نیست و با وجود وزن ۲۵۵۰ کیلوگرمی، ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در اولین مسابقهٔ درگ بین این چهار شاسیبلند، اوروس پیروز شد و آئودی در جایگاه دوم قرار گرفت درحالیکه XM و G63 به ترتیب سوم و چهارم شدند. در مسابقهٔ دوم، اوروس علیرغم لانچ نامناسب، بازهم پیروز شد اما حالا رتبهٔ آئودی و بامو جابجا شد درحالیکه G کلاس همچنان آخر ماند. ازآنجاییکه عملکرد SQ8 و XM بسیار به هم نزدیک بود و در دو مسابقهٔ درگ نتایج متفاوتی رقم خورد، برای تعیین برندهٔ واقعی از بین این دو، درگ سوم برگزار شد و درنتیجه آئودی با قدرت و قیمت بهمراتب کمتر، XM را تحقیر کرد.
در این مسابقات، لامبورگینی با زمان ۱۱.۸ ثانیه با اختلاف برنده شد و آئودی با ۱۲.۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت درحالیکه ۱۲.۵ ثانیه طول کشید تا بامو از خط پایان عبور کند. در آخر هم G63 پس از ۱۲.۹ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کرد. پسازاین، بین خودروها مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز هم برگزار شد که میتوانید نتایج آن را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
اوروس پرفورمانته | بامو XM | آئودی SQ8 | مرسدس G63 | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توربو هیبرید | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۶۶ اسب بخار | ۶۵۳ اسب بخار | ۵۰۷ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۵۰ کیلوگرم | ۲۷۸۵ کیلوگرم | ۲۲۴۰ کیلوگرم | ۲۵۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۷۳,۸۸۰ دلار | ۱۶۰,۱۷۵ دلار | ۹۷,۷۹۵ دلار | ۱۸۴,۱۵۰ دلار |
HessamS500
۴ تیر ۱۴۰۳همه خفن ها
مرسدس هم خداییش خوب اومد
SMS
۴ تیر ۱۴۰۳واقعا لامبورگینی چه جوری با حجم برابر اون کار رو می کنه ، می خواستم بگم بهترین که قیمتو دیدم…
B
۴ تیر ۱۴۰۳قدرت بیشتر وزن کمتر …
ذات
۷ تیر ۱۴۰۳دقیقا
کسرا
۴ تیر ۱۴۰۳آره آخر موند بخاطر همین خوب اومد…
bahrami1370
۴ تیر ۱۴۰۳واقعا ب ام و XM از نظر زیبایی بین این رقبا می درخشد …
بنز هم که مثل تمامِ تمامِ تمام درگ ها آخر رو برای خودش رزرو کرده و هیچ عجله ای نداره 😅😅
فقط وزن ، ابعاد و زیبایی XM را ببینید …
من از نزدیک این غول بی شاخ و دم رو دیدم و سوار شدم … بینظریه …
𝐀𝐥𝐢
۴ تیر ۱۴۰۳از نظر من XM بین اینا هیچ جذابیتی نداره مثل کاردستی اوریگامی
علی
۵ تیر ۱۴۰۳دقیقا همینطور هست
Kf
۴ تیر ۱۴۰۳با احترام به بقیه ماشینا،یه آفرودر به تمام معنا رو با اینا مقایسه نکن داداش
کسرا
۴ تیر ۱۴۰۳تو درگ هم باید مقایسه کنیم و همین آفرودر مقدس آخر موند…
Taha Ayoobi
۴ تیر ۱۴۰۳بهرام ایکس ام جلوش خوبه ولی عقبش افتضاحه
A.
۵ تیر ۱۴۰۳بی ام و تو اون ماشین ها اسباب بازی میمونه
A.
۵ تیر ۱۴۰۳XM چی بود با اون قیافه زشت.
𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲
۶ تیر ۱۴۰۳شیشه زدی یا حشیش ؟؟🤔🤔😆😆
محمد حسین
۴ تیر ۱۴۰۳(درگ سوم برگزار شد و درنتیجه آئودی با قدرت و قیمت بهمراتب کمتر، XM را تحقیر کرد.)
خدایی XM چی بود دادی بیرون بی ام و نه قیافه داره نه پرفورمنس داره نه اصالت داره نه قیمت خوبی داره
هیچی نداره
امیررضا
۴ تیر ۱۴۰۳بیامو XM یه غول بی شاخ و دم با قیافه عجیب و افتضاحه. چه خبره 2875 کیلوگرم!!! من بیامو X5M رو به این ترجیح میدم.
لامبورگینی هم که طبق معمول تو لانچ باگ داره. ولی خداوکیلی خیلی زیباست.
آئودی رو دیدم چطور لانچ میکنه با چه ثبات و تداومی چه تایمی میزنه واقعا تعجب کردم. پرفورمنسش عالیه.
بنز هم که بنزه که G-CLASS عشقه.
B
۴ تیر ۱۴۰۳سایز و هیبت بی ام و توجه کن قشنگ یه سایز بزرگتره ۵۶۵ کیلو وزن بیشتری داره نبایدم ببره اگه پرفورمنس بهتری هم داشت که باید در آئودی رو گل میگرفتن
امیررضا
۷ تیر ۱۴۰۳داداش بحث اینجاست که بیامو اصلا نباید یه ماشین به این عظمت بسازه. اسم بیامو وقتی میاد ماشینای سبک و تند و تیز یاد آدم میاد. لعنتی آخه هم وزن یه اسیووی فول سایز فوق لوکسی مثل کولینانه که پر از چرم و چوب و فلزه ولی این مثلا اسیووی پرفورمنس نباید اینقدر سنگین باشه.
شهروند ایرانی
۴ تیر ۱۴۰۳ولی من آئودی ترجیح میدم قیمتش خدایی خوب یه کوچولو تیون بش خیلی راحت بقیه میزنه
misha
۴ تیر ۱۴۰۳به اختلاف قیمت آئودی با بقیه توجه کنید
پرفورمنس تقریبا برابر با بهترینِ این سگمنت
عالی ترین و لوکس ترین امکانات با بهترین کیفیت و مهندسی آلمانی و البته از نظر شخص خودم طراحی ساده و شیک و ماندگار
از اونجایی که فقط یکی از این چهار خودرو توانایی آفرود داره ( که البته همونم هیچکی باهاش آفرود نمیره) پس فکر نمیکنم خیلی فاکتور تعیین کننده ای توی این سگمنت باشه
JaMsHiD-R1988
۴ تیر ۱۴۰۳جانا که آئودی بدون هیچ حاشیه ای این غول بی شاخ و دم که کلی ازش تبلیغ کردن رو زد
زیبا ترین خودرو ساز آلمانی🇩🇪🔥
علی
۵ تیر ۱۴۰۳آئودی تنها خودرو سازی هست که همیشه منو شگفت زده کرده. نمیدونم چراااااا. توی همه درگ ها قدرت کمتری داره. ولی نتیجه بالاتری میگیره. واقعا ستودنی هست
اگه لامبورگینی اروس نبود آئودی برنده بود لامصب با ۵۰۰ اسب باورکردنی نیست
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۳واقعا افتضاحی که بی ام و باهاش سر xm کرد داشت فراموش میشد
ممنونیم از مش واتسون که یاداوری کرد یه درگ هم پس با ix بذار دوباره
تب
۴ تیر ۱۴۰۳مارک لباسش مهدی بود رو آستینش هم چشم زخم . توی انگلیس . به حق چیزای ندیده
i love japan
۴ تیر ۱۴۰۳لامصب لامبورگینی با وجود این وزن بالا چطور می رفت…….
آئودی ومرسدس هم خیلی عالی وخفن هستن
اما طراحی ظاهریXMروبه هیج وجه نمیتونم قورت بدم
علی
۵ تیر ۱۴۰۳لامبورگینی لایق پرستش هست مثل خدایان
روم ابهتی داره که میخکوب میکنه ادمو
بنز جی کلاس پادشاه لایق تاج پادشاهی
آئودی هم یه شوالیه که حریف میطلبد میتونه یه لشگرو بتنهایی دروع کنه
mf1
۵ تیر ۱۴۰۳لامبو همیشه یه طلبل تو خالی بوده البته شاید بعد ها بتونه به فراری مکلارن پورشه کوروت برسه
صدرصد آئودی برنده هم قیمت کمتر هم تایم بهتر
🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪
۹ تیر ۱۴۰۳تموم شد خیلی تاثیر گذار بود یا بهتره بگم خیلی چرت و پرت بود
hssn
۴ تیر ۱۴۰۳باید اوروس هیبرید و پورسانگوئه و کاین توربو GT رو کنار هم گذاشت
این خیلی نابرابر بود ولی حداقل به وضوح نشون داد بیامو چه کامیون حمل زباله تمامعیاری ساخته
Saji
۴ تیر ۱۴۰۳جدای از طراحی خفن و شتاب عالی اوروس تو همه تستایی ک ازش دیدم بهترین ترمزو داشته ک نشون از مهندسی عالی ایتالیاییه حالا هرچقدم بگن پلتفرم با فلان ماشین یکیه ولی در عمل میبینیم ک تفاوت چقد زیادع….ماها ک پول و توانایی خریدشو نداریم ولی آمار فروشش نشون میده اعجوبهای ساخته ک دنیا حتی پولدارا هم دیوونش شدن کسایی ک نه تحریمی دارن نه محدودیتی نه کم بودن گزینهای…..عاشق سبک شاسیبلندکوپم شدیدا تو ایرانم ک خفنترینش با پلاک ملی x6عه هنوزم جذابیت خودشو داره بعد گذشت ده دوازده سال از تولیدش
M power
۵ تیر ۱۴۰۳اگه xm لیبل رد بود ب هیچ کدوم اجازه نفس کشیدن نمیداد
غول دوس داشتنی
علی
۵ تیر ۱۴۰۳این شاهکار مهندسی رو باید ستود با اینکه ۱۵۰ اسب بخار از رقبا قدرت کمتری داشت ولی بازم دوم شد آئودی قوانین مکانیک و فیزیک رو به مسخره گرفته بود
کیفت ساختی بالا زیبایی عالی و عملکرد شگفت انگیز با قیمت استثنایی شاهکار یعنی این
لامبورگینی هم که واقعا … خدا. گونه .. هست که عقل و قلب ادمو تسخیر میکنه
ابوالفضل
۵ تیر ۱۴۰۳نفر اول و آخر تو تمام تست ها مشخص بود
رقابت بین بی ام و و آئودی بود به نظرم
A.
۵ تیر ۱۴۰۳توی آفرود مرسدس از همه بهتر ۸۵۰ گشتاور ۹سرعته هم هست
امیرعلی
۶ تیر ۱۴۰۳مثل همیشه پرچم سلطان لامبو بالاست❤️🔥💪🏻🦾🇮🇹
Matin
۷ تیر ۱۴۰۳ایکس ام باید نسخه لیبل رد بود ک اوروس رو توی درگ میزد (توی همه ی درگا میزنش) ائودی هم واقعا پرفومنس خوبی داشت
حسین خوانساری
۲۵ مرداد ۱۴۰۳خب مشخصه کمترین وزن برای اوروس هست که خیلی پایین تر از بی ام و حساب میشه و گشتاور بیشترش هم تاثیر گذاره بخواید حساب کنید نسبت قدرت و گشتاور اوروس نسبت به وزنش از همه ایده آل تر هست ولی برنده به حق بی ام و هست با وزن بالای ۲۷۸۵ کیلوگرم واقعا اسطوره هست وزن بسیار بسیار تاثیر گذاره در عامل شتاب خودرو ، اینو همه ما تست کردیم تو رانندگی و شتابگیری
عمران درخشان
۱۶ مهر ۱۴۰۳مرسدس بنز بنظر با ابهت تر از همه لانچر کرد. موتورش جلو بندی ماشین رو کامل بلند کرد از آسفالت کند. ولی چون ماشین سنگین و مستحکمی هست طبیعیه در مقابل اون قوطیهای حلب کمی عقب بمونه.