دایملر و گروه فولکسواگن از جمله بزرگترین خودروسازان جهان هستند. این دو خودروساز در سال ۲۰۱۵ در بین ۱۵ شرکت برتر قرار داشتهاند و فولکسواگن پس از تویوتا در رده دوم قرار داشته است؛ اما هیچیک از شرکتهای دایملر یا فولکسواگن نمیتوانند هماکنون از نظر درآمد با گروه بامو برابری کنند.
طبق مطالعهی صورت گرفته توسط شرکت Ernst & Young، گروه بامو در نیمه اول سال جاری درآمد ۵۱.۵ میلیارد دلاری داشته که نشان دهنده سود ۶.۶۸ میلیارد دلاری و حاشیه سود ۱۱.۳ درصدی است. هیچ خودروساز دیگری قادر نبوده که در سال جاری این حاشیه سود را کنار بزند.
موضوع شگفتانگیز اینکه سوزوکی با حاشیه سود ۱۰.۳ درصدی به بامو نزدیک شده درحالیکه دایملر با حاشیه سود ۹.۷ درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است. جنرال موتورز حاشیه سود ۷.۷ درصدی داشته و فولکسواگن نیز پس از این خودروساز آمریکایی در رده پنجم جا خوش کرده است.
این افزایش درآمد بامو میتواند به موفقیت در بازار چین ارتباط داشته باشد. گروه بامو، دایملر و فولکسواگن نزدیک یک خودرو از هر سه خودروی فروخته شده در چین را تشکیل میدهند. بامو سری ۷ بیش از ۲۶.۹ درصد فروش کلی این شرکت در سال قبل را تشکیل داده است.
علاوه بر این، موفقیت بامو بنظر ادامهدار خواهد بود. این کمپانی اخیراً M5 جدید با قدرت ۶۰۰ اسب بخاری را معرفی کرده و نسل جدید X4 نیز در راه است.
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۶شاید قیمت تمام شده محصولات مرسدس برای کمپانی بیشتره، برای همین نسبت به مبلغ دریافتی بامو، سود کمتری عایدش میشه.
BMW
۹ شهریور ۱۳۹۶نه عزیزفکر کنم بخاطر این حاشیه سودشون پایین تره چون بنز کامیون و اوتوبوسم و…که فکر کنم حاشیه سودشون کمتره میفروشه و همینطور گروه فولکس واگن بخاطر فروش خود برند فولکس واگن و اشکودا که حاشیه سود میاره پایین..
یعنی ماشین ارزونا که سودشون کمتره میانگین سود کلی رو آوردن پایین.اما بی ام و همش لوکسه و حاشیه سود بالا…
سود خالص سالانه دایملر تقریبا دو برابر بی ام و هست مطلبش در سایت پدال موجوده.
نظرم میره واسه تایید ممکن خیلی دیر ثبت شه
رضا
۹ شهریور ۱۳۹۶26.9درصد بی ام و سری 7 .هاهاها ترکونده
بی ام و سری 5 جدید هم اومده
X3 و x4 جدید هم اوکی میشه
X2هم داره میاد
سری 8
وای وای
اخبار سال دیگه بی ام و ترکونده
رضا
۹ شهریور ۱۳۹۶رولز رویس فانتوم و محصولات جدید مینی و رولزرویس
این همه با هم
با اینکه بنز سبد محصولاتش بیشتره و جدیدتر هستن نسبت ب bmw بازی رو باخت
از رقابت بزرگان خیلی خوشم میاد
مهدی
۹ شهریور ۱۳۹۶اینجا بحث در مورد حاشیه و درصد سود آوری نه تعداد فروش و کل مبلغ سود اینکه درکل فولکس یا تویوتا نسبت به بی ام و سود بسیار بالاتری دارن ولی درصد و حاشیه سودشون کمتره نه مقدار سود
ستاره های پرفروغ(Daniel)
۹ شهریور ۱۳۹۶فعععععععععداااات.
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۹ شهریور ۱۳۹۶یعنی یک سوم بازار چین دست بنز. bmw . و گروه فولکس واگن هستش این فوق العاده هستش
مهدی
۹ شهریور ۱۳۹۶این امار غلطه چرته بیشترین حاشیه سود مال سایپا با صد در صد سود خالص هستش رتبه دوم هم ویران خودرو
Achtung
۹ شهریور ۱۳۹۶یعنی فکر میکنی پراید ۱۰ تومن در میاد که ۲۰ میفروشن؟ سایپا حداقل سود ۲۰۰ درصد داره
BMW
۹ شهریور ۱۳۹۶دوستان راسته که قراره بنز بخاطر فروش خوب سری ۷ دو لیتری تو ایران اس کلاس با موتور دولیتری بزنه!؟
Bilbo
۹ شهریور ۱۳۹۶درود بر دوست داشتنی ترین کمپانی خودرو سازی دنیا( نظرشخصیه!!!)…تا ابد پایدار باشی سلطان…
یه روزی منم مالک یکی از همین لعنتی هایی که داری میسازی، میشم…اینطوریم نیستم که بشینم و فقط آرزو کنم، دارم نقشه میکشم واسه تصاحبت…من اگه به تو نرسم مرد نیستم…والسلام
akrh78
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ایول خیلی جالب بود
انشاالله که هم شما هم همه بچه های پدال(+خودم) به هر چیزی که عشقشونه برسند
برا من لطفا یه هوراکان دف عقب.رنگش فرقی نمیکنه
مرسی
احسان آرسنالی
۹ شهریور ۱۳۹۶شاهین جان یه مدت نبودم.
چیکار میکنی؟
شاهین
۹ شهریور ۱۳۹۶سلااام بر دوست قدیمی!
اولا عیدت مبارک
ثانیا هستیم به مرحمت رفقا
در خدمتت هستم :)