بذارید همین اول کار چند تا سوال ازتون بپرسم تا بفهمیم تو این مقاله با چی سروکار داریم
کدام یک از شرکت های اتوموبیل سازی هستش که همه ی ما ازش خوشمون میاد؟
کدام شرکت هستش که در ابتدا هواپیمای جنگی تولید میکرد بعد به کله رئیسش ضربه خورد و شروع کردن به ساخت اتوموبیل. حتی مارک برندشونو هم از ملخ جلوی هواپیماهای قدیمی الهام گرفتند؟
آلمانی هستش ولی ما به چشم بقیه ماشینای آلمانی مثل پورشه یا بنز نگاهش نمیکنیم
انقدر تو ایران طرفدار داره که همیشه هر وقت میریم بیرون یه چند تا از چرت ترین مدل هاشو میبینیم و تو اکثر موارد برای اینکه به صاحبش بفهمونیم که چیزه خیلی خاصی هم نداری چشمامونو میبندیم و جوری از کنارش رد میشیم که انگار از کنار پیکان وانت رد شدیم ولی همون موقع تو دلمون آتیشه که ایول دارم از کنار این ماشین رد میشم
برعکس وقتی که سوارش بشیم جوری استیل میگیریم که یکی ندونه فکر میکنه که کریس رونالدو پشت اوانتدورش هستیم
فکر کنم تا حالا همتون فهمیده باشید چه شرکتی هستش؟ ایران خودرو
نه جواب اون نیست میخواستم بگم ایران خودرو هم میخواست باهاش همکاری کنه ولی مثل همیشه یه زمان جو گیر شده بود که از این حرفا میزد بعدش نمیدونم چی شد که سر از رانا در اورد
اسم اون شرکت هستش
BMW
حالا فرض کنید با حال ترین و پر طرفدارترین ماشین این شرکت یعنی z4 پاش به ایران رسیده و داره همینطور به فروش میره
حال میخواهیم به نقد همین ماشین بپردازیم پس ( نمیخوام مثل مجری های برنامه های مزخرف بگم با ما همراه باشید ) میگم این مقالرو حتما ادامه دهید مگر نه از دست میدید چون پای بی ام و وسطه !!
اول از طراحی شروع میکنیم
نمیخوام یه ساعت کش بدم و بگم در طراحی این ماشین فلان فلان ……. خلاصش اینه که واقعا زیباست . من یه زمان فکر میکردم سری ۶ زیباترین ماشین بی ام و هست اما وقتی z4 جدیدو دیدم دچار بحران شدم و فهمیدم سری ۶ کنار z4 مثل گلزار کنار براد پیت هستش . اگه به من بگند ساعت ها بشین و ماشینو از نزدیک نگاه کن از خوشحالی میمیرم . تنها کسانی که به این ماشین میگند زشت سران شرکت های رقیب بی ام و هستند
دیوید راب، آدریانا ون هویدونک، گرت ولکر هاید براند، اولاف ویدهاس و لان کامرون و معروف ترینشان کریستوفر بنگل اینها اسامی قاتلان ما یعنی طراحان بی ام و هستند که تو طراحی z4 نقش داشتند همه ی اینها تو هنر کم از نقاشان معروف ندارند نکته ی جالبی که من دیدم نام نادر فقیه زاده در بین این طراحان بود که یه جورایی باید بهش گفت دمت گرم چون علاوه بر اینکه خیلی کم تو طراحی z4 نقش داشته در طراحیه سری ۷ هم نقش اصلی طراحانو بر عهده گرفته و همچنین تمام طراحیه سری ۶ سدان ۲۰۱۳ هم به عهده این اقا بوده . واقعا هنر نزد ایرانیان هست و بس ( البته این حرف در مورد طراحان شرکت های داخلی کمی نقض میشه )
