بازار ژاپن جایی است که معمولاً محصولات سفارشی بامو بهوفور در آن به چشم میخورد. جدیدترین محصولات سفارشی باواریا در این کشور دو نسخه خاص از سری ۸ و X5 هستند.
مشکی یکی از محبوبترین رنگها برای خودروهای سفارشی بوده و ابهت خاصی به آنها میبخشد. اگر شما هم جزو خریدارانی است که خودروهای مشکی را دوست دارند پس حتماً از بامو سری ۸ فروزن بلک ادیشن خوشتان خواهد آمد.
این خودرو دارای رنگ بدنه یک دست مشکی فروزن مربوط به بخش سفارشی ساز بامو بوده و از خروجیهای اگزوز، جلوپنجره، رینگهای ۲۰ اینچی و کالیپرهای ترمز همگی به رنگ مشکی سود میبرد. داخل کابین نیز صندلیهای M اسپورت مشکی، پوشش سقف آلکانترا، چرم مرینوی تیره و تریم پیانو بلک دیده میشوند. به تمامی این موارد باید سیستم صوتی محیطی باورز اند ویلکینز را اضافه کنیم.
فروزن بلک ادیشن در دو نسخه سری ۸ کوپه و گرن کوپه قابل سفارش بوده و تنها ۵ دستگاه از مدل دو درب و ۱۵ دستگاه از مدل چهار درب تولید خواهند شد. هر دو مدل در تریم 840i تولید میشوند و در بطن آنها پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر قرار دارد.
بامو سری ۸ فروزن بلک ادیشن تولید محدود قیمت ۱۵ میلیون ین (۱۳۵۳۸۵ دلار) برای مدل کوپه و بهای ۱۵.۱ میلیون ین (۱۳۶۲۸۸ دلار) برای نسخه گرن کوپه دارد.
محصول دوم سفارشی برای بازار ژاپن بامو X5 پلژر ادیشن است که هدف اصلی آن بهبود راحتی سواری این خودرو بوده است.
این خودرو نیز بهصورت محدود در دسترس بوده و با رینگهای ۲۱ اینچی و سیستم تعلیق بادی تطبیقی استاندارد عرضه میشود.
این شاسیبلند سفارشی از تجهیزاتی همچون هفت صندلی، تکنولوژی نیمه خودران، دستیار تشخیص علائم ترافیکی، هشدار برخورد از عقب، دستیار توقف اضطراری، صندلیهای ردیف دوم گرم شونده، پوشش چرم کابین و تریم چوب سود میبرد.
زیر کاپوت X5 پلژر ادیشن پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزل با خروجی ۲۸۶ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر قرار گرفته است.
قیمت این خودرو در ژاپن برابر با ۱۰.۳۸ میلیون ین معادل ۹۳۶۸۷ دلار تعیین شده است.
زیزیگولو
۶ تیر ۱۴۰۰در واقع بی ام و یه سنت شکنی کوچیک کرده و دو درب به درب های سری ۸ اضافه کرده و یه سدان مجلل رو تحویل داده که این تغییر خیلی شبیه اتفاقی هستش که قبلاً واسه سری ۶ گرند کوپه رخ داده که اولش یه کوپه قدرتمند و در ادامه مدلای بعدی سری ۶ با اضافه کردن دو درب به اون به یه سدان لوکسو قدرتمند تبدیلش کردن
parsa_ashgh.mashine
۶ تیر ۱۴۰۰چه خوشگله
Zakaria
۶ تیر ۱۴۰۰با دیدن این و فراری j50 که علارغم اینکه برای بازار ژاپن ساخته شدن اما فرمون چپ هستن کنجکاو شدم و تو اینترنت گشتم و متوجه شدم کلا ماشینای وارداتی توی ژاپن همشون فرمون چپن اما جواب درست درمونی پیدا نکردم که چرا اینجوریه. کسی میدونه علتش چیه؟ این ماشینا برای استرالیا و بریتانیا هم ساخته میشن و نمونه فرمون راست دارن و با توجه به فاصله نسبتا نزدیک ژاپن و استرالیا منطقی بود که ماشینای فرمون راست از استرالیا به ژاپن وارد میشد. تو یه فورومی خوندم که علتش علاقه خود ژاپنیا به این نوع آرایش به دلیل متفاوت بودنش از بقیه باعث شده ولی چون منبع درست حسابی نداشت مطمئن نیستم دلیل واقعیش این باشه.
Ninja
۶ تیر ۱۴۰۰منم یه تحقیقی کردم چیز زیاد مفهمومی ندیدم بجز اسن که وارداتی ها برای این که از همه متفاوت باشن و معلوم باشن که وارداتی هستن
ولی انگار کلا ژاپنی ها انگار فرق زیادی فرمون چپ و راست براشون نمیکنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ تیر ۱۴۰۰جناب زکریا الان ایران هم فرمون چپه،کل قاره آمریکا هم همینطور، چین هم فرمون چپ میزنن اما هنگ کنگ که دقیقا چسبیده بهش فرمون راست سوار میشن،دیگه بستگی به سلیقه و راحتی داره،الان من یه بار سوار یه پژو ۲۰۵قدیمی و فرمون راست شدم زیاد حل نکردم و عوض کردن دنده هم خیلی سخت بود،حالا دیگه من اینجوری عادت کردم بقیه دیگه بستگی به خودشون داره…
MOS
۶ تیر ۱۴۰۰علتش همونی هست که خودتون گفتید.
بعضی ها تو ژاپن بخاطر حس خاص بودن دوست دارن فرمون ماشین سمت راست باشه.
حتی لامبورگینی یه ادیشن از اونتادور مخصوص بازار ژاپن ساخت ولی فرمون سمت راست بود
اینم لینک کامل مطلب
https://drivetribe.com/p/why-are-lhd-cars-so-common-in-japan-XW8Ifhm5SqGgE0zEzJhhSA?iid=IegNhxMlSIG_eAZDhQy66g
Reza
۶ تیر ۱۴۰۰چه رخی داره سری ۸
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۶ تیر ۱۴۰۰یاد یکی از رفقا افتادم که همیشه همه چیزش سیاه بود لباس شلوار کفش گوشی دوچرخه ماشین و…. 😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ تیر ۱۴۰۰همشو مشکی زدن چه فرق خاصی کرده!
mahan
۶ تیر ۱۴۰۰همون کیت ام رو بردن ثباتی کاور و دیزاین کردن😂😂😂
رامتین
۶ تیر ۱۴۰۰ایرادی که به مهندسین بی ام و خصوصا برای سری8 میتونم بگیرم اینه که اشتباه تاکتیکی روی نسخه 840i داشتند. نسخه 850i می دونید که 8 سیلندره و 523 اسب توان. همین موتور با کمی ارتقا و افزایش بوست توربو تبدیل به m8 میشه با 620 اسب. اما نسخه 840i موتور 6 سیلندر داره که دقیقا همان موتور سری3 و4 هست که در اون خودروها توانی از 340 تا 510 اسب (m4) داره. بهتر بود روی 840i توان را روی 400 اسب و گشتاور هم 550 نیوتن متر میرسوندند که البته کار بسیار ساده ای برای مهندسین بی ام و میبود و اینطوری وقتی 150هزار دلار میدی، در بحث شتاب هم که ویژگی بارز سری8 هست، خودی نشون بده.
محمد مختاری آذر
۷ تیر ۱۴۰۰زیبا شده جذاب شده فقط کاش قدرتمند بود