بامو M5 تورینگ هنوز آماده مقابله با مرسدس-ای ام جی E63 استیت و آئودی RS6 آوانت نیست اما سری ۵ تورینگ با پکیج M پرفورمنس میتواند تا اندازهای عطش خریداران بالقوه برای کلکل با رقبای هموطن را فرو بنشاند. این خودرو که اوایل امسال در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شده سطح وسیعی از آپشن های ارتقا یافته را دارد که از آن جمله میتوان به تزئینات فیبر کربنی بدنه، سیستم اگزوز، رینگهای بزرگتر و برخی ریزهکاریهای جدید کابین اشاره کرد.
مدل 540i xDrive تورینگ با این پکیج خروجی بیشتری داشته است و قدرت آن ۳۴ اسب و گشتاور نیز ۵۰ نیوتون متر افزایش یافته است. بدین ترتیب پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو هماکنون خروجی ۳۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد.
به منظور هماهنگی با این قدرت زیاد، پکیج M پرفورمنس شامل ترمزهای بزرگتر و کالیپرهای قرمزی است که خودرو را از مدلهای استاندارد متمایز میکند.
اگر ۳۶۰ اسب بخار برای شما کافی نیست، همیشه آلپینا آماده خدمترسانی بوده و مدل B5 بای توربو یک هیولا با قدرت ۶۰۸ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری است؛ اما مدل M5 یک خودروی مجهز به سیستم xDrive خواهد بود که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد و قبلاً اکثر جزئیات آن را در مجله پدال خدمت شما عزیزان منتشر کردهایم. از جمله ویژگیهای این خودرو میتوانیم به توانایی سوئیچ کردن به سیستم دیفرانسیل عقب اشاره کرد.
کوشا
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ای جان
مهراب
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ماشینه تواناییه.
دوستان قفل دیفرانسیل یعنی چی؟هیچ جا شفاف نگفته.اصلا کاربردش چیه؟
محمدرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۶در خودروهای 4WD یا AWD زمانی که تماس یک چرخ با مسیر کم میشود و یا به طور کلی از دست میرود (مثل زمان حرکت در مسیرهای برفی و یخی یا گل و لای که چرخ اصطکاک و تماس کافی با مسیر را برای حرکت ندارد)، خودرو زمینگیر شود، چراکه دقیقا همین چرخ که ناتوان از حرکت دادن خودرو است، تمام نیروی موتور را دریافت میکند و چرخی که در سطحی سفت و با درصد تماس بالا قرار دارد، بدون حرکت میماند. در این زمان برای جلوگیری و رفع این عیب، از قفل دیفرانسیل استفاده میشود.
مهراب
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ممنون از پاسخ کامل و روانتون