بامو سنتشکنی را دوست دارد. این شرکت چندین سال است که به ساخت خودروهایی خلاق و تا حدی عجیب علاقه داشته و به چندین سؤالی که هیچکس نپرسیده پاسخ داده است! خودروهایی چون X4،X6، سری ۵ GT، سری ۲ تورر و X2 آینده همگی خودروهایی هستند که تنها نیازهای بخش کوچکی از مصرفکنندگان را برطرف میکنند؛ اما همانگونه که استیو جابز گفته: “مشتریان تا زمانی که شما چیزی نشان آنها ندهید نمیدانند که چه میخواهند.”
اما یا وجود این همه خودروی عجیب، هنوز هم فضا برای خودروهای بیشتر وجود دارد. احتمالاً خودرویی در فرم نسخههای کانورتیبل شاسی بلندهایی که بامو قبلاً ساخته است.
ظاهراً بامو میزان موفقیت اووک کانورتیبل را دنبال میکند و اگر این خودرو موفق شود بامو دلیلی برای ساخت کراس اوور کانورتیبل خود خواهد داشت.
و خب اگر بامو چنین مدلی بسازد آیا احتمال دیدن مدل M وجود خواهد داشت؟ تصور کنید! بامو X2 M کانورتیبل؟ طرفداران سنتی بامو دیوانه خواهند شد!
شما چه فکر میکنید؟ آیا بامو باید چنین خودرویی را بسازد؟ و اگر ساخت کدام مدل را باید انتخاب کند؟ X2،X4 یا X6؟
منبع: bmwblog
MPH
۲۵ آذر ۱۳۹۵چقدر خودروسازای اونوری خودشونو به آب و آتیش میزنن برای فروش بیشتر
اینجا……
ولی خودم با این کلاس موافق نیستم
فقط انگلستان
۲۵ آذر ۱۳۹۵شرکت بی ام و همیشه ماشین های خیلی شیک و زیبایی رو درست می کنه از نظر فنی و کیفیت و امکانات و … هم که اصلا چیزی کم نداره
از نظر قیمت هم در مدل های مشابه می شه گفت هم قیمت بنزه ولی قیمت پایشون یکم فرق داره و قیمت پایه ی بی ام و یکم پایینتره چون همیشه شرکت بنز چند تا آپشن اضافه تر به صورت استاندارد روی ماشین هاش نصب می کنه و قیمت پایش یکم گرون تر در میاد
1-توی مجله پدال هم بعضی از دوستان از روی اطلاعات غلطی که بهشون رسیده می گن استهلاک بی ام و زیاده که حرفشون کاملا اشتباه هستش بعضی از دوستان هم مثل علی شوی نوای عزیز که یکی از ماشین بازهای اصلی این سایه گفته بود که بی ام و استهلاکش زیاده ولی من می دونم چون دید دوستان آلمانی باز از ماشین های جیپ بد می گن اومد این حرفا رو زد چون همچین حرفی رو تا حالا از امثال کسی مثل علی شوی نوا نشنیدم
خودروهای بی ام و هیچ وقت استهلاک بالایی نداشتن و قطعاتشون خیلی شبیه قطعات بنز و پورشه و … ساخته می شه و عملکرد اون قطعات هم شبیه دیگر خودروهای سطح بالاست و همون کیفیت و دقت و تکنولوژی که برای ساخت موتور ماشینی مثل آئودی و … به کار می ره برای بی ام و هم به کار می ره پس در کیفیت و تکنولوژی خودرو ساخته شده توسط بی ام و هیچ گونه شکی نیست خیلی از جاها هم دیدیم که بی ام و همیشه یکی از بهترین موتورسازا بوده و هست
2- یکی از جنبه های خودرو های شرکت بی ام و جوان پسند بودن و حس هیجان بالاشه پس در نتیجه می بینیم که خریدار های بی ام و همیشه بیشتر از خریدارهای ماشینی مثل بنز سریعتر با ماشینشون حرکت می کنن که این همه گاز دادن و سریع رفتن هستش که باعث به خرج افتادن ماشینی مثل بی ام و نسبت به امثال بنز می شه برای مثال وقتی خیلی گاز می دی لاستیک ها بیشتر مصرف می شن بعد از گاز دادن که دوباره مجبور می شی ترمز شدیدتری برای متوقف شدن بگیری که باعث افزایش مصرف لنت می شه از روغن موتور و روغن ترمز بیشتر استفاده می شه که خودش باعث کوتاه شدن زمان تعویض روغن ها می شه وقتی با سرعت بیشتر روی چاله چوله ها رد می شی باعث استهلاک بیشتر فنربندی می شه و بقیه قطعات هم با این استفاده بیشتر و تند رفتن ها کم کم مستهلک می شه که بعد از گذرونده شدن عمر و توانایی اون قطعات بایدتعویض یا تعمیر بشن که برای همه خودروها هم همینجوری هستش
3-وقتی به آمارها نگاه کنید می بینید ماشین هایی مثل بی ام و سری سه و چهار بیشتر خراب می شن واین به این دلیله که خریدارها به جای اینکه پول بیشتری بدن و برن سری شش و هفت رو بخرن می رن سری سه وچهار رو می خرن که هم اروزون تره و هم از جنبه اسپورت بودن چیزی نسبت به سری شش و هفت کم ندارن واین باعث می شه که فروش سری سه و چهار چندین برابر سری های بالاتر فروش بیشتری داشته باشن و خریدارها هم همینطور که گفتم و اثبات هم شده از ماشینشون مثل ماشین مسابقه استفاده می کنن و در نتیجه این استفاده زیاد و مسابقه ای خب معلومه که خرج بیشتری نیاز داره
4- شنیدید که می گن هرچی پول بدی همون قدرم آش می خوری پس در مورد خودروهای بی ام و هم نتیجه می گیریم که چون قطعات شرکت بی ام و نسبت به قطعات شرکتی مثل هیوندای بیشتره به همون اندازه که قیمت قطعات ماشین های بی ام و بیشتره کارایی و کیفیت و تکنولوژی و دوامشون هم بیشتره یکی از دلایلی که می گن خرج ماشینی مثل بی ام و از خرج ماشینی مثل تویوتا بیشتر منظور گرون تر بودن قطعات هستش برای مثال می شنویم که می گن خرج ماشینی مثل پژو 405 از خرج پراید بیشتره منظور گرون تر بودن قطعات پژو نسبت به پرایده هستش چون عمر همون قطعه مورد نظر در پژو خیلی بیشتر از قطعه پرایده
5- طرز استفاده از ماشین ها توربو هم خیلی مهمه یعنی وقتی کسی که یه بی ام و سری چهار داره که توربو هستش باید طرز استفاده از ماشین توربو رو بدونه که برای همه ماشین ها توربو هم همینجوریه برای مثال همینکه ماشین رو روشن کرد نباید فورا حرکت کنه و چند ثانیه بعد از روشن شدن حرکت کنه و یا بعد از طی کردن مسافتی طولانی که توربو ها داغ می شن نباید همین که ایستادی ماشین رو خاموش کنی چون خنک کننده های توربو هم با خاموش کردن موتور خاموش می شه و در طولانی مدت باعث استهلاک توربو ها می شه و … پس یکی دیگه از موادی که باعث به تعمویر انداختن خودرو می شه استفاده غلط هستش
6-شرایط هم خیلی مهمه مثلا نوع بنزین که باید اکتان بالایی داشته باشه که در ایران بنزین خیلی بده یا اکسیژن هوا نباید زیاد باشه چون با ماشین های توربو سازگار نیستش و در خیلی از مناطق مثل اروپا یا آمریکا که اکسیژن هوا زیاده اون اکسیژن باعث استهلاک بیشتر می شه یا ارتفاع از سطح دریا و خیلی شرایط دیگه و وقتی این شرایط و اون استفاده ای که از ماشین های بی ام و می شه دست به دست هم بدن استهلاک رو بالا می برن
و کلی دلایل دیگه که خیلی طولانی می شه بنویسم و در آخر اینو بگم که ماشینی مثل پورشه و … هم که جوان پسند هستن استهلاکی شبیه بی ام و دارن و اگه از ماشین های بنز و آئودی و … هم مثل بی ام و و پورشه و … استفاده بشه همینقدر استهلاک خواهند داشت.
Parker
۲۵ آذر ۱۳۹۵دمت گرم
ولی خیلی طولانی بود.
ماسل
۲۵ آذر ۱۳۹۵خسته نباشی دلاور
Ferrari Huayra Sv
۲۶ آذر ۱۳۹۵ب ام و چرخ دستی فروشگاه.فرغون.و … هم میخواد بسازه.
ولی هایپرکار اخه اوفه کفیثه!
جمع کن باو.
یه هایپرکار بده بیرون تا همه کف کنن.
کارال
۲۵ آذر ۱۳۹۵خدایی این کلاس مسخرست.اینهو اسباب بازی یا کالسکه میمونن.البته طرفدارای خودشم داره ?
علی
۲۵ آذر ۱۳۹۵به نظرم خیلی طرح جالبیه.
البته اگر کارایی شاسی بلند رو خراب نکنه
یوسف
۲۵ آذر ۱۳۹۵این ایده از جنبه کاربردی بودن که کاملا ضعیفه و از جنبه تجاری هم بعید میدونم ایده موندگاری باشه و چند صباحی بیشتر دووم نمیاره.
اسطوره
۲۵ آذر ۱۳۹۵فکر خیلی خوبیه