تسلا علیرغم برخی ایدههای ناخوشایندی که دارد احتمالاً تأثیرگذارترین برند الکتریکی بازار است. مدیریت باتری، کارایی قوای محرکه و شبکه شارژ تسلا هنوز هم جزو بهترینهای صنعت خودرو است و قطعاً برندهای دیگر نیز از خلاقیتهای این خودروساز الگو میگیرند. البته به نظر میرسد بیامو به طراحی عجیب فرمان محصولات تسلا نگاه کرده و راهحل خودش را برای این نوع طراحی معرفی کرده است.
در برخی پتنتهای ثبت شده توسط این خودروساز آلمانی ایده باواریایی ها از فرمان یوغ را میبینیم؛ اما مزیت استفاده از این نوع فرمان در خودرو چیست و چرا بیامو حتی به فکر استفاده از آن افتاده است؟ در توضیح این اسناد ثبت شده آمده که فرمان یوغ بیامو از عناصر دستگیره زاویهدار برای دستهفرمان (حتی به آن غربیلک فرمان هم نمیگویند) است و به نظر میرسد ویژگی دستگیرههای زاویهدار دارای دو نقطه محوری است که به آنها اجازه میدهد به عنوان چرخش دستهفرمان حرکت کنند. همچنین به نظر میرسد دلیل اصلی استفاده از چنین طراحی پیچیدهای ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان است.
گفته شده با استفاده از دستگیره فرمان میتوان فضای بیشتری را در کابین ایجاد کرد؛ بنابراین با استفاده از یوغ شما میتوانید فضای زانوی بیشتری را در خلال رانندگی خودکار داشته باشید؛ اما فرمان یوغ همیشه یک راهحل پیچیده خواهد بود. قطعاً استفاده از چنین طراحیای در هواپیما مشکلی ندارد زیرا نیازی به چرخش ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه در آن نیست؛ اما راننده در خودرو باید فرمان را بیش از ۱۸۰ درجه بچرخاند و به همین خاطر است که نام غربیلک فرمان را روی آن گذاشتهاند. فرمان باید بچرخد اما یوغ نه! استفاده از یوغ مشابه هواپیما در خودرو شبیه تلاش برای استفاده از چکش و میخ برای نوشتن روی کاغذ خواهد بود! یعنی ابزاری اشتباه برای انجام کار…
همچنین با حذف فرمان سنتی چقدر به فضای زانوی راننده اضافه میشود؟ آیا این چند سانتیمتر اضافه ارزش استفاده از طراحی پیچیده و غیرعادی در خودرو را دارد؟ چرا باید راننده را مجبور به استفاده از ویژگی جدید و ناخوشایندی کرد؟ آیا واقعاً اضافه کردن چند سانتیمتر فضا به کابین ارزش این کار را دارد؟ موضوع عجیب اینکه خودروسازان قبلاً پاسخ خود به ایجاد فضای بیشتر در کابین خودروهای خودران را دادهاند و آنهم استفاده از غربیلک فرمان متحرک و جمع شدنی است. تاکنون خودروهای مفهومی زیادی با این نوع فرمانها که در داشبورد جمع میشوند معرفی شدهاند. این کار به ویژه با استفاده از تکنولوژی فرمان پذیری توسط کابل میسر شده است.
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۲ دی ۱۴۰۰عجیب!
مسخره!
غیر عقلی!
چرت و پرت!
فقط برای جذب مشتری!
فقط برای پیروی از مدت روز!
بدون هیچ دلیل عقلی و منطقی!
اصلا هم نیازی به وجودش احساس نمیشه!
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۲۲ دی ۱۴۰۰تو کیستی
محمد رستمی خودمون (اسمت یادم نمیاد شاید اشتباه بگم)
Philipp
۲۳ دی ۱۴۰۰همونه
مردیم از خوشی
۲۲ دی ۱۴۰۰متن :
تسلا علیرغم برخی ایدههای ناخوشایندی که دارد احتمالاً تأثیرگذارترین برند الکتریکی بازار است ،مدیریت باتری، کارایی قوای محرکه و شبکه شارژ تسلا هنوز هم جزو بهترینهای صنعت خودرو است و قطعاً برندهای دیگر نیز از خلاقیتهای این خودروساز الگو میگیرند.
آه چرا آخه پس متخصصان پ.دا.ل که نظرشان چیز دیگه ای هست
مازیار
۲۲ دی ۱۴۰۰متخصصان پدال نظرشون چیز دیگه ای نیست دوست من، همه میدونیم که تسلا به اندازه کافی نوآوری داشته اما
بس که بعضی طرفداران در بعضی موارد زیاده روی و قیاس های دور از ذهن انجام میدن بعضی کاربران رو مجبور به گارد گرفتن و کشیدن طناب بسوی مخالف میکنن
این یک امر دوسویه هست
Hamid
۲۲ دی ۱۴۰۰دقیقا مازیار جان!!!
حرفت کاملا درسته …
والا من نه بابام تسلا داشته نه اصلا تسلا از نزدیک دیدم نه اصلا سوارش شدم …
چرا باید باهاش مشکل داشته باشم؟!
این طرفدار های رو مخش واقعا یه سری جاها یه حرف هایی میزنن که قشنگ باعث میشه یکی مث من گارد بگیره …
کسی منکر پیشرفت های تسلا نیست …
اما مثلا طرف میگه پورشه نمیتونه با بزرگانی مثل تسلا و لوسید رقابت کنه!!!
خب شما باشی چی میگی!
میگی چشم عالیجناب هر چی شما بگی؟!
آخه همون پورشه 917 قدیمی تموم تسلا ها رو چه در پیست چه در درگ پودر میکنه!!! کجای کاری جون دل!
پورشه 917 ماشینی هست که نمیشه عاشقش نبود …
Philipp
۲۲ دی ۱۴۰۰بابا چرا دست به دامان اسطوره لمانز میشی
از پس آلفا جولیا بر نیمدن🤣
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۲ دی ۱۴۰۰فشاری نشو دوستِ عزیزِ سهامدارِ تسلا
مسعود
۲۲ دی ۱۴۰۰من که موقع رانندگی طولانی دستم خسته میشه دوست دارم تنوع ایجاد کنم موقع دست گرفتن فرمون
مثلا یه لحظه شاید پایینشو بگیرم یه لحظه بالاشو یه لحظه گوششو…
ولی این مدل فقط یجاشو میشه گرفت
حالا ما جهنم این مدل فرمون تا ۱۰۰ سال دیگم بدست ما نمیرسه ولی اخه مگه اونام خسته نمیشن؟
حالا یکی ریپلای میزنه اونا خودرانن و فلان…
اقا تو شهر با ترافیک سنگین یا تو دشت و صحرا و فلان که نمیشه به سیستم خودران اعتماد کرد
Yasin
۲۲ دی ۱۴۰۰این چه طراحی سمّیه ناموسا 😐😐
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۰طراحیش که خوبه
M.Kkarimi
۲۲ دی ۱۴۰۰خدایا بسههههه دیگهههه!!!! یکی نیست باواریایی ها رو از برق بکشه ؟!؟! هنوز جای زخم طراحی ها و مدلا و طرح و ایده های عجیب غریب قبلش خوب نشده !!
viper
۲۲ دی ۱۴۰۰به نظر من همیشه چیز هایی که بر اثر گذر زمان موفق بودن خیلی بهتر از چیز های جدیدی هستن که با همون کاربرد هستن ولی جنبه فانتزی دارن
اقا فرمون ماشین فرمونه میخوایم باهاش برونیم همیشه هم دایره ای موفق بوده حالا دقیقا این چه کاربرد دیگه ای داره که بیایم اینجوری طراحی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم اقا اصلا هم فضا اضافه نمیشه دلیل هم دارم
شما توی خودرو های خارجی که میشینید (ایرانی ها هم جدیدا نمیدونم این اپشن رو سوار کردن یا نه ) کنار فرمون درست زیر دسته برف پاکن و چراغ و اینا یه دکمه مربعی شکل داره که میتونید ارتفاع فرمون رو تنظیم کنید با این وجود همیشه چه شما بالا نگهش دارید چه پایین همیشه پاتون باز هست میدونید چرا ؟؟؟ چون که اتومات هستن و توی اتومات ها یه پا بیشتر نیاز نیست و پای چپ اون کنار برای خودش در استراحته ینی در هر صورت شما پاتون رو باز میکنید و رسما حتی اگه تاثیر هم داشته باشه بیشتر از ۶ ۷ سانت نیست
یه دلیل دیگه هم برای اینکه این فرمون ها خوب نیستن البته این دلیل شخصیه
خودم به شخصه هر وقت توی کوچه ها و اینا رانندگی میکنم (توی شهر رو تست نکردم چون گواهینامه ندارم) اصلا نمیتونم با دو دست فرمون رو بگیرم همیشه یه دست بالای فرمونه و خیلی ها هم همینجورین یا حالا دسته وله برای خودش یا محکم رو فرمونه ولی اگه فرمون بخواد این شکلی باشه که دیگه هیچی ما هم نمیتونیم ژست بگیریم 😂😂😂
سرزمین آفتاب
۲۲ دی ۱۴۰۰این یه بیماریه
کافر مقدس
۲۲ دی ۱۴۰۰کامنتهای پدال هر روز مهد کودک تر از دیروز
به نظرم قرار بذارید تو خیابون همدیگه رو کتک بزنید. به سهامداران مقیم ایران تسلا بگو زنگ آخر بیان جلو در
نهایت باید میرفتی در اپلیکشین شاد . اشتباهیی اومده اینجا
مردیم از خوشی
۲۲ دی ۱۴۰۰جالبه اگه یکی از تسلا طرفداری کنه میشه بچه !
مهردادکمال
۲۲ دی ۱۴۰۰من یکی که فرمانهای بنز 230قدیمی یا شورلت بلر کهنسال رو به این ها ترجیح میدم اخه این فرمانهای ناقص چی ان؟؟؟
1123
۲۲ دی ۱۴۰۰بنظر من که ایده خیلی خوبیه
نمیدونم چرا دوستان خیلی دوستش ندارن
Hamid
۲۲ دی ۱۴۰۰راستش …
این سری فرمون ها توی پیست مسابقه واقعا خوبه …
اما وقتی یه ماشین سدان عادی میخری چرا باید همچین فرمونی باشه روش؟!
این نوع فرمون ها پیچیدن رو توی سرعت های پایین مشکل میکنن …
دلیل این حرکت رو نمیدونم!
فقط توی چشم بودن و عجیب بودن و خاص بودن پشتش پنهان شده…
وگرنه هیچ چیزی نمیتونه توجیهش کنه …
بی ام و شورش رو در آورده حقیقتا … اون فرمون تسلا زیباتر از فرمون بی ام و توی عکس هست!!!!!!!
این مدل فرمون ها رو توی کانسپت های نسبتا قدیمی شرکت ها دیدیم و اصلا کاربردی برای استفاده روزانه ندارند …
این نوع فرمون ها توی چرخش ناگهانی اونم به مقدار زیاد ممکنه از دست طرف در بره + خسته کننده هستن …
راننده های مسابقات مجبورن تو کل مسیر دستشون رو روی فرمون بزارن … اما یه راننده عادی چی؟!
که اکثرا با یک دست رانندگی میکنن … بعضا که همون دست رو هم میزارن رو پاشون و پایین فرمون رو میگیرن و سوسکی!!! رانندگی میکنن …
این کار ها با این فرمون فکر نمیکنم امکان پذیر باشه …
علیسان
۲۲ دی ۱۴۰۰مخصوصا دور دو فرمون سخترین کار ممکن میشه🤐
محمد امین
۲۲ دی ۱۴۰۰درسته حمید جون
کلا این مدل فرمون ها سالیان زیادی هست که توی خودرو های مسابقه ای رایج هست
ولی واقعا به نظرم کاربرد خاصی برای ماشین های جاده ای نداره….
ماشین مسابقه ای معمولأ نهایتا ۹۰ درجه فرمان رو میچرخونن و در اکثر پیست ها بازه ی چرخش فرمان کمتر از ۶۰ درجه هست و لی توی خودرو های جاده ای کلا قضیه متفاوته
Philipp
۲۲ دی ۱۴۰۰هر کی بتونه با این فرمون پارک کنه خیلی خفنه
این ب ام و هم تا روزی یه خراب کاری نکنه روزش شب نمیشه
بهنام
۲۳ دی ۱۴۰۰ب ام و همچنان روی اعصاب هواداران رژه میرود .
Kf
۲۳ دی ۱۴۰۰از کانسپت vision Next 100 مشخص بود این مدلو دوسس داره
مشتری هم ک اصن مهم نی