طبق گزارش جدیدی از اتونیوز، کارخانهٔ مگنا اشتایر اتریش در سال ۲۰۲۶ به تولید بامو Z4 و تویوتا سوپرا پایان خواهد داد.
اوایل سال جاری، گزارشهایی به کنار رفتن بامو Z4 پس از پایان عمر نسل کنونی اشاره کردند و حالا این شایعات قوت گرفته است زیرا به گزارش اتونیوز، Z4 به همراه تویوتا سوپرا در سال ۲۰۲۶ از روی خط تولید کنار خواهند رفت. این گزارش ابتدا به مشکلات مگنا اشتایر اتریش اشاره کرده است یعنی جایی که هردو خودروی اسپرت موردبحث را تولید میکند. این شرکت قصد اخراج ۵۰۰ کارگر کارخانهٔ خود در گراتس را دارد زیرا تولید چندین خودرو مثل جگوار E-Pace و I-Pace، بامو سری ۵ و فیسکر اوشن در این کارخانه قبلاً به پایان رسیده یا بهزودی خاتمه خواهد یافت.
اتونیوز در مورد آیندهٔ سوپرا از تویوتا سؤال کرده اما این شرکت حرف خاصی نزده است. بااینحال، در ادامه رئیس تویوتا موتور آمریکای شمالی گفته است:
ما با بامو همکاری کردیم و موفقیتآمیز بود. ما در حال ارزیابی آینده هستیم
هرچند این اظهارات آیندهٔ سوپرا را مشخص نمیکند اما وی افزوده است:
من فکر میکنم اگر بخواهیم خودرویی بسازیم، نحوهٔ ساخت آن را دریافتهایم
این یعنی تویوتا میتواند نسل بعدی سوپرا را بهتنهایی توسعه دهد اما با توجه به شرایط کنونی، احتمال انجام این کار بسیار ضعیف است.
نسل پنجم سوپرا در بازار آمریکا هیچگاه فروش بالایی را تجربه نکرده است. بیشترین فروش این کوپهٔ ژاپنی در سال ۲۰۲۱ با تنها ۶,۸۳۰ دستگاه رقم خورد که این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۴,۹۵۲ دستگاه و سال گذشته به ۲,۶۵۲ دستگاه کاهش یافت. این در حالی است که برای مقایسه، فورد موستانگ در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۲ هزار دستگاه فقط در بازار آمریکا فروخت. فروش سوپرا در سهماههٔ نخست سال جاری نشان میدهد که باید بازهم انتظار کاهش فروش را داشته باشیم زیرا این خودرو از ژانویه تا مارس در آمریکا تنها ۴۸۴ دستگاه فروخته است و اگر این روند ادامه داشته باشد، سوپرا میتواند سال ۲۰۲۴ را با فروش کمتر از ۲ هزار دستگاه به پایان برساند. برای مقایسه، GR86 فقط در ماه مارس ۱,۳۶۴ دستگاه فروخته است.
JaMsHiD
۱۰ خرداد ۱۴۰۳از نام سوپرا برای فروش بیشتر سو استفاده شد
مثل لندروور که از نام دیفندر برای فروش بیشتر سو استفاده کرد . یا میتسوبیشی که از اکلیپس برای فروش بیشتر سو استفاده کرد
همون بهتر که بره . تویوتا خوب تونست شیره اشو بکشه
Car love
۱۰ خرداد ۱۴۰۳حماسه ای جدید از ۳چرخ سازان😂😂😂😂😂😂
یکی بود دنبال رسیدن به خط پایان بود تو پست قبل 😂
datsun
۱۰ خرداد ۱۴۰۳عمو مایک سلام میرسونه
Car love
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سلامتی 16 فراخوانیا 😂😂
پیام
۱۱ خرداد ۱۴۰۳آیا حسین الانم میگه سوپرا به زباله دان تاریخ رفت؟! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 خوب گیرتون میارم
Parham
۱۱ خرداد ۱۴۰۳نه چون آتیش نگرفت هیچوقت
یا موتورش از کار نیافتاد
یا از پارک درنیومد بره در افق محو شه
یا نرفت تو یونجه ها
پیام جون،فروش سوپرا قطعا آرزو کیا هیوندای بوده یه زمانی
البته نه الان که فکر میکنم سوپرا و gr86 قافیه رو به ولوستر و استینجر موگاوی باختن:((((
net
۱۱ خرداد ۱۴۰۳بی ام و سری ۸ خیلییییییی زیباست
JaMsHiD-R1988
۱۰ خرداد ۱۴۰۳برا من که مهم نیست تویوتا سودشو از روی این ماشین کرد . پول توسعه ماشینای جدیدش در اومد .
حالا اصلا بود و نبودش هم مهم نبود .
مثل شما نیست که یه محصول کم بشه ده درصد افت فروش داشته باشه شرکت😂
پرفروش ترین ماشین جهان چیه؟
پیام
۱۱ خرداد ۱۴۰۳پرهام یه چیزی بگو که نخندیم! 😂😂😂 اگه صد تا یا ددیست تا هیوندای آتیش گرفت که ده ها برابر اینا فراخوان ابر میلیونی زدید 😂😂😂😂😂😂😂😂 ماشینای ژاپنی به تنوع داشتن و انبوه بودن فراخوان معروفن. حتی تو سرقت هم حسودی کردید! هوندا حسودیش شد 😂😂😂😂😂
Parham
۱۱ خرداد ۱۴۰۳صدتا؟دویست تا؟
ده ها برابر اینا فراخوان ابر میلیونی زدید؟
ماشینای ژاپنی به تنوع داشتن و انبوه بودن فراخوان معروفن؟
یه دقیقه وایسا
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
phonix
۱۰ خرداد ۱۴۰۳فروش پایین این ارزوه بعضیاست.
کیا ( دوچرخهساز سابق )
۱۰ خرداد ۱۴۰۳یه کوپه اسپرت کره ای نام ببر که بتونه در حد z4 یا سوپرا یا نیسان z باشه
ناخدا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳بدبختی اینجاست که هیچ پیکاپ و آفرود و کوپه درست و درمانی ندارن که بتونن جلوی ژاپنیها قد علم کنن
amir
۱۰ خرداد ۱۴۰۳خیلی میسوزی از سوپرا مارک چهار؟
نترس هزارتا چایونیک هم نمیتونه کار سوپرا مارک چهار رو کنه هرچقدر هم که پول بدن و با لامبو و فراری درگ بندازن
Car love
۱۰ خرداد ۱۴۰۳با یه کامنتم چقدر اعصابشون خورد شد😂😂😂ده تا ریپلای کردن 😂😂حقیقت تلخه
بای بای سوپرا 😫
ناخدا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳داستان مایک و جنسیس دلربا 🤭🤭🤭
https://www.pedal.ir/asian/unsatisfied-genesis-owner/
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ناخدا
تو رو به خدا
ولش کن
خودش میدونه تویوتا برند خوبیه و با دوامه الکی اکانت فیک زده اومده اراجیف میگه
KAIZEN
۱۰ خرداد ۱۴۰۳Car love
من بودم
یه بار دیگه ببین GR86 تو یه ماه چقدر فروش داشته
ما براش کلی جایگزین داریم
شما هم اگه داری رو کن
johnmarston
۱۰ خرداد ۱۴۰۳من فکر میکنم اگر بخواهیم خودرویی بسازیم، نحوهٔ ساخت آن را دریافتهایم
آره دیگه به اصالت مون پشت نمیکنیم و ماشینهای بی ام و رو ریبج نمیکنیم و همکاری مون با این خودروساز رو قطع کرده و با یاماها همکاری میکنیم
KAIZEN
۱۰ خرداد ۱۴۰۳من از اون اول از این همکاری خوشم نیومد
وقتی لوتوس با انجین 6 سیلندر توربو شده کمری یه شاهکاری به اسم اوورا رو تولید کرد که همه تحسینش کردن آخه چرا ریبج Z4 ؟؟
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سوپرا در این ۴۵ سال تولیدش همیشه مثل ستاره میدرخشید و تو تاریخ کمپانی تویوتا و تاریخ صنعت خودروی جهان جاودانه شد
پیام۲
۱۱ خرداد ۱۴۰۳منم بودم سوپرا نمیخریدم
با این پول میشه ماشینای jdm دهه نود که خیلی بهتر بودن خرید
ولی اگه طراحیش دقیقا همون Ft-1 بود بنظرم فروشش خیلی بالاتر میرفت
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳متاسفانه یا خوشبختانه ملاک انتخاب خودرو تغییر کرده .کسی دیگه پول ماشین دو در که زیرش کوتاه باشه و گرون نمیده.همه ماشین جادار و شاسی بلند میخوان با قابلیت مانیتور بزرگ و امکانات کانکشن موبایل .خریدار نیست
phonix
۱۰ خرداد ۱۴۰۳خریداران این سبک خودرو همیشه بوده وهستن … جدا از این موارد جناب شما اروپا وشرق اسیا و امریکای جنوبی و استرالیا و نیوزلند رو کلا فاکتور گرفتید … چون تو این کشورا ماشین ها 180 درجه با تعریف ماشین فول سایز امریکایی فرقداران … مگه تو دنیا فقط بازار امریکای شمالی وجود داره ؟
اگر به حرف جناب عالی بود که تا الان هاچبک ها منقرض شده بودن
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳البته داداش فونیکس بی ربط هم نمیگی .مثلا ی جاهای تو ایتالیا هست کوچه هاش دومتریه عرضش یا خیلی کوچه سنتی باغیه . ولی اونجا بیشتر هاچ بک ریز میخرن .اینا که این بالاست مال پولدار مولداراشونه که پول بنزین براشون مهم نیست و اینکه خونه هاشون جاهای خوب شهره .
۱۰ خرداد ۱۴۰۳پونیکس اسمشه
جابر
۱۱ خرداد ۱۴۰۳عشق هایما ، p با h اف تلفظ میشه
الف.ی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳پدال جان یه جوری تیتر میزنیا! انگار کلا از خط تولید همه کارخونه ها کنار میرن
ولی این خبر فقط در مورد یه کارخونس
پ.ن: امیدوارم مسئولان شرکت های خودروسازی بفهمن راهو اشتباه رفتن و کاراشون مطابق سلایق مشتری نیست
3 چرخه
۱۰ خرداد ۱۴۰۳پارسال کلا ۲۵۰۰ تا فروخته اونم بعنوان یه خودرو از برند اقتصادی!!!!!!!! نکنه فکر کردی تولیدش ادامه پیدا میکنه؟
خودتو میخوای آروم کنی؟
الف.ی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳نه من کاری به بی ام و یا تویوتا ندارم
در پینوشتم گفتم راهو اشتباه رفتن
امیر دهقان
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ارادت
سوپرا و Z4 فقط در کارخانه اتریش تولید میشن و منظور خداحافظی کامل با این دو مدل هست
الف.ی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳آها متشکر
من نمیدونستم
Joker
۱۰ خرداد ۱۴۰۳من یک سال مالک سوپرا ۲۰۲۱ بودم و پارسال هم به خاطر خرید شاسی بلند اونم باز از برند تویوتا بیخیال سوپرا شدم و فروختمش که باعث پشیمونیم شد،هر بار که باهاش رانندگی میکردم لذت میبردم و یه سوال بلافاصله تو ذهنم نقش میبست که اگه تویوتا خودش به تنهایی این ماشین رو توسعه میداد میتونست چقدر فوقالعاده تر در بیاد،انجین بی ام و خیلی سریع و نرم کار میکرد ولی فاقد حتی ذره ای حس و حال تویوتا!!! یه خودرو به شدت دو پهلو که نمیدونین با یه ژاپنی اصیل طرفین یا یه بی ام و تو لباس مبدل…
٣چرخه
۱۰ خرداد ۱۴۰۳“انجین بی ام و فاقد حس تویوتایی بودن بود”
اکیو تویودا هم نمیتونه معنی چنین حرفی رو بفهمه!!!
محمدهادی
۱۱ خرداد ۱۴۰۳بنظر من همکاری با بی ام و در این خودرو مشکل اصلی نبود
مشکل اصلی نامگذاری سوپرا روی چنین خودرویی بود،که تماما با نگاه به ارزان تمام شدن پروژه گره خورد
این ماشین باید نسل جدید سیلیکا نام میگرفت
نه سوپرایی که رقبای سنتی ش همه بالای ۵۵۰ اسب بودن با جثه هایی بسیار بزرگ تر و با ابهت تر
*نیسان جی تی آر
*هوندا NSX
نام سوپرا در لین پروژه خراب شد
Killer
۱۰ خرداد ۱۴۰۳داداش یه چندتا کولیان و فراری ۸۱۲ هم داشتی درسته؟ اونارو فروختی چون حس تویوتا نمیدادن
فرض کن بگی موتور بی ام و خوب نیست چون حس تویوتا نمیده :))))
A.m.A
۱۰ خرداد ۱۴۰۳جناب شما داری یه تویوتا میخری پس انتظار تویوتا بودن هم داری
بعدشم ادمی که bmw کوپه بخواد سری ۲و۴ میخره نه یه تویوتا سوپرا
Killer
۱۰ خرداد ۱۴۰۳جنسیس جی ۷۰ رو مسخره میکردن که با فروش ۱۲ هزارتایی نسخه بنزینیش توقف تولید شد خودشون به روزی افتادن که ماشین حیثیتی مثل سوپرا با فروش ۲۰۰۰ تا( خخخخ) توقف تولید شده الان
فروشش ۱۰۰۰ تایی و توقف تولید نیسان زد هم بماند :)))
JaMsHiD-R1988
۱۰ خرداد ۱۴۰۳چیزی از ما کم نمیشه .
بود و نبود سوپرا مهم نبود چون تویوتا سودشو الان از روش کرده چه بیست هزار تا بفروشه چه هزار تا .
حالا باز تویوتا پرفروش ترین ماشین جهان رو در اختیار داره . هیوندا چی که هربار ده درصد افت فروش میده😂
مایک عزیز سلام میرسونه
۱۰ خرداد ۱۴۰۳مایک بدبخت وقتی بفهمه تو سایت همه ازش یاد میکنن و قراره این یاد کردن ها تا ده سال دیگه ادامه پیدا کنه😂
! i M α η δ υ α R
۱۰ خرداد ۱۴۰۳تویوتا …
نیسان …
هوندا …
مزدا …
سوبارو …
سوزوکی …
ایسوزو …
دایهاتسو …
لکسس …
اینفینیتی …
آکورا …
میتسوبیشی …
حالا این ور هم داریم ……………………………..
هیوندای …
کیا …
( سانگ یانگ ) …
به نظرت کدوم طرف زود تر منقرض میشه ؟؟؟
ارسلان
۱۰ خرداد ۱۴۰۳جنسیس واقعا از نظر طراحی عالیه ، تنها مشکلش کره ای بودنشه 🤣
Killer
۱۰ خرداد ۱۴۰۳LFA و سوپرا ولی مشکلشون فقط جاپونی بودنشون نیست کلا اسباب بازین :))))
Godziila
۱۰ خرداد ۱۴۰۳یکم از ماشین کنترلی های کره مربا بگو
phonix
۱۰ خرداد ۱۴۰۳نیسان زد توقف تولید شد ؟
این ماجرا رو هم میزارم کنار مقایسه خودرو های نیمه لوکس کره ای با خودرو های لوکس و خاص لکسوس (نسخه های کوپه و گرند توریسمو که کاملا طبیعیه که فروششون کم باشه و به مدل های معمولی نرسن ) تو کلا به دفعات نشون دادی چیزی از سگمنت سرت نمیشه
https://usa.nissannews.com/en-US/releases/nissan-group-reports-2023-fourth-quarter-and-2023-calendar-year-us-sales
A.m.A
۱۰ خرداد ۱۴۰۳دقیقااااا
از نظر این این چون فروش جی ۷۰ از رولزرویس فانتوم بیشتره پس فانتوم به درد نمیخوره
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۳با قیاس بی ربط جای قصه مایک نگون بخت خوب نمیشه پیام 🤣🤣 بنجل سازی مربا اصن رقیب واسه سوپرا نداره فقط یه حلبی به اسم خنسیس کوپه داشت که اونم عهد بوق شوت شد تو زباله دان تاریخ 😁 رقیب جی هفتاد is هست که فروشش دو برابر جی هفتادی هست که الان تو زباله دونیه🤣
! i M α η δ υ α R
۱۰ خرداد ۱۴۰۳{{{{{ این شرکت قصد اخراج ۵۰۰ کارگر کارخانهٔ خود در گراتس را دارد زیرا … }}}}
توی گراتس …
اتریش …
جی جی باجی آلمان …
ناف اروپا …
دامنه آلپ …
اونها هم به اندازه خودشون ، مشکل نیروی کار سربار دارند …
بعد اینجا یارو از روی … هاش بلند میشه با یه لیسانس پیام نوری آزادی چیزی میگه اینجا جای من نیست …
اینجا قدر منو نمی دونن …
باید برم …
هر جا برم من و رو هوا می زنن …
JaMsHiD-R1988
۱۰ خرداد ۱۴۰۳نصف نصف درست گفتی . بعضیا فکر میکنن بدون تلاش کردن و با یه لیسانس میتونن برن خارج مهندس عمران و دکتر و فلان و بهمان بشن .
بعضی هم هستن بخاطر بی کفایتی بعضی از آدم ها مجبورند برای بهبود زندگیشان و تباه نشدنشون برن خارج .
بعضیا میشن دستیار مکانیک که موقعی میان ایران پُز بدن تو فلان نمایندگی فلان شرکت تو ایالات کالیفرنیا کار میکنیم ، بعضیا هم میشن نادر فقیه زاده و ….
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳نباید بخوابی، حالا هی بخواب. وقتت تلف میشه.
یهو بیدار میشی میبینی اینجا چرا اینقدر نوره، اینجا کجاس؟ پیام نوره.
Puya
۱۰ خرداد ۱۴۰۳فارق تغییر سلیقه جامعه به سمت کراس اوورها، توی فروش یک خودروی اسپرت، اصالت یک فاکتور بشدت تأیین کنندس؛ حالا هرچقدر هم بخواد توی فاکتور های دیگه خوب عمل کنه. متاسفانه سوپرای نسل پنجم فاقد هویت مستقل هستش و به شخصه اگر در دنیای موازی یک شخص آمریکایی میبودم قطعا برای ماستنگ GT یا کایمن یا M2 هزینه میکردم تا اینکه برم سوپرا GR بخرم. در مورد Z4 هم واقعا نظری ندارم که چرا توی تمام نسلهاش فروش بالایی نداشته. البته باز هم من به شخصه سری 4 کانورتیبل رو به Z4 ترجیح میدم.
Amirmohammad
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اینکه یه عده شکست سوپرا رو ربط میدن به BMW اشتباهه.اولا که بیمر قطعا یکی از برترین انجین سازان جهانه و بنظرم دست بالاتر رو داره تو ساخت نسبت به تویوتا
دوما انجینی که روی سوپرا کار گذاشته شده امتحانش رو روی سری۳ و M3 پس داده که چقدر عالیه و چیزی که تولید میکنه از اعداد رو کاغذ بیشتره.نمونش مقایسه سوپرا با نیسان z که نیسان از موتور اینفینیتی استفاده کرده و رو کاغذ اسب بخار بیشتری نسبت به موتور سوپرا تولید میکنه اما تو تمام درگ ها با اختلاف زیاد به سوپرا باخته
دلیل اول شکست سوپرا تو فروش طراحی هست.این طراحی درخور ماشینی با این عقبه نبود،یا نباید میساختن یا باید خیلی بهتر طراحی میکردن،بعد هم مسائل فنی
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اگه بی ام و موتور سازی بهتری هم داشته باشه، سری JZ این حرف ها حالیش نمیشه…
سامورايي
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اینم رفت کنار LFA و اف جی کروز و ماکسیما و لکسوس gs و غیره
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳رفت پیش lfa یعنی کلکسیونی شد؟
ایول.
Car love
۱۰ خرداد ۱۴۰۳قوی باشین شما LFA که قرار بود مشتریای فراری رو جذب کنه رو از دست دادین حالا سوپرا که چبزی نیس 😂😂
Godziila
۱۰ خرداد ۱۴۰۳بهتره از کره مربایی هست که نمی تونه یه انجین درست حسابی یا ده سیلندر بسازه
ناخدا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳جنسیس G80 که قرار بود با برندهای لوکس اروپایی رقابت کنه با عمو مایک دسته گل به آب داد 🤪
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کار لاو بهتره یه نگاه به قیمت های معامله lfa ها بندازی.
Ehsan
۱۰ خرداد ۱۴۰۳از روزی که استینگر رو مسخره کردن تا الان فکر کنم 5 تا از ماشیناشون توقف تولید شد
ناخدا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳عمو مایک گفت به احسان بگو باهام تماس بگیره کارش دارم 😁
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سوپرا باید نسل جدیدشو بیارن یا اگه میخواستن اصلا نباید این نسلشو میوردن
amirboss
۱۰ خرداد ۱۴۰۳چیزی که مشخصه ژاپن عرزه ی زنده کردن اسطوره هاشو نداره.
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اول املا یاد بگیر . بعدش فرصت هست راجع به ژاپن نظر بدی
جرمی کلارکسون
۱۰ خرداد ۱۴۰۳بنظرم تویوتا بیاد طراحی MK4 با ۲ جی زد رو زنده کنه دوباره فروش میکنه
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳تویوتا خیلی حوصله این نسل رو نداشت.
یه بارم گفته بودم، چون رقابتی نبود بین ژاپنی ها.
ولی مثلا دهه 80 و 90 ببین چه رقابتی بود که ماشین های ماورائی تولید شدن.
Arshia m3csl
۱۱ خرداد ۱۴۰۳امیدوارم bmw z4 بعدی هم بسازه بی ام و و یک ماشین اسپرت عالی بشه حیفه سری z بی ام و فراموش بشه
BMW
۱۱ خرداد ۱۴۰۳سوپرای قدیم جذاب بود نه این زیاد🤠👍
مهدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۳بهتریت کامنت متعلق به محمد هادی بود. دقیقا nsx. Nissan z یا حتیlancer بهتر تونستن نسل 90sjdmرو یکمی بازسازی کنن. تویوتا بهتره سوپرا همون قدیم افسانه باشه حدقل مارک 2 که بزرگه در ایران نزدیک به کریسیدا جدید کنه بیشتر دنیا چشم بسته قبولش دارن مثل هایلوکس کمرب رکورد میزنه. منم عاشق المانی خودرو هستم ولی وزن و الیاژ مصرف سوخت اصطحلاک و قیمت بیاد وسط خیلیا میفهمن ژاپن چرا اول میشه در تولید خودرو. بببین دو تن بشه تیسان و تویوتا چی میشه…
Dariush
۱۲ خرداد ۱۴۰۳حیف اسم z4 که با این طراحی افتضاح گند زده شد بهش