طراحیه داخلیش هم کم از بیرونش نداره . اپشن صندلی های سفید کنار داشبورد مشکی تضاد رنگیه قشتگی رو بوجود اورده همه چیز در عین سادگی زیبا و ایمنه مثلا پشته سری هر صندلی یه چیزی شبیه یو برعکس گذاشتن که این وسیله علاوه بر اینکه ماشینو خیلی زیبا کرده کار بسیار مهمی بر عهده داره اگه این ماسماسک نباشه وقتی سقف و برداشتید و بعدش با ماشین چپ کنید تمام وزن ماشین رو سر شما قرار میگیره و مغزتون له میشه ولی این وسیله نمیذاره که این اتفاق بیفته و نقش تکیه گاه رو بر عهده میگیره . درسته امروزه بیشتر ماشینای کورک از این وسیله بهره مندند ولی هیچکدوم نتونستند جوری این وسیله رو بذارن که باعث زیبایی ماشین هم بشه
حالا موتور و قدرت
خیلی ضایعست که ماشینی با چنین قیافه ای موتور ضعیف داشته باشه برای همین بی ام و این ماشینو تو ۳ مدل sdrive 23- sdrive 30 – sdrive 35 تولید میکنه که همشون موتور ۶ سیلندر خطی هستند و فرقشون فقط تو قدرت موتورشونه . مدل ۲۳ که مزخرفه مدل ۳۰ اعداد و ارقامش یه ذره تو دل برو تره مثلا اسب بخارش به ۲۵۸ میرسه و حجمش ۲۹۹۶ سی سیه و مصرفش هم صدی ۱۲.۵ لیتره ولی اگه ۴۰ میلیون بیشتر پول داشتید میتونید مدل ۳۵ بخرید که موتورش ۱۷ سی سی کوچکتر ولی عوضش قدرتش ۴۸ اسب بخار بیشتر شده یعنی ۳۰۶ اسب بخار شده . مصرفش هم صدی ۱۳.۵ لیتره صفر تا صد ۳۰ و ۳۵ جفتشون فقط ۵.۸ ثانیست که به نظر من این شتاب تو ایران قوق العادست . سقف سرعتشون هم به ۲۵۰ تا محدود شده که خیلی ضد حاله .
رسیدیم به بخش دوست داشتنیه امکانات
با این که ماشین یه ۲ در اسپرت هستش ولی امکانات زیادی بهتون میده مثلا هنگام تصادف از هر نقطه ای که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون ترمز هاش هم دیسکی خنک شونده هست فرمونش الکتریکی که یه رده از هیدرولیک بالاتره برای صندلیش ها هم میتونید به صورت سفارشی قابلیت تنظیم گودی کمر بذارید سقفش هم به صورت برقی باز و بسته میشه و سنسور بارانو سنسور پارکو اینا رو هم داره چراغاش هم ال ای دی طیفی هست که به صورت اتوماتیک خودشو تمیز و خاموش روشن میکنه.
قیمت جهانی مدل ۳۰ این ماشین ۴۸ هزارو ۶۵۰ دلاره که با مالیات و بیمه و این داستانا به ۵۳ هزار تا هم میرسه اما تو ایران بله
دوروبر ۲۴۰ میلیونه مدل ۳۵ به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هم میرسه که با این پول یه خارجی میتونه فراری کالیفرنیا بخره !!
z4 ماشینه خیلی خوبیه ولی به شرط اینکه مدله ۳۵ باشه بقیه مدل ها نسبتا ضعیف هستند خیلی حال بهم زنه که ادم ۲۴۰ میلیون پول بده که مدل ۳۰ بگیره بعدش یه نفر با جنسیس کوپه ۷۰ میلیونی ازش جلو بزنه پس اگه یه وقت توی یه قرعه کشی زی فوربرنده شدید بپرسید چه مدلیه اگه گفتن ۳۵ اونوقت باید از خوشحالی خود کشی کنید ( جواب سوال تیتر مقاله )
نتیجه گیری کلی
با توجه به اینکه این ماشین قیمتش ۳ برابر شده و تو خارج ( منظورم از خارج نقاط دور دست نیست مثلاد همین امارات ) ادم میتونه با این پول فراری کالیفرنیا ۴۵۳ اسب بخاری بخره . بهتره از فکر خرید این ماشینا بیایم بیرون اگر براتون مهم نیست چقدر پول میدید و از طبقه ثروتمند هستید حتما مدل ۳۵ رو بخری
نویسنده میهمان: امیر وزیری
بهزاد
۲۶ تیر ۱۳۹۱عجب بنز کی c500 زده کی همه بیخبرن!
malavan
۲۷ تیر ۱۳۹۱بی ام و این ماشینو تو 4 مدل تولید میکنه:
sdrive 20i
sdrive 28i
sdrive 35i
sdrive 35is
نه اونی که شما گفتید
اینم سند http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/z4/z4/2009/introduction.html
دست چپ پایین یه فایل pdf هست به اسم Models and technical data
راستی اصلا مل 23i وجود نداره
malavan
۲۷ تیر ۱۳۹۱و همچنین 30
malavan
۲۷ تیر ۱۳۹۱البته منظور از وجود نداره اینه که تو برنامه های جدید bmw دیگه نیستن
یعنی الان دیگه روشون کار نمیکنن و الان رو این چهار مدلن
از واژه بدی استفاده کردم عذر میخوام
نیما
۲۷ تیر ۱۳۹۱جنسیس کوپه هم تو قدرت هم تو شتاب ازین خیلی بهتره….واقعا هیولاست جنسیس کوپه…..
مرگ بر هیوندای
۲۶ مهر ۱۳۹۱فقط شکل آرم ب ام و می ارزه به کل شرکت ها کره ای
==========ARASH==========
۲۶ مرداد ۱۳۹۴نیما عزیزم قوقولی مگولی
خودت تنهایی فکر کردی یا از یانگوم و جومونگ کمک گرفتی
آخه رنگ آبی لوگوی بی ام دبلیو می ارزه به کل کمپانی هیوندا و سفیدش کفنه واسه کره ای ها..برو بخواب
نیما
۲۷ تیر ۱۳۹۱داداش اگه مدل 35 سوار بشی بازم شتاب جنسیس کوپه رو بهت نمیده این خودش بزرگترین ضد حاله
بهزاد
۲۷ تیر ۱۳۹۱شتاب z4 از جنسیس بهتره و هندلینکش و اختلاف قیمتی اونور آب 60 درصده و اینور 5 برابر!
اگر جنسیس و z4 رو به پیست ببری براحتی چند ثانیه اختلاف زمان خواهند داشت و فکر نکنم اگر یک مسابقه ی کامل داشته باشند هیوندای بتونه تمام دورهارو به پایان برسونه و شایدهم تو فشار زیاد از کار بیوفته!
علی
۲۸ تیر ۱۳۹۱اره کاملا موافقم
علی قضایی
۲۸ تیر ۱۳۹۱بعضی از دوستان میگن شتاب جنسیس بیشتره و اونو انتخاب میکنن. یعنی همه ماشین تو شتاب خلاصه میشه؟یعنی اسم bmwیا بنز و…. باعث نمیشه که قبول کنید از همه لحاظ سطحش پایین تر هست منظورم خودروهای کره ای هستش .در کل آقا بهزاد حرفت کاملا صحیح .
رضا بندری
۳۰ تیر ۱۳۹۱جنسیس باشه بی ام و باشه چش به ما بدبخت بیچاره ها میرسه شما هم دلتون خوشه ها
رضا بندری
۳۰ تیر ۱۳۹۱اون ور اب همه دارن از سواری این ماشن ها کیفشون میکنن ما نشستیم داریم به همدیگه نظر میدیم .اگه راست میگین یه فکری به حال این خودرو سازان خودمون باشیم که تاکی باید این خفت تحمل کنیم
parham 15
۳۱ تیر ۱۳۹۱اقای رضا بندری عزیز من موندم شما با طرز تفکرتون چطور میاین تو این سایتها یا امثال این …….!!.
محمد حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۱بنز کلاس سی نه کی…
در ضمن پورشه باکستر و مرسدس بنز SL و آئودی TT رودستر رقیبهای هم وطن بی ام و هستند…
خوشگله ولی آرزوم این نیست که یه روزی سوارش بشم…
آرزوم اینه که روزی کشور عزیزم بتونه این جور ماشین حتی بهتر از این رو بسازه و بهش افتخار کنم…
نه اینکه رانا تولید کنیم که فیست لیفت 206 صندوقداره بعد کنارش بنویسیم پیامبر میفرماید:اگر علم در ثریا باشد ایرانیان به آن دست پیدا می کنند…
آبروی حدیث رو هم می برن…
البته با مسئولهای دنیا پرست این امر محقق نمیشه
محمد حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۱هیولا نیسان GTR که مثل خر با سرعت 200 کیلومتر دریفت میزنه…یه خر به تمام معنا…بی ام و Z4 و هیوندا جنسیس بچه فکلی هستند کنار جی تی آر……….
ماشین رو ول کنین ژاپنی ها NISSAN GTR
و LEXUS LFA میسازن اونم برای عربهای مفت خور که روی نفت و گاز نشستن و کشورهای بدبختی مثل ما که فقط بلدیم باهاش پوز بدیم…اونم با ماشین خارجی…
ژاپنی ها برای رفت و آمد از مترو و اتوبوس و دوچرخه استفاده می کنن…یعنی حمل و نقل عمومی ما هم بلدیم خودروهای تک سرنشین رو بیرون بیاریم و هم هوا رو آلوده کنیم هم ترافیک ایجاد کنیم هم اعصابمونو خرد…
ژاپنی ها خودشون ماشین اقتصادی و کم مصرف مثل نیسان LEAF رو می خرن ولی ما عاشق نمونه پر قدرت و آۀوده کننده اون یعنی GTR هستیم…واقعا که…ببینید چقدر فرق بین تفکر مردم کشور توسعه یافته و تفکر ایرانی و جهان سومی وجود داره….
اونم با GTR تو ترافیک تهران و با نیسان لیف تو جاده های بدون ترافیک ژاپن…
کدومش بیشتر حا میده؟؟؟
با خر تو جاده باز یا با بوگاتی تو ترافیک تهرون..
ali
۲ مرداد ۱۳۹۱خیلی بی خوده، جاش ماهیندرا سامایونگ بیشتر می ارزه
آرمان
۳ مرداد ۱۳۹۱درسته که bmw آرم خودشو از ملخ هواپیما الهام گرفته اما اینم بهش اضافه کنید که رنگ آبی و سفید اون هم بخاطر پرچم شهر باواریاست ;)
قنبر علی
۲۲ مرداد ۱۳۹۱نمایشگاه ماشین بریتانیا یه شریط برای بی ام و گذاشت به میان مردم
و گفتن هر کس عیب بی ام و را بدونه یک ماشین برای خودش…. بعد یک ساعت یکی از اقا یان بلند شد و گفت من میدون …..و از میان شلوغی اومد جلو و گفت عیبی که که این ماشین داره …. فقط سوار این ماشین میشی دیگه دوست نداری پایین بیای عیبش همینه
وووو یک بی ام و خوشکل هدیه بهش دادن
نمایشگاهی.
۱۷ آذر ۱۳۹۲این که گفتی اولا یک زن مسن ایرانی بود که در مورد بنز این حرف زده شد نه بی ام و خواهشن احساساتی شدید اصل واقعیت و به دیدگاه خودتون ربط ندید.
erfan
۱۷ شهریور ۱۳۹۳راست میگن ایشون، ایرانی بودنش رو نمیدونم ولی خودرو شرکت بنز بود
وحید
۴ مهر ۱۳۹۱این بحث جنسیس یا BMW اصلا معنی نداره.این کجا و آن کجا.شتاب جی جنسیس یه چیزی در حد 0.8 و این حرفاست.یعنی فقط باید باهاش درگ کنی و دیگه اکیدا به هیچ دردی نمیخوره.یعنی تنها چیزی که جنسیس داره شتاب اولیه اس!تو بقیه چیزا مث ارزش برند یا طراحی اصلا قابل مقایسه نیستن
Ahmad
۲۴ مهر ۱۳۹۱به نظر من سری اولیه Z4 خیلی قشنگ تر از این سری بود. این سری جدید مثل مانیتورای CRT سفید رنگ دهه 60 در مقایسه با LEDهای لوکس حال حاضره. چون انگار سری جدیده یه کم یغر شده و مکعبی تر شده. (خواهشا کسایی که سری اولیه Z4 رو ندیدن الکی رای منفی ندن)
حسن
۱ آبان ۱۳۹۱سلام دوستان من حدود 5 ماه این ماشین داشتم البته پلاک گذر موقت بود از لحاظ طراحی شاهکاره البته به اضافه امکانات و شتابه فوق العاده و رنگ آمیزی داخل نکته منفی فقط خیلی ایست میدادند
ساسان
۳۰ دی ۱۳۹۱به امیدروزی که به جای پراید یکی ازایناسوارشیم
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۲کی گفته جنسیس بهتره . با مدل z4 20i میشه جنسیسو سوسک کرده . بچه های شیراز هر کی قبول نداره ثابت می کنم .
