کارگاهی در اندونزی، ظاهر یک بامو Z3 را با استفاده از چراغهای سری ۳ نسل F30، درهای هیچی و دیگر تغییرات، کاملاً متفاوت کرده است.
بامو Z3 با ظاهر جذابی که به رودسترهای نمادین بامو در دههٔ ۶۰ دارد، این روزها به خودرویی نئو کلاسیک تبدیل شده است ولی بااینحال، یکی از دارندگان این خودرو در اندونزی، خواهان مدرنتر کردن ظاهر رودستر خود بود و به همین دلیل، با تغییرات گستردهای ظاهر Z3 را کاملاً تغییر داده است. این تغییرات توسط کارگاهی در اندونزی بنام Kupu-Kupu Malam صورت گرفته است که قبلاً هم تغییراتی را روی مزدا RX-8 انجام داده بود.
در این Z3، چراغهای جلو و عقب یک بامو بسیار جدیدتر روی بدنهای اختصاصی ادغام شدهاند. این چراغها از سری ۳ نسل F30 گرفته شدهاند که ۱۶ سال پس از Z3 در سال ۲۰۱۲ معرفی و تا ۲۰۱۹ تولید شد. طراحی سپر جلو هم از M3 همان نسل الهام گرفته است و جلوپنجره با استاندارد M3 امروزی کوچک به نظر میرسد. در قسمت جانبی، رکابهای بزرگتر گلگیرهای برجستهتر خود را به هم متصل کردهاند که زیر خود رینگهای آلیاژی سهتکهٔ جدیدی را جای دادهاند. اسپلیتر فیبر کربنی زیر سپر جلو هم با قطعات مشابه روی رکابها و دیفیوزر عقب امتداد پیدا کرده است.
در این قسمت، آبششهای اصلی روی گلگیرهای جلو حفظ شده است اما دستگیرهٔ در با نمونهٔ جدیدتری جایگزین شده و جالب اینکه این دستگیره بهگونهای نصب شده که با خط امتداد یافته از روی کاپوت هماهنگ باشد. درها نیز به شکل قیچی باز میشوند. در عقب، چراغهای سری ۳ برای بدنهٔ کوچک Z3 خیلی بزرگ به نظر میرسند درحالیکه یک اسپویلر بسیار بزرگ هم کل در صندوق را تحتالشعاع قرار داده است. سپر عقب نیز مثل جلو با چهار سر اگزوز روی یک دیفیوزر، از مدلهای M الهام گرفته است.
تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی این Z3 منحصربهفرد نیز رنگ قرمز آبنباتی شبیه به رنگ کانسپت Z4 زاگاتو ۲۰۱۲ است. داخل خودرو اما تغییر بزرگی را تجربه نکرده و صرفاً با تودوزی چرمی قرمز و تریمهای فیبر کربنی تزئین است. سازنده هیچ حرفی در مورد ارتقاء فنی این خودرو نزده است و بنابراین، احتمالاً همان پیشرانهٔ استاندارد بدون تغییر حفظ شده است. این خودرو در زمان تولید، با پیشرانههای مختلفی از ۱.۸ لیتری پایهٔ ۱۱۶ اسب بخاری گرفته تا ۳.۲ لیتری شش سیلندر خطی M با ۳۲۵ اسب بخار قدرت ارائه میشد. البته این نمونه به گیربکس اتوماتیک مجهز است که نشان میدهد بر اساس Z3 M ساخته نشده است.
بهطورکلی، چه این تغییرات را بپسندید چه نه، انجام چنین پروژهٔ سفارشی به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و نتیجهٔ کار ارزشمند خواهد بود. ساخت این Z3 هم حدود یک سال زمان برده است.
Sergeant
۱۴ آذر ۱۴۰۲این دیگه چه سمیه🤣🤣🤣
? New Net
۱۴ آذر ۱۴۰۲دستگیره درش کجه که بد هست .
عقبشم اگه همرنگ بدنه میشد ، قنشگتر میشد .
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲نت جدید؟ نکنه اک قبلیت پریده داشم؟
بردیا
۱۴ آذر ۱۴۰۲احساس میکنم **ده توش
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲احساس نمیخواد بشه عین چراغ روشنِس دا
Amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲اصلا اولش نفهمیدم z3 هست وقتی اسم مطلب رو خوندم تعجب کردم
..Hossein
۱۴ آذر ۱۴۰۲زشت ترین بی ام و ای که تا حالا دیدم
چشمام درد گرفت از این همه بد ترکیبی
shetab-car
۱۴ آذر ۱۴۰۲جلو پنجره اصلا به چراغ ها نمیاد
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۴۰۲جدی جدی چه بِهِشَم اومده 😂👌
amir-mr
۱۴ آذر ۱۴۰۲جالبه شده مخصوصا نمای جلو
A.H MOTORS
۱۴ آذر ۱۴۰۲چقدر بی ام و اون موقع زیباتر بود … 😍
kawaki
۱۴ آذر ۱۴۰۲شبیه بچه سری ۳ شد
𝐀𝐥𝐢
۱۵ آذر ۱۴۰۲عکسشو دیدم فکر کردم ماشین شارژی سری۴
mmz2008
۱۵ آذر ۱۴۰۲«مینی Mz3 اسیدی»
فکر کنم اسم خوبی براش باشه🤣