شروع تولید خودروهای دیفرانسیل جلو را میتوان انقلابی در شرکت بامو خواند. مسئولین این شرکت اعلام کردهاند که قصد دارند در آینده نصف تولید کل شرکت را به این خودروها اختصاص دهند.
اما در مورد خودروی اکتیو تورِر سری ۲ گفتنی است که با کوپه سری ۲ وجه اشتراکی نداشته و از خودروهای سری ۱ اندازه بزرگتری دارد. اکتیو تورِر، یک مینی ون با سقفی بلندتر میباشد و در پلتفرمی تولید خواهد شد که مینی در آن تولید میشود. گفته میشود این مینی ون با قیمتی بیش از ۲۵۵۰۰ پوند به بازار ارائه خواهد گردید.
اکتیو تورِر دارای هفت صندلی بوده و از فضای مناسبی در داخل برخوردار است. با در نظرگیری ابعاد نسبتاً کمتر بدنه آن (۴۳۴۲ * ۱۸۰۰ * ۱۵۵۵ میلیمتر)، شما با این خودرو در رانندگی شهری به مشکلی برنخواهید خورد. در ظاهر این خودرو مشخصه ویژه یا ابتکاری دیده نمیشود و رقبای این خودرو یعنی مرسدس کلاس بی و فولکسواگن گلف اسپرت ون حرفهای بیشتری برای گفتن دارند. با سقف باز شونده پانورامیک آن نیز میتوانید از نور خورشید بیشتری در داخل ماشین بهره مند شوید.
مدلهای مختلفی از بامو اکتیو تورِر سری ۲ تولید خواهد شد همچون اکتیو تورر با موتور بنزینی یا گازوئیلی. با موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو و با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته این خودرو قادر به تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود که در نوع خود پرقدرتترین ماشین به حساب میآید. البته موتور سه لیتری این خودرو نیز ارائه خواهد شد.
در بخش خودروهای واگنی بلند فشرده خودروی اکتیو تورِر سری ۲ با رقیبی جدید برای مزدا ۵ محسوب خواهد شد. یکی از مزیتهای بارز این بامو مصرف سوخت کم آن است که میتواند در این رقابت نقش مؤثری داشته باشد.
موتور جلو، دیفرانسیل جلو، پنج درب واگن، پنج نفره
قیمت پایه 225i: چهل هزار دلار
پیشرانه: موتور چهار سیلندر توربوشارژر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور: 1998cc
قدرت: ۲۲۸ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰
گشتاور: ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۲۵۰
گیربکس: هشت سرعته خودکار با تعوض دستی
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع): ۴.۳۴*۱.۸*۱.۵۵ متر
فاصله بین دو محور: ۲.۶۷ متر
وزن: ۱۴۷۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۶.۵ ثانیه
طی مسافت ۴۰۰ متر: ۱۴.۷ ثانیه
نهایت سرعت: ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در شهر: ۱۰.۲۳ لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه: ۶.۷۲ لیتر
VAHID JINPACHI
۲ مرداد ۱۳۹۳2 لیتری 228 اسب بخار ..
واقعا عالیه…
طراحی اش هم در حد خودش بی نظیره…
عشق است بی ام و….
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳آره همه چیزش خوبه جز قیمتش
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳مصرفش هم کمی بالاست نسبت به جثه و موتور کوچیکش
حمید
۲ مرداد ۱۳۹۳ای بابا ، سورنتو 2016 یکم خیلی ناشیانه ازش کپی نکرده ؟!!!
هر چند خوبه که باز از کیا یاد بگیریم و از یه برند معتبر الهام بگیریم یا کپی کنیم ،
نه مثه مما سمند و از خودش ، پراید و از خودش کپی کنیم یکم چشم ابروش و عوض کنیم .
ای بابا
ای بابا
meysam
۳ مرداد ۱۳۹۳من که خیلی خوشم اومد. بخصوص داخل کابینش خیلی خوش ساخته. کاری هم ندارم سنت شکنی کرده و … چون میدونم آلمان ماشین میسازه نه فقط برای حمل و نقل. میخواد که از ماشین لذت هم ببری. من با دیدن عکسهاش حس خوبی بهم دست میده وای بحال تجربه رانندگیش.
مهران
۲ مرداد ۱۳۹۳طراحی های بی ام و تو این سال های جدید خیلی شیک شده!
با اینکه من عاشق بنزم ولی به احترام این مدل،ام 6 کوپه و سری 4 جدید کلاهمو بر میدارم!
کیان
۲ مرداد ۱۳۹۳نه بدلم نچسبید، حال نکردم باهاش…
فواد
۲ مرداد ۱۳۹۳ماشین با مزه ایه
امید
۲ مرداد ۱۳۹۳یه خودرو خوب برای خانواده
Tesla
۲ مرداد ۱۳۹۳کلا هر تیکه از ب.ام.و برا خودش یه اصالته.
فرقی نمیکنه کدوم مدل باشه
Gheysar
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام
بی ام دبیلیو ماشین خوبی ساختی من که عاشقشم نظر بقیه هم برام مهم نیست.
و راستی بی ام دبیلیو بالاخره اعتراف کرد که طرح های ماشین هاش رو از روی گاو اهلی الگو برداری می کنه. اینم یه عکس برای ثابت کردن. اگه دقت کنید می بینید که طرز نگاه کردن ماشین و اون گاوه خیلی بهم شبیهن.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-bmw-225i-active-tourer-euro-spec-03.jpg
Just germany...
۲ مرداد ۱۳۹۳حاضرم گاو باشم اما شبیه بی ام و باشم…!!!
Gheysar
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام
من که حاضر نیستم. ولی در عوض حاضرم پلنگ باشم اما شبیه برد پیت باشم
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳خخخخخخخخ
ارزش خودتو حفظ کن بابا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
احمد ارزش و ول کن بابا .
فعلا که تو ایران چیزی از ارزش نیست . بذار حال کنه برادرمون .
دوروز اومده تو این دنیا ، همه ی ارزوهاش باد فنا شده .
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳چی بگم والا میلاد
باشه راحت باشین….. :)
حسين
۲ مرداد ۱۳۹۳درود. دوستان لطفا یکی توضیح بده چرا بعضی از متعصبان و منتقدان معتقد هستند که تولید اتومبیل دیفرانسیل جلو برای ب ام و افت داره و کلاسش کمه؟؟ من خودمم یه همچین حسی دارم اما مگه دیف جلو چه عیبی داره؟ مگه چشه؟؟
Tesla
۲ مرداد ۱۳۹۳سرپیچ ها باعث Under steer میشه و بعضی به همین دلیل اتومبیل های دیف جلو رو قبول ندارن.البته دلایل دیگه ای هم داره
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳نه عیب نداره حسین جان
حفظ اصالت و کلاس و جایگاه یه چیزه
عقب نموندن از تکنولوژی ها و نو آوری های جدید یه چیزه دیگه
عیب اینه که تنوع تو کار نداشته باشی
مردم با سلیقه های مختلف هستند که هر کدوم یه جور ماشینشونو میخوان و انتخاب میکنن
خب مسلّمه که شما داری برا همین مردم وسیله میسازی پس باید نظر و سلیقهی مردم رو با تنوع کاری جواب بدی
به نظر من که خیلی خوبه
حالا اگه یکی برند بی ام و رو دوست داشت ولی دف جلو دلش خواست چیکار کنه؟ معلومه که از بی ام و زده میشه
کسی هم که دوس نداره میتونه بره نمونه2ی دفرانسیل عقب رو بخره، چون تنوع زیاده
پس تنوع کاری نه تنها براش بد نیست، بسیار هم تو دل مردنم خودشو جا میده
حسين
۲ مرداد ۱۳۹۳چرا Under Steer (کم فرمانی) اتفاق میفته؟ میشه اون دلایل دیگه رو هم بگین؟؟
Tesla
۳ مرداد ۱۳۹۳داداش حسین دلیل کم فرمانی مربوط به قوانین فیزیکی هست.وقتی که وارد دایره پیچ میشی اتومبیل تمایل داره به مسیر مستقیمش ادامه بده به همین دلیل تو ماشین دیف جلو این قانون خودشو نشون میده و باعث میشه از جاده منحرف شی و حتی اگه راننده حرفه ای هم باشی باز باید سرعتتو کم کنی تا بتونی بپیچی ولی تو ماشین دیف عقب سر پیچ ها میشه به راحتی دریفت کرد و این دایره زدن تو سر پیچو ملت دوست دارن!همچنین تو سراشبی ها وقتی جاده لغزنده باشه کنترل ماشین دیف عقب راحتره.ولی تو سربالایی برعکس.
کلا استفاده از دیفرانسیل جلو مزیتی نداره غیر از کاهش هزینه برای کارخونه و افزایش سود!
و bmw هم که دینامیک رانندگی خوبش همیشه زبانزد بوده با این کار زیر سوال میره.هرچند که تو این مدل عمل کرد بالا و مسابقه و اینا مد نظر نبوده
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳ممنون. اما اینایی که ماشینای دیف جلو دارن اصرار زیادی دارن که ماشینای دیف جلو تو جاده های لغزنده و سربالایی پایداری و کشش بهتری دارن. وقتی اینو میگن و میپرسن چرا ماشینای ب ام و دیف عقب هستن؟ آدم چی باید جواب بده؟ آخه اینکه تو پیست و مسابقه، دیف عقب بهتر عمل میکنه، کسی رو قانع نمیکنه!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
حسین جان زیاد باهاشون بحث نکن . اون ها نمیدونند که
دقت فرمانی که در ماشین های دیفرانسیل عقب است در در
دیفرانسیل جلو به خاطر وجود پلوس نیست . بخوای بحث کنی
باید تا صبح براشون دلیل بیاری .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
حسین جان شما لطف داری . متاسفانه اینترنت مغازم به
مشکل خورده و فقط شب ها میتونم بیام اذیتتون کنم .
الانم دارم دونه به دونه میرم پست هارو میخونم . میدونم
که اون پست الان از دهن افتاده . منو ببخش .
بعضی از کامنت ها دارای کلماتی خاص هستند که سیستم
تشخیص میده که باید بررسی بشه . به همین خاطر در
زمانی که ساعت اداریه پدال نباشه ، یذره طول میکشه .
Tesla
۳ مرداد ۱۳۹۳آقا اونارو ول کن ماشینی که دیفراسیلش جلوئه چه از لحاظ تقسیم وزن چه سهولت تعمیر چه در زمینه دقت فرمان چه از لحاظ کنده شدن از زمین و… زیر سواله
حالا باز تو مدل های جدید بهتر شده!تو نمونه های اولیه اگه با شتاب اولیه بالا میخواستی حرکت کنی ماشین از خط مستقیم منحرف میشد!!به دلایل فنی که حال ندارم بنویسم
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳حسین جان دقیقاً همینطوره
چون وزن بیشتری به چرخهای جلو وارد میشه پس توی جاهای لغزنده و به قول شما سربالایی ها نیروی چسبدگی جلو بیشتر میشه و بهتر عمل میکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
تسلا جان چرا میگی مزیتی به غیر از کاهش هزینه و افزایش
سود نداره ؟؟؟
در ماشین دیفرانسیل جلو مصرف سوخت کمتره .
اتلاف نیرو به خاطر نبود گاردان و دبفرانسیل کمتره .
برای همچین خودرویی باید دیفرانسیل جلو در نظر گرفته
بشه .
حسین عزیز این مساله که گفتی دقیقا مثل خط کاری فراری
بود که از توربو استفاده نمیکرد . اما الان این کارو
گذاشته کنار و شرایط ایجاب میکنه که استفاده از توبو
خیلی برای ماشین بهتره .
بی ام و هم به این خاطر بهش ایراد میگیرن چون تا به
حال خودروی دیفرانسیل جلو نداشته . از نظر هندلینگ هم
همیشه عالی بوده . یکی از دلیل های خرید مشتری هم
همین بوده . اگر دنبال این مورد نبودن بنز میخریدن .
اما خب ب ام و هم به این نتیجه رسید که نباید در
مقابل این مساله ایستادگی کنه . .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
حسین جان من جواب شمارو دادم . اما فعلا رفته داخل بررسی . باید فردا جوابمو بخوانی .
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳درود بر آقا میلاد کم پیدا!! کجایی شما دوست عزیز؟ تو پست لکسوس ازت کمک خواستم نبودی…
میلاد جان چجوریه که این کامنتت الآن اومده اما قبلیش در حال بررسی مونده؟ برا منم اینجوری میشه!!
behrooz
۳ مرداد ۱۳۹۳از اونجایی که ب ام و و پرشه تنها برندایی هستند که هویت کلاسیکشون تا حالا ثابت مونده بنا برین طرفداراشون می خوان این برندا همچنان خاص باشند . یادتون هست زمان معرفی سری 6 نسل قبل یا سری 7 سال 2000 که تبدیل به خط مشی طراحی خیلی از خودرو سازا تبدیل شد یا یادتون هست زمانی که پرشه SUV ساخت چه جنجالی راه افتاد ؟ کلاً این دو خودرو سازائین که ازشون خیلی انتظار میره .
خاوری
۳ مرداد ۱۳۹۳یادمه چه غوغایی راه انداختن سر طراحی نسل جدید سری هفت ووو خدا چقد گیر دادن به سیستم i drive
حسين
۴ مرداد ۱۳۹۳درود. خاوری جان آخه اون i-drive اصلا قابل مقایسه با امروزیاش نیست. خیلی پیچیده و پر نقص بوده اما الان ادعای برترین سیستم رانندگی رو میکنه که هم کامله هم ساده ترین کاربرد رو داره
بهادر
۲ مرداد ۱۳۹۳از وقتی کریس بنگل رفته طرحای بی ام و دلمو زده زده.یه جورایی بی اصلو نصب شده
حسين
۲ مرداد ۱۳۹۳ببخشید که یکم طولانیه اما جالبه که کسایی که نمیدونن، بدونن:
بهادر جان باهات موافق نیستم. آقای بنگل طرح هایی رو در ب ام و پیاده کرد که واقعا ارزشمند و ماندگار بودن و هستن. تحولی که کریس بنگل در ب ام و ایجاد کرد طوری در دنیای اتومبیل تاثیر گذاشت که ازش با عنوان انقلاب بنگلیسم در دنیای خودرو یاد میشه. البته از اول هم انتقاداتی مبنی بر دور کردن ب ام و از اصالت خودش از طرف متعصبین به او وارد میشد ولی مدیران ب ام و و بازار کاملا ازش حمایت میکردن. اما خروج کریس بنگل از ب ام و هم بی دلیل نبود. آقای بنگل ایجاد طرح های انقلابی خودشو ادامه داد. تا جایی که به نسل قبلی سری 5 رسید، انتقادات به اوج رسیدند و کم کم مدیران ارشد شرکت هم قانع شدن که بنگل دیگه نمیتونه مثل قبل برای ب ام و کار کنه. گرچه همه ما قبول داریم که نسل قبل سری 5 هم از نظر طراحی و هم از نظر دینامیک و کارایی از بهترینها بود. اما حفظ اصالت رو نمیشد نادیده گرفت و کوچیک شمرد. حالا اینکه این اصالتی که مدیران ب ام و دنبالش بودن چی بوده که در طرح های بنگل داشته به خطر می افتاده من نمیدونم… اما هرچه بود با وجود تعریف و تمجیدها و قدردانی های بسیار، انقادات زیادی رو هم به سمت ب ام و سیلان داد.
منبع هم دارم اگه دوستان خواستن میگم منبع حرفام کجاست
مخلص همه
Behrooz
۳ مرداد ۱۳۹۳داش حسین باهات موافقم اما فکر میکنم خود بنگل از ب ام و جدا شد، شاید می خواست کمپانی طراحی خودشو راه بندازه بشه آقای خودش نه زیر دست ولی درهر صورت اگر میموند با ظرفیت ذهنی که داشت معلوم نبود دو باره چه جریان سازی هایی در طراحی خوردو راه بندازه .
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳آقای امامی ممنون
DATSUN
۲ مرداد ۱۳۹۳موتور دولیتری 228 اسب خیلی عالیه البته دیفرانسیل جلو یی سری معایب داره ولی خوب هرجی باشه بی ام دبلیو کارش رو بلده
bardia
۲ مرداد ۱۳۹۳دف جلو زدن برای بی ام و چیز بدی نیست ولی خوب یک جورایی ادمو دلسرد میکنه
اخه ادم از بی ام و انتظار اصالت رو داره
کاشکی حداقل اینهمه روی ماشینای عجیب جدیدشون سرمایه گذاری میکنن یکمم برای یک ماشین سوپر اسپرت سری 8 هم سرمایه گذاری میکردن که طرفدارای بی ام و دلسرد نشن
qiasi206
۲ مرداد ۱۳۹۳چه اشکالی یه کمپانی بزرگ مثل بی ام و همه سلیقه ها و نیازهای بازار را در نظر داشته باشه. این نوع ماشینا هم مشتری زیادی داره.منم دوست دارم یه ماشین دف جلو ساخت بی ام و داشته باشم
خودروي ملي ,انحصار ملي
۲ مرداد ۱۳۹۳براید رو هم از رو سوسک حمام نسخه برداری کردن !! با یه دمبایی بزنی تو سرش له میشه!
Reza
۳ مرداد ۱۳۹۳پراید آشغال هست که هیچی. بعدش هم به در انواع جک وجونورا میخوره!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
ب ام و واقعا عالی کار کرده در این مدل . فقط نمای عقبش میتونست بهتر
باشه و اینکه لوله اگزوز هاش خیلی کوچیکه . در نمای عقب گم شده .
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳میلاد جان همچین کوچیکم نیستن. این مدل که قرار نیست ماشین اسپرتی باشه. اما نظر شما کاملا محترم، اصن هرچی شما بگی
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳میلاد جان ببخشید وقتتو گرفتما، اما 5000تایی شدنت مبارک. من اولین نفر بهت تبریک گفتم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
قربونت برم حسین جان . افتخاری برام نیست . قسم میخورم که افتخارم اینه
که دوست های بسیار خوبی در این پدال دارم و پیدا کردم . مخصوصا شما .
در رابطه با اگزوز هاشم بگم که منظور من قطر دایره هاش بود .
ولی در کل ب ام و همیشه برای موتور های 6 سیلندر ، دوتا لوله اگزو در
کنار هم قرار میداد . مثل اینکه در این مدل خیلی خط شکنی کرده .
Behrooz
۳ مرداد ۱۳۹۳در تأیید حرف دوستان باید بگم ب ام و قصد داره طی سالیان آتی سبک طراحی خطوط شخصیتی مدل های دف جلو و خودرو های سری I رو از سری های متداول و کلاسیکس جدا کنه و این کارو به مرور و حساب شده انجام خواهد داد . البته باید در سالهای نچندان دور شاهد سوپر کاری برای رقابت با امثال گالاردو و R8 از جنس ب ام و باشیم که شباهت بسیاری با i8 خواهند داشت.
البته همین i8 هم توانایی اذیت کردن R8 V8 رو داره .
Alpha
۳ مرداد ۱۳۹۳نمای پشتش خوبه
احسان آرسنالی
۳ مرداد ۱۳۹۳اصلا حال نکردم باهاش
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۳تو این کلاس بی ام و اینو کم داشت
omid
۳ مرداد ۱۳۹۳ممنون از بی ام و که توی این مدل چراغ های جلو رو به جلوپنجره نچسبونده.
e36
۴ مرداد ۱۳۹۳خوبه ولی آخه چرا دیف جلو؟؟ چیکار میکنی ب ام و