09356826186
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سند به سند میزنم باهات اگر اون جنسیس بوده صد در صد رانندش 11 سالش بوده بزنگ هرجا بگی میام.کره فقط اسمشو گذاشته رو جنسیس وگرنه طراحی و ساخت کلا امریکایی
mahsa
۵ آذر ۱۳۹۲میگم خوبه ما ایرانیا همش بلدیم نظر بدیم این خوبه اون بده اگه مردین همونیکه خیلی قبولش دارینو مثلشو طراحیش کنین میدونستین ژاپنیا برا اینکه ازدوره ی ابتدایی فارق التحصیل شن باید یه روبات بسازن اما بیشتر ایرانیا حتی طرز کار کردن با اسباب بازیارم ندارن
رامتین
۲۸ آذر ۱۳۹۲نویسنده محترم اینقد ذوق زده نشو و چقد حرفت خنده دار بود که گفتی z4 از سری 6 قشنگتره. z4 در برابر 650گرند کوپه مثه تهامی در برابر لیونل مسی هست. 1.1 میلیارد قیمت سری6 هست و از نظر فنی و زیبایی اصلا قابل مقایسه با z4 نیست.
mostafa
۲۹ آذر ۱۳۹۲چقد خوشالین شمامن که هر روز تو راه دانشگام یه ضد فور هیبینم به نظر شما هرروز ک از کنارش رد میشم باید چشامو بهش خیره کنم؟بهم نمیگن عقده ای؟شما خیلی تو خیالاتین بابا
Mojtaba
۴ دی ۱۳۹۲اقای امیر وزیری بیش از 40% اطلاعاتتون غلط بود و یا هم چرت و پرت ؛لطفا خودتو آپدیت کن
Saied
۱۴ بهمن ۱۳۹۲عشق است! یه ماشین دختر کش!
Saied
۱۴ بهمن ۱۳۹۲کاربنی شو دوس دارم.
PEUGEOT
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳عالیه عالی
Kamyab
۱۵ آذر ۱۳۹۳ببینید داداشاى گلم همیشه سعى کنید اطلاعاتتون رو از سایت مرجع بگیرین نه هر سایتى اولا جنسیس کوپه و z4 از هیچ نظرى قابل قیاس نیستن حالا اطلاعات دقیق هر دو ماشین رو میگم خودتون قضاوت کنین :
اول z4 رو میگم؛
حجم موتور: 2979
قدرت موتور 340 اسب بخار
شتاب صفرتاصد : 4.8
مصرف سوخت ترکیبى : 9لیتر در صد کیلومتر
حالا جنسیس کوپه :
حجم موتور : 3.8
قدرت موتور : 348 اسب بخار
شتاب صفرتاصد: 5.9
مصرف سوخت ترکیبى : 14.5
اینجور که ارقام نشون میده z4 همه جوره سرتره حالا این بماند میرم سر دوم مطلب :
کیفیت سوارى بى ام دبیلیو کجا کیفت هیوندا خخخخخخ
برم سر سومین مطلب :
عاغا من که حالا نشنیدم یه بى ام دبلیو موتورش قفل کنه یا واسه فنیش مشکلى پیش بیاد ولى اگه. خواستین بگین تا عکساى غولاى تخمى کره اى که بعد از ۱۸هزار کیلومتر موتورشون قفل کرده رو واستون بفرستم
حالا چهارمین مطلب و از همه مهمتر :
اغا بالا برى پایین بیاى وقتى سواره بى ام هستى یه جور دیگه نگات میکنن در ضمن دیگه از قیافش نمیگم که همه جوره سرتره از امکاناتش نمیگم که دیگه جنسیس رو سوسک میکنه وووو پس برادر من اگه پول بى ام رو ندارى به خدا نمیتونى با یه سرى حرف مفت با جنسیس کوپه تخمى مقایسه ش کنى
Elnaz
۲۱ دی ۱۳۹۳من که تازگی یه زدفور28i 2014 گرفتم خیلی عاشقشم و با 100 تا جنسیس کوپه هم عوضش نمیکنم بی ام دبلیو یه چیز دیگس
ساسان. . .
۱۴ اسفند ۱۳۹۳بی ام دبلیو کجا جنسیس کجا, هرکی میگه جنسیس به خودش خندیده. . .