بی ام و

بی ام و Z4 M40i با گیربکس دستی تویوتا سوپرا معرفی شد

شرکت بی ام و اعلام کرد Z4 M40i با گیربکس ۶ سرعته دستی تویوتا سوپرا در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

ژرمن‌ها سرانجام از Z4 رودستر گیربکس دستی رونمایی کردند. این گیربکس جدید کاملاً با نمونه بکار رفته در پسرعموی ژاپنی Z4 یعنی تویوتا GR سوپرا مشترک است و تنها برخی تفاوت‌های جزئی وجود دارد. به این ترتیب انتظار می‌رود تجربه سواری و تعویض دنده‌های رودستر بی ام و مشابه سوپرا باشد. البته بی ام و برخی تغییرات نرم‌افزاری ناچیز را برای هماهنگی بهتر این گیربکس با شخصیت Z4 در نظر گرفته است.

از نظر فنی تنها یک تغییر نسبت به گیربکس سوپرا وجود دارد و آن هم اتصال بیرونی است که باعث ارتباط شیفتر دنده با خود گیربکس می‌شود. بی ام و می‌گوید این گیربکس ماژولار با قطعات مخصوص M تولید شده و می‌تواند درگیری قابل‌توجه راننده در امر رانندگی را به همراه داشته باشد. این موضوع به ویژه زمانی که بدانیم پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی پرقدرت زیر کاپوت قرار دارد خودش را بیشتر نشان خواهد داد.

برخی کارشناسان با بررسی Z4 M40i مجهز به گیربکس دستی اظهار داشته‌اند این خودرو توازن بسیار خوبی بین سرعت و دقت تعویض دنده‌ها ایجاد کرده است. اگرچه شیفتر گیربکس خودرو گاهی اوقات حسی شبیه پورشه دارد تا خود بی ام و اما نسبت دنده سوم آن به گونه‌ای است که باعث می‌شود پرفورمنس قابل‌توجهی در اختیار راننده قرار گیرد. به غیر از این موارد، تفاوتی بین Z4 و سوپرا نخواهد بود و همان دقت و نرمی تعویض دنده‌ها در دو خودرو قابل احساس است.

بی ام و Z4 M40i دستی در آمریکا از ویژگی‌های دیگری نیز سود می‌برد که مجموع این عوامل باعث می‌شوند خودروی یاد شده بهترین گزینه برای تجربه رانندگی با یک رودستر اسپرت و ویژه باشد. رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی، تنظیمات خاص شاسی و کیت بدنه اسپرت باعث شده‌اند Z4 بهتر از هر زمان دیگری به نظر برسد. ظاهراً ژرمن‌ها به بازخورد مشتریان توجه کرده و نهایتاً گیربکس دستی سوپرا را برای Z4 نیز در نظر گرفته‌اند. البته این موضوع سورپرایز کننده نیست چراکه بخش‌های زیادی از هر دو مدل مشترک هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1859 ديدگاه)

    فراموش شده ترین محصول BMW از طرف خود BMW.

    موافقم 43
    مخالفم 6
    1. net

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3145 ديدگاه)

      چراغ جلو این z4 بد هست نسبت به چراغ باری سری ۸ . زیباترین ماشین روباز بی ام سری ۸ هست چراغ باریک جلو و چراغ عقب و جلوپنجره سری ۸ روباز خیلی قشنگه.چراغ جلو این z4 نگاه کنید و چراغ جلو سری ۸ هم نگاه کنید و ببینید چقدر چراغ باریک جلو سری ۸ زیباتر هست

      موافقم 17
      مخالفم 8
      1. net

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3145 ديدگاه)

        ویرایش
        نسبت به چراغ باریک

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (10302 ديدگاه)

        میخوامش ، نه برای خودش ، بلکه برای گیربکسش ، جونم به دستی بودنش!!!

        روایت داریم گیربکسی که دستی نباشه اصلاً گیربکس نیست !!!

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3590 ديدگاه)

          مخصوصا ترافیک 🥵🥵🥵

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. مجتبی .

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1185 ديدگاه)

      کاربر amanteنکته جالبی گفتین.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. محمدهادی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2159 ديدگاه)

    وجدانا این ماشین خیلی جذاب تر و باشخصیت تر از سوپرا ازاب درومده
    چه رنگی براش انتخاب کرده آلمان

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. net

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3145 ديدگاه)

      کجای رنگ سبز برای ماشین قشنگه😀.فقط رنگ مشکی و بعد کمی سفید برای ماشین قشنگه

      موافقم 4
      مخالفم 9
  3. H2

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    آدم لذت میبره از این نوع همکاری
    ظاهرا سوپرا هم باوجود اشتراکات فنی زیاد با بی ام و، کاراکتر مستقل خودشو داره

    موافقم 17
    مخالفم 3
  4. H2

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    بنظر من تنها نکته منفی این ماشین، قاب نمایشگرشه که حاشیه زیاد و بخشهای مازاد زیادی داره که نمای بدی ایجاد کرده

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    این حکم رانا پلاس ۶ دنده رو برای اونا داره

    موافقم 1
    مخالفم 8
  6. محمد

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    آخرین بی ام و های دنده دستی ……
    البته خریداری هم ندارن ، هم سرعت و دقت گیربکس اتوماتیک zf بالاتره هم اینکه آدم های خیلی کمی تو کشور های مقصد این ماشین بلدن با گیربکس دستی کار کنن ولی در مجموع z4 ماشین خیلی جذابیه ولی خود من هم بخوابم انتخاب کنم قطعا پورشه رو ترجیح میدم

    موافقم 8
    مخالفم 6
  7. Piero Ferrari

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    چرا سقف نداره
    ولی وجدانن زیباست

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. رامتین

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بنظرم شدیدا لازمه طراحی جلوی Z4 را تغییر بدن. یه حالت به اضطلاح بی روحی داره!

    موافقم 4
    مخالفم 4
  9. BMW

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    آدم لذت میبره🥲🥰

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Poria

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    البته همون گیربکس سوپرا هم مال بی،ام،دابلیو ،، بود

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا