بی ام و

معرفی ب‌ام‌و سری 8 کوپه AC اشنیتزر

بازدیدکنندگان از نمایشگاه تیونینگ Essen موتور ۲۰۱۸ قادر خواهند بود ب‌ام‌و سری ۸ جدید را با تیونینگ AC اشنیتزر ببینند. البته این خودرو فعلاً در حد مطالعاتی بوده و نمونه‌ی تولیدی آن در دسترس نیست.


اما با این وجود هم AC اشنیتزر ادعا می‌کند این خودروی نمایشی فاصله‌ی چندانی با خط تولید ندارد. خبر خوب اینکه سری ۸ از برخی عناصر آئرودینامیکی جذاب سود می‌برد.


AC اشنیتزر کار خود را با کار روی کیت فنرهای سیستم تعلیق شروع کرده و ارتفاع خودرو از سطح زمین در جلو را ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر و در عقب ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر کاهش داده است. این امر باعث شده دینامیک رانندگی و توانایی عبور خودرو از پیچ‌ها بهبود یابد و البته به لطف بازه‌ی حرکتی متفاوت فنرها راننده راحتی سواری بیشتری داشته باشد.

اما باید گفت قطعات آئرودینامیکی این خودرو برای ایجاد حداکثر داون فورس و بالانس طراحی شده‌اند و در فرایند تولید از کربن بسیار سبک برای آن‌ها سود برده خواهد شد. البته مدل حاضر در نمایشگاه Essen از برخی قطعات فایبرگلاس استفاده کرده است.


مشتریان پس از اتمام پروژه قادر خواهند بود سری ۸ خود را با اسپلیتر جلوی کربنی، باله‌های جانبی کربنی و پوشش‌های کربنی روی ورودی‌های هوا سفارش دهند. در عقب نیز یک بال مسابقه‌ای از جنس کربن و یک دیفیوزر از همین متریال بکار رفته است. البته نباید از رکاب‌های جانبی هم غافل شد و که پروفایل جانبی را دستخوش تغییر کرده‌اند.


AC اشنیتزر از ارتقای کابین هم غافل نبوده و از برخی تریم های آلومینیومی برای پدال شیفترها، پدال‌های پایی و نگه‌دارنده‌ی کلید خودرو استفاده کرده است.


این تیونر همچنین اقدام به ارتقای پرفورمنس مدل M850i xDrive و 840d xDrive کرده است. قدرت مدل اولی از ۵۳۰ به ۶۰۰ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با افزایش ۱۰۰ واحدی به ۸۵۰ نیوتون متر رسیده است. نسخه دیزلی هم بجای قدرت ۳۲۰ اسبی و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری خروجی ۳۸۰ اسبی و گشتاور ۷۸۰ نیوتون متری دارد.


نهایتاً باید به خروجی‌های اگزوز کربن اسپورت اشاره کرد که هریک قطر ۱۰۵ میلی‌متری دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همین شرکت m5کامپتیشن رو هم دستیسروروش کشیده که عکس هاش رومیفرستم

    1. مزدا

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      رینگای عکس دوم محشر هست ??
      عاشق اینچنین رینگا و لاستیک های پهن هستم

      1. net

        ۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3398 ديدگاه)

        مزدا رینگ بی ام و سری ۸ کانورتیبل روباز خیلی قشنگه این رینگ اشنیتزر عکس دوم که زیبا نیست و شاخه کمی داره و قشنگ نیست

        1. Adak

          ۸ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          چی چی میگی ؟!
          چرا هول میشی ، یواش تر بنویس ببینیم چی میگی عمو …

          ( پیلیز اسپیک پارسی )

  2. Khosrow

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    چند سالی هست که تیون کارا پسرفت کردن ..

    1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (955 ديدگاه)

      خوشم میاد از اینکه عکسای باکیفیت و بسیار زیبا اینجا به اشتراک قرار میدی.
      تشکر… .

      1. مهدی

        ۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        خوشحالم که خوشتون اومد.

    2. Behrouz anzali

      ۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (128 ديدگاه)

      مرسی برادر واقعا زیبا هستن این بیمرها

  3. مهدی

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این عکس های که فرستادم شاید کمی طول بکشه تایید بشه اما به شدت جذابن. ازدستشون ندید

  4. مهدی

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان یه سری عکس ازسری3 جدید هم فرستادم در یه نمایشگاه

  5. net

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3398 ديدگاه)

    ببینید جلو پنجره کاملا مشکی بی ام سری ۸ اصلا جالب نیست ولی جلوپنجره نقره ای بی ام و سری ۸ کانورتیبل روباز چقدر زیباست

    1. emad1990

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      حق با توعه

    2. Archi KHAN

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2199 ديدگاه)

      ببین یه کاربری قبلا داشتیم بنام احمد باقری ( ره )
      حتما پیداش کن !!!
      خیلی نقطه نظرهای مشترکی باهم خواهید داشت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا