شرکت بی ام و اعلام کرد Z4 M40i با گیربکس ۶ سرعته دستی تویوتا سوپرا در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
ژرمنها سرانجام از Z4 رودستر گیربکس دستی رونمایی کردند. این گیربکس جدید کاملاً با نمونه بکار رفته در پسرعموی ژاپنی Z4 یعنی تویوتا GR سوپرا مشترک است و تنها برخی تفاوتهای جزئی وجود دارد. به این ترتیب انتظار میرود تجربه سواری و تعویض دندههای رودستر بی ام و مشابه سوپرا باشد. البته بی ام و برخی تغییرات نرمافزاری ناچیز را برای هماهنگی بهتر این گیربکس با شخصیت Z4 در نظر گرفته است.
از نظر فنی تنها یک تغییر نسبت به گیربکس سوپرا وجود دارد و آن هم اتصال بیرونی است که باعث ارتباط شیفتر دنده با خود گیربکس میشود. بی ام و میگوید این گیربکس ماژولار با قطعات مخصوص M تولید شده و میتواند درگیری قابلتوجه راننده در امر رانندگی را به همراه داشته باشد. این موضوع به ویژه زمانی که بدانیم پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی پرقدرت زیر کاپوت قرار دارد خودش را بیشتر نشان خواهد داد.
برخی کارشناسان با بررسی Z4 M40i مجهز به گیربکس دستی اظهار داشتهاند این خودرو توازن بسیار خوبی بین سرعت و دقت تعویض دندهها ایجاد کرده است. اگرچه شیفتر گیربکس خودرو گاهی اوقات حسی شبیه پورشه دارد تا خود بی ام و اما نسبت دنده سوم آن به گونهای است که باعث میشود پرفورمنس قابلتوجهی در اختیار راننده قرار گیرد. به غیر از این موارد، تفاوتی بین Z4 و سوپرا نخواهد بود و همان دقت و نرمی تعویض دندهها در دو خودرو قابل احساس است.
بی ام و Z4 M40i دستی در آمریکا از ویژگیهای دیگری نیز سود میبرد که مجموع این عوامل باعث میشوند خودروی یاد شده بهترین گزینه برای تجربه رانندگی با یک رودستر اسپرت و ویژه باشد. رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی، تنظیمات خاص شاسی و کیت بدنه اسپرت باعث شدهاند Z4 بهتر از هر زمان دیگری به نظر برسد. ظاهراً ژرمنها به بازخورد مشتریان توجه کرده و نهایتاً گیربکس دستی سوپرا را برای Z4 نیز در نظر گرفتهاند. البته این موضوع سورپرایز کننده نیست چراکه بخشهای زیادی از هر دو مدل مشترک هستند.
AMANTE
۱۳ بهمن ۱۴۰۲فراموش شده ترین محصول BMW از طرف خود BMW.
net
۱۳ بهمن ۱۴۰۲چراغ جلو این z4 بد هست نسبت به چراغ باری سری ۸ . زیباترین ماشین روباز بی ام سری ۸ هست چراغ باریک جلو و چراغ عقب و جلوپنجره سری ۸ روباز خیلی قشنگه.چراغ جلو این z4 نگاه کنید و چراغ جلو سری ۸ هم نگاه کنید و ببینید چقدر چراغ باریک جلو سری ۸ زیباتر هست
net
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ویرایش
نسبت به چراغ باریک
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۴۰۲میخوامش ، نه برای خودش ، بلکه برای گیربکسش ، جونم به دستی بودنش!!!
روایت داریم گیربکسی که دستی نباشه اصلاً گیربکس نیست !!!
۱۳ بهمن ۱۴۰۲مخصوصا ترافیک 🥵🥵🥵
مجتبی .
۱۳ بهمن ۱۴۰۲کاربر amanteنکته جالبی گفتین.
محمدهادی
۱۳ بهمن ۱۴۰۲وجدانا این ماشین خیلی جذاب تر و باشخصیت تر از سوپرا ازاب درومده
چه رنگی براش انتخاب کرده آلمان
net
۱۳ بهمن ۱۴۰۲کجای رنگ سبز برای ماشین قشنگه😀.فقط رنگ مشکی و بعد کمی سفید برای ماشین قشنگه
H2
۱۳ بهمن ۱۴۰۲آدم لذت میبره از این نوع همکاری
ظاهرا سوپرا هم باوجود اشتراکات فنی زیاد با بی ام و، کاراکتر مستقل خودشو داره
H2
۱۳ بهمن ۱۴۰۲بنظر من تنها نکته منفی این ماشین، قاب نمایشگرشه که حاشیه زیاد و بخشهای مازاد زیادی داره که نمای بدی ایجاد کرده
۱۳ بهمن ۱۴۰۲این حکم رانا پلاس ۶ دنده رو برای اونا داره
محمد
۱۳ بهمن ۱۴۰۲آخرین بی ام و های دنده دستی ……
البته خریداری هم ندارن ، هم سرعت و دقت گیربکس اتوماتیک zf بالاتره هم اینکه آدم های خیلی کمی تو کشور های مقصد این ماشین بلدن با گیربکس دستی کار کنن ولی در مجموع z4 ماشین خیلی جذابیه ولی خود من هم بخوابم انتخاب کنم قطعا پورشه رو ترجیح میدم
Piero Ferrari
۱۳ بهمن ۱۴۰۲چرا سقف نداره
ولی وجدانن زیباست
رامتین
۱۳ بهمن ۱۴۰۲بنظرم شدیدا لازمه طراحی جلوی Z4 را تغییر بدن. یه حالت به اضطلاح بی روحی داره!
BMW
۱۴ بهمن ۱۴۰۲آدم لذت میبره🥲🥰
Poria
۱۴ بهمن ۱۴۰۲البته همون گیربکس سوپرا هم مال بی،ام،دابلیو ،، بود