بی ام و

ب‌ام‌و همچنان بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو از آمریکاست

شاید با خود فکر می‌کنید بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو از آمریکا به سایر نقاط جهان خودروساز بومی این کشور همچون فورد یا جنرال موتورز یا فیات-کرایسلر است اما خب به عنوان ششمین سال متوالی شما در اشتباه هستید!

این ب‌ام‌و است که بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در آمریکا می‌باشد و این عنوان ۶ سال است که در اختیار باواریایی ها می‌باشد. کارخانه اسپارتانبورگ ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۹۵ هزار دستگاه از کراس اوورهای X3، X4، X5، X6 و X7 با ارزش تقریبی ۹.۶ میلیارد دلار را صادر کرده است.

این خودروها از بندر چالرستون و ۵ بندر دیگر شامل ساوانا، برانزویک، جکسون ویل، میامی و اورگلیدز به سایر کشورها صادر شده‌اند. همچنین ۱۸ هزار دستگاه خودرو نیز از طریق ریلی صادر شده‌اند. به لطف رشد فروش کراس اوورها و شاسی بلندها، ب‌ام‌و حتی گوی سبقت را از مرسدس ربوده و به نظر می‌رسد این روند ادامه خواهد داشت.

یکی از مدیران ارشد ب‌ام‌و می‌گوید:

هر روز تیم اسپارتانبورگ ۵ محصول پرفروش X ب‌ام‌و، ۴ محصول X موتور اسپورت و دو مدل پلاگین هیبریدی X را تولید و در بیش از ۱۲۵ کشور دنیا عرضه می‌کند. علاوه بر اینکه ب‌ام‌و بزرگ‌ترین صادر کننده خودروی آمریکا از نظر ارزش است، کارخانه ما همچنان بزرگ‌ترین تأسیسات در شبکه تولید جهانی این برند می‌باشد. این دستاوردها تقویت کننده‌ی تعهد ب‌ام‌و به آمریکا می‌باشد.

اسپارتانبورگ در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۱۱۶۲۰ دستگاه محصول X ب‌ام‌و شامل مدل‌های جدید X3 M و X4 M و سومین نسل X6 را تولید کرده است. امسال نیز شاهد تولید X5 xDrive45e، X3 xDrive30e، X5 M و X6 M در این کارخانه خواهیم بود.

مقام بازرگانی کارولینای جنوبی هم گفته است:

زمانی که حدود ۲۵ سال پیش اولین ب‌ام‌و از خط تولید در کارخانه اسپارتانبورگ عبور کرد چشم‌انداز اقتصادی کارولینای جنوبی شروع به تغییر کرد. همکاری قابل‌توجه کارولینای جنوبی و ب‌ام‌و همچنان ادامه داشته و صادرات بالای این شرکت از ایالت ما نشان دهنده‌ی چنین چیزی است.

از میان ۳۳۳۵۸۷۱ دستگاه خودروی تولیدی از سال ۲۰۱۰ تاکنون تعداد ۲۲۸۵۲۸۵ دستگاه در این کارخانه تولید و صادر شده‌اند. به این ترتیب بیش از ۷۰ درصد تولیدات کارخانه اسپارتانبورگ صادر شده‌اند. ۱۱ هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار بوده و هر روز بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کنند.

ب‌ام‌و امسال پنج میلیونمین خودروی خود در آمریکا را تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ???? BMW ????

  2. مهدی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    قابل توجه ژاپنی بازااا المانی بازا یا فلان بازا در واقع هیچ شرکتی در دنیای جدید المانی ژاپنی و غیره نیست اینا شرکت های چند ملیتی هستن طراحان تولید کنندگان فروشندگان و سهام داران از کشور های مختلف روی تولید یک برند تاثیر میزارن پس باید گفت برندهای بدون کشور و چند میلیتی اینو به اقای مقاومتی هم باید گفت که بدون مشارکت در زنجیره تولید و تامین جهانی نمیشه محصولی بهتر از بی ام تولید کرد دوره تولید ملی دهه هاست تمام شده

    1. حسین دهمرد

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      تقریبا همه ی شرکتها اول تو بازار محلی خودشون رو نشون دادن تا در طی سالها تبدیل شدن به برندهای تاپ جهانی. شما ده سال هم به کاخ الیزه دخیل ببندید کسی شما رو به زنجیره تامین جهانی راه نمیده چون هیچی از خودتون ندارین. هیچ جا خودتونو نشون ندادین. بیمر به تنهایی میتونه ماشین تولید کنه ولی فقط بخاطر سرشکن شدن هزینه ها همکاری میکنه. فقط با تولید میشه جلو تورم رو گرفت و البته هروقت اسم تولید میاد شما فقط این چهارچرخه ها رو میبینین .پوشاک و مواد غذایی و خیلی چیزای دیگه هم تو ایران تولید میشه ولی طرف میره خارجی شو میخره و البته که مشتری حق انتخاب داره.مقصر تولید کننده و وارد کننده س. تخمه و آجیل عید رو دارن وارد میکنن دیگه به چه زبونی بگن میخوایم شما رو بدبخت کنیم؟وزرای مملکت قاچاقچی هستن.

      1. مهدی

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        الان ترکیه تو بازار محلی خودش ماشین تولید میکنه ؟ همین ترکیه بازار لباس و مواد غذایی بلعیده تو زمینه قطعه سازی هم خیلی قدرتمند کارکرده یه جایی هم دخیل نبسته مزیت رقابتی داشته تو زنجیره تامین رنو فیات تویوتا و… را دادنش به همین سادگی شما هم بشین با کاخ الیزه سرشاخ بشو ببین کجا رات میدن

        1. حسین دهمرد

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2643 ديدگاه)

          با کی کار داری؟ کسی اینجا از سرشاخ شدن حرف زد؟ من میگم مشکل از داخله باز حرف خودتو میزنی.صنعت که فقط خودروسازی نیس.

      2. مهدی

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        در ابتدای دهه هشتاد بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد که تبعات ان در اواسط دهه نود به اوج خود رسید. در دههٔ هشتاد و اوان دههٔ نود، تلاش فراوان شد تا با دادن امتیازها و رانت‌های گوناگون، بخش خصوصی تازه‌ای در کشور آفریده شود که وابستگی بیشتری به هسته‌های قدرت در کشور داشته باشد و برایشان قابل‌اعتمادتر باشد، اما پیامد این سیاست نه‌تنها بروز و افزایش فساد در کشور شد، بلکه نوکیسه‌هایی را به وجود آورد، که خود یا فرزندانشان دست‌به‌کارهایی بسیار ناهنجارتر از بخش خصوصی ریشه‌دار زدند و تف سربالا برای پدیدآورندگان و پدرخوانده‌هایشان شدند و چه‌بسا پرشتاب‌تر از دیگر صاحبان سرمایه، به بردن سرمایه‌های خود به آن‌سوی آب‌ها پرداختند.و این در حالی هست که کشور هایی نظیر کره جنوبی و ترکیه با حرکت به سمت اقتصاد بازار به بخش خصوصی مجال این دادن تا با تعامل با جامعه جهانی و اقتصاد های قدرتمند با پیدا کردن جایگاه خود و مزیت رقابتی در بازار به رشد بالایی دست پیدا کنند و دولت سیاست خارجی را در جهت حمایت از انها یه کار بست و نقش نظارتی را ایفا نمود

  3. رزیتا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ماشینای آمریکایی،خوشکل،محکم،بزرگ و جادار ….. در کل آلمان ماشینای آلمانی صادر میکنه و از اون طرف طبق قراردادهای تجاری که با آمریکا داره در عوضش خودروهای آمریکای وارد میکنه

  4. M3csl

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    کار هر بز نیست خرمن کوفتن….

    1. مهدی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      اینو فروارد میکنم به مقاومتